LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Prijsverschil op Bol.com

Hier kan je jouw mening ventileren over diverse producten.
Ron Walthouwer
Berichten: 1
Lid geworden op: 29 dec 2020 11:45

Prijsverschil op Bol.com

Ongelezen bericht door Ron Walthouwer »

Recent voor de kerst een lifegoods elektrisch massageapparaat aangeschaft bij bol.com. Kosten 109.00 euro. 28-12-2020 voor iemand hetzelfde apparaat gekocht maar stond nu voor de prijs 79.99 euro. Bol.com gebeld, maar deze geeft aan dat zij hier helaas niets aan kunnen doen omdat hun leverancier dit nu zo aanbied. Hij wilde geen discussie omdat ik aangaf het product bij hun gekocht te hebben.
Voel ik me nu alleen bedot door bol.com, of zijn er meer mensen met deze ervaringen?
Laatst gewijzigd door Radar op 29 dec 2020 12:37, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Titel aangepast ter verduidelijking

NeoDutchio
Berichten: 12319
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: Prijsverschil op Bol.com

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

Had u vooraf bij andere winkeliers gekeken, dan kwamen er ook andere prijzen uit. Het is een kwestie van vraag en aanbod. Richting de feestdagen is de vraag altijd groter, dus de prijs ook hoger.
Kijkt u ook maar eens wat een vakantiehuisje deze week zou kosten en wat datzelfde huisje volgende week kost. Dat kan nu rustig 10x keer zo hoog zijn als volgende week.
En als laatste voorbeeld: vorige week kocht ik bananen bij de supermarkt voor €1,99 per kilo. Zijn ze deze week ineens €0,99. Het mag toch niet kunnen he.

Lowieze
Berichten: 6588
Lid geworden op: 30 nov 2017 10:09

Re: Prijsverschil op Bol.com

Ongelezen bericht door Lowieze »

De chocoladeletters die mensen op 4 december nog moesten betalen, werden 2 dagen later aan de kassa gratis meegegeven aan de klanten.

Kolibrie
Berichten: 669
Lid geworden op: 02 jun 2015 17:35

Re: Prijsverschil op Bol.com

Ongelezen bericht door Kolibrie »

Waneer het tweede nog niet gebruikt is, stuur dan het tweede massageapparaat terug met de nota van de eerste en koopt daarna er weer een voor de lagere prijs.

berndv
Berichten: 9044
Lid geworden op: 29 dec 2005 11:10

Re: Prijsverschil op Bol.com

Ongelezen bericht door berndv »

Ron Walthouwer schreef:
29 dec 2020 11:58
Hij wilde geen discussie
kan ik me voorstellen. Het is een discussie die nergens toe zal leiden. Ook al was het wel een product dat rechtstreeks door Bol verkocht werd, is dit nog geen punt van discussie. Zoals aangegeven is het een kwestie van vraag en aanbod en het sluiten van een overeenkomst. Op het moment dat u de overeenkomst sloot voor 109 euro was u blijkbaar akkoord met het aanbod. En tenzij u nog gebruik kunt maken van uw herroepingsrecht in het kader van een koop op afstand, houdt het op zich wel op. Dat het aanbod nu anders is, namelijk 79,99 euro, verandert niets aan de reeds eerder gemaakte overeenkomst.

Seinhuis
Berichten: 2374
Lid geworden op: 20 dec 2020 17:18

Re: Prijsverschil op Bol.com

Ongelezen bericht door Seinhuis »

Koop het opnieuw, en stuur het gelijk terug en zeg dat je het duurder apparaat terug heb gestuurd. Dit wel binnen 30 dagen van je eerste aankoop.

( https://www.bol.com/nl/klantenservice/s ... -annuleren )

Moneyman
Berichten: 30041
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Prijsverschil op Bol.com

Ongelezen bericht door Moneyman »

Voordat je creatief gaat rommelen: zorg wel even dat je zeker weet dat er geen serienummers oid geregistreerd zijn.

