LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Bestelling Amazon.de niet bezorgd

Alles over supermarkten en andere winkels, met uitzondering van webwinkels, hoort thuis in dit forum. Voor webwinkels bestaat een apart forum.
SVdh
Berichten: 1
Lid geworden op: 07 dec 2020 16:09

Bestelling Amazon.de niet bezorgd

Ongelezen bericht door SVdh »

Goedenavond, ik heb op blackfriday een pakketje besteld bij amazon.de, afgelopen week zou mijn pakketje geleverd worden, echter is deze niet geleverd, ondanks dat de bezorger aangeeft dat het pakketje bezorgd is. Nu heb ik contact opgenomen met amazon.de, na een hoop over en weer gemaild te hebben kreeg ik zojuist een mailtje waarin stond dat aangezien de bezorger aangeeft dat het pakketje bezorgd is geeft amazon aan dat als ik vermoed dat mijn pakketje gestolen is ik aangifte moet doen bij de lokale politie, als de politie een onderzoek heeft uitgevoerd en hier niets uit is gekomen gaan zij pas verder kijken. Het betreft hier cadeautjes die voor sinterklaas waren en ik zelf dus al vervangen heb, ik zou dan ook graag snel mijn geld terug willen hebben. Is er iemand hier bekend met wat de politie hiermee doet en hoelang het onderzoek van de politie ongeveer zal gaan duren?

NeoDutchio
Berichten: 12274
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: Bestelling Amazon.de niet bezorgd

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

De politie zal echt geen onderzoek gaan instellen, daarvoor is veel te weinig mankracht. Het lijkt er meer op dat uw bestelling op een verkeerd adres is bezorgd. Maar is dat uw probleem? Nee, zeker niet. De verkoper is verantwoordelijk totdat u de bestelling handen heeft.
U kunt ze rustig aangeven dat u uw bestelling niet ontvangen hebt en dat de afzender hiervoor verantwoordelijk is. Zij moeten een onderzoek gaan instellen bij de bezorger en zij moeten u het geld terug betalen.

Bob Schurkjens
Berichten: 9778
Lid geworden op: 13 jun 2005 01:41

Re: Bestelling Amazon.de niet bezorgd

Ongelezen bericht door Bob Schurkjens »

Politie is geen partij in dit probleem. Wanneer u met creditcard hebt betaald, kunt u het geld daar terugvragen.

angel1978
Berichten: 10910
Lid geworden op: 30 aug 2005 11:08

Re: Bestelling Amazon.de niet bezorgd

Ongelezen bericht door angel1978 »

Amazon.de dus Duitse wetgeving

Arizonakid
Berichten: 1098
Lid geworden op: 20 dec 2018 19:11

Re: Bestelling Amazon.de niet bezorgd

Ongelezen bericht door Arizonakid »

Bob Schurkjens schreef:
07 dec 2020 19:23
Politie is geen partij in dit probleem. Wanneer u met creditcard hebt betaald, kunt u het geld daar terugvragen.
Onzin, tenzij je kan bewijzen dat het pakker daadwerkelijk niet is afgeleverd bij jou.
CC verstrekkers betalen echt niet klakkeloos alles terug, dat zou een mooie bende worden.

Bob Schurkjens
Berichten: 9778
Lid geworden op: 13 jun 2005 01:41

Re: Bestelling Amazon.de niet bezorgd

Ongelezen bericht door Bob Schurkjens »

Ten eerste: vragen staat vrij. Ten tweede: de bewijslast ligt bij de verkoper. Amazon heeft geen bewijs dat er is geleverd.

Justmeagain
Berichten: 540
Lid geworden op: 11 aug 2019 14:49

Re: Bestelling Amazon.de niet bezorgd

Ongelezen bericht door Justmeagain »

Bob Schurkjens schreef:
07 dec 2020 21:23
Ten eerste: vragen staat vrij. Ten tweede: de bewijslast ligt bij de verkoper. Amazon heeft geen bewijs dat er is geleverd.
Als de bezorger het uitgescant heeft is dat voor Amazon bewijs van aflevering.

