LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Ongewenste opdringerige telefoontjes

Hier kan je jouw mening ventileren over diverse producten.
blokkie74
Berichten: 1
Lid geworden op: 22 dec 2020 17:15

Ongewenste opdringerige telefoontjes

Ongelezen bericht door blokkie74 »

Hallo,

Sinds enkele weken wordt ik helemaal gek gebeld door onderstaand telefoonnummer;

+31850271604

Ze vragen naar mijn achternaam en of ik op een bepaald adres woon. Als je de desbetreffende vraagt hoe deze aan mijn nummer komt dan veranderdt de vriendelijke meneer/mevrouw aan de andere kant van de telefoonlijn in een onbeschoft figuur.. Er wordt gesschreeuwd "Hou je bek" waarna er op gehangen wordt. Zijn er meer die die meemaken?

Alvast bedankt voor de aandacht.
m.v.g. Maarten uit Purmerend

sylvesterb
Berichten: 5049
Lid geworden op: 26 apr 2015 10:52

Re: Ongewenste opdringerige telefoontjes

Ongelezen bericht door sylvesterb »

blokkie74 schreef:
22 dec 2020 17:32
Ze vragen naar mijn achternaam en of ik op een bepaald adres woon. Als je de desbetreffende vraagt hoe deze aan mijn nummer komt dan veranderdt de vriendelijke meneer/mevrouw aan de andere kant van de telefoonlijn in een onbeschoft figuur.. Er wordt gesschreeuwd "Hou je bek" waarna er op gehangen wordt. Zijn er meer die die meemaken?
Ja er zijn er meer zie https://www.wieheeftgebeld.nl/nummer/0850271604 u heeft schijnbaar uw nummer gedeeld bij 1 of ander vage vragenlijst. Raadzaam is de telefoontjes gewoon te negeren en uw nummer niet op het internet te vermelden, daarmee voorkom je veel van dit soort ellende.

Brahms
Berichten: 3158
Lid geworden op: 15 okt 2015 23:09

Re: Ongewenste opdringerige telefoontjes

Ongelezen bericht door Brahms »

blokkie74 schreef:
22 dec 2020 17:32

m.v.g. Maarten uit Purmerend
Maarten uit Purmerend, wat is je achternaam :D ?
Je deelt schijnbaar heel makkelijk persoonlijke info, zo ook hier, en dan ben je een relatief makkelijke prooi voor bellers.

Nijogeth
Berichten: 9966
Lid geworden op: 28 apr 2017 19:51

Re: Ongewenste opdringerige telefoontjes

Ongelezen bericht door Nijogeth »

Heb je een KvK-nummer? Dat heb ik namelijk ook en ze bellen me helemaal scheel.

Seinhuis
Berichten: 2371
Lid geworden op: 20 dec 2020 17:18

Re: Ongewenste opdringerige telefoontjes

Ongelezen bericht door Seinhuis »

De meeste smartphones kunnen telefoonnummers blokkeren.

AFJBrookhuis
Berichten: 4
Lid geworden op: 29 mar 2010 21:20

Re: Ongewenste opdringerige telefoontjes

Ongelezen bericht door AFJBrookhuis »

Beste Mensen hier even een aantal tips voor jullie bij het ongewenst telefoontjes geval op deze website.

Tip sla het nummer op in jouw persoonlijke telefoonlijst met de vermelding:"Niet opnemen!!"
Als die gast later dan weer gaat bellen zie je gelijk dat je dan niet moet gaan opnemen.
Ook met andere callcenter diensten is dit een oplossing.
Extra tip: Laat de telefoon minimaal 3 tot 5 keer overgaan en als de persoon dan neerlegt dan weet je dat het een callcentrum is.
Want de mensen mogen maximaal 3 keer over laten gaan de telefoon en dan moeten ze een volgende persoon gaan bellen.
Bij een gesprek probeer zo lang mogelijk de tijd te rekken?
Waarom? Omdat de persoon dan niet de gehaalde issues kan gaan halen en er ook geen bonus mee kan binnen halen voor zich doordat je de aantallen verkopen dan hebt tegen gewerkt. En de verloren tijd kan niet worden ingehaald.
Een extra tip om de verkopers een zo lang mogelijk oponthoud te gaan bieden.
En als laatste en niet onbelangrijk: "Zeg dat je onder een bewindvoerder staat" Want dan moeten ze gaan ophangen en mogen geen contracten gaan sluiten met mensen die onder een bewindvoerder staan.
Dit is namelijk bij de wet vastgelegd en als de beller zich er niet aan houd dan kan je de persoon en de maatschappij waarvoor hij/zij werkt gaan aanklagen wegens het niet nakomen van de telecom marketing wet die erop toe gaat zien dat de mensen zich aan de afspraak dient te gaan houden.
T. Brookhuis.

