LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Schilderwerk laten keuren / stappen ondernemen

Goede of slechte ervaringen met aannemers, installateurs en/of glazenwassers? Geef hier jouw mening.
Mentor1
Berichten: 2
Lid geworden op: 28 nov 2020 12:45

Schilderwerk laten keuren / stappen ondernemen

Ongelezen bericht door Mentor1 »

Goedendag,

Weet iemand hier misschien waar ik schilderwerk kan laten keuren ?

Schildersbedrijf heeft voor flink bedrag (€3700) huis geschilderd en dit is echt vreselijk slecht gedaan.
Na 2 maanden komen er al scheuren, het zit vol met schroeiplekken, druipers, oneffenheden en er zijn hele stukken niet geschuurd en zo de verf erop gekwakt.
Helaas was ik te goed van vertrouwen en had direct de factuur betaald.

Het commentaar van de schilder was : zoek het lekker zelf uit...ik doe er niks meer aan, daaag.
En toen reed hij weg.

Hoe kan ik hier iets tegen beginnen ?
Weet echt niet waar ik moet beginnen.

Op de website staat dat schildersbedrijf lid is van branche organisatie, bij navraag bij deze organisatie blijkt dit niet zo te zijn..


Alvast bedankt.
Groet,
Paul

Afbeelding

Afbeelding

sake1987

Re: Schilderwerk laten keuren / stappen ondernemen

Ongelezen bericht door sake1987 »

Sorry maar als ik die foto’s zo zie, had u nieuwe kozijnen moeten kopen i.p.v schilderen.
Ik denk dat een goed bedrijf u dit ook had geadviseerd.

Nijogeth
Berichten: 9957
Lid geworden op: 28 apr 2017 19:51

Re: Schilderwerk laten keuren / stappen ondernemen

Ongelezen bericht door Nijogeth »

Hmm, die kozijnen zijn echt extreem slecht. Wat had u verwacht dat een schilder daar nog mee kan?

Bob Schurkjens
Berichten: 9778
Lid geworden op: 13 jun 2005 01:41

Re: Schilderwerk laten keuren / stappen ondernemen

Ongelezen bericht door Bob Schurkjens »

Op de website staat dat schildersbedrijf lid is van branche organisatie, bij navraag bij deze organisatie blijkt dit niet zo te zijn..
Daar zou ik in elk geval screenshots van maken zo lang het nog kan. Dit is misleiding en daarom een oneerlijke handelspraktijk. Bij wet verboden.

Het komt over als een beunhaas die snel her en der geld wegtrekt bij klanten. Zo iemand dagvaarden zal wellicht niks opleveren in verband met kale kip.

Vind het trouwens knap dat aan hand van deze foto's geconcludeerd zou kunnen worden dat de kozijnen "extreem slecht" zijn.

Nijogeth
Berichten: 9957
Lid geworden op: 28 apr 2017 19:51

Re: Schilderwerk laten keuren / stappen ondernemen

Ongelezen bericht door Nijogeth »

Nou, je ziet dat er toch al aardig wat scheuren in het hout zitten. Uiteraard kun je die dicht stoppen, maar als er al zoveel inzitten, dan ontstaan er gewoon nieuwe, zoals de TS ook aangeeft, ontstonden die al binnen 2 maanden.

Voor wat betreft het slecht schuren, slechte schilderwerk, dat is inderdaad wel een grote fout, maar iedereen kan toch wel zien dat die kozijnen aan het eind van hun Latijn zijn.

Bob Schurkjens
Berichten: 9778
Lid geworden op: 13 jun 2005 01:41

Re: Schilderwerk laten keuren / stappen ondernemen

Ongelezen bericht door Bob Schurkjens »

Zolang je er niet met een schroevendraaier in kan is er niks aan de hand. Sommige houtsoorten hebben een ruwer oppervlak dan andere. Op de foto is te zien dat de verf extreem slecht is verdeeld. Een kleuter kan het beter.

