LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Essent wil mijn klantvoordeel niet uitzetten. Ik zoek nu een andere leverancier

Hier kan je jouw mening kwijt over zaken die niet voorkomen in de bovenstaande onderwerpen.
Rinustp
Berichten: 186
Lid geworden op: 05 okt 2014 19:46

Essent wil mijn klantvoordeel niet uitzetten. Ik zoek nu een andere leverancier

Ongelezen bericht door Rinustp »

Het klinkt misschien gek maar ik wil bij Essent weg omdat ze mijn thuisklantvoordeel van 10% niet willen uitzetten.

Zij bieden dit “voordeel” aan klanten die al heel lang klant zijn. Het is aan mij ook aangeboden maar ik wil het niet omdat ik niet akkoord ga met de voorwaarden. Toch zet Essent het aan en het lukt me niet om het uit te zetten. Ik heb vijf pogingen gedaan. Drie maal telefonisch tweemaal schriftelijk waaronder een officiele klacht. Daarop heeft de klantenservice contact met mij gezocht. Ik heb het hen nog een keer vriendelijk uitgelegd dat ik ivm de voorwaarden niet wil. Zij vond het überhaupt bijzonder dat ik de voorwaarden had gelezen en kon wel begrijpen dat ik het op basis daarvan niet wilde. Toch werd het niet uitgezet. Mijn voordeel zou namelijk € 18,00 per jaar zijn. Daarvoor moest ik er wel mee akkoord gaan dat mijn persoonlijke gegevens aan een groot aantal bedrijven verkocht zou worden. En dat wil ik niet. Ik ga niet voor € 18,00 per jaar een brievenbus / inbox vol met spam kopen.

Ik ben al meer dan 35 jaar klant en wilde ook gewoon klant blijven maar deze agressieve verkooptruuk schiet mij in het verkeerde keelsgat. Enkele jaren eerder heeft Essent ook een zeer agressieve marketingtruuk toegepast. Ik werd daarvoor twee tot drie keer per dag gebeld. Ik heb daarop mijn vaste telefoonverbinding stopgezet.
IK heb Essent duidelijk aangegeven dat ik gewoon energie bij hun wil kopen en meer niet. Ik wil niet benaderd worden met zogenaamde voordeeltjes. Ik wil gewoon de kosten betalen en verder met rust gelaten worden. Dat is me namelijk ook wat waard.

Omdat ik nu voor het eerst in mijn leven op zoek moet gaan naar een nieuwe leverancier vraag ik jullie om tips. Ik heb al een groot aantal sites bezocht waaronder ook zogenaamde “onafhankelijke” vergelijkers maar ik kan geen duidelijk beeld krijgen van wie ik zou moeten kiezen.
Heeft iemand een tip hoe je zoiets het beste aanpakt?

peter17111962
Berichten: 566
Lid geworden op: 16 dec 2019 10:34

Re: Essent wil mijn klantvoordeel niet uitzetten. Ik zoek nu een andere leverancier

Ongelezen bericht door peter17111962 »

"Ik ga niet voor € 18,00 per jaar een brievenbus / inbox vol met spam kopen"
Deze begrijp ik niet. Ik zit ook al heel erg lang bij Essent en heb uiteraard dus ook dat thuisklantvoordeel.
En ja hun hebben ook mijn mailadres en mijn telefoon nummer. maar ik krijg nooit mailtjes van
andere energie maatschappijen en krijg ook nooit telefoontjes van energie maatschappijen.
Waarschijnlijk hebt U ooit eens een keer op een energie vergelijksite uw woonadres en mailadres
ingevuld, en hebben die irritante verkopers die zich per telefoon voordoen als zijnde van Essent
via een zoekmachine uw telefoon nummer achterhaald. Als ik mijn adres in typ in een zoekmachine
komt mijn telefoon nummer niet te voorschijn omdat dit op geen enkele website staat.
U kunt natuurlijk wel een ander telefoon nummer nemen, maar de meeste mensen kunnen het nu
eenmaal niet laten om al hun gegevens in te voeren op een duistere vergelijksite. En dan maar blijven klagen
dat ze telefonisch en via mail worden lastig gevallen. Tja...

