LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Kan/mag de Gamma een minimale besteding eisen bij afhalen?

Hier kan je jouw mening kwijt over zaken die niet voorkomen in de bovenstaande onderwerpen.
alice.pieterson
Berichten: 2
Lid geworden op: 15 jan 2021 15:07

Kan/mag de Gamma een minimale besteding eisen bij afhalen?

Ongelezen bericht door alice.pieterson »

Ik heb 2 kleine producten nodig bij de gamma maar kan deze niet bestellen en afhalen omdat ik niet aan het minimale bestedingsbedrag van 20 euro kom
Ik ben dus verplicht minimaal 20 euro te besteden aan spullen die ik niet nodig heb om aan de dingen te komen die ik wel nodig heb
Ik vind dit pure discriminatie voor mensen met een kleine beurs

alice.pieterson
Berichten: 2
Lid geworden op: 15 jan 2021 15:07

Re: Kan/mag de Gamma een minimale besteding eisen bij afhalen?

Ongelezen bericht door alice.pieterson »

ik ben er inmiddels achter dat de meeste bouwmarkten dit principe hanteren
Eerlijk gezegd vind ik dit schandalig

Nijogeth
Berichten: 9920
Lid geworden op: 28 apr 2017 19:51

Re: Kan/mag de Gamma een minimale besteding eisen bij afhalen?

Ongelezen bericht door Nijogeth »

Bij de Praxis is het 10 euro. Ik snap het wel. Als je een beperkt aantal klanten per uur hebt, dan wil je niet dat al die klanten voor 50 cent aan aankopen doen.

sjohie
Berichten: 11237
Lid geworden op: 29 okt 2011 10:36

Re: Kan/mag de Gamma een minimale besteding eisen bij afhalen?

Ongelezen bericht door sjohie »

Vergelijk het eens met de bepaling, dat je bij een webshop pas boven een X bedrag geen verzendkosten hoeft te betalen?

sylvesterb
Berichten: 5049
Lid geworden op: 26 apr 2015 10:52

Re: Kan/mag de Gamma een minimale besteding eisen bij afhalen?

Ongelezen bericht door sylvesterb »

alice.pieterson schreef:
15 jan 2021 15:16
Ik heb 2 kleine producten nodig bij de gamma maar kan deze niet bestellen en afhalen omdat ik niet aan het minimale bestedingsbedrag van 20 euro kom
Ik ben dus verplicht minimaal 20 euro te besteden aan spullen die ik niet nodig heb om aan de dingen te komen die ik wel nodig heb
Ik vind dit pure discriminatie voor mensen met een kleine beurs
Natuurlijk mag een bouwmarkt zelf bepalen welke voorwaarden ze handteren. Voor uw kleine bestelling moet een medewerker de winkel inlopen en die goederen pakken dit kost geld en op kleine bestellingen maken ze dus verlies! U kunt een ondernemer niet verplichten om verlies te maken.

Hier de "discriminatie kaart" voor pakken is echt diep triest! Het zou pas discriminatie zijn als mensen met een kleine beurs wel onder het bedrag mogen bestellen en mensen met een grote beurs dit niet mogen. Maar in dit geval zijn gewoon de spelregels voor iedereen gelijk en dan is het geen discriminatie.

Lowieze
Berichten: 6542
Lid geworden op: 30 nov 2017 10:09

Re: Kan/mag de Gamma een minimale besteding eisen bij afhalen?

Ongelezen bericht door Lowieze »

Het is niet schandalig, wel af en toe vervelend. Er zijn ook webshops van kledingzaken waar je alleen boven een bepaald bedrag kunt bestellen.
Zelf zeggen ze dat dit is om hun prijzen laag te kunnen houden.

mahadma
Berichten: 2540
Lid geworden op: 03 dec 2015 13:52

Re: Kan/mag de Gamma een minimale besteding eisen bij afhalen?

