LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Post.nl brievenbussen nu al weg

Hier kan je jouw mening kwijt over zaken die niet voorkomen in de bovenstaande onderwerpen.
witte angora
Berichten: 30753
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Post.nl brievenbussen nu al weg

Ongelezen bericht door witte angora »

Irene van Houte schreef:
25 dec 2020 12:59
Brahms schreef:
25 dec 2020 10:36
kuklos schreef:
25 dec 2020 00:53
maar jouw beschuldiging richting Postnl is niet terecht.
Wel als ze het onmogelijk maken om nog post te verzenden, nu in Coronatijd de afgiftepunten in winkels ook gesloten zijn.
Dit had je eerder kunnen bedenken.
Jij misschien wel - anderen daarentegen niet. Ik had het in ieder geval ook niet eerder kunnen bedenken. In mijn vorige woonplaats (en daar woonden echt geen lieverdjes) werden/worden de brievenbussen op de 30e afgesloten, en hier kun je ze ook nog gewoon gebruiken.

Dat de afgiftepunten in winkels gesloten zijn is iets van de afgelopen week. Dat had Brahms van tevoren ook niet kunnen bedenken.

Ik vind je verwijt tamelijk onterecht.

Brahms
Berichten: 3158
Lid geworden op: 15 okt 2015 23:09

Re: Post.nl brievenbussen nu al weg

Ongelezen bericht door Brahms »

Het vreemd is ook dat de gehele brievenbus verwijderd is en er niet gewoon klepjes zijn geplaatst. Op de onderkant zit een sticker dat de bus op 6 januari 2021 weer terug komt.
Schijnbaar vind Post.NL het heel normaal dat 37.000 plaatselijke bewoners hun post 2 weken niet kunnen verzenden

Revoked
Berichten: 1704
Lid geworden op: 28 nov 2017 00:45

Re: Post.nl brievenbussen nu al weg

Ongelezen bericht door Revoked »

Ik denk niet dat alle 37000 inwoners elke dag meerdere brieven sturen.

Nijogeth
Berichten: 9965
Lid geworden op: 28 apr 2017 19:51

Re: Post.nl brievenbussen nu al weg

Ongelezen bericht door Nijogeth »

Ik kan me de laatste keer niet meer herinneren dat ik iets op de post heb gedaan. Ik denk dat dat voor een groot deel van die 37.000 mensen zal gelden. En verder zijn er ook velen dan wel even bereid om een stukje te rijden, gok ik zo maar.

MaaikeM
Berichten: 62
Lid geworden op: 28 dec 2011 17:07

Re: Post.nl brievenbussen nu al weg

Ongelezen bericht door MaaikeM »

Als een brievenbus rond deze tijd verwijderd wordt, dan is dat meestal omdat de bus schade heeft opgelopen vanwege vuurwerk of omdat het een 'risico' bus is. Sommige bussen worden preventief verwijderd omdat het daar al vaker mis is gegaan of omdat het een risicogebied is.

Meiklokje
Berichten: 149
Lid geworden op: 20 aug 2018 14:10

Re: Post.nl brievenbussen nu al weg

Ongelezen bericht door Meiklokje »

ik prijs me gelukkig dat ik in een buurtje woon met voornamelijk pensionado's waar nauwelijks vuurwerk wordt afgestoken; Post.nl voorziet de 30ste de bussen van een klepje en de gemeente doet hetzelfde met de grijze afvalbakken. Op januari 2 wordt alles weer "ontklept".
Het beleid lijkt dus te worden aangepast aan ervaringen uit het verleden en de te verwachten risico's voor het lopende jaar.