NeoDutchio
Berichten: 12274
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: Essent wil mijn klantvoordeel niet uitzetten. Ik zoek nu een andere leverancier

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

Wat u kunt doen is in exel of op papier alle losse onderdelen neerzetten. Dus het verbruikerstarief (laag en hoog bij een dubbele meter), vaste kosten, netwerkkosten, enz. Daar kan een berekening in gemaakt worden met het verbruik wat u heeft. Sommige posten gaan per dag, anderen per verbruikerseenheid. Als u dat maakt voor uw huidige leverancier kunt u eenzelfde berekening daarnaast zetten om daar de waardes van een andere partij in te zetten.
Op die manier krijgt u inzicht in de verschillende posten en wat u echt voordeliger is. Kijk dus niet enkel naar bonussen en voorschotten, maar naar de werkelijke bedragen. Soms lijkt een aanbieder goedkoop in de variabele kosten, maar zijn dan weer heel duur in de vaste leverkosten. Soms is het bij weinig gebruik voordeliger om een wat duurdere in variabele te hebben en andersom.

Het lijkt veel werk, maar met een minuutje of 10 zit zo'n overzicht in elkaar.

Rinustp
Berichten: 186
Lid geworden op: 05 okt 2014 19:46

Re: Essent wil mijn klantvoordeel niet uitzetten. Ik zoek nu een andere leverancier

Ongelezen bericht door Rinustp »

Dank u wel voor uw reactie.
Ik heb van mijn huidige leverancier alle kosten op een rijtje dus die zou ik zo in kunnen voeren.
Ik heb geprobeerd om bij andere aanbieders deze kosten terug te vinden en zo te vergelijken zoals u aangeeft. Maar ik kan die kosten nog niet vinden.
Ik kijk niet naar aanbiedingen. Daarom heb ik moeite met vergelijkingssites.
Als de kosten ongeveer gelijk zijn aan die van Essent is het al goed. Ik ga niet voor voordeel. Ik wil een betrouwbare energieleverancier (voor zover dat mogelijk is).

Ik zal eens proberen om te doen wat u hier schrijft. Daarbij kan ik alle leveranciers die onder Essent vallen overslaan. Dus wellicht is de groep dan beheersbaar.
Ik heb geen Excel maar in Numbers (Apple) is zoiets ook mogelijk.

NeoDutchio
Berichten: 12274
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: Essent wil mijn klantvoordeel niet uitzetten. Ik zoek nu een andere leverancier

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

Als u voor kwaliteit gaat, dan kunt u de grootste schreeuwers al overslaan. Hoe harder ze schreeuwen, hoe meer je juist moet opletten.
U zou ook rechtstreeks naar de sites van de bedrijven kunnen gaan. Bij vergelijkingssites staan de prijzen inderdaad goed verstopt. Op de site van de aanbieder zelf staat er meestal wel een knopje met de prijzen gespecificeerd.

Moneyman
Berichten: 29870
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Essent wil mijn klantvoordeel niet uitzetten. Ik zoek nu een andere leverancier

Ongelezen bericht door Moneyman »

Ik gebruik meestal gaslicht.com. Daar heb je de meest relevante informatie makkelijk toegankelijk.

Check naast de prijzen ook goed of je Juist op het punt waarvoor je overstapt, niet van de regen in de drup komt.

Rinustp
Berichten: 186
Lid geworden op: 05 okt 2014 19:46

Re: Essent wil mijn klantvoordeel niet uitzetten. Ik zoek nu een andere leverancier

Ongelezen bericht door Rinustp »

Moneyman schreef:
03 jan 2021 14:27
Ik gebruik meestal gaslicht.com. Daar heb je de meest relevante informatie makkelijk toegankelijk.

