LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] PS5-spel retourneren naar MediaMarkt: kan dat als het product uit het cellofaan is gehaald?

Hier kan je jouw mening ventileren over diverse producten.
ArianMasoud
Berichten: 1
Lid geworden op: 16 jan 2021 16:06

PS5-spel retourneren naar MediaMarkt: kan dat als het product uit het cellofaan is gehaald?

Ongelezen bericht door ArianMasoud »

Ik had een vraag. Ik had in november Spider-Man Miles Morales voor de PS5 gehaald bij Media Markt, maar ik heb nog steeds geen PS5. Ik dacht eraan om het spel te retouren en de digitale versie van het spel te halen op mijn PS4. Ik heb alleen het plastic van het spel eraf gedaan en ik wil het retouren. Zou dit kunnen denken jullie?
Laatst gewijzigd door Radar op 16 jan 2021 16:26, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Titel verhelderd

NeoDutchio
Berichten: 12322
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: PS5-spel retourneren naar MediaMarkt: kan dat als het product uit het cellofaan is gehaald?

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

Nee, dergelijke artikelen zijn geseald en mogen alleen in de seal weer terug gebracht worden. Dit om kopiëren tegen te gaan.

Maar waarom maakt u het open als u het toch niet kan spelen?

caruso
Berichten: 1170
Lid geworden op: 20 jul 2005 16:47

Re: PS5-spel retourneren naar MediaMarkt: kan dat als het product uit het cellofaan is gehaald?

Ongelezen bericht door caruso »

Nee, dat kan niet meer. En sowieso bent u te laat met retourneren denk ik...

alfatrion
Berichten: 21912
Lid geworden op: 25 jul 2006 21:05

Re: PS5-spel retourneren naar MediaMarkt: kan dat als het product uit het cellofaan is gehaald?

Ongelezen bericht door alfatrion »

ArianMasoud schreef:
16 jan 2021 16:09
Ik heb alleen het plastic van het spel eraf gedaan en ik wil het retouren. Zou dit kunnen denken jullie?
Heeft de verkoper hier geen informatie verstrekt?

NeoDutchio
Berichten: 12322
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: PS5-spel retourneren naar MediaMarkt: kan dat als het product uit het cellofaan is gehaald?

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

alfatrion schreef:
16 jan 2021 20:15
ArianMasoud schreef:
16 jan 2021 16:09
Ik heb alleen het plastic van het spel eraf gedaan en ik wil het retouren. Zou dit kunnen denken jullie?
Heeft de verkoper hier geen informatie verstrekt?
Staat gewoon online: https://klantenservice.mediamarkt.nl/ap ... MjElMjE%3D
De volgende producten en services kunnen niet worden geretourneerd:

• Videodragers, geluidsdragers en software waarvan de verzegeling is verbroken

(bijvoorbeeld cd’s, dvd’s, games);

alfatrion
Berichten: 21912
Lid geworden op: 25 jul 2006 21:05

Re: PS5-spel retourneren naar MediaMarkt: kan dat als het product uit het cellofaan is gehaald?

Ongelezen bericht door alfatrion »

Hoe ben je daar gekomen?

mahadma
Berichten: 2540
Lid geworden op: 03 dec 2015 13:52

Re: PS5-spel retourneren naar MediaMarkt: kan dat als het product uit het cellofaan is gehaald?

Ongelezen bericht door mahadma »

Ik ga er gemakshalve vanuit dat het een afgehaalde bestelling (internet?) is geweest/dan wel een aankoop in de winkel.
Retourneren bij aankoop november '20 en nu retour willen doen 16-1-'21 is onder alle omstandigheden niet meer mogelijk.
Over tijd heet zoiets. U heeft daarnaast het plastic van het spel verwijderd waardoor het ook al niet meer retour kan. Dus retour is op alle fronten niet meer mogelijk.

U kunt alleen proberen het spel te verkopen in de prive sfeer of marktplaats.

alfatrion
Berichten: 21912
Lid geworden op: 25 jul 2006 21:05

Re: PS5-spel retourneren naar MediaMarkt: kan dat als het product uit het cellofaan is gehaald?