Ongelezen bericht door mahadma »

Omgekeerd gedacht, u bent de gamma of welk bedrijf dan ook, zou u een betaalde kracht in een auto die ook geld kost een bepaalde hoeveelheid tijd wegsturen om een bestelling van € 20 incl btw te laten bezorgen? Dus € 16,52 netto omzet, stel gemakshalve een winstpercentage van 33,3 %, dus die verkoop levert € 5,50 bruto winst op. Hoelang zou uw bedrijf bestaan?

U schrijft: Ik vind dit pure discriminatie voor mensen met een kleine beurs
Het woord discriminatie slaat de plank volledig mis!
Denkt u dat ze graag dicht zijn? Nee, Zij willen ook graag open zijn, en dan wordt u als een persoon met een kleine beurs niet aangekeken als u een stekker van € 2,00 koopt.

moederslink
Berichten: 12013
Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30

Re: Kan/mag de Gamma een minimale besteding eisen bij afhalen?

Ongelezen bericht door moederslink »

Probeer iets te bedenken voor € 5 of zo . Al is het maar een plantenmand/ pot.
Of vraag een kennis/ vriendin of zij u aan minimaal € 20 voor een bestelling kunnen helpen .
Het staat overigens wél in hun voorwaarden , dat mogen ze dus doen.
Laatst gewijzigd door moederslink op 15 jan 2021 17:26, 1 keer totaal gewijzigd.

NeoDutchio
Berichten: 12274
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: Kan/mag de Gamma een minimale besteding eisen bij afhalen?

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

Oftewel, gewoon bestellen voor een bedrag boven de €20,- en zodra de winkels weer open mogen het teveel gekochte weet terug brengen.
Probleem opgelost, op naar de volgende. Of komen dan de excuses dat er geen geld voor is, u niet lang wil wachten op terug betaling of dat er geen zekerheid is dat de winkels binnen 30 dagen weer open gaan? Dan naar Praxis toe waar het bedrag lager is of wachten tot de winkels weer open mogen.

reggie2
Berichten: 3370
Lid geworden op: 12 feb 2017 18:27

Re: Kan/mag de Gamma een minimale besteding eisen bij afhalen?

Ongelezen bericht door reggie2 »

alice.pieterson schreef:
15 jan 2021 16:31
ik ben er inmiddels achter dat de meeste bouwmarkten dit principe hanteren
Eerlijk gezegd vind ik dit schandalig
Probeer Hornbach eens , ik heb daar laatst iets gehaald wat 10 euro koste.

juliomariner
Berichten: 4782
Lid geworden op: 27 apr 2007 16:55

Re: Kan/mag de Gamma een minimale besteding eisen bij afhalen?

Ongelezen bericht door juliomariner »

[quote=Morganlefay post_id=2805069 time=1610727446

U kunt uw verhaal ook hier kwijt.
https://www.discriminatie.nl/#/home
[/quote]

Kunnen ze daar ook eens lachen

Lowieze
Berichten: 6542
Lid geworden op: 30 nov 2017 10:09

Re: Kan/mag de Gamma een minimale besteding eisen bij afhalen?

Ongelezen bericht door Lowieze »

reggie2 schreef:
15 jan 2021 18:11


Probeer Hornbach eens , ik heb daar laatst iets gehaald wat 10 euro koste.
Hornbach heeft nu een minimale bestelwaarde van 25 euro bij bestellen en afhalen, dat is dus niet echt gunstiger voor TS.

reggie2
Berichten: 3370
Lid geworden op: 12 feb 2017 18:27

Re: Kan/mag de Gamma een minimale besteding eisen bij afhalen?

Ongelezen bericht door reggie2 »

Oke, een week of 2 geleden nog niet.

Geip Suusje
Berichten: 871
Lid geworden op: 02 sep 2012 11:48

Re: Kan/mag de Gamma een minimale besteding eisen bij afhalen?

