LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Edenberg inductiepannen werken niet

Goede of slechte ervaringen met jouw huishoudelijk apparatuur? Geef hier jouw mening.
Bekedu
Berichten: 2
Lid geworden op: 24 nov 2020 11:01

Edenberg inductiepannen werken niet

Ongelezen bericht door Bekedu »

Kreeg begin september voor mijn 70 ste verjaardag een mooie set nieuwe pannen van Edenberg voor inductie. Half oktober kregen we onze keuken en ik dacht ze te bewaren tot dan. Voordat onze oude inductie plaat verwijderd werd, heb ik voor de zekerheid toch even een pan getest. Na 7 minuten kookte de pan met aardappelen, opgezet met heet water, nog niet.
Na een mailwisseling met Edenberg met bovenstaande uitleg mocht ik de pannen terugsturen. Kreeg tot mijn verbazing te horen dat alle pannen er gebruikt uitzagen en ik dus geen geld terugkreeg!

Pas dus op met het kopen van pannen van Edenberg en maak een foto van de pannen voordat je ze terugstuurt!

Moneyman
Berichten: 30036
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Edenberg inductiepannen werken niet

Ongelezen bericht door Moneyman »

Vervelend. Formeel heb je op basis van wat je heir schrijft geen rechten: je bent niet de koper, de bedenktermijn is verstreken, van nonconformiteit is nog niets gebleken (en zijn de pannen uberhaupt bij Edenberg gekocht?).

Bekedu
Berichten: 2
Lid geworden op: 24 nov 2020 11:01

Re: Edenberg inductiepannen werken niet

Ongelezen bericht door Bekedu »

De pannen zijn echt bij Edenberg gekocht. Inmiddels hebben wij ze teruggekregen, maar vraag niet hoe. Één pan beschadigd aan het oor, twee bijgevoegde onderzettertjes in gruzelementen en één steelpan waarvan de bodem zo krom is dat hij sowieso niet meer gebruikt kan worden. De bovenkant van deze pan is ook niet rond meer zodat ook het deksel niet meer past. Heb dit Edenberg gemeld, maar verwacht er inderdaad niets van. Miskoop van het jaar!

sake1987

Re: Edenberg inductiepannen werken niet

Ongelezen bericht door sake1987 »

Bekedu schreef:
29 nov 2020 14:06
De pannen zijn echt bij Edenberg gekocht. Inmiddels hebben wij ze teruggekregen, maar vraag niet hoe. Één pan beschadigd aan het oor, twee bijgevoegde onderzettertjes in gruzelementen en één steelpan waarvan de bodem zo krom is dat hij sowieso niet meer gebruikt kan worden. De bovenkant van deze pan is ook niet rond meer zodat ook het deksel niet meer past. Heb dit Edenberg gemeld, maar verwacht er inderdaad niets van. Miskoop van het jaar!
Zijn ze misschien tijdens het verzenden naar Edenberg zo beschadigd, dus dat zij ze ook zo hebben ontvangen?

Moneyman
Berichten: 30036
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Edenberg inductiepannen werken niet

Ongelezen bericht door Moneyman »

Tsja, dan heb je dus een bewijsprobleem. Althans, degene die ze jou cadeau heeft gedaan, want jij hebt als ontvanger van het cadeau uberhaupt geen rechten, tenzij er aanspraak gemaakt wordt op aanvullende fabrieksgarantie. Maar dat is hier niet het geval, jij maakt aanspraak op wettelijke garantie (neem ik aan).

Waren deze pannen uberhaupt verkocht als zijn geschikt voor inductie?

crazyme
Berichten: 8151
Lid geworden op: 10 jun 2005 23:34

Re: Edenberg inductiepannen werken niet

Ongelezen bericht door crazyme »

Welke set heeft u gekregen ?