Brahms
Berichten: 3158
Lid geworden op: 15 okt 2015 23:09

Re: Post.nl brievenbussen nu al weg

Ongelezen bericht door Brahms »

Nijogeth schreef:
26 dec 2020 12:36
En verder zijn er ook velen dan wel even bereid om een stukje te rijden, gok ik zo maar
Dat heb ik ook geadviseerd aan het echtpaar, ver in de '80, vrouw in rolstoel, uit het bejaardencomplex op 10 meter van de brievenbus.
En nee, ze wilden het niet aan een vreemde meegeven.

kuklos
Berichten: 9770
Lid geworden op: 24 aug 2004 11:06

Re: Post.nl brievenbussen nu al weg

Ongelezen bericht door kuklos »

Brahms schreef:
26 dec 2020 11:24
Schijnbaar vind Post.NL het heel normaal dat 37.000 plaatselijke bewoners hun post 2 weken niet kunnen verzenden
Ik heb weinig sympathie voor Postnl gezien hun idee van service en hoe ze de postbodes uitgekleed hebben qua arbeidsvoorwaarden. Maar hier ga je weer de mist in. Postnl wil dit ook allemaal niet, maar door het gedonder van al tuig (waar we je trouwens niet over horen) zijn ze hiertoe gedwongen.

Moneyman
Berichten: 30036
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Post.nl brievenbussen nu al weg

Ongelezen bericht door Moneyman »

Brahms schreef:
26 dec 2020 14:47
Nijogeth schreef:
26 dec 2020 12:36
En verder zijn er ook velen dan wel even bereid om een stukje te rijden, gok ik zo maar
Dat heb ik ook geadviseerd aan het echtpaar, ver in de '80, vrouw in rolstoel, uit het bejaardencomplex op 10 meter van de brievenbus.
En nee, ze wilden het niet aan een vreemde meegeven.
Dat probleem was groter geweest als PostNL iets had gedaan en de bus opgeblazen was.

Brahms
Berichten: 3158
Lid geworden op: 15 okt 2015 23:09

Re: Post.nl brievenbussen nu al weg

Ongelezen bericht door Brahms »

Het zou Post.nl in elk geval sieren een alternatief te bieden als dienstverlenend bedrijf.
Misschien was het een goed idee geweest dat Primera een wat hogere vergoeding zou krijgen voor al hun Post.NL werk, dan hadden ze de toko wel opengehouden.
Anderzijds, jaren wordt het Post.NL punt als trekker voor de winkel gezien, nu er wat geld bij moet doen ze snel de deuren dicht.

Moneyman
Berichten: 30036
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Post.nl brievenbussen nu al weg

Ongelezen bericht door Moneyman »

Tsja. Heel realistisch is dat niet.

kuklos
Berichten: 9770
Lid geworden op: 24 aug 2004 11:06

Re: Post.nl brievenbussen nu al weg

Ongelezen bericht door kuklos »

Brahms schreef:
26 dec 2020 21:34
Misschien was het een goed idee geweest dat Primera een wat hogere vergoeding zou krijgen voor al hun Post.NL werk, dan hadden ze de toko wel opengehouden.
Ook dan niet. Klanten gingen toch vragen om meer te mogen kopen dan de overheid toestond.

witte angora
Berichten: 30753
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Post.nl brievenbussen nu al weg

Ongelezen bericht door witte angora »

M.i. is het toch echt tijd het oude postkantoor weer in ere te herstellen. Hoeft niet in die pompeuze gebouwen van vroeger; het mag ook een kantoortje ergens op een industrieterrein zijn. Of doe het desnoods in de bibliotheek of zoiets. Voor mijn part in het bejaardentehuis, in de koffiehoek of zo. Daar gebeurt doorgaans ook niet zo bijster veel. Maken die oudjes ook nog eens wat mee: de postbode komt en gaat, en een hele hoop vreemde mensen die pakjes ophalen.

