LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Bol.com

Hier kan je jouw mening kwijt over zaken die niet voorkomen in de bovenstaande onderwerpen.
Elsbeth68
Berichten: 7
Lid geworden op: 27 jun 2018 21:10

Bol.com

Ongelezen bericht door Elsbeth68 »

Ik heb een iPhone 8 via bol.con gekocht is anderhalf jaar oud is nu voor de 2de keer bij de reparatie service hij is stuk ze zeggen niet wat maar ze willen geen garantie geven ik moet 465 euro bij leggen voor een andere wil ik hem terug moet ik 20 euro betalen of ze gooien hem weg
Maar ik heb wettelijke garantie van 2 jaar ze zeggen dat ze zullen Belle maar nee hoor niks
Wie kan mij helpen
Gr thea

kuklos
Berichten: 9741
Lid geworden op: 24 aug 2004 11:06

Re: Bol.com

Ongelezen bericht door kuklos »

Je zegt dat je een iPhone hebt gekocht via bol.com. Dan zou mijn eerste vraag zijn, heb je deze bij bol.com zelf gekocht, of bij een verkoper die bol.com als verkoopplatform gebruikt?

NeoDutchio
Berichten: 12274
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: Bol.com

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

Er zal toch een reden gegeven zijn wat er mis mee is. Er worden altijd 3 opties gegeven: repareren tegen bedrag x vanwege....., gratis vernietigen of ongerepareerd terug tegen kosten. U kunt geen keuze maken als u niet weet wat er aan de hand is.
En ook al hebt u 2 jaar garantie, dan wil dat niet zeggen dat alles garantie is. Als bijvoorbeeld een scherm gebarsten is omdat de telefoon gevallen is, dan is dat natuurlijk geen garantie. Garantie is op problemen waar u tegenaan loopt bij normaal gebruik en als er zich een probleem voordoet waar u geen invloed op hebt en ook niet hoort bij het gebruik.

sylvesterb
Berichten: 5049
Lid geworden op: 26 apr 2015 10:52

Re: Bol.com

Ongelezen bericht door sylvesterb »

Elsbeth68 schreef:
19 dec 2020 19:22
Ik heb een iPhone 8 via bol.con gekocht is anderhalf jaar oud is nu voor de 2de keer bij de reparatie service hij is stuk ze zeggen niet wat.
Maar je weet toch wat er niet werkte? Schijnbaar valt de reparatie niet onder de garantie, na 6 maanden is het aan u om aan te tonen dat het defect wel onder de garantie valt.

kuklos
Berichten: 9741
Lid geworden op: 24 aug 2004 11:06

Re: Bol.com

Ongelezen bericht door kuklos »

Elsbeth68 schreef:
19 dec 2020 19:22
Wie kan mij helpen
Gr thea
@Elsbeth68, het is niet nodig om iedereen privéberichten te gaan sturen, je kan gewoon antwoorden in dit topic.

Bob Schurkjens
Berichten: 9778
Lid geworden op: 13 jun 2005 01:41

Re: Bol.com

Ongelezen bericht door Bob Schurkjens »

Bekijk de certificaten onder punt 10:

https://www.thuiswinkel.org/leden/bol.com

Willifrid
Berichten: 17
Lid geworden op: 04 dec 2020 18:10

Re: Bol.com

Ongelezen bericht door Willifrid »

Helaas is het Bol. com systeem van wederverkopers of "partners" verre van waterdicht. Iedere oplichter kan partner worden van Bol.com. Bol.com voert geen enkel controle uit op de betrouwbaarheid van de partners. Pas als een partner te veel negatieve beoordelingen weet te verzamelen zal Bol maatregelen nemen. Voor de rest bemoeien zij zich niet met oplichters die onder hun vlag zaken doen.
Omdat je geen aankoopprijs of aankoopdatum vermeld is het moeilijk om een zinnig advies te geven.
Ik zou in elk geval de verkoper in gebreke stellen en eisen dat zij het toestel onder garantie, zonder verdere kosten, herstellen en retourneren of dat je anders via de gerechtelijke weg afdwinging van je consumentrecht op levering van een deugdelijk apparaat gaat eisen. Vergeet vooral niet om je rechtsbijstandsverzekering in te schakelen.

NeoDutchio
Berichten: 12274
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: Bol.com

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

Willifrid schreef:
20 dec 2020 01:46
Ik zou in elk geval de verkoper in gebreke stellen en eisen dat zij het toestel onder garantie, zonder verdere kosten, herstellen en retourneren of dat je anders via de gerechtelijke weg afdwinging van je consumentrecht op levering van een deugdelijk apparaat gaat eisen. Vergeet vooral niet om je rechtsbijstandsverzekering in te schakelen.
Dat zou je alleen kunnen doen als het defect te wijten is aan een ondeugdelijk product. En daar is hier ook nog geen bewijs voor.