Harry Breda
Berichten: 57
Lid geworden op: 21 dec 2009 11:56

Re: Edenberg inductiepannen werken niet

Ongelezen bericht door Harry Breda »

a) Ik koop zo veel mogelijk dichtbij. Gemakkelijker om verhaal te halen.
b) Bij Internet aankopen begin ik al te filmen bij het openmaken van de verpakking. Ik behandel dus de zending uitgaand van fraude. Ik moet erbij zeggen: die paar keer, dat ik via Internet iets gekocht heb, is pas één keer een van de LED lampjes kapot geweest. Foto opgestuurd, en.. nooit meer wat gehoord.

Moneyman
Berichten: 30036
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Edenberg inductiepannen werken niet

Ongelezen bericht door Moneyman »

Harry Breda schreef:
30 nov 2020 13:51
a) Ik koop zo veel mogelijk dichtbij. Gemakkelijker om verhaal te halen.
b) Bij Internet aankopen begin ik al te filmen bij het openmaken van de verpakking. Ik behandel dus de zending uitgaand van fraude.
TS heeft überhaupt niets gekocht...

Los daarvan: ik heb wel wat beters te doen dan gaan filmen hoe ik al mijn pakketjes openmaak... en TS heeft ook niets aan je tip.

Wat zelfs als TS zelf de koper zou zijn geweest, en het openmaken zou hebben gefilmd, was het probleem exact hetzelfde geweest als nu het geval is.

Duc
Berichten: 109
Lid geworden op: 24 aug 2016 15:01

Re: Edenberg inductiepannen werken niet

Ongelezen bericht door Duc »

Oké achteraf tip.Jammer dat je ze niet met een magneetjes getest hebt toen je het cadeau kreeg.
Dan weet je gelijk of de pannen voor inductie geschikt zijn. Als ik op nieuwe pan jacht ga dan heb ik altijd een magneet bij. Bij de pannen die ik kreeg heb ik dit ook gelijk getest (had toen nog geen inductie) en zo kon er een direct geruild worden.
Zonde en balen dat dit zo gegaan is voor je.

Vrokkie47
Berichten: 2
Lid geworden op: 08 jan 2016 15:59

Re: Edenberg inductiepannen werken niet

Ongelezen bericht door Vrokkie47 »

Sinds begin dit jaar gebruiken wij een inductie plaat van Atag. Daarvoor hadden wij gewone elektrische kookplaat. Voor die inductie hebben we via een veiling een Edenberg pannenset aangeschaft. Geweldige set, werkt feilloos samen met de inductiekookplaat!
Niet alle Edenberg is dus ongeschikt.

J. Deltoer
Berichten: 3078
Lid geworden op: 30 aug 2020 12:29

Re: Edenberg inductiepannen werken niet

Ongelezen bericht door J. Deltoer »

Nou, bedankt voor deze informatie. Voor mij in ieder geval ook geen Edenberg inductiekookpannen. Wat een rotzooi en wat een beroerde service.
Veertig jaar geleden een setje pannen voor een paar tientjes aangeschaft bij de blokker en nog steeds prima.

sake1987

Re: Edenberg inductiepannen werken niet

Ongelezen bericht door sake1987 »

J. Deltoer schreef:
30 nov 2020 15:43
Nou, bedankt voor deze informatie. Voor mij in ieder geval ook geen Edenberg inductiekookpannen. Wat een rotzooi en wat een beroerde service.
Veertig jaar geleden een setje pannen voor een paar tientjes aangeschaft bij de blokker en nog steeds prima.
40 jaar geleden een setje pannen bij de Blokker aangeschaft, waar komt jou ervaring met de Edenburg pannen en service dan vandaan?
Of had je naast de Blokker pannen een setje Edenburg erbij?

J. Deltoer
Berichten: 3078
Lid geworden op: 30 aug 2020 12:29

Re: Edenberg inductiepannen werken niet

Ongelezen bericht door J. Deltoer »

Nee hoor, naar aanleiding van de informatie van TS heb ik mijn reactie geschreven. Dat leek me toch redelijk logisch. ...

Gesloten