kuklos
Berichten: 9770
Lid geworden op: 24 aug 2004 11:06

Re: Ongewenste opdringerige telefoontjes

Ongelezen bericht door kuklos »

@AFBrookhuis, heeft weinig nut. Beste tip is en blijft: "Geen interesse" *klik*. Direct daarna ophangen. Elke keer weer.

nokkie
Berichten: 2
Lid geworden op: 04 dec 2012 14:03

Re: Ongewenste opdringerige telefoontjes

Ongelezen bericht door nokkie »

Wat je ook kunt doen bij herhaaldelijk lastig vallen is een fluitje naast de telefoon leggen. Als het betreffende nummer weer belt, opnemen niks zeggen en heel hard op het fluitje blazen. Misschien niet vriendelijk maar wel effectief!

gewicht
Berichten: 87
Lid geworden op: 18 nov 2009 19:28

Re: Ongewenste opdringerige telefoontjes

Ongelezen bericht door gewicht »

Heel gewoon, niet met je telefoonnummer strooien en niet mee doen aan zogenaamde "klant tevredenheidsonderzoeken" e.d.

kuklos
Berichten: 9770
Lid geworden op: 24 aug 2004 11:06

Re: Ongewenste opdringerige telefoontjes

Ongelezen bericht door kuklos »

nokkie schreef:
27 dec 2020 14:16
Wat je ook kunt doen bij herhaaldelijk lastig vallen is een fluitje naast de telefoon leggen. Als het betreffende nummer weer belt, opnemen niks zeggen en heel hard op het fluitje blazen. Misschien niet vriendelijk maar wel effectief!
En strafbaar als je iemand gehoorbeschadiging bezorgt.

sake1987

Re: Ongewenste opdringerige telefoontjes

Ongelezen bericht door sake1987 »

nokkie schreef:
27 dec 2020 14:16
Wat je ook kunt doen bij herhaaldelijk lastig vallen is een fluitje naast de telefoon leggen. Als het betreffende nummer weer belt, opnemen niks zeggen en heel hard op het fluitje blazen. Misschien niet vriendelijk maar wel effectief!
Dat fluitje blijft in der loop der jaren maar terug komen.
Ben de reïncarnatie van stofzuiger en komkommer tot nu toe nog niet weer tegen gekomen, de uitvinder van het fluitje.

Saf12
Berichten: 53
Lid geworden op: 12 aug 2020 16:50

Re: Ongewenste opdringerige telefoontjes

Ongelezen bericht door Saf12 »

Een bekend probleem. Waarschijnlijk energieverkopers die in opdracht van energieleveranciers werken. Inschrijven in het BMNR-register heeft vaak zin, maar er blijven altijd bedrijven die hier lak aan hebben. Maak melding bij de ACM. In de tussentijd kan je de nummers blijven blokkeren. Probeer de verkoper op een vriendelijke toon te vertellen dat u niet meer gebeld wilt worden, omdat u tevreden bent met uw huidige energiecontract. Dit blijkt vaak te werken. En voor de rest is het afwachten op de nieuwe Telemarketing-wet die bij het ministerie in ontwikkeling is, waarmee aan dit soort praktijken hopelijk een einde komt.

Arizonakid
Berichten: 1124
Lid geworden op: 20 dec 2018 19:11

Re: Ongewenste opdringerige telefoontjes

Ongelezen bericht door Arizonakid »

Gewoon ophangen. Kan je het nummer blokkeren, doen, kan dat niet, niet meer opnemen. Het leven is echt vrij simpel.

peter17111962
Berichten: 577
Lid geworden op: 16 dec 2019 10:34

Re: Ongewenste opdringerige telefoontjes

Ongelezen bericht door peter17111962 »

Wordt U gebeld op een smartphone? Dan is hier een goede manier. Maak op uw computer een "geluidloze"
MP3 file door 3 seconden geluid op te nemen van de microfoon zonder geluid te maken of zonder er een aan
te sluiten. Sla dat irritante telefoon nummer op in het geheugen van uw telefoon en hang hier die "geluidloze"
mp3 aan als ringtone. Als U nu door dit nummer wordt gebeld, gaat uw telefoon gewoon over , echter U hoort
daar niets meer van. omdat de ringtone bij dit nummer geen geluid heeft. Ieder ander kan U gewoon bereiken,
want die gebruiken uw normale ringtone.

Brahms
Berichten: 3158
Lid geworden op: 15 okt 2015 23:09

Re: Ongewenste opdringerige telefoontjes

Ongelezen bericht door Brahms »

AFJBrookhuis schreef:
27 dec 2020 13:43
Beste Mensen hier even een aantal tips voor jullie bij het ongewenst telefoontjes geval op deze website.
En jij denkt dat we daar allemaal tijd voor hebben. Gewoon direct wegdrukken en verder met het leven.

