LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Coronavirus - algemeen topic

16again
Berichten: 16103
Lid geworden op: 02 jul 2003 22:18

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door 16again »

Nijogeth schreef:
12 jan 2021 12:07
16again schreef:
12 jan 2021 11:30
Hoe kan het, dat de kappers dicht zijn, en menigeen op TV toch een fris geknipt kapsel heeft?
Een goede vriendschap met hun kapper, die ze dan thuis toch nog even wil knippen.
Dat mag evengoed niet.

Nijogeth
Berichten: 9977
Lid geworden op: 28 apr 2017 19:51

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door Nijogeth »

Tuurlijk mag dat wel. Als ik mijn beste maat mijn haren wil laten knippen, dan mag dat gewoon. Het is anders als ik daar geld voor geef, dan wordt het zwart werken.

16again
Berichten: 16103
Lid geworden op: 02 jul 2003 22:18

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door 16again »

Nijogeth schreef:
12 jan 2021 12:16
Tuurlijk mag dat wel. Als ik mijn beste maat mijn haren wil laten knippen, dan mag dat gewoon.
....zolang het geen kapper is
fonsflons schreef:
12 jan 2021 12:29
Visagie, niemand mag blinkend op het scherm en het is een kleine moeite om de haren even mee te pakken.
Geldt dat ook voor alle voetballers in bijvoorbeeld de eredivisie?

Typisch hoe hier menigeen naar anderen wijst , als oorzaak waarom de lockdown wordt verlengd. Maar wel inconsequent is.

Moneyman
Berichten: 30081
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door Moneyman »

16again schreef:
12 jan 2021 12:37
Nijogeth schreef:
12 jan 2021 12:16
Tuurlijk mag dat wel. Als ik mijn beste maat mijn haren wil laten knippen, dan mag dat gewoon.
....zolang het geen kapper is
Ook dan mag het.

Of je het moet willen is een tweede, maar het mag wel.

angel1978
Berichten: 10959
Lid geworden op: 30 aug 2005 11:08

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door angel1978 »

Tuurlijk mag dat. Of je zelf dat risico moet willen nemen is idd. vers 2. Maar er is nergens een verbod.

scharrelschipper
Berichten: 1823
Lid geworden op: 05 apr 2020 20:37

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door scharrelschipper »

Moneyman schreef:
11 jan 2021 23:19
scharrelschipper schreef:
11 jan 2021 23:08
Mm,je zegt bijna altijd zinnige dingen,maar nu dus even niet.
Tsja, dat mag jij vinden. Ik hoop dat je het niet erg vindt dat ik daar niet zo van onder de indruk ben.
Vind ik helemaal niet erg,en was ook mijn bedoeling niet :)
We zijn het alleen niet eens,en dat is maar goed ook anders werd het hier wel erg saai!

sjohie
Berichten: 11237
Lid geworden op: 29 okt 2011 10:36

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door sjohie »

Nijogeth schreef:
12 jan 2021 12:07
16again schreef:
12 jan 2021 11:30
Hoe kan het, dat de kappers dicht zijn, en menigeen op TV toch een fris geknipt kapsel heeft?
Een goede vriendschap met hun kapper, die ze dan thuis toch nog even wil knippen.
Of de glas-halfvol kijk op deze materie, ze hebben de kapper even via videobellen mee laten kijken, of de do's en don'ts even op youtube bekeken. Want met wat aanwijzingen is het simpele bijwerken ook zelf wel te doen.

witte angora
Berichten: 30784
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door witte angora »

De avondklok zit er dus toch aan te komen, ondanks alle bezwaren. Is een siëstaklok misschien een alternatief, in die zin dat bijvoorbeeld tussen 13.30 uur en 15.30 uur niemand op straat mag zijn? Overdag is er, denk ik, meer winst te halen om het aantal contactmomenten te verminderen dan 's avonds. 's Avonds blijven veel mensen toch al thuis. Ook voorkom je voor een groot deel dat mensen het halve land doorreizen voor hun pleziertjes.

Voor supermarkten hoeft dat geen probleem te zijn; de mensen kunnen dan in alle rust, zonder klanten, de schappen bijvullen. Nu gebeurt dat, althans hier, weer tussen het winkelende publiek door.

Ondertussen kunnen hondeneigenaren gewoon hun hond uitlaten, en iedereen kan boodschappen doen, of het nu in de ochtend, de late middag of de vroege avond is; mensen kunnen gewoon naar hun werk en kinderen kunnen naar school, met dien verstande dat ze pas na 15.30 uur opgehaald kunnen worden.

Moneyman
Berichten: 30081
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door Moneyman »

witte angora schreef:
12 jan 2021 16:37
De avondklok zit er dus toch aan te komen, ondanks alle bezwaren.
Heb ik een nieuwsbericht gemist? Mijn laatste info is nog dit:
https://nos.nl/artikel/2364023-avondklo ... -niet.html

witte angora
Berichten: 30784
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door witte angora »

Je hebt zeker iets gemist; er wordt de komende dagen/weken verder advies ingewonnen bij het OMT. Dit staat er net op: https://www.rtlnieuws.nl/nieuws/nederla ... het-effect

Het feit dat er openlijk over gesproken wordt voorspelt doorgaans weinig goeds; kwestie van 'de geesten rijp maken'.

Moneyman
Berichten: 30081
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door Moneyman »

witte angora schreef:
12 jan 2021 17:05
Je hebt zeker iets gemist; er wordt de komende dagen/weken verder advies ingewonnen bij het OMT. Dit staat er net op: https://www.rtlnieuws.nl/nieuws/nederla ... het-effect
Dat artikel bevestigt natuurlijk niet jouw conclusie "dat het er dus toch aan zit te komen", maar slechts dat er over gesproken wordt. En dát is natuurlijk inderdaad geen nieuws.