Check naast de prijzen ook goed of je Juist op het punt waarvoor je overstapt, niet van de regen in de drup komt.
Wat bedoel je met die laatste zin, Moneyman?

Moneyman
Berichten: 29870
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Essent wil mijn klantvoordeel niet uitzetten. Ik zoek nu een andere leverancier

Ongelezen bericht door Moneyman »

Dat je de eventuele nieuwe leverancier niet alleen moet beoordelen op diens tarieven, maar ook op diens privacybeleid en eventuele klantenacties. Het schiet weinig op als je nu na zoveel jaren van leverancier wijzigt, om er dan na een jaar achter te komen dat die hetzelfde doet als Essent.

Rinustp
Berichten: 186
Lid geworden op: 05 okt 2014 19:46

Re: Essent wil mijn klantvoordeel niet uitzetten. Ik zoek nu een andere leverancier

Ongelezen bericht door Rinustp »

Ik begrijp het. Nog meer om uit te zoeken.

Uit deze reactie merk ik dat je begrijpt waar het bij mij voornamelijk om gaat. Ik ben streng op mijn privacy en vul niet zomaar iets in op een of andere website zoals Peter17111962 suggereerd.
Ik heb grote ruzie gekregen met de bewoner van mijn vorige huis. Die hebben ons erg gedupeerd toen wij het huis verlieten. Daarom gebruik ik altijd dat adres zodat ik zelf geen troep in mijn brievenbus krijg.
Ik ga hier zeker op letten.

grun
Berichten: 2175
Lid geworden op: 11 jul 2011 15:23

Re: Essent wil mijn klantvoordeel niet uitzetten. Ik zoek nu een andere leverancier

Ongelezen bericht door grun »

Essent is niet de meest goedkope leverancier.

Waarom niet gewoon wel voor een van de goedkoopste gaan? Ik stap ieder jaar over via gaslicht.com en kies dan een leverancier uit de top 10. Geselecteerd wordt niet alleen op de prijs maar ook op de ervaringen van anderen.
Waarom ieder jaar overstappen? Omdat nieuwe klanten meer waard zijn voor een leverancier, meer dan de bonus voor trouwe zittenblijvers.
Over de betrouwbaarheid maak ik me geen zorgen. Het product, gas en licht, is precies hetzelfde. De lampen gaan niet opeens minder fel branden bij een goedkope(re) leverancier. Zijn er toch onverhoopt problemen, bijvoorbeeld bij het uitkeren van de bonus (meestal na afloop van de contractperiode), dan helpt de klantenservice van gaslicht.com om te bemiddelen.

Arizonakid
Berichten: 1097
Lid geworden op: 20 dec 2018 19:11

Re: Essent wil mijn klantvoordeel niet uitzetten. Ik zoek nu een andere leverancier

Ongelezen bericht door Arizonakid »

Het is vrij simpel, pak de leverancier die het grootste cadeau geeft, of als je dat liever hebt, de hoogste cashback. Alles met een jaarcontract natuurlijk!
Verder maakt het echt geen bal uit, prijzen ontlopen elkaar niks, service is overal meh.
Daarna lekker ieder jaar overstappen en iedere keer het voordeel pakken.

alfatrion
Berichten: 21884
Lid geworden op: 25 jul 2006 21:05

Re: Essent wil mijn klantvoordeel niet uitzetten. Ik zoek nu een andere leverancier

Ongelezen bericht door alfatrion »

Rinustp schreef:
03 jan 2021 13:03
Zij vond het überhaupt bijzonder dat ik de voorwaarden had gelezen en kon wel begrijpen dat ik het op basis daarvan niet wilde. Toch werd het niet uitgezet. Mijn voordeel zou namelijk € 18,00 per jaar zijn. Daarvoor moest ik er wel mee akkoord gaan dat mijn persoonlijke gegevens aan een groot aantal bedrijven verkocht zou worden. En dat wil ik niet. Ik ga niet voor € 18,00 per jaar een brievenbus / inbox vol met spam kopen.
Zo hé. Ik zou even overleg voeren met de autoriteit persoonsgegevens. Ik vermoed dat dit in strijd is met de AVG.