NeoDutchio
Berichten: 12274
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: Bestelling Amazon.de niet bezorgd

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

Justmeagain schreef:
07 dec 2020 23:51
Bob Schurkjens schreef:
07 dec 2020 21:23
Ten eerste: vragen staat vrij. Ten tweede: de bewijslast ligt bij de verkoper. Amazon heeft geen bewijs dat er is geleverd.
Als de bezorger het uitgescant heeft is dat voor Amazon bewijs van aflevering.
Er moet bewijs zijn van aflevering. Uitscannen is daarin niet voldoende. Als het op een verkeerd adres is afgeleverd is het wel uitgescant, maar heeft TS toch echt niets ontvangen. De handtekening is leidend hierin. En aangezien die tegenwoordig niet meer gevraagd wordt is er geen enkel bewijs van aflevering.

Bob Schurkjens
Berichten: 9778
Lid geworden op: 13 jun 2005 01:41

Re: Bestelling Amazon.de niet bezorgd

Ongelezen bericht door Bob Schurkjens »

Justmeagain schreef:
07 dec 2020 23:51
Bob Schurkjens schreef:
07 dec 2020 21:23
Ten eerste: vragen staat vrij. Ten tweede: de bewijslast ligt bij de verkoper. Amazon heeft geen bewijs dat er is geleverd.
Als de bezorger het uitgescant heeft is dat voor Amazon bewijs van aflevering.
Dat boeit mij als klant toch niet? Ik zit nog steeds op mijn pakje te wachten!

henry.withoot
Berichten: 18
Lid geworden op: 08 dec 2020 08:13

Re: Bestelling Amazon.de niet bezorgd

Ongelezen bericht door henry.withoot »

Je zou eens kunnen kijken welke afgifte punten er in je buurt zijn, voor hetzelfde geld ligt het daar nu ergens.
Soms kun je dat tijdens het bestellen als alternatief bezorg adres aanvinken.
Vragen kost niets.

Sinterklaas20
Berichten: 3
Lid geworden op: 02 dec 2020 14:42

Re: Bestelling Amazon.de niet bezorgd

Ongelezen bericht door Sinterklaas20 »

Ook mijn pakket zou bezorgd zijn bij de buren. Dat is niet mogelijk, omdat het hier gaat om een gesloten afdeling in een woonzorgcentrum.
Amazon is bezig met eenonderzoek.

Hawk-Eye
Berichten: 1640
Lid geworden op: 08 jun 2005 19:46

Re: Bestelling Amazon.de niet bezorgd

Ongelezen bericht door Hawk-Eye »

NeoDutchio schreef:
08 dec 2020 08:24
Justmeagain schreef:
07 dec 2020 23:51
Bob Schurkjens schreef:
07 dec 2020 21:23
Ten eerste: vragen staat vrij. Ten tweede: de bewijslast ligt bij de verkoper. Amazon heeft geen bewijs dat er is geleverd.
Als de bezorger het uitgescant heeft is dat voor Amazon bewijs van aflevering.
Er moet bewijs zijn van aflevering. Uitscannen is daarin niet voldoende. Als het op een verkeerd adres is afgeleverd is het wel uitgescant, maar heeft TS toch echt niets ontvangen. De handtekening is leidend hierin. En aangezien die tegenwoordig niet meer gevraagd wordt is er geen enkel bewijs van aflevering.
dit dus, vraag om de handtekening die je gezet hebt TS, deze kunnen ze niet leveren en dus heb je recht op alsnog je spullen geleverd te krijgen of je ontbind de koop en moet je centjes terug krijgen....

Len123
Berichten: 51
Lid geworden op: 09 nov 2013 08:28

Re: Bestelling Amazon.de niet bezorgd

Ongelezen bericht door Len123 »

Als alleen uitscannen al bewijs zou zijn, dan kan een bezorger een hoop (straffeloos) achter over drukken.
Nee, er zal een handtekening als aflever bewijs overlegd moeten kunnen worden.
Dus gewoon Amazon.de aansprakelijk stellen.

Gesloten