Eres
Berichten: 296
Lid geworden op: 09 mei 2007 20:31

Re: Prijsverschil op Bol.com

Ongelezen bericht door Eres »

Je zegt alleen recent voor de kerst, was dat na 16 december, dan kan je het product gewoon terugsturen zonder opgaaf van redenen binnen 14 dagen.
Kopen op afstand regel.
Het retour reçu goed bewaren.

sake1987

Re: Prijsverschil op Bol.com

Ongelezen bericht door sake1987 »

Eres schreef:
29 dec 2020 15:41
Je zegt alleen recent voor de kerst, was dat na 16 december, dan kan je het product gewoon terugsturen zonder opgaaf van redenen binnen 14 dagen.
Kopen op afstand regel.
Het retour reçu goed bewaren.
Moet het niet gebruikt zijn, is wel een hygiëne product.

sylvesterb
Berichten: 5049
Lid geworden op: 26 apr 2015 10:52

Re: Prijsverschil op Bol.com

Ongelezen bericht door sylvesterb »

Seinhuis schreef:
29 dec 2020 15:17
Koop het opnieuw, en stuur het gelijk terug en zeg dat je het duurder apparaat terug heb gestuurd. Dit wel binnen 30 dagen van je eerste aankoop.

( https://www.bol.com/nl/klantenservice/s ... -annuleren )
Tot ze het serienummer controleren en je geen cent terug krijgt omdat je de boel loopt te belazeren, erg slim advies!

P.S. Bij dit soort apparatuur wordt het S/N gelogd dus je valt direct door mand.

hebra98
Berichten: 1435
Lid geworden op: 09 nov 2012 15:33

Re: Prijsverschil op Bol.com

Ongelezen bericht door hebra98 »

Kun je ze niet alleen het beeld schetsen dat je ze terug gaat sturen, omdat het verschil tussen deze 2 stuks te groot is om dit te laten liggen.
Tenzij ze met een voorstel komen waardoor ze straks niet zitten met twee "niet meer nieuwe" apparaten?
Laatst gewijzigd door hebra98 op 29 dec 2020 20:53, 1 keer totaal gewijzigd.

riddert
Berichten: 2129
Lid geworden op: 22 okt 2010 08:52

Re: Prijsverschil op Bol.com

Ongelezen bericht door riddert »

Je zou natuurlijk ook kunnen denken; goh, meevallertje, artikel is goedkoper geworden! Van die paar tientjes ga ik wat leuks doen.

pk49
Berichten: 29
Lid geworden op: 07 jun 2005 17:16

Re: Prijsverschil op Bol.com

Ongelezen bericht door pk49 »

het probleem met bol.com is dat ze een tussenhandelaar zijn en de prijs niet bepalen. Net als veel van dit soort bedrijven.

AnnekeS1
Berichten: 13
Lid geworden op: 07 jan 2018 10:08
Contacteer:

Re: Prijsverschil op Bol.com

Ongelezen bericht door AnnekeS1 »

Klopt... Op Bol worden verschillende prijzen aangeboden als het om hetzelfde product gaat. Dat komt omdat dezelfde producten door verschillende bedrijven worden aangeboden. Bol.com is geen bedrijf wat producten verkoopt, maar biedt bedrijven hun producten te verkopen via hun.

Veldt01
Berichten: 990
Lid geworden op: 16 jul 2006 15:05

Re: Prijsverschil op Bol.com

Ongelezen bericht door Veldt01 »

Correct en daar zitten best goede tussen maar ook bedrijven waar je tenminste wat vraagtekens bij kunt hebben (de screening van Bol maar ook van andere / vergelijkbare platforms is niet echt waterdicht).
Feit bedrijven zoals Bol eerst een naam op hebben gebouwd (zonder veel winst te maken) en nu cashen door andere bedrijven tegen betaling een verkoopomgeving aan te bieden).
Het "probleem" van TS is heet vrije marktwerking en ik vraag me af of het ook een probleem zou zijn geweest als het omgekeerde het geval zou zijn maw. als het product veel duurder zou zijn geworden......

berndv
Berichten: 9044
Lid geworden op: 29 dec 2005 11:10

Re: Prijsverschil op Bol.com

Ongelezen bericht door berndv »

pk49 schreef:
30 dec 2020 14:41
het probleem met bol.com is dat ze een tussenhandelaar zijn en de prijs niet bepalen. Net als veel van dit soort bedrijven.
maar ook al was het wel een product van bol zelf. Het enige wat bol dan kan doen is coulant zijn, maar als de prijs wijzigt, dan zegt dat niets, maar ook echt helemaal niets over voorgaande transacties die voor de oude prijs zijn uitgeleverd en kan je, mits je kunt voldoen aan de voorwaarden, gebruik maken van je herroepingsrecht, maar meer ook niet.