Bob Schurkjens
Berichten: 9778
Lid geworden op: 13 jun 2005 01:41

Re: Post.nl brievenbussen nu al weg

Ongelezen bericht door Bob Schurkjens »

Primera krijgt 20 cent per aangenomen en verwerkt pakket van PostNL. Ze moesten er zelf ook om lachen.

witte angora
Berichten: 30753
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Post.nl brievenbussen nu al weg

Ongelezen bericht door witte angora »

Dus als je 10 pakketten in een uur doet heb je de koffie van de vrijwilligers er al uit. Ja toch?

Aygulf
Berichten: 378
Lid geworden op: 03 aug 2018 16:39

Re: Post.nl brievenbussen nu al weg

Ongelezen bericht door Aygulf »

Brahms schreef:
26 dec 2020 21:34
Het zou Post.nl in elk geval sieren een alternatief te bieden als dienstverlenend bedrijf.
Misschien was het een goed idee geweest dat Primera een wat hogere vergoeding zou krijgen voor al hun Post.NL werk, dan hadden ze de toko wel opengehouden.
Anderzijds, jaren wordt het Post.NL punt als trekker voor de winkel gezien, nu er wat geld bij moet doen ze snel de deuren dicht.
Winkels zoals Primera zijn dichtgegaan om de discussies en ruzies niet te hoeven meemaken van zeikklanten (excusez le mot) die het onzin vinden dat ze toch niet ook nog boeken, kerstkaarten, pennen, puzzels e.d. mochten afreken omdat ze er "toch al" waren. Dan gooi je de boel liever dicht en kun je beter deze dagen bij je gezin zijn. Bovendien zijn er ook supermarkten die een post.nl punt hebben. En dan bof je nog want andere koeriersdiensten zoals DHL e.d. hebben meestal een servicepunt in niet essentiële winkels die nu dus dicht zijn. En al die klagers kunnen zich nu aanmelden voor volgend jaar als "alternatief" servicepunt. Maar houdt er dan wel rekening mee dat je dan minder tijd hebt om te zeuren en zaniken op een forum.

gewicht
Berichten: 87
Lid geworden op: 18 nov 2009 19:28

Re: Post.nl brievenbussen nu al weg

Ongelezen bericht door gewicht »

Als oud PTTer. Heeft iemand wel eens de ravage gezien als een brievenbus is opgeblazen ? Meer dan de helft van de post is verbrand en van de rest is vaak geen afzender of geadresseerde meer te achterhalen, daar werd vroeger echt heel veel moeite voor gedaan.
En ,voor ts waarschijnlijk onbekend, dat is al vele jaren zo. Dat opblazen dan wel te verstaan.

Brahms
Berichten: 3158
Lid geworden op: 15 okt 2015 23:09

Re: Post.nl brievenbussen nu al weg

Ongelezen bericht door Brahms »

Dat is mij vanzelfsprekend bekend. N
Echter niet dat Post.nl zelf aangeeft dat de brievenbus 3 dagen dicht is, daar is alle begrip voor, maar dat dat in de praktijk 2 weken is.

moederslink
Berichten: 12013
Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30

Re: Post.nl brievenbussen nu al weg

Ongelezen bericht door moederslink »

In het verlengde hiervan :
ook veel bakken voor de hondepoepzakjes zijn uit voorzorg weggehaald of afgesloten ____ gevolg?
Overal worden de zakjes met poep nu gewoon weggesmeten . :evil:

sylvesterb
Berichten: 5049
Lid geworden op: 26 apr 2015 10:52

Re: Post.nl brievenbussen nu al weg

Ongelezen bericht door sylvesterb »

Brahms schreef:
27 dec 2020 18:23
Dat is mij vanzelfsprekend bekend. N
Echter niet dat Post.nl zelf aangeeft dat de brievenbus 3 dagen dicht is, daar is alle begrip voor, maar dat dat in de praktijk 2 weken is.
De praktijk van TS is 1 week, hij maakt immers melding op 24 december. Nergens lees ik dat de praktijk 2 weken is. Brievenbus hier in de straat is trouwens nog gewoon beschikbaar.

Gesloten