LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Jenona: 3 maanden geleden online besteld

Hier kan je jouw mening kwijt over zaken die niet voorkomen in de bovenstaande onderwerpen.
PaulBaptiste
Berichten: 3
Lid geworden op: 13 dec 2020 15:57

Jenona: 3 maanden geleden online besteld

Ongelezen bericht door PaulBaptiste »

Ik heb 3 maanden geleden een robot stofzuiger bij Jenona gekocht bezorgtijd wordt telkens opgerekt zeker opgelicht. Heeft iemand hier ervaring mee

berndv
Berichten: 9044
Lid geworden op: 29 dec 2005 11:10

Re: Jenona: 3 maanden geleden online besteld

Ongelezen bericht door berndv »

PaulBaptiste schreef:
15 dec 2020 23:15
Heeft iemand hier ervaring mee
Ik gelukkig niet. Ik kijk voordat ik ergens iets koop met wie ik zaken doe. En als ik zie dat ik, aldus hun website, zaken doe met Shanghai yinyuan Electronic CO. LTD dan gaat mijn muis al heen snel naar dat kruisje bij het desbetreffende tabblad. Dat zou bij meer mensen een automatisme moeten worden.

Begijp me niet verkeerd, ik vind het zonde dat u uw geld waarschijnlijk kwijt bent, maar er wordt al zo lang gewaarschuwd voor webshops die aan dropshipping doen, het is op nagenoeg alle zenders al wel behandeld in verschillende programma's. Nu noemen ze zich tussenpersoon, omdat ze denken dat ze belastingregels omzeilen hiermee, maar het zijn gewoon webshops die, nadat u een bestelling heeft geplaatst het artikel voor vele malen minder bij aliexpress bestellen en het bij u laten afleveren. Als ze het al bestellen. En dan begint het lange wachten, aangezien de zending vanuit China moet komen. Met de daarbij behorende levertijd en eventuele extra tijd en kosten voor douane en inklaring.

NeoDutchio
Berichten: 12322
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: Jenona: 3 maanden geleden online besteld

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

Echt een goed bedrijf om te willen bestellen. Echt een dropshipper die een paar uurtjes per dag via zijn mobiel te bereiken is. Levertijd van 35 dagen. Ze werken zogenaamd samen met een bedrijf uit Shanghai, maar wat dat bedrijf maakt een aanbiedt heeft niets te maken met wat Jenona aanbiedt.

Voortaan eerst vooraf gaan kijken wat voor bedrijf het voordat u gaat bestellen. In een winkelstraat kijkt u ook altijd even door de etalage naar binnen van een nieuwe winkel voordat u naar binnen stapt.

sake1987

Re: Jenona: 3 maanden geleden online besteld

Ongelezen bericht door sake1987 »

Dus na wat bovenstaande al is vermeld, uw stofzuiger kan nog komen ( uit China)

Bob Schurkjens
Berichten: 9778
Lid geworden op: 13 jun 2005 01:41

Re: Jenona: 3 maanden geleden online besteld

Ongelezen bericht door Bob Schurkjens »

Nou, het kvk-nummer van Jenona belooft weinig goeds:

https://www.google.com/search?q=7789560 ... e&ie=UTF-8

hebra98
Berichten: 1435
Lid geworden op: 09 nov 2012 15:33

Re: Jenona: 3 maanden geleden online besteld

Ongelezen bericht door hebra98 »

Ook de reviews zijn niet echt positief, of eigenlijk echt niet.

https://nl.trustpilot.com/review/jenona.nl

Arizonakid
Berichten: 1128
Lid geworden op: 20 dec 2018 19:11

Re: Jenona: 3 maanden geleden online besteld

Ongelezen bericht door Arizonakid »

Verbaas je niet als die stofzuiger opeens aankomt, pakjes uit China zijn zeker nu met corona in volle gang en de feestdagen in aankomst absurd lang onderweg.
En zoek “dropshipper” eens op met Google.

sake1987

Re: Jenona: 3 maanden geleden online besteld

Ongelezen bericht door sake1987 »

Tegen gekomen op Facebook of Instagram?

Aygulf
Berichten: 379
Lid geworden op: 03 aug 2018 16:39

Re: Jenona: 3 maanden geleden online besteld

Ongelezen bericht door Aygulf »

PaulBaptiste schreef:
15 dec 2020 23:15
Ik heb 3 maanden geleden een robot stofzuiger bij Jenona gekocht bezorgtijd wordt telkens opgerekt zeker opgelicht. Heeft iemand hier ervaring mee
Dropshipper die zijn spullen uit China laat komen. Als u vooraf even op Trustpilot had gekeken was u gewaarschuwd.. Misschien kunt u ze nog bereiken op tel.nr. 06 10979040.

Seinhuis
Berichten: 2375
Lid geworden op: 20 dec 2020 17:18

Re: Jenona: 3 maanden geleden online besteld

Ongelezen bericht door Seinhuis »

Ik maak me zorgen over. Volgens de algemene voorwaarden kunnen er extra kosten bijkomen, https://jenona.nl/pages/algemene-voorwaarde 2.2. Ze geven toe dat ze aan dropshipping doen. 3x raden waar het vandaan komt.

