LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Essent wil mijn klantvoordeel niet uitzetten. Ik zoek nu een andere leverancier
Re: Essent wil mijn klantvoordeel niet uitzetten. Ik zoek nu een andere leverancier
Ik heb nog eens zitten kijken nar dat Thuisvoordeel. Het is inderdaad raar dat TS spontaan aangemeld zou zijn, want overal schrijft Essent dat men zich er speciaal voor moet aanmelden. En dat is ook expliciet in de toepasselijke voorwaarden (inclusief privacystatement) opgenomen. Dat is overigens ook nogal logisch, want iedere andere vorm van deelname zonder toestemming is lijnrecht in strijd met de AVG.
Ik vraag me dus af wat er bij TS nu echt aan de hand is. Is er een fout gemaakt bij/ door Essent? Is er verkeerde informatie verstrekt? Heeft TS een en ander verkeerd begrepen?
Rinus, kan je eens wat uitgebreider toelichten wat er nu precies gebeurd is, hoe je hebt geconstateerd dat Thuisvoordeel aanstaat, en wat exact de reactie van Essent is geweest? Heb je al een intern klachtentraject doorlopen?
Ik vraag me dus af wat er bij TS nu echt aan de hand is. Is er een fout gemaakt bij/ door Essent? Is er verkeerde informatie verstrekt? Heeft TS een en ander verkeerd begrepen?
Rinus, kan je eens wat uitgebreider toelichten wat er nu precies gebeurd is, hoe je hebt geconstateerd dat Thuisvoordeel aanstaat, en wat exact de reactie van Essent is geweest? Heb je al een intern klachtentraject doorlopen?
kweenie
vindt dit leuk
-
- Berichten: 1128
- Lid geworden op: 20 dec 2018 19:11
Re: Essent wil mijn klantvoordeel niet uitzetten. Ik zoek nu een andere leverancier
En inderdaad een punt wat ik vergeet, maak geen gebruik van vergelijkingssites, maar ga naar de site van de leveranciers zelf. Die vergelijkers moeten ook eten, en vangen iets van 50 euro per aangebrachte klant. En dat betaald die klant uiteindelijk zelf.
Rinustp
vindt dit leuk
Re: Essent wil mijn klantvoordeel niet uitzetten. Ik zoek nu een andere leverancier
Je kunt geen prijzen weten voor de lange termijn. Bij leveranciers die dat beloven betaal je in principe teveel, je betaalt een opslag voor het risico dat zij ernaast zitten. Waarom betalen die bestuurders dat zelf niet uit hun riante salaris?
Jaarlijks hoppen was ook niet mijn ding, tot ik het licht zag. Of liever gezegd, tot iemand me influisterde waar het licht te vinden was want anders was ik nu nog dolende in de woestijn. Hoppen stelt niks voor, het kost je nog geen kwartier per jaar en je bespaart er gemiddeld 200 euro per jaar mee. Gaslicht denkt met je mee en stuurt je automatisch een mailtje als het tijd is om over te stappen.
Ik ga weer even op mijn stokpaardje klimmen, de vaste reaguurders kunnen het volgende gerust overslaan want ze kennen me inmiddels.
Rinus, het wordt allemaal een stuk makkelijker als je beseft dat energieboeren vissen in dezelfde vijver. Iedereen in Nederland heeft energie dus leveranciers kunnen niet meer groeien. Toch is dat noodzakelijk want anders worden ze opgegeten door een groter bedrijf met meer centen op de bank. Dat is een simpele economische wetmatigheid. Geldt net zo goed voor internet en mobiele telefonie providers.
Ik stap zoals gezegd ieder jaar over en dat is niet omdat ik ontevreden ben, integendeel. Ik ben zeer tevreden, krijg een digitale felicitatie op de verjaardag en de klantenservice wordt bemand door vriendelijke dames. En toch ga ik ze verlaten, in ieder geval voor een jaartje. De kans is heel groot dat ik over 12 maanden weer terugkeer bij dezelfde leverancier waar ik nu afscheid van neem.
Ik wil namelijk ieder jaar een nieuwe klant zijn. Nieuwe klanten zijn geld waard omdat zij hun huidige leverancier opzeggen. Daarmee wordt de nieuwe leverancier sterker en tegelijkertijd wordt de vorige leverancier zwakker, want de klant zegt het contract op. Daarmee verschuift de marktverhouding. De nieuwe leverancier beloont iedere nieuwe klant met een welkomstbonus, de zittenblijvers niet want die lopen toch niet weg.
