LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Coolblue kerstactie alleen als er directe voorraad is

Alles over supermarkten en andere winkels, met uitzondering van webwinkels, hoort thuis in dit forum. Voor webwinkels bestaat een apart forum.
rienheuver
Berichten: 1
Lid geworden op: 21 dec 2020 14:04

Coolblue kerstactie alleen als er directe voorraad is

Ongelezen bericht door rienheuver »

Coolblue heeft een kerstactie waarbij er korting is op een aantal producten. Eén daarvan wilde ik bestellen, maar die is niet meer op voorraad. Ik heb contact gehad met de klantenservice en die geeft aan dat er nieuwe voorraad onderweg is en het product vermoedelijk voor de jaarwisseling weer op voorraad zal zijn.

Echter, ik kan het product niet alvast bestellen voor de huidige prijs. De actie duurt maar tot 24 december, dus vermoedelijk is het product niet voor die tijd op voorraad. Coolblue biedt dus korting aan op een product wat ze al bij hun leverancier besteld hebben, maar alsnog mag ik het niet bestellen. Zijn zulke acties wel zuiver?

Lady1234
Berichten: 27102
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Coolblue kerstactie alleen als er directe voorraad is

Ongelezen bericht door Lady1234 »

U mag best bestellen, maar krijgt het niet voor de actieprijs. Simpel.

Moneyman
Berichten: 30041
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Coolblue kerstactie alleen als er directe voorraad is

Ongelezen bericht door Moneyman »

Tsja, het zijn kerstdeals... specifiek gericht op de periode voor kerst. Als het nu uitverkocht is, en niet tijdig binnen, vind ik het niet zo gek dat je dan pech hebt.

NeoDutchio
Berichten: 12318
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: Coolblue kerstactie alleen als er directe voorraad is

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

Probeer aan het eind van het jaar maar eens oliebollenmix in een supermarkt te vinden. Tja, als de vraag groter is als het aanbod, dan houdt het een keer op. Niemand kan in de toekomst kijken en niemand weet dus op voorhand of een voorraad genoeg is. U bent niet de enige klant, dus dat er mensen achter het net vissen is niet zo vreemd.

16again
Berichten: 16089
Lid geworden op: 02 jul 2003 22:18

Re: Coolblue kerstactie alleen als er directe voorraad is

Ongelezen bericht door 16again »

Moneyman schreef:
22 dec 2020 13:35
Tsja, het zijn kerstdeals... specifiek gericht op de periode voor kerst. Als het nu uitverkocht is, en niet tijdig binnen, vind ik het niet zo gek dat je dan pech hebt.
TS wil nu de "kerst" deal sluiten, en is wat mij betreft daarmee op tijd. Het is immers nog geen kerst.
Dat levering niet meer voor kerst, of zelfs dit jaar nog plaats vindt, neemt TS graag op de koop toe.

Zolang er niets bijstaat als "zolang de voorraad strekt" behoort CB wat mij betreft gewoon te leveren

alfatrion
Berichten: 21899
Lid geworden op: 25 jul 2006 21:05

Re: Coolblue kerstactie alleen als er directe voorraad is

Ongelezen bericht door alfatrion »

Moneyman schreef:
22 dec 2020 13:35
Tsja, het zijn kerstdeals... specifiek gericht op de periode voor kerst. Als het nu uitverkocht is, en niet tijdig binnen, vind ik het niet zo gek dat je dan pech hebt.
Er wordt een aanbod gedaan, dat tot een bepaalde datum geldig is en dus niet te herroepen is. Wat Coolblue hier doet is het onmogelijk c.q. heel lastig maken dat je het aanbod aanvaard. Dat is onrechtmatig.
Artikel 6:219 lid 1 BW
Een aanbod kan worden herroepen, tenzij het een termijn voor de aanvaarding inhoudt of de onherroepelijkheid ervan op andere wijze uit het aanbod volgt.

Moneyman
Berichten: 30041
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Coolblue kerstactie alleen als er directe voorraad is

Ongelezen bericht door Moneyman »

alfatrion schreef:
22 dec 2020 14:21
Moneyman schreef:
22 dec 2020 13:35
Tsja, het zijn kerstdeals... specifiek gericht op de periode voor kerst. Als het nu uitverkocht is, en niet tijdig binnen, vind ik het niet zo gek dat je dan pech hebt.
Er wordt een aanbod gedaan, dat tot een bepaalde datum geldig is en dus niet te herroepen is. Wat Coolblue hier doet is het onmogelijk c.q. heel lastig maken dat je het aanbod aanvaard. Dat is onrechtmatig.
Oneens. De bewuste producten worden immers niet te koop aangeboden (ze staan expliciet als "tijdelijk niet voorradig" op de website). Er wordt dus feitelijk geen aanbod gedaan.

16again
Berichten: 16089
Lid geworden op: 02 jul 2003 22:18

Re: Coolblue kerstactie alleen als er directe voorraad is

Ongelezen bericht door 16again »

Beschikken over voorraad is , indien niet expliciet genoemd, geen noodzakelijke voorwaarde om een aanbod te kunnen doen.