Smartje
Berichten: 282
Lid geworden op: 23 dec 2020 15:17

Re: Prijsverschil op Bol.com

Ongelezen bericht door Smartje »

hebra98 schreef:
29 dec 2020 20:29
Kun je ze niet alleen het beeld schetsen dat je ze terug gaat sturen, omdat het verschil tussen deze 2 stuks te groot is om dit te laten liggen.
Tenzij ze met een voorstel komen waardoor ze straks niet zitten met twee "niet meer nieuwe" apparaten?
Daar zijn deze bedrijven allang uitgegroeid.
mijn aankoop 2 DVD's één bestelling gratis verzending!!! en brievenbus pakket.
wordt in deel levering bezorgd: zie tot mijn verbazing 1,29 euro (avond) bezorgkosten.
Bol.com: heeft u zelf aangevinkt (nee dus)
* graag de copy-opdracht met vinkje avondbezorging A.U.B.
Bol.com: kunnen wij niet meer zien, u heeft aangevinkt avond bezorging kunnen niets voor u doen (geen 1,29 terug)
* zijn de hele dag thuis geen avond bezorging gekozen ook niet voor deellevering.
1e levering voor middag voor18:00 uur
2e levering 17:53 uur is ook voor 18:00 uur
Leveringen brievenbus: is géén avond bezorging. (1,29)
Bol.com: gratis retour sturen en opnieuw bestellen en gratis laten bezorgen !! (dan vervalt ook 1,29euro)
*Ben natuurlijk niet zo goed in rekenen maar ga proberen.
oplossing : 1,29 euro = 2X gratis deellevering bezorgkosten: 2X gratis (deel) retourneren: opnieuw bestellen 2X gratis deelbezorging dit kost natuurlijk minder dan 1,29 laten vervallen!!
Deze retour\bestel procedure is nodig om de 1,29 uiteindelijk niet te betalen. gratis levering!
Meeste mensen hebben geen zin in al dat gedoe en betalen 1,29 waar gaat het uiteindelijk om.
Ik zou ook graag de verkapte prijs verhoging verdienen X aantal klanten die het van armoe accepteren
Overigens het totaal bedrag eindfactuur was netjes in 2 gedeeld: weg 1,29euro.
In de bevestiging mail en in account is 1,29 nergens zichtbaar is een grijs gebied.

Bob Schurkjens
Berichten: 9778
Lid geworden op: 13 jun 2005 01:41

Re: Prijsverschil op Bol.com

Ongelezen bericht door Bob Schurkjens »

Op Amazon is "dynamisch prijzen" al de norm. Van veel producten fluctueren de prijzen daar voortdurend.

Mogelijk is dat hier ook het geval.

assantar
Berichten: 22
Lid geworden op: 09 jun 2005 00:39

Re: Prijsverschil op Bol.com

Ongelezen bericht door assantar »

Wat een gezeur toch altijd. Als de prijs nu hoger was geweest had u dan het verschil ook bijbetaald?
Dit is altijd het risico bij aankopen doen. Zaterdag boodschappen gedaan, maandag in de bonus met 1 + 1 gratis.
Ook al eens bij bol.com gehad, had de aanschaf van iets even uitgesteld, toen ik weer ging kijken, in de aanbieding, toen had ik mazzel. Kun je niet altijd hebben.

assantar
Berichten: 22
Lid geworden op: 09 jun 2005 00:39

Re: Prijsverschil op Bol.com

Ongelezen bericht door assantar »

Wat een geneuzel toch altijd. Als de prijs nu hoger was geweest had u dan het verschil ook bijbetaald?
Dit is altijd het risico bij aankopen doen. Zaterdag boodschappen gedaan, maandag in de bonus met 1 + 1 gratis.
Ook al eens bij bol.com gehad, had de aanschaf van iets even uitgesteld, toen ik weer ging kijken, in de aanbieding, toen had ik mazzel. Kun je niet altijd hebben. Misschien kun je het retour sturen en opnieuw bestellen voor de goedkopere prijs.

Gesloten