Re: Essent wil mijn klantvoordeel niet uitzetten. Ik zoek nu een andere leverancier
Ik weet niet waar jullie lezen dat ik “spontaan” aangemeld zou zijn. Ik heb dat namelijk niet geschreven.Moneyman schreef: ↑03 jan 2021 20:35Ik heb nog eens zitten kijken nar dat Thuisvoordeel. Het is inderdaad raar dat TS spontaan aangemeld zou zijn, want overal schrijft Essent dat men zich er speciaal voor moet aanmelden. En dat is ook expliciet in de toepasselijke voorwaarden (inclusief privacystatement) opgenomen. Dat is overigens ook nogal logisch, want iedere andere vorm van deelname zonder toestemming is lijnrecht in strijd met de AVG.
Ik vraag me dus af wat er bij TS nu echt aan de hand is. Is er een fout gemaakt bij/ door Essent? Is er verkeerde informatie verstrekt? Heeft TS een en ander verkeerd begrepen?
Rinus, kan je eens wat uitgebreider toelichten wat er nu precies gebeurd is, hoe je hebt geconstateerd dat Thuisvoordeel aanstaat, en wat exact de reactie van Essent is geweest? Heb je al een intern klachtentraject doorlopen?
Ik heb geschreven dat ze het thuisklantvoordeel niet uit willen zetten. Dat wil niet automatisch zeggen dat ik spontaan aangemeld ben.
Ik belde Essent met een bepaalde vraag. De jongeman van de klantenservice ging niet op mijn vraag in maar begon direct over het thuisklantvoordeel.
Ik ben daar toen op ingegaan. Na het telefoontje ging ik de voorwaarden lezen en kreeg direct spijt van mijn keuze. Ik heb Essent direct teruggebeld en gevraagd om het thuisvoordeel weer uit te zetten. Ze zeiden dat ze dat zouden doen maar hebben dat niet gedaan.
Ik kreeg wel een e-mail dat het thuisvoordeel was uitgezet.
Een paar dagen later kreeg ik weer een e-mail waarin ik bedankt werd omdat ik voor het thuisvoordeel had gekozen. Daarop heb ik Essent weer gebeld en nogmaals gezegd dat ik dat niet wilde. Zij zouden het weer uitzetten.
Een week later kreeg ik weer een mail waarin ik werd bedankt dat ik meedeed met het thuisvoordeel.
Toen heb ik in “mijnEssent” gekeken of ik het zelf kon uitzetten maar dat kon niet (meer).
Daarna heb ik een klacht ingediend met het klachtenformulier van Essent. De volgende dag werd ik gebeld door de klantenservice. Zij zij dat ze het voor me kon uitzetten (hoezo? Stond het nog aan dan?). Maar ik had er ook geen vertrouwen meer in dat zij dat wel voor mekaar zou krijgen. Ik was er helemaal klaar mee en besloot naar een andere aanbieder te gaan.
Op 2 januari jl kreeg ik een brief van Essent met daarin de tariefswijzigingen geldend voor 2021 met daarin ... jawel, de vermelding dat ik 10% klantvoordeel heb.
Zo met de klant sollen noem ik agressieve marketing. Ze tonen zich niet bereid om dat zogenaamde klantvoordeel uit te schakelen. Natuurlijk niet, want het levert hun meer voordeel op dan mij. Als dat niet zo was hadden ze mij dat aanbod niet gedaan.
Dus ja, in de eerste instantie ben ik akkoord gegaan met dat klantvoordeel maar direct na de aanmelding heb ik dat weer ingetrokken. En dat negeren ze. Evenals de daarop volgende verzoeken.
Re: Essent wil mijn klantvoordeel niet uitzetten. Ik zoek nu een andere leverancier
Kennelijk kunt u deelname aan het Thuisvoordeel zelf uitzetten door u uit te schrijven van de actie mails. Zie actievoorwaarden.
Re: Essent wil mijn klantvoordeel niet uitzetten. Ik zoek nu een andere leverancier
Tsja, als je je eigen teksten uit de OP terugleest, is die conclusie natuurlijk niet gek... je schrijft letterlijk: het wordt me aangeboden, ik wil het niet, maar Essent zet het toch aan. Dat is niet bepaald een weergave die recht doet aan wat er daadwerkelijk is gebeurd.Rinustp schreef: ↑04 jan 2021 00:32Ik weet niet waar jullie lezen dat ik “spontaan” aangemeld zou zijn. Ik heb dat namelijk niet geschreven.Moneyman schreef: ↑03 jan 2021 20:35Ik heb nog eens zitten kijken nar dat Thuisvoordeel. Het is inderdaad raar dat TS spontaan aangemeld zou zijn, want overal schrijft Essent dat men zich er speciaal voor moet aanmelden. En dat is ook expliciet in de toepasselijke voorwaarden (inclusief privacystatement) opgenomen. Dat is overigens ook nogal logisch, want iedere andere vorm van deelname zonder toestemming is lijnrecht in strijd met de AVG.