Ik blijf toch maar bij m'n conclusie dat ik niks gemist had ;)

Jablan
Berichten: 6184
Lid geworden op: 24 jan 2005 20:49
Contacteer:

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door Jablan »

Ik ga mee met WA. Hoe langer hierover in het openbaar wordt gesproken, hoe groter de kans, dat het wordt ingevoerd.
16again schreef:
12 jan 2021 11:30
Hoe kan het, dat de kappers dicht zijn, en menigeen op TV toch een fris geknipt kapsel heeft?
Eerder dit jaar was er een bericht, dat de verkoop van tondeues en scheerapparaten voor hem en haar flink was gestegen. Er wordt volop thuisgeknipt, kan niet anders. Bedenk hier wel bij, dat de kappers nog geen maand dicht zijn. Komende weken zul je vaker mensen met langer haar dan normaal zien.

Andersom kan ook: In de uitverkoop van onze online ondergoedwinkel deze keer erg veel zwemkleding, naast de gebruikelijke boxershorts in kleuren of prints, die richting wansmaak gaan. Tja, geen vakantie, zwembad met reservering en protocol - 2020 was geen jaar om nieuwe zwemshorts te kopen.

J. Deltoer
Berichten: 3085
Lid geworden op: 30 aug 2020 12:29

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door J. Deltoer »

Inderdaad, die avondklok komt er. Volgende week wordt daarover beslist en nu wordt het alvast in de week gelegd zodat we volgende week er al aan gewend zijn. En bij die avondklok hoort ook een tweede verlenging van de lockdown.

PeterPeters1966
Berichten: 1545
Lid geworden op: 06 jan 2021 22:51

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door PeterPeters1966 »

witte angora schreef:
12 jan 2021 17:05
Je hebt zeker iets gemist; er wordt de komende dagen/weken verder advies ingewonnen bij het OMT. Dit staat er net op: https://www.rtlnieuws.nl/nieuws/nederla ... het-effect

Het feit dat er openlijk over gesproken wordt voorspelt doorgaans weinig goeds; kwestie van 'de geesten rijp maken'.
Of het weinig goeds is hangt er van af aan wie je het vraagt. Voor sommige reageerders op diverse internetsites kan het beleid niet hard genoeg zijn. Er wordt nog net niet geroepen om gericht te schieten. Die zullen dus wel blij zijn met een avondklok. Het geeft ook aan dat het onmogelijk is om beleid te maken waar iedereen het mee eens is.

PeterPeters1966
Berichten: 1545
Lid geworden op: 06 jan 2021 22:51

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door PeterPeters1966 »

sjohie schreef:
12 jan 2021 13:49
Nijogeth schreef:
12 jan 2021 12:07
16again schreef:
12 jan 2021 11:30
Hoe kan het, dat de kappers dicht zijn, en menigeen op TV toch een fris geknipt kapsel heeft?
Een goede vriendschap met hun kapper, die ze dan thuis toch nog even wil knippen.
Of de glas-halfvol kijk op deze materie, ze hebben de kapper even via videobellen mee laten kijken, of de do's en don'ts even op youtube bekeken. Want met wat aanwijzingen is het simpele bijwerken ook zelf wel te doen.
Precies een klein beetje er af knippen zodat het er weer een beetje toonbaar uit ziet is niet zo moeilijk. Zeker niet als je er maar van 1 kant naar kijkt. En als het mislukt is het ook niet erg: dan zeg je gewoon dat je het zelf hebt geprobeerd en iedereen snapt dat dan.

witte angora
Berichten: 30784
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door witte angora »

Gewoon een tondeuse er op zetten. Paar minuten werk, en het is weer strak en netjes.

16again
Berichten: 16103
Lid geworden op: 02 jul 2003 22:18

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door 16again »

witte angora schreef:
12 jan 2021 20:09
Gewoon een tondeuse er op zetten. Paar minuten werk, en het is weer strak en netjes.
Maar als ik dan zo'n kapsel als Arno Vermeulen zie, dan lijkt me dat niet door een amateur met tondeuse gedaan. In ieder geval niet deze amateur
https://nos.nl/video/2363872-van-der-va ... leven.html

Moneyman
Berichten: 30081
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door Moneyman »

Jablan schreef:
12 jan 2021 17:33
Ik ga mee met WA. Hoe langer hierover in het openbaar wordt gesproken, hoe groter de kans, dat het wordt ingevoerd.
Dat denk ik ook. Maar dat was niet waarop ik reageerde.

Nijogeth
Berichten: 9977
Lid geworden op: 28 apr 2017 19:51

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door Nijogeth »

Voor een avondklok zal wel de noodtoestand uitgeroepen moeten worden door de koning, zoals in de coronawet staat. Ik denk niet dat we het zo extreem moeten maken voor alleen wat minder uurtjes mensen op straat, zeker omdat iedereen dan in minder uren naar de supermarkt kan, waar het al druk is.

Overigens vind ik een coronawet echt een gigantische inbreuk op de democratie. We hebben allemaal een grondwet en andere wetten, waar we jarenlang mee bezig zijn geweest en een regering (die met bepaalde standpunten is gekozen, waarvan de coronawet er geen was) kan deze zomaar met voeten treden. In mijn ogen zou men gewoon binnen de kaders op moeten treden. Als dat niet genoeg is, dan nemen ze dat maar op in hun verkiezingsprogramma voor de volgende verkiezingen.

Lady1234
Berichten: 27114
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Het is toch wat met die supermarkten. Zou zelfs de avondklok kunnen tegenhouden. Wat een onzin.

Gesloten