Elsbeth68
Berichten: 7
Lid geworden op: 27 jun 2018 21:10

Re: Bol.com

Ongelezen bericht door Elsbeth68 »

Dank voor jullie antwoord
Mijn toestel is niet gevallen geen waterschade
Hij valt gewoon op zwart terwijl er nog genoeg in de accu zit
En idd Apple geeft 1 jaar garantie en dan neemt bol het 2de jaar
Maar helaas dat doen ze niet
We gaan er mee verder

Elsbeth68
Berichten: 7
Lid geworden op: 27 jun 2018 21:10

Re: Bol.com

Ongelezen bericht door Elsbeth68 »

Jammer kuklos dat je zo reageerde ik ben hier nieuw inplaats dat je helpt zeg je dat er fouten zitten in wat ik schrijf zo brand je iemand af jammer

alfatrion
Berichten: 21887
Lid geworden op: 25 jul 2006 21:05

Re: Bol.com

Ongelezen bericht door alfatrion »


Seinhuis
Berichten: 2364
Lid geworden op: 20 dec 2020 17:18

Re: Bol.com

Ongelezen bericht door Seinhuis »

Tenzij jij je telefoon heb laten vallen, in het water is gekomen of voor iets anders hebt gebruikt dan waarvoor je telefoon normaal gesproken voor zou gebruiken heb je 2 jaar garantie.

Hoe nu verder?

Niet betalen
Stuur een mail dat je niet eens bent met de beslissing. Dat je hun nogmaals 14 dagen de tijd geef om het product te repareren, en anders wil je een nieuwe telefoon (zelfde), anders je geld terug. Schrijf in dat brief wat stuk is.

Als hun niet reageren?
Indien het bedrijf aan is gesloten bij de geschillencommissie, dien je klacht daar in. www.degeschillencommissie.nl. Je moet een voorschot betalen, deze krijg je terug als jij in het gelijk word gesteld. De uitspraak is bindend.
Als het bedrijf niet aangesloten is zal je naar de kantonrechter moeten.

Dien ook een klacht in bij www.acm.nl. Hun gaan jou niet helpen, maar kunnen bij meerdere klachten aan het bedrijf een boete geven vanwege oneerlijke concurrentie.

Daarnaast, jij hebt op bol.com een product gekocht, aan hun betaald dus officieel zijn hun verantwoordelijk. Helaas denken hun daar anders over.

kuklos
Berichten: 9741
Lid geworden op: 24 aug 2004 11:06

Re: Bol.com

Ongelezen bericht door kuklos »

Elsbeth68 schreef:
20 dec 2020 14:29
Jammer kuklos dat je zo reageerde ik ben hier nieuw inplaats dat je helpt zeg je dat er fouten zitten in wat ik schrijf zo brand je iemand af jammer
Ik heb getracht je te helpen door de vraag te stellen wie nu precies de verkoper is.

Aangaande de fouten had ik het over de hoeveelheid taal- en typefouten. Die worden niet veroorzaakt door nieuw zijn op het forum, maar beïnvloeden wel de leesbaarheid van een post.

Seinhuis
Berichten: 2364
Lid geworden op: 20 dec 2020 17:18

Re: Bol.com

Ongelezen bericht door Seinhuis »

Even een toevoeging op mijn bericht.

Als je een rechtsbijstandverzekering hebt, neem dan met hun contact op. Heb je toevallig betaald met je creditcard, neem dan ook contact met hun op

Seinhuis
Berichten: 2364
Lid geworden op: 20 dec 2020 17:18

Re: Bol.com

Ongelezen bericht door Seinhuis »

Nog een toevoeging, heb je een lage inkomen en weinig spaargeld, neem dan contact op met juridisch loket. Misschien kunnen hun jou helpen.

robbotermans
Berichten: 7
Lid geworden op: 28 jan 2019 18:44

Re: Bol.com

Ongelezen bericht door robbotermans »

Ik wil toch even kwijt dat ik meerdere keren ontzettend goed door bol.com ben geholpen.
1e keer had ik een sevenhugs afstandsbediening via bol.com gekocht. Na dat ik er per ongeluk op ben gaan zitten brak het scherm. De fabrikant vond zelf dat dit niet onder de garantie viel. Bol.com daarin tegen vond van wel aangezien het een afstandsbediening is en die dus vaak op de bank ligt. Ik heb de afstandsbediening op gestuurd naar bol.com en heb mijn geld netjes terug gehad.