Maar wel opletten, laatste drukte ik mijn schoonmoeder weg....

kuklos
Berichten: 9770
Lid geworden op: 24 aug 2004 11:06

Re: Ongewenste opdringerige telefoontjes

Ongelezen bericht door kuklos »

Saf12 schreef:
27 dec 2020 15:30
Probeer de verkoper op een vriendelijke toon te vertellen dat u niet meer gebeld wilt worden, omdat u tevreden bent met uw huidige energiecontract. Dit blijkt vaak te werken.
Mijn ouders doen dit en worden daarna weer gebeld. Mijn tactiek van Geen interesse en direct ophangen is (bij ons) wel succesvol gebleken.

Nijogeth
Berichten: 9966
Lid geworden op: 28 apr 2017 19:51

Re: Ongewenste opdringerige telefoontjes

Ongelezen bericht door Nijogeth »

Brahms schreef:
27 dec 2020 17:22
Maar wel opletten, laatste drukte ik mijn schoonmoeder weg....
Ja, dat maakt het leven wel gemakkelijker. En dat gewoon constant blijven doen en zeggen dat dat automatisme is geworden als je er dan onverhoopt een keer niet onderuit komt om met haar te praten.

Sira
Berichten: 654
Lid geworden op: 23 nov 2005 15:11

Re: Ongewenste opdringerige telefoontjes

Ongelezen bericht door Sira »

sake1987 schreef:
27 dec 2020 14:52
Ben de reïncarnatie van stofzuiger en komkommer tot nu toe nog niet weer tegen gekomen, de uitvinder van het fluitje.
Die zit tegenwoordig op Vraag en Beantwoord van Kassa, eerst noemde hij zich sommige gebruikers weten alles beter, maar dat heeft hij veranderd in soms...
Zelfde onbegrijpelijke wijze van schrijven.

ariebeuker80
Berichten: 7
Lid geworden op: 20 nov 2020 02:15

Re: Ongewenste opdringerige telefoontjes

Ongelezen bericht door ariebeuker80 »

AFJBrookhuis schreef:
27 dec 2020 13:43
Beste Mensen hier even een aantal tips voor jullie bij het ongewenst telefoontjes geval op deze website.

Tip sla het nummer op in jouw persoonlijke telefoonlijst met de vermelding:"Niet opnemen!!"
Als die gast later dan weer gaat bellen zie je gelijk dat je dan niet moet gaan opnemen.
Ook met andere callcenter diensten is dit een oplossing.
Extra tip: Laat de telefoon minimaal 3 tot 5 keer overgaan en als de persoon dan neerlegt dan weet je dat het een callcentrum is.
Want de mensen mogen maximaal 3 keer over laten gaan de telefoon en dan moeten ze een volgende persoon gaan bellen.
Bij een gesprek probeer zo lang mogelijk de tijd te rekken?
Waarom? Omdat de persoon dan niet de gehaalde issues kan gaan halen en er ook geen bonus mee kan binnen halen voor zich doordat je de aantallen verkopen dan hebt tegen gewerkt. En de verloren tijd kan niet worden ingehaald.
Een extra tip om de verkopers een zo lang mogelijk oponthoud te gaan bieden.
En als laatste en niet onbelangrijk: "Zeg dat je onder een bewindvoerder staat" Want dan moeten ze gaan ophangen en mogen geen contracten gaan sluiten met mensen die onder een bewindvoerder staan.
Dit is namelijk bij de wet vastgelegd en als de beller zich er niet aan houd dan kan je de persoon en de maatschappij waarvoor hij/zij werkt gaan aanklagen wegens het niet nakomen van de telecom marketing wet die erop toe gaat zien dat de mensen zich aan de afspraak dient te gaan houden.
T. Brookhuis.
Bedankt voor de laatste tip! Die ga ik de eerst volgende keer proberen.
Meestal probeer ik ook bij een gesprek zo lang mogelijk tijd te rekken, maar dan moet ik er zelf wel tijd voor hebben natuurlijk :lol:

Laatste maand word ik veel gebeld door National Consultancy, ook zo'n energie verkoop bedrijf.
Pretenderen dat je bij hun goedkoper uit bent :lol:
Meerdere malen gezegd dat ik geen interesse heb, nummer geblokkeerd, maar ze blijven bellen met andere telefoonnummers helaas...

Bob Schurkjens
Berichten: 9778
Lid geworden op: 13 jun 2005 01:41

Re: Ongewenste opdringerige telefoontjes

Ongelezen bericht door Bob Schurkjens »

Men staat onder bewindvoering.

Gesloten