Ongelezen bericht door alfatrion »

mahadma schreef:
16 jan 2021 22:57
Retourneren bij aankoop november '20 en nu retour willen doen 16-1-'21 is onder alle omstandigheden niet meer mogelijk.
Over tijd heet zoiets.
Als de niet alle herroepingsinformatie is gegeven dan is de termijn 12 maanden, dus tot november '21 of 14 dagen na de dag waarop de missende informatie alsnog is verstrekt.

Cro
Berichten: 2078
Lid geworden op: 21 sep 2017 23:58

Re: PS5-spel retourneren naar MediaMarkt: kan dat als het product uit het cellofaan is gehaald?

Ongelezen bericht door Cro »

alfatrion schreef:
16 jan 2021 23:19
mahadma schreef:
16 jan 2021 22:57
Retourneren bij aankoop november '20 en nu retour willen doen 16-1-'21 is onder alle omstandigheden niet meer mogelijk.
Over tijd heet zoiets.
Als de niet alle herroepingsinformatie is gegeven dan is de termijn 12 maanden, dus tot november '21 of 14 dagen na de dag waarop de missende informatie alsnog is verstrekt.
Dan ga je er wel vanuit dat het een online aankoop betreft, iets wat niet blijkt uit de OP, Dit kan net zo goed een aankoop in de winkel geweest zijn.

En zelfs als het online is, is het maar de vraag of niet alle informatie gegeven zou zijn, ook dit blijkt niet uit de OP.

alfatrion
Berichten: 21912
Lid geworden op: 25 jul 2006 21:05

Re: PS5-spel retourneren naar MediaMarkt: kan dat als het product uit het cellofaan is gehaald?

Ongelezen bericht door alfatrion »

Ik ga er vanuit dat mahadma en NeoDutchio er vanuit gaan dat het een online aankoop betreft.

mahadma
Berichten: 2540
Lid geworden op: 03 dec 2015 13:52

Re: PS5-spel retourneren naar MediaMarkt: kan dat als het product uit het cellofaan is gehaald?

Ongelezen bericht door mahadma »

alfatrion schreef:
17 jan 2021 00:49
Ik ga er vanuit dat mahadma en NeoDutchio er vanuit gaan dat het een online aankoop betreft.
En het spel is uitgepakt, spel = software, dus niet retour mogelijk.

NeoDutchio
Berichten: 12322
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: PS5-spel retourneren naar MediaMarkt: kan dat als het product uit het cellofaan is gehaald?

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

alfatrion schreef:
17 jan 2021 00:49
Ik ga er vanuit dat mahadma en NeoDutchio er vanuit gaan dat het een online aankoop betreft.
In een winkel geldt koop is koop. Uit coulance mag er iets terug gebracht worden, m.u.v. geopende games. Een verwijzing naar de voorwaarden staat in de winkel. En online staan de voorwaarden voor het online kopen ook gewoon vermeld.
Daarbij is het algemeen bekend dat zodra je een spel openmaakt je deze niet meer kan terug brengen. Er is ook geen winkel die dat niet communiceert. Daar een uitvlucht in gaan zoeken en TS hoop geven is verspilde moeite en valse hoop.

sake1987

Re: PS5-spel retourneren naar MediaMarkt: kan dat als het product uit het cellofaan is gehaald?

Ongelezen bericht door sake1987 »

Denk dat een bedrijf als Mediamarkt , zowel in de winkel als in de webshop de regels goed heeft geregeld.

PeterPeters1966
Berichten: 1545
Lid geworden op: 06 jan 2021 22:51

Re: PS5-spel retourneren naar MediaMarkt: kan dat als het product uit het cellofaan is gehaald?

Ongelezen bericht door PeterPeters1966 »

alfatrion schreef:
16 jan 2021 20:15
ArianMasoud schreef:
16 jan 2021 16:09
Ik heb alleen het plastic van het spel eraf gedaan en ik wil het retouren. Zou dit kunnen denken jullie?
Heeft de verkoper hier geen informatie verstrekt?
Je moet ook wel erg wereldvreemd zijn als je verwacht dat de verkoper die nog een keer expliciet vermeld. Dit was al zo met CD's (en zelfs bij sommige winkels met LP's in het pre-CD tijdperk.

PeterPeters1966
Berichten: 1545
Lid geworden op: 06 jan 2021 22:51

Re: PS5-spel retourneren naar MediaMarkt: kan dat als het product uit het cellofaan is gehaald?