Ongelezen bericht door Geip Suusje »

alice.pieterson schreef:
15 jan 2021 15:16
Ik heb 2 kleine producten nodig bij de gamma maar kan deze niet bestellen en afhalen omdat ik niet aan het minimale bestedingsbedrag van 20 euro kom
Ik ben dus verplicht minimaal 20 euro te besteden aan spullen die ik niet nodig heb om aan de dingen te komen die ik wel nodig heb
Ik vind dit pure discriminatie voor mensen met een kleine beurs
Je kan ze terug pakken door het verschil te aan te vullen met bv zakken zand of cement à €2 per zak van 25kg. :D

Bob Schurkjens
Berichten: 9778
Lid geworden op: 13 jun 2005 01:41

Re: Kan/mag de Gamma een minimale besteding eisen bij afhalen?

Ongelezen bericht door Bob Schurkjens »

Toolstation heeft ook veel producten die je bij Gamma koopt. Zij hanteren voor click&collect geen minimumtarief. En ze zijn doorgaans (veel) goedkoper. De Spear & Jackson heggenschaar die ik daar heb gekocht. Wat een topding :)

alfatrion
Berichten: 21886
Lid geworden op: 25 jul 2006 21:05

Re: Kan/mag de Gamma een minimale besteding eisen bij afhalen?

Ongelezen bericht door alfatrion »

Ik kan er kort over zijn. Ja, dat mag.

PeterPeters1966
Berichten: 1545
Lid geworden op: 06 jan 2021 22:51

Re: Kan/mag de Gamma een minimale besteding eisen bij afhalen?

Ongelezen bericht door PeterPeters1966 »

Het lijkt me wel logisch. De medewerkers pakken nu de spullen uit het schap die de klant anders zelf pakt, zetten het klaar, handelen de papierwinkel af etc. Als je dat voor een kleine bestelling doet kan je net zo goed niets verkopen want dan kost het alleen maar geld.

PeterPeters1966
Berichten: 1545
Lid geworden op: 06 jan 2021 22:51

Re: Kan/mag de Gamma een minimale besteding eisen bij afhalen?

Ongelezen bericht door PeterPeters1966 »

Geip Suusje schreef:
15 jan 2021 19:42


Je kan ze terug pakken door het verschil te aan te vullen met bv zakken zand of cement à €2 per zak van 25kg. :D
Ja, leuk. Medewerkers van een bedrijf die gewoon werken voor hun geld de ***** laten sjouwen. Lekker sociaal.

Ivo.w
Berichten: 1744
Lid geworden op: 18 feb 2018 12:07

Re: Kan/mag de Gamma een minimale besteding eisen bij afhalen?

Ongelezen bericht door Ivo.w »

Ja dat mag. En het is niet bepaald onlogisch ook. Het verwerken van een bestelling kost best veel tijd. Het personeel is een veelvoud aan tijd kwijt ten opzichte van de tijd die de kassamedewerker normaal gesproken aan een klant besteedt die zelf de producten in de winkel pakt.

Tijd (personeel) is duur voor een ondernemer. Bovendien kan een afhaal loket van de bouwmarkt maar een beperkt aantal transacties per uur verwerken, veel minder dan wat de kassa's aan kunnen tijdens normale opening. Dus moet er in deze voor winkeliers barre tijden de keuze gemaakt worden om te zorgen voor zo veel mogelijk rendabele transacties. Ofwel: transacties met grotere bedragen. Anders is helemaal geen bestellingen uitleveren voor de ondernemer goedkoper dan de huidige beperkte opening.

Bob Schurkjens
Berichten: 9778
Lid geworden op: 13 jun 2005 01:41

Re: Kan/mag de Gamma een minimale besteding eisen bij afhalen?

Ongelezen bericht door Bob Schurkjens »

En dat personeel zoekt zich natuurlijk een ongeluk in die Gamma. Kost ook tijd = geld.

Gesloten