Erthanax
Berichten: 9671
Lid geworden op: 19 jan 2018 19:57

Re: Schilderwerk laten keuren / stappen ondernemen

Ongelezen bericht door Erthanax »

Vooral het schilderwerk is extreem slecht. Al waren de kozijnen ernstig verweerd, als ze goed geschilderd zouden zijn, zouden ze er stukken beter uitzien.

Heeft u iets op papier staan, bv. een offerte waarin de te verrichten werkzaamheden en de materialen staan omschreven? Dan staat u denk ik al iets sterker. Maar als deze kladschilder nergens bij is aangesloten, dan vrees ik dat u uiteindelijk zelf naar de rechter zult moeten gaan.

De eerste stap is, denk ik, de schilder schriftelijk in gebreke stellen en hem een redelijke termijn geven om zijn slechte werk te herstellen, en als hij dat niet doet, dat u dan uw geld terug wil voor een bepaalde datum. Daarna moet u dan een incassotraject starten of direct naar de rechter.

Er zijn enkele juridisch goed onderlegde forumleden; die hebben misschien een ander en beter advies voor u.

sake1987

Re: Schilderwerk laten keuren / stappen ondernemen

Ongelezen bericht door sake1987 »

[/quote]

Vind het trouwens knap dat aan hand van deze foto's geconcludeerd zou kunnen worden dat de kozijnen "extreem slecht" zijn.
[/quote]

Vind het knap, ( of je hebt een bril nodig) als je niet ziet hoe slecht deze kozijnen zijn.
Deze schilder had dit eerlijk moeten vermelden.
P.S

Ik heb veel ervaring met slechte kozijnen

Bob Schurkjens
Berichten: 9778
Lid geworden op: 13 jun 2005 01:41

Re: Schilderwerk laten keuren / stappen ondernemen

Ongelezen bericht door Bob Schurkjens »

Deze schilder was al niet eerlijk door te liegen over het lidmaatschap. Daar kun je dus geen eerlijkheid van verwachten. Het ging hem alleen maar om de poen. En die is binnen.

Anders had topicstarter naar de geschillencommissie kunnen gaan voor maximaal € 102,50

https://www.degeschillencommissie.nl/ov ... etbedrijf/

Len123
Berichten: 51
Lid geworden op: 09 nov 2013 08:28

Re: Schilderwerk laten keuren / stappen ondernemen

Ongelezen bericht door Len123 »

Ik zou Tros Radar inschakelen.
Dat heeft zeker effect, soms alleen te dreigen helpt al.
Ze zijn (EN TERECHT) als de dood voor deze organisatie.

J. Deltoer
Berichten: 3077
Lid geworden op: 30 aug 2020 12:29

Re: Schilderwerk laten keuren / stappen ondernemen

Ongelezen bericht door J. Deltoer »

Het enige wat deze schilder verweten kan worden...? Kom op, het is gewoon broddelwerk. Ik sluit met graag aan bij onderstaande reactie.
Bob Schurkjens schreef:
28 nov 2020 19:59
Zolang je er niet met een schroevendraaier in kan is er niks aan de hand. Sommige houtsoorten hebben een ruwer oppervlak dan andere. Op de foto is te zien dat de verf extreem slecht is verdeeld. Een kleuter kan het beter.

sake1987

Re: Schilderwerk laten keuren / stappen ondernemen

Ongelezen bericht door sake1987 »

J. Deltoer schreef:
02 dec 2020 19:01
Het enige wat deze schilder verweten kan worden...? Kom op, het is gewoon broddelwerk. Ik sluit met graag aan bij onderstaande reactie.
Bob Schurkjens schreef:
28 nov 2020 19:59
Zolang je er niet met een schroevendraaier in kan is er niks aan de hand. Sommige houtsoorten hebben een ruwer oppervlak dan andere. Op de foto is te zien dat de verf extreem slecht is verdeeld. Een kleuter kan het beter.
O zeker niemand betwist dat dit broddel werk is, maar ik kan je garanderen dat ik met een schroevendraaier en zachte dwang, deze kozijnen zo doorgeprikt heb.
Een goede schilder had dit werk niet geaccepteerd omdat er geen beginnen aan is, zelfs niet met schuren en plamuren.