Ongelezen bericht door PeterPeters1966 »

alfatrion schreef:
17 jan 2021 00:49
Ik ga er vanuit dat mahadma en NeoDutchio er vanuit gaan dat het een online aankoop betreft.
Totaal niet relevant. Zoals gewoonlijk ben je gewoon weer aan het zoeken naar non-argumenten om een bedrijf de schuld te geven. Dat de vraagsteller daar uiteindelijk absoluut niets aan heeft boeit je niets.

alfatrion
Berichten: 21912
Lid geworden op: 25 jul 2006 21:05

Re: PS5-spel retourneren naar MediaMarkt: kan dat als het product uit het cellofaan is gehaald?

Ongelezen bericht door alfatrion »

mahadma schreef:
17 jan 2021 02:48
En het spel is uitgepakt, spel = software, dus niet retour mogelijk.
Dat is te kort door de bocht.
NeoDutchio schreef:
17 jan 2021 08:55
En online staan de voorwaarden voor het online kopen ook gewoon vermeld.
Waarom geef je geen antwoord op mijn vraag hoe je op die informatie bent gestuit? Zou het kunnen dat er iets mee is waardoor de verkoper hier geen rechten aan kan ontlenen?

Hommer
Berichten: 107
Lid geworden op: 24 dec 2020 11:39

Re: PS5-spel retourneren naar MediaMarkt: kan dat als het product uit het cellofaan is gehaald?

Ongelezen bericht door Hommer »

alfatrion schreef:
17 jan 2021 09:55
mahadma schreef:
17 jan 2021 02:48
En het spel is uitgepakt, spel = software, dus niet retour mogelijk.
Dat is te kort door de bocht.
NeoDutchio schreef:
17 jan 2021 08:55
En online staan de voorwaarden voor het online kopen ook gewoon vermeld.
Waarom geef je geen antwoord op mijn vraag hoe je op die informatie bent gestuit? Zou het kunnen dat er iets mee is waardoor de verkoper hier geen rechten aan kan ontlenen?
Welke concrete mogelijkheden ziet u voor de TS?

NeoDutchio
Berichten: 12322
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: PS5-spel retourneren naar MediaMarkt: kan dat als het product uit het cellofaan is gehaald?

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

alfatrion schreef:
17 jan 2021 09:55
NeoDutchio schreef:
17 jan 2021 08:55
En online staan de voorwaarden voor het online kopen ook gewoon vermeld.
Waarom geef je geen antwoord op mijn vraag hoe je op die informatie bent gestuit? Zou het kunnen dat er iets mee is waardoor de verkoper hier geen rechten aan kan ontlenen?
Ik werk niet mee aan uw uitvluchten en valse hoop. Als u zelf kansen ziet, dan kunt u het ook zelf opzoeken.

Cro
Berichten: 2078
Lid geworden op: 21 sep 2017 23:58

Re: PS5-spel retourneren naar MediaMarkt: kan dat als het product uit het cellofaan is gehaald?

Ongelezen bericht door Cro »

alfatrion schreef:
17 jan 2021 09:55

Waarom geef je geen antwoord op mijn vraag hoe je op die informatie bent gestuit? Zou het kunnen dat er iets mee is waardoor de verkoper hier geen rechten aan kan ontlenen?
Ik vraag me af hoe relevant het is op welke wijze Neodutchio deze informatie heeft gevonden. Het gaat er immers niet om of Neo, jij of ik deze informatie al dan niet makkelijk kan vinden, maar of de Mediamarkt TS op deze voorwaarden heeft gewezen en die vraag zal jouw vraag aan Neodutchio niet beantwoorden.

hoewel ik niet Neodutchio ben, om je vraag te beantwoorden, deze informatie kan je zeer gemakkelijk vinden door in google te zoeken naar "Mediamarkt game retourneren", de eerste hit in google brengt je naar de informatie. Maar goed, zoals al aangegeven, dat zegt niets over informatie voorziening naar TS. Die vraag kan alleen TS beantwoorden.

Har45
Berichten: 493
Lid geworden op: 24 dec 2010 13:59

Re: PS5-spel retourneren naar MediaMarkt: kan dat als het product uit het cellofaan is gehaald?

Ongelezen bericht door Har45 »

Ik ben (absoluut) geen fan van Mediamarkt maar hoe duidelijk moet het zijn ???