Ik vraag me dus af wat er bij TS nu echt aan de hand is. Is er een fout gemaakt bij/ door Essent? Is er verkeerde informatie verstrekt? Heeft TS een en ander verkeerd begrepen?
Rinus, kan je eens wat uitgebreider toelichten wat er nu precies gebeurd is, hoe je hebt geconstateerd dat Thuisvoordeel aanstaat, en wat exact de reactie van Essent is geweest? Heb je al een intern klachtentraject doorlopen?
Ik heb geschreven dat ze het thuisklantvoordeel niet uit willen zetten. Dat wil niet automatisch zeggen dat ik spontaan aangemeld ben.
Want de nuancering die je nu geeft (namelijk dat je gewoon zelf toestemming hebt gegeven om het aan te zetten) geeft wel een heel andere lading aan het topic.
Je issue is dus feitelijk gewoon dat Essent blijkbaar last heeft van een administratief probleem om je uitschrijving goed te verwerken. Als dat is waarom je wilt overstappen, dan wens ik je sterkte: dergelijke issues komen bij alle energieaanbieders voor.
hebra98
vindt dit leuk
Re: Essent wil mijn klantvoordeel niet uitzetten. Ik zoek nu een andere leverancier
Hoewel een overstap er niet voor zorgt dat geen problemen meer kunnen ontstaan, zorgt het wel voor dat je vers begint. Als je bij de ander problemen hebt zou je weer terug kunnen overstappen.
Re: Essent wil mijn klantvoordeel niet uitzetten. Ik zoek nu een andere leverancier
Ach, ook een overstap zorgt regelmatig (juist) voor problemen. Ik zou m'n situatie nog eens afwegen.
Re: Essent wil mijn klantvoordeel niet uitzetten. Ik zoek nu een andere leverancier
Als je je er zo gemakkelijk over denkt door het probleem te bagitaliseren als een schijnbaar administratief probleem. Je moet eens zien wat Essent doet als ik door een administratief probleem even niet kan betalen, @Moneyman.
Dit is geen administratief probleem maar onwil. Dat jij gelooft in dit soort excuses van bedrijven. Ik heb dat niet en het bewijs daarvoor wordt regelmatig geleverd in consumentenpogramma’s. Als de camera voor de deur staat kan opeens alles.
Dat is in dit geval ook zo. Zolang je niet piept zal Essent niet handelen. En het is trouwens niet mijn eerste aanvaring met hun.
En ik geloof dat er bij elk bedrijf wel wat aan de hand is. Maar dat zien we dan wel weer. Ik heb het bij Essent ruim 35 jaar volgehouden dus dat moet bij een ander ook kunnen.
En het is wat @Alfatrion schrijft, laat ik bij een ander vers beginnen.
Dit is geen administratief probleem maar onwil. Dat jij gelooft in dit soort excuses van bedrijven. Ik heb dat niet en het bewijs daarvoor wordt regelmatig geleverd in consumentenpogramma’s. Als de camera voor de deur staat kan opeens alles.
Dat is in dit geval ook zo. Zolang je niet piept zal Essent niet handelen. En het is trouwens niet mijn eerste aanvaring met hun.
En ik geloof dat er bij elk bedrijf wel wat aan de hand is. Maar dat zien we dan wel weer. Ik heb het bij Essent ruim 35 jaar volgehouden dus dat moet bij een ander ook kunnen.
En het is wat @Alfatrion schrijft, laat ik bij een ander vers beginnen.
Re: Essent wil mijn klantvoordeel niet uitzetten. Ik zoek nu een andere leverancier
Tsja, ik heb ook nooit issues met dropshippers. Dat wil echter niet zeggen dat er niet regelmatig problemen zijn.
Laatst gewijzigd door Moneyman op 04 jan 2021 13:13, 1 keer totaal gewijzigd.
Re: Essent wil mijn klantvoordeel niet uitzetten. Ik zoek nu een andere leverancier
Er is geen sprake van bagatelliseren. Ik geef slechts vanuit een wat objectiever standpunt aan wat er gebeurt.