Producten op een website met prijs tonen, waar je ze NIET voor kan kopen, lijkt me niet zo netjes.

Moneyman
Berichten: 30041
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Coolblue kerstactie alleen als er directe voorraad is

Ongelezen bericht door Moneyman »

16again schreef:
22 dec 2020 15:04
Beschikken over voorraad is , indien niet expliciet genoemd, geen noodzakelijke voorwaarde om een aanbod te kunnen doen.
Het wordt dus wél expliciet genoemd. Dus wat is je punt?
16again schreef:
22 dec 2020 15:04
Producten op een website met prijs tonen, waar je ze NIET voor kan kopen, lijkt me niet zo netjes.
Ach, het is maar net hoe je het bekijkt. Als je redelijkerwijs verwacht dat de producten nog binnen de actieperiode weer leverbaar zullen zijn, dan is het juist weer netjes om de klanten daarover te informeren. Die kunnen dan de afweging maken daar even op te wachten. Ik zou het persoonlijk wel fijn vinden, zodat ik m'n eigen afweging kan maken. En je kunt natuurlijk gewoon, zoals TS ook deed, even informeren hoe groot de kans is dat het product nog tijdig voorradig komt.

Je doet het als winkel voor sommigen niet gauw goed...

NeoDutchio
Berichten: 12318
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: Coolblue kerstactie alleen als er directe voorraad is

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

Ik krijg elke week folders met acties in mijn brievenbus. Kom ik op maandagochtend dan kan ik het kopen, wacht ik tot zaterdagmiddag loop ik de kans dat ik misgrijp. En dat is bij Coolblue echt niet anders. Een aantal producten zijn op dit moment niet op voorraad. En wat er niet is, kan ook niet verkocht worden. Er is gelukkig geen wet die bepaald dat een klant dat wel zou moeten kunnen kopen als het er niet is.

hebra98
Berichten: 1435
Lid geworden op: 09 nov 2012 15:33

Re: Coolblue kerstactie alleen als er directe voorraad is

Ongelezen bericht door hebra98 »

Weten jullie om wel artikel het gaat?

16again
Berichten: 16089
Lid geworden op: 02 jul 2003 22:18

Re: Coolblue kerstactie alleen als er directe voorraad is

Ongelezen bericht door 16again »

Moneyman schreef:
22 dec 2020 15:22
16again schreef:
22 dec 2020 15:04
Beschikken over voorraad is , indien niet expliciet genoemd, geen noodzakelijke voorwaarde om een aanbod te kunnen doen.
Het wordt dus wél expliciet genoemd. Dus wat is je punt?
Vooraf "Zolang de voorraad strekt" erbij plaatsen noem ik pas een expliciete vermelding. En dat zie ik niet in de kerst-deal voorwaarden terug:
Wat als het product dat ik wil niet op voorraad is?
Het kan zijn dat een product tussen 14 en 24 december weer op voorraad komt, maar dat is niet altijd het geval. Bellen of koekjes brengen naar onze klantenservice of winkels heeft geen zin. Zij kunnen je niet meer vertellen over wanneer producten weer op voorraad komen.
Hier verdwijnt pas achteraf de bestelknop, als er geen meer voorraad is.
In mijn beleving was het aanbod: in periode 14-24 dec kun je product x voor prijs y kopen.

uit algemene voorwaarden Thuiswinkel
Artikel 4 - Het aanbod
Indien een aanbod een beperkte geldigheidsduur heeft of onder voorwaarden geschiedt, wordt dit nadrukkelijk in het aanbod vermeld.

Moneyman
Berichten: 30041
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Coolblue kerstactie alleen als er directe voorraad is

Ongelezen bericht door Moneyman »

Kijk nog eens op de site. Dan zie je al voordat je uberhaupt op het product klikt dat het niet voorradig is.

NeoDutchio
Berichten: 12318
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: Coolblue kerstactie alleen als er directe voorraad is

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

16again schreef:
22 dec 2020 16:04
Hier verdwijnt pas achteraf de bestelknop, als er geen meer voorraad is.
Bij mij staat er bij het overzicht al dat bepaalde artikelen tijdelijk niet te bestellen zijn.

alfatrion
Berichten: 21899
Lid geworden op: 25 jul 2006 21:05

Re: Coolblue kerstactie alleen als er directe voorraad is

Ongelezen bericht door alfatrion »

Moneyman schreef:
22 dec 2020 14:43
alfatrion schreef:
22 dec 2020 14:21
Moneyman schreef:
22 dec 2020 13:35
Tsja, het zijn kerstdeals... specifiek gericht op de periode voor kerst. Als het nu uitverkocht is, en niet tijdig binnen, vind ik het niet zo gek dat je dan pech hebt.
Er wordt een aanbod gedaan, dat tot een bepaalde datum geldig is en dus niet te herroepen is. Wat Coolblue hier doet is het onmogelijk c.q. heel lastig maken dat je het aanbod aanvaard. Dat is onrechtmatig.
Oneens. De bewuste producten worden immers niet te koop aangeboden (ze staan expliciet als "tijdelijk niet voorradig" op de website). Er wordt dus feitelijk geen aanbod gedaan.
Ik ga er vanuit dat er ook reclame wordt gemaakt voor deze producten. Daarnaast kun je het aanbod eerder hebben gezien.