Mediamarkt schrijft ( zowel voor webshop als stenenwinkel) bij veel gestelde vragen (klantenservice) :

Mag ik mijn product retourneren?
Beoordeling
Een product retourneer je binnen 100 dagen na ontvangst, compleet, in nieuwstaat en, indien redelijkerwijs mogelijk, in de originele verpakking. Je mag het product gerust bekijken en proberen zoals je dat ook in onze winkel kunt doen. Je kunt een frituurpan bijvoorbeeld gerust van alle kanten bekijken, maar je kunt hierin niet frituren als je deze nog wilt retourneren.
We verzoeken je om het product zodanig te retourneren dat wij het product via onze MediaMarkt Outlet een tweede leven kunnen geven. Zo dragen wij samen bij aan een duurzaam gebruik van consumentenelektronica.
De volgende producten en services kunnen niet worden geretourneerd:
• Videodragers, geluidsdragers en software waarvan de verzegeling is verbroken
(bijvoorbeeld cd’s, dvd’s, games);
• Services of abonnementen waarvan gebruik is gemaakt;
• Prepaid pakketten;
• Gepersonaliseerde producten (producten die speciaal voor jou gemaakt zijn);
• Telecom abonnementen waarbij de wettelijke retourtermijn van 14 dagen is overschreden.
• Verzegelde producten die om reden van gezondheidsbescherming of hygiëne niet geschikt zijn om te worden teruggenomen en waarvan de verzegeling is verbroken.

Wat is een verzegeld product?
Sommige producten – zoals scheerapparaten en tandenborstels – zijn verzegeld. Zo kun je beoordelen hoe het product eruit ziet en kunnen wij bij eventueel retourneren vaststellen dat het product ongebruikt is. Het verbreken van de verzegeling zorgt ervoor dat wij het product niet kunnen terugnemen.

Mediamarkt schrijft in hun algemene voorwaarden Alles over Ruilen & Retour vind je hier

Wat is de retourtermijn van MediaMarkt? Alle producten die bij MediaMarkt worden gekocht, kunnen binnen 100 dagen worden geretourneerd. Wanneer gaat de retourtermijn in? De retourtermijn van 100 dagen gaat in op het moment dat het product in jouw bezit is. Wat zijn de retourvoorwaarden van MediaMarkt? Een product retourneer je compleet, in nieuwstaat en, indien redelijkerwijs mogelijk, in de originele verpakking. Je mag het product gerust bekijken en proberen zoals je dat ook in onze winkel kunt doen. Je kunt een frituurpan bijvoorbeeld gerust van alle kanten bekijken, maar je kunt hierin niet frituren als je deze nog wilt retourneren. We verzoeken je om het product zodanig te retourneren dat wij het product via onze MediaMarkt Outlet een tweede leven kunnen geven. Zo dragen wij samen bij aan een duurzaam gebruik van consumentenelektronica. Zijn er producten die MediaMarkt niet retour neemt? De volgende producten en services kunnen niet worden geretourneerd: • Videodragers, geluidsdragers en software waarvan de verzegeling is verbroken (bijvoorbeeld cd’s, dvd’s, games); • Services of abonnementen waarvan gebruik is gemaakt; • Prepaid pakketten; • Gepersonaliseerde producten (producten die speciaal voor jou gemaakt zijn); • Verzegelde producten die om reden van gezondheidsbescherming of hygiëne niet geschikt zijn om te worden teruggenomen en waarvan de verzegeling is verbroken; • Telecomabonnementen die in de winkel zijn afgesloten en waarbij de annulering niet voldoet aan de van toepassing zijnde voorwaarden van de telecomprovider; • Telecomabonnementen die via www.mediamarkt.nl zijn afgesloten waarvan de wettelijke bedenktermijn van 14 dagen is verstreken.
Wat is een verzegeld product? Sommige producten – zoals scheerapparaten en tandenborstels – zijn verzegeld. Zo kun je beoordelen hoe het product eruit ziet en kunnen wij bij eventueel retourneren vaststellen dat het product ongebruikt is. Het verbreken van de verzegeling zorgt ervoor dat wij het product niet kunnen terugnemen.

Daarnaast menig personeelslid achter de kassa merkt ook vaak op dat de verzegeling niet mag worden verbroken bij ruiling.

Gesloten