Dat bewijst slechts dat je vast zit in een administratief en bureaucratisch proces. Pas bij stevige escalatie wordt dat doorbroken. En dat is overal zo, vandaar mijn waarschuwing.
Re: Essent wil mijn klantvoordeel niet uitzetten. Ik zoek nu een andere leverancier
Op het moment dat er 1 probleem is op 1.000.000 transacties en dat zich met een regelmaat voordoet dan is er regelmatig een probleem. Voor TS heeft alleen de kans dat hij tegen een probleem op loopt relevant.
Re: Essent wil mijn klantvoordeel niet uitzetten. Ik zoek nu een andere leverancier
Ik weet niet precies wat het nut zou zijn van een hypothetische discussie over een foutkans bij energiemaatschappijen, maar ik durf wel te stellen dat het juist de momenten dat je iets wilt veranderen zijn die voor problemen zorgen. Ik neem aan dat niemand dat zal betwisten. En de praktijk bewijst dat het op administratief niveau vaak fout gaat bij energiemaatschappijen en dat het dan verrekte lastig is om daar uit te komen.
Het lijkt me dan op z'n minst zinnig om de kans dat er iets fout gaat bij overstappen af te wegen tegen de kans dat er iets fout gaat bij het uitzetten van je klantvoordeel, om maar eens wat te noemen.
Het lijkt me dan op z'n minst zinnig om de kans dat er iets fout gaat bij overstappen af te wegen tegen de kans dat er iets fout gaat bij het uitzetten van je klantvoordeel, om maar eens wat te noemen.
Re: Essent wil mijn klantvoordeel niet uitzetten. Ik zoek nu een andere leverancier
Ik stap (bijna) ieder jaar over. Ik heb daarbij nog nooit een probleem ervaren. TS kan gewoon rustig overstappen als hij dat wilt, zonder te hoeven vrezen voor problemen. Die kans is te verwaarlozen.
grun
vindt dit leuk
Re: Essent wil mijn klantvoordeel niet uitzetten. Ik zoek nu een andere leverancier
Je hebt wel gelijk, @moneyman. Dat alleen bij een stevige escalatie het bureaucratisch proces wordt doorbroken maar zelfs toen ik zei dat ik wegging werd het probleem nog niet opgelost. Hoe escalerend moet het dan zijn?
Maar intussen heb ik een nieuw probleem. Ik wil overstappen naar Vattenfall maar kan geen contact krijgen. Via de chat krijg ik geen antwoord op mijn vraag en via de telefoon heb ik het probleem van een computer die mij niet verstaat.
Ongelofelijk moeilijk om klant te worden zo. Tenminste voor mij. Maar het zal wel aan mij liggen.
Maar intussen heb ik een nieuw probleem. Ik wil overstappen naar Vattenfall maar kan geen contact krijgen. Via de chat krijg ik geen antwoord op mijn vraag en via de telefoon heb ik het probleem van een computer die mij niet verstaat.
Ongelofelijk moeilijk om klant te worden zo. Tenminste voor mij. Maar het zal wel aan mij liggen.
Re: Essent wil mijn klantvoordeel niet uitzetten. Ik zoek nu een andere leverancier
Misschien is dat een teken dat ze niet voor jou zijn?
kweenie
vindt dit leuk
Re: Essent wil mijn klantvoordeel niet uitzetten. Ik zoek nu een andere leverancier
Of een cashback de moeite is en opweegt tegen een op zich hogere productprijs voor energie is afhankelijk van de hoogte van het verbruik. M.a.w.: bij een laag verbruik kan de cashback die je krijgt voordeliger zijn dan een lagere energieprijs. Bij een hoog verbruik kan dat natuurlijk precies andersom zijn.
Re: Essent wil mijn klantvoordeel niet uitzetten. Ik zoek nu een andere leverancier
De verschillende energievergelijkers houden rekening met de cashback. Ik gebruik hier zelf easyswitch.nl voor. Maar TS is niet interesseert in een zo laag mogelijke prijs, hij gaat voor the long hall.WZZ schreef: ↑06 jan 2021 12:18Of een cashback de moeite is en opweegt tegen een op zich hogere productprijs voor energie is afhankelijk van de hoogte van het verbruik. M.a.w.: bij een laag verbruik kan de cashback die je krijgt voordeliger zijn dan een lagere energieprijs. Bij een hoog verbruik kan dat natuurlijk precies andersom zijn.