2e keer had ik een volgend de artikel opschrijving op bol.com een RVS prullenbak besteld. Maar ik kreeg een goedkope plastic versie. Deze fabrikant probeert je duidelijk op te lichten. Maar weer heb ik van bol.com netjes me geld terug gehad.

Ik vind echt dat bol.com een zeer goede service heeft. Ongeacht wie er verkoopt via hun site. Staat bol.com aan de koper zijn kant.

Elsbeth68
Berichten: 7
Lid geworden op: 27 jun 2018 21:10

Re: Bol.com

Ongelezen bericht door Elsbeth68 »

Seinhuis schreef:
20 dec 2020 19:29
Tenzij jij je telefoon heb laten vallen, in het water is gekomen of voor iets anders hebt gebruikt dan waarvoor je telefoon normaal gesproken voor zou gebruiken heb je 2 jaar garantie.

Hoe nu verder?

Niet betalen
Stuur een mail dat je niet eens bent met de beslissing. Dat je hun nogmaals 14 dagen de tijd geef om het product te repareren, en anders wil je een nieuwe telefoon (zelfde), anders je geld terug. Schrijf in dat brief wat stuk is.

Als hun niet reageren?
Indien het bedrijf aan is gesloten bij de geschillencommissie, dien je klacht daar in. www.degeschillencommissie.nl. Je moet een voorschot betalen, deze krijg je terug als jij in het gelijk word gesteld. De uitspraak is bindend.
Als het bedrijf niet aangesloten is zal je naar de kantonrechter moeten.

Dien ook een klacht in bij www.acm.nl. Hun gaan jou niet helpen, maar kunnen bij meerdere klachten aan het bedrijf een boete geven vanwege oneerlijke concurrentie.

Daarnaast, jij hebt op bol.com een product gekocht, aan hun betaald dus officieel zijn hun verantwoordelijk. Helaas denken hun daar anders over.



We hebben al contact gehad met Apple die kan ook niks doen
Reparatie dienst zegt bol moet er iets aan doen
Klantenservice wimpeld alles af en zegt dat de reparatie dienst zegt dat erop getikt is en we hebben hem geschut nou dan moet je je telefoon stil op tafel laten liggen
Maar goed we zien wel hoe we verder gaan
Hij is trouwens niet gevallen en ook geen waterschade hij gaat op zwart hij gaat van 50% op zwart

Elsbeth68
Berichten: 7
Lid geworden op: 27 jun 2018 21:10

Re: Bol.com

Ongelezen bericht door Elsbeth68 »

kuklos schreef:
20 dec 2020 19:45
Elsbeth68 schreef:
20 dec 2020 14:29
Jammer kuklos dat je zo reageerde ik ben hier nieuw inplaats dat je helpt zeg je dat er fouten zitten in wat ik schrijf zo brand je iemand af jammer
Ik heb getracht je te helpen door de vraag te stellen wie nu precies de verkoper is.

Aangaande de fouten had ik het over de hoeveelheid taal- en typefouten. Die worden niet veroorzaakt door nieuw zijn op het forum, maar beïnvloeden wel de leesbaarheid van een post.

Ik heb gezegd bol.com

kuklos
Berichten: 9741
Lid geworden op: 24 aug 2004 11:06

Re: Bol.com

Ongelezen bericht door kuklos »

Elsbeth68 schreef:
24 dec 2020 19:16
Ik heb gezegd bol.com
Nee, je hebt gezegd via bol.com.
Elsbeth68 schreef:
19 dec 2020 19:22
Ik heb een iPhone 8 via bol.con gekocht
Daar bol.com zowel zelf verkoopt als anderen een platform biedt om te verkopen kan via bol.com op meerdere manieren opgevat worden. Vandaar mijn vraag. Op het forum hebben we de ervaring dat als bol.com enkel het platform biedt terwijl een andere partij de verkopende partij is bol.com (zo goed als) niets voor je doet.
In deze situatie is het dus van belang wie de verkopende partij is. Zij (de verkopende partij) is diegene die de garantie biedt. En die dus verantwoordelijk is voor het oplossen van het probleem.

Elsbeth68
Berichten: 7
Lid geworden op: 27 jun 2018 21:10

Re: Bol.com

Ongelezen bericht door Elsbeth68 »

Allen bedankt voor advies
Maar heb inm mijn geld terug de aanhouder wint ik dus
Nooit meer iets bij bol.com

Gesloten