witte angora
Berichten: 30549
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Essent wil mijn klantvoordeel niet uitzetten. Ik zoek nu een andere leverancier

Ongelezen bericht door witte angora »

Rinustp schreef:
03 jan 2021 14:58
Ik heb grote ruzie gekregen met de bewoner van mijn vorige huis. Die hebben ons erg gedupeerd toen wij het huis verlieten. Daarom gebruik ik altijd dat adres zodat ik zelf geen troep in mijn brievenbus krijg.
Eerlijk gezegd vind ik dit een beetje kinderachtig. Maar goed, dat is niet het antwoord op de vraag die je stelde.

Ik gebruik vaak gaslicht.com, soms een andere vergelijker als ik daar een betere aanbieding krijg. Doorgaans wissel ik ieder jaar van leverancier. Ondanks dat krijg ik nauwelijks geadresseerde reclame, en ook via de mail krijg ik geen excessieve hoeveelheden reclame. Integendeel.

Misschien is de angst voor iets wat je niet wil groter dan de werkelijkheid gaat worden?

Mk
Berichten: 986
Lid geworden op: 01 aug 2005 19:51

Re: Essent wil mijn klantvoordeel niet uitzetten. Ik zoek nu een andere leverancier

Ongelezen bericht door Mk »

alfatrion schreef:
03 jan 2021 15:36
Rinustp schreef:
03 jan 2021 13:03
Zij vond het überhaupt bijzonder dat ik de voorwaarden had gelezen en kon wel begrijpen dat ik het op basis daarvan niet wilde. Toch werd het niet uitgezet. Mijn voordeel zou namelijk € 18,00 per jaar zijn. Daarvoor moest ik er wel mee akkoord gaan dat mijn persoonlijke gegevens aan een groot aantal bedrijven verkocht zou worden. En dat wil ik niet. Ik ga niet voor € 18,00 per jaar een brievenbus / inbox vol met spam kopen.
Zo hé. Ik zou even overleg voeren met de autoriteit persoonsgegevens. Ik vermoed dat dit in strijd is met de AVG.
Dat weet ik wel zeker. Ik zou direct een melding doen als ik de TS was.

NeoDutchio
Berichten: 12274
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: Essent wil mijn klantvoordeel niet uitzetten. Ik zoek nu een andere leverancier

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

Arizonakid schreef:
03 jan 2021 15:12
Het is vrij simpel, pak de leverancier die het grootste cadeau geeft, of als je dat liever hebt, de hoogste cashback. Alles met een jaarcontract natuurlijk!
Verder maakt het echt geen bal uit, prijzen ontlopen elkaar niks, service is overal meh.
Daarna lekker ieder jaar overstappen en iedere keer het voordeel pakken.
Zojuist voor de gein even een vergelijk gedaan via Gas/licht. Diegene met de hoogste cashback is duurder dan de goedkoopste. Waarom zou ik dan voor de hoogste cashback gaan als ik dit zelf moet betalen? Tussen de duurste en goedkoopste zit een verschil van €250,88, genoeg prijsverschil om te gaan shoppen.
En het mooiste van alles, mijn huidige contract is goedkoper dan de goedkoopste hier. Zelfs met alle kortingen er al af.
Voordeel pakken doe je op de prijs onder aan de streep, niet op diegene die roept dat die de hoogste korting geeft.

Rinustp
Berichten: 186
Lid geworden op: 05 okt 2014 19:46

Re: Essent wil mijn klantvoordeel niet uitzetten. Ik zoek nu een andere leverancier

Ongelezen bericht door Rinustp »

Gaslicht.com blijkt populair te zijn. Daar ga ik even naar kijken.