Heb je een linkje naar een product? Dan praten we over het zelfde.

Hier is er een:
https://www.coolblue.nl/product/861430/ ... 20-ac.html

Op deze pagina staat: tijdelijk uitverkocht. Er is geen bestelknop. Maar de pagina wordt wel getoond. Ik vind het niet evident geen aanbod. Je kan het tijdelijk opvatten als het duurt even voor dat ik het product heb.

Dat zelfde product wordt ook in het overzicht getoond.
https://www.coolblue.nl/kerstcadeaus

Ik ben van mening dat wel een aanbod wordt gedaan, alleen dat het onmogelijk is gemaakt om te aanvaarden.

Als Coolblue geen aanbod wil doen, dan is het het duidelijks als ze de pagina offline maakt.
Laatst gewijzigd door alfatrion op 22 dec 2020 17:08, 2 keer totaal gewijzigd.

sylvesterb
Berichten: 5049
Lid geworden op: 26 apr 2015 10:52

Re: Coolblue kerstactie alleen als er directe voorraad is

Ongelezen bericht door sylvesterb »

alfatrion schreef:
22 dec 2020 14:21
Moneyman schreef:
22 dec 2020 13:35
Tsja, het zijn kerstdeals... specifiek gericht op de periode voor kerst. Als het nu uitverkocht is, en niet tijdig binnen, vind ik het niet zo gek dat je dan pech hebt.
Er wordt een aanbod gedaan, dat tot een bepaalde datum geldig is en dus niet te herroepen is. Wat Coolblue hier doet is het onmogelijk c.q. heel lastig maken dat je het aanbod aanvaard. Dat is onrechtmatig.
Artikel 6:219 lid 1 BW
Een aanbod kan worden herroepen, tenzij het een termijn voor de aanvaarding inhoudt of de onherroepelijkheid ervan op andere wijze uit het aanbod volgt.
Er wordt geen aanbod gedaan, want een product wat niet op voorraad is bij Coolblue kun je niet bestellen, dit is juist was TS niet bevalt, die wilt nu al kunnen bestellen tegen de actie prijs die nu geld.

alfatrion
Berichten: 21899
Lid geworden op: 25 jul 2006 21:05

Re: Coolblue kerstactie alleen als er directe voorraad is

Ongelezen bericht door alfatrion »

Niet kunnen bestellen = niet kunnen aanvaarden.
Niet tonen = niet aanbieden.

NeoDutchio
Berichten: 12318
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: Coolblue kerstactie alleen als er directe voorraad is

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

alfatrion schreef:
22 dec 2020 16:53
Hier is er een:
https://www.coolblue.nl/product/861430/ ... 20-ac.html

Op deze pagina staat: tijdelijk uitverkocht. Er is geen bestelknop. Maar de pagina wordt wel getoond. Ik vind het niet evident geen aanbod. Je kan het tijdelijk opvatten als het duurt even voor dat ik het product heb.

Dat zelfde product wordt ook in het overzicht getoond.
https://www.coolblue.nl/kerstcadeaus

Ik ben van mening dat wel een aanbod wordt gedaan, alleen dat het onmogelijk is gemaakt om te aanvaarden.

Als Coolblue geen aanbod wil doen, dan is het het duidelijks als ze de pagina offline maakt.
Als CB die offline maakt weet een potentiele koper ook niet dat zij het ook kunnen verkopen. Om die reden is er de mogelijkheid om een bericht te krijgen wanneer het weer beschikbaar is.

Revoked
Berichten: 1704
Lid geworden op: 28 nov 2017 00:45

Re: Coolblue kerstactie alleen als er directe voorraad is

Ongelezen bericht door Revoked »

hebra98 schreef:
22 dec 2020 15:49
Weten jullie om wel artikel het gaat?
De penispomp die automatisch afslaat bij 45 liter...

alfatrion
Berichten: 21899
Lid geworden op: 25 jul 2006 21:05

Re: Coolblue kerstactie alleen als er directe voorraad is

Ongelezen bericht door alfatrion »

NeoDutchio schreef:
22 dec 2020 17:11
Als CB die offline maakt weet een potentiele koper ook niet dat zij het ook kunnen verkopen. Om die reden is er de mogelijkheid om een bericht te krijgen wanneer het weer beschikbaar is.
Ik vergelijk het toch met de supermarkt die een blad adverteert en het product niet heeft als je in de supermarkt komt. Die advertentie is een aanbod. Dat je het product niet via de blad kunt bestellen (= het aanbod niet kan aanvaarden) maakt dat niet anders.

Gesloten