Brahms
Berichten: 3158
Lid geworden op: 15 okt 2015 23:09

Re: Schilderwerk laten keuren / stappen ondernemen

Ongelezen bericht door Brahms »

Deze foto's zeggen niet zo heel veel, wel dat deze kozijnen in elk geval niet zo geschilderd hadden moeten worden.
Geheel kaal maken en beitsen met een goede kwaliteit beits was zeer waarschijnlijk beter geweest, maar daarvoor zijn toch wat meer foto's nodig. Even "voelen" aan de kozijnen is digitaal helaas ook niet mogelijk.

Zo als het er nu uitziet is het niets, ongelofelijk slecht en 100 procent weggegooid geld. Wat een bedrag trouwens, een buitenschoolse kost zo'n 40 euro per uur. Hoe lang is hij bezig geweest, en was het te schilderen object ?

sake1987

Re: Schilderwerk laten keuren / stappen ondernemen

Ongelezen bericht door sake1987 »

Voor 3700 had je al 2 kunststof kozijnen kunnen plaatsen

Brahms
Berichten: 3158
Lid geworden op: 15 okt 2015 23:09

Re: Schilderwerk laten keuren / stappen ondernemen

Ongelezen bericht door Brahms »

Brahms schreef:
04 dec 2020 00:43
buitenschoolse
Ha, ha -> buitenschilder

Bob Schurkjens
Berichten: 9778
Lid geworden op: 13 jun 2005 01:41

Re: Schilderwerk laten keuren / stappen ondernemen

Ongelezen bericht door Bob Schurkjens »

Broddelwerk ontstaat wanneer iemand broddelig werk verricht.

Brahms
Berichten: 3158
Lid geworden op: 15 okt 2015 23:09

Re: Schilderwerk laten keuren / stappen ondernemen

Ongelezen bericht door Brahms »

snuffel1 schreef:
04 dec 2020 18:36
als de opdrachtgever zo min als mogelijk uit wil geven
Het is nog maar de vraag of daar hier sprake van was.

Lady1234
Berichten: 27089
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Schilderwerk laten keuren / stappen ondernemen

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Een echte schilder zou zulk werk ook niet moeten willen afleveren.

Erthanax
Berichten: 9671
Lid geworden op: 19 jan 2018 19:57

Re: Schilderwerk laten keuren / stappen ondernemen

Ongelezen bericht door Erthanax »

Verweerd hout kun je netjes schilderen, zo lang het maar hard en droog is. Dan ziet het er stukken beter uit dan het broddelwerk op de foto.

Mentor1
Berichten: 2
Lid geworden op: 28 nov 2020 12:45

Re: Schilderwerk laten keuren / stappen ondernemen

Ongelezen bericht door Mentor1 »

Bedankt voor alle reacties.
Het gaat niet alleen om het houtwerk van deze kozijnen,( waarvan er 1 ondertussen normaal gescheurd en gegrond is en dat ziet er weer perfect uit)

Houtwerk wat in goede staat was ziet er nu ook heel slecht uit ,vol met druipers en schroeiplekken
Op de bovenverdieping kwamen wij erachter dat zijkanten van latjes langs de ramen ook niet geschilderd zijn, alleen de voorkanten eb alles voelt heel erg ruw.

Ook is er maar met 1 soort schuurpapier geschuurd en 1x gegrond.
Volgens de offerte zou er 2 x gegrond worden en de ondeugdelijke verflagen zouden verwijderd worden.

Helaas gaat het hier om iemand die ik voor 100% vertrouwde en bekende met een eigen schildersbedrijf.
Hij was niet eens de goedkoopste...
Had hem deze klus gegund.
Geen fijn gevoel dus.

Gesloten