Melding bij de autoriteit persoonsgegevens heeft geen zin. Zij doen hier niets mee.

[Offtopic:]
Ik heb eerder ervaring toen ik meldde dat Brabantzorg van alle vrijwilligers de BSN noteren omdat ze dat gemakkelijk vonden. Die BSN gebruiken ze als indentificatie van haar medewerkers.
Dat is zeker bij wet verboden maar ik moest van de autoriteit eerst een hele intensieve mailcorrespondentie voeren voordat ze er iets mee zouden doen. De medewerkers van Brabantzorg durven hier niet aan mee te werken uit angst voor repressailes.
[Ontopic]

En ja, @breien, ik gebruik mijn voormalig postadres omdat zij ons enorm hebben gedupeerd. Normaal zou ik zoiets nooit doen.

Ik heb intussen al via de eigen sites prijzen opgezocht en vergeleken. En ja, het klopt @Arizonakid dat de prijzen elkaar nauwelijks ontlopen. Alleen budget energie steekt er bovenuit. Die is echt duur.

alfatrion
Berichten: 21884
Lid geworden op: 25 jul 2006 21:05

Re: Essent wil mijn klantvoordeel niet uitzetten. Ik zoek nu een andere leverancier

Ongelezen bericht door alfatrion »

Rinustp schreef:
03 jan 2021 16:04
Melding bij de autoriteit persoonsgegevens heeft geen zin. Zij doen hier niets mee.
Je kan altijd met of zonder vertegenwoordiging naar de rechter.

grun
Berichten: 2175
Lid geworden op: 11 jul 2011 15:23

Re: Essent wil mijn klantvoordeel niet uitzetten. Ik zoek nu een andere leverancier

Ongelezen bericht door grun »

NeoDutchio schreef:
03 jan 2021 16:00
Zojuist voor de gein even een vergelijk gedaan via Gas/licht. Diegene met de hoogste cashback is duurder dan de goedkoopste. Waarom zou ik dan voor de hoogste cashback gaan als ik dit zelf moet betalen?
Inderdaad, laat je niet verleiden door de hoogste cashback. De jaartarieven op gaslicht.com zijn inclusief cashback. Dus kies de provider met het laagste tarief maar met het hoogste klanttevredenheidpercentage. Vaak zit er maar een paar tientjes tussen.

Rinustp
Berichten: 186
Lid geworden op: 05 okt 2014 19:46

Re: Essent wil mijn klantvoordeel niet uitzetten. Ik zoek nu een andere leverancier

Ongelezen bericht door Rinustp »

Het is mijn bedoeling om ook nu weer lang bij de nieuwe leverancier te blijven. Jaarlijks hoppen is niet mijn ding.
Daarom heb ik niets aan cashbacks. Ik wil de prijzen weten voor de lange termijn mar natuurlijk in acht neming van prijswijzigingen.

Niet een eenmailige lokaanbieding die daarna weer terugverdient moet worden. Ik heb een heel laag energieverbruik dus ik kan niet zo heel veel besparen. Het moet uit de prijs komen.
Inderdaad @grun, klanttevredenheid is belangrijker dan de aanbieding.
Ik had laatst een bedrijf gevonden waar ik tevreden over was. Totdat ik de reviews las. Heel veel negativiteit over de klantenservice. Tja, dan kan ik beter bij Essent blijven.

kweenie
Berichten: 15948
Lid geworden op: 24 okt 2007 15:04

Re: Essent wil mijn klantvoordeel niet uitzetten. Ik zoek nu een andere leverancier

Ongelezen bericht door kweenie »

Vreemd verhaal. Volgens mij niet je je expliciet aanmelden voor dat thuisvoordeel. Dus raar dat iemand 'spontaan' daarvoor aangemeld zou zijn.

Gesloten