Los van het bovenste moet het bedrijf voor zorgen dat het product binnen 30 dagen is bezorgd (tenzij er iets anders is afgesproken). Indien dat na 30 dagen plus 2 weken niet gelukt is kan je de koop ontbinden (annuleren).

Neem contact op met je rechtsbijstandverzekering. Als je betaald hebt met je creditcard neem dan ook contact met hun op. Anders zou je een kort geding kunnen aanspannen.

juliomariner
Berichten: 4814
Lid geworden op: 27 apr 2007 16:55

Re: Jenona: 3 maanden geleden online besteld

Ongelezen bericht door juliomariner »

Ik neem aan dat u rechtzaak bedoelt, zie namelijk geen spoedeisend feit dat een kott geding rechtvaardigd

NeoDutchio
Berichten: 12322
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: Jenona: 3 maanden geleden online besteld

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

Seinhuis schreef:
21 dec 2020 18:07
Ik maak me zorgen over. Volgens de algemene voorwaarden kunnen er extra kosten bijkomen, https://jenona.nl/pages/algemene-voorwaarde 2.2. Ze geven toe dat ze aan dropshipping doen. 3x raden waar het vandaan komt.
Dat is niet iets om zorgen over te maken hoor. Dat hoort gewoon bij import van buiten de EU.


Los van het bovenste moet het bedrijf voor zorgen dat het product binnen 30 dagen is bezorgd (tenzij er iets anders is afgesproken). Indien dat na 30 dagen plus 2 weken niet gelukt is kan je de koop ontbinden (annuleren). [/quote]
En dan? Een dropshipper wil wel de winst, maar niet het werk. Contact zoeken zal dus niet lukken.


Neem contact op met je rechtsbijstandverzekering. Als je betaald hebt met je creditcard neem dan ook contact met hun op. Anders zou je een kort geding kunnen aanspannen.[/quote]
Met een CC kan je bij dergelijke bedrijven niet betalen. En een kortgeding is niet mogelijk in deze. Een mocht u een rechtszaak bedoelen, hoe ziet u dat voor u?

PaulBaptiste
Berichten: 3
Lid geworden op: 13 dec 2020 15:57

Re: Jenona: 3 maanden geleden online besteld

Ongelezen bericht door PaulBaptiste »

Dus de robotstofzuiger kan nog steeds komen?

PaulBaptiste
Berichten: 3
Lid geworden op: 13 dec 2020 15:57

Re: Jenona: 3 maanden geleden online besteld

Ongelezen bericht door PaulBaptiste »

En moet ik aangifte doen

Seinhuis
Berichten: 2375
Lid geworden op: 20 dec 2020 17:18

Re: Jenona: 3 maanden geleden online besteld

Ongelezen bericht door Seinhuis »

Dropshipping is niet strafbaar, niet leveren wel. Je kunt in ieder geval klacht indienen bij www.acm.nl/nl/contact/tips-en-meldingen ... en-aan-acm , ik denk dat je over 2 á 3 maanden aangifte kunt doen als het dan nog niet binnen is gekomen en het bedrijf geen oplossing aan biedt.

sylvesterb
Berichten: 5049
Lid geworden op: 26 apr 2015 10:52

Re: Jenona: 3 maanden geleden online besteld

Ongelezen bericht door sylvesterb »

Seinhuis schreef:
04 jan 2021 01:10
Dropshipping is niet strafbaar, niet leveren wel. Je kunt in ieder geval klacht indienen bij www.acm.nl/nl/contact/tips-en-meldingen ... en-aan-acm , ik denk dat je over 2 á 3 maanden aangifte kunt doen als het dan nog niet binnen is gekomen en het bedrijf geen oplossing aan biedt.
Niet leveren is ook niet strafbaar als er geen opzet in zit. Veelal is het bij dropshippers wel de bedoeling om te leveren maar zijn zij afhankelijk van de Chinese bestelsite die levert. Aangifte is in z'n geval zinloos, los dat een aangifte in dit soort gevallen weinig oplevert als je niet weet tegen wie je aangifte doet.

Aygulf
Berichten: 379
Lid geworden op: 03 aug 2018 16:39

Re: Jenona: 3 maanden geleden online besteld

Ongelezen bericht door Aygulf »

PaulBaptiste schreef:
03 jan 2021 22:16
Dus de robotstofzuiger kan nog steeds komen?
U bent op de hoogte van het feit dat er op artikelen hoger dan 22 euro nog invoerrechten bijkomen (douane)?
Zie hier uitleg belastingdienst:

Voor pakketten tot en met € 22 betaalt u niets extra's
Eventuele verzend- en verzekeringskosten tellen niet mee voor die € 22.

Voor pakketten van meer dan € 22 moet u wél betalen
Btw bijvoorbeeld. En als uw pakket meer waard is dan € 150 óók invoerrechten. Beide rekent u af met uw bezorger.

Voor deze pakketjes doet uw post- of koeriersbedrijf aangifte bij de Douane. Ze vragen hiervoor een vergoeding: de zogenoemde inklaringskosten. Die moet u ook betalen aan uw bezorger.

Gesloten