LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Coronavirus - algemeen topic

reggie2
Berichten: 3370
Lid geworden op: 12 feb 2017 18:27

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door reggie2 »

Bob Schurkjens schreef:
16 jan 2021 20:32
"Je marktwaarde echt goed verzorgen"

Noem me een ouwe *** maar gaat het daar tegenwoordig over?
😀 Nieuwe termen van omhoog gevallen mislukkingen zoals Famke Louise.
Dat wicht wat met alle kanten mee gaat, maar iedere keer voor joker staat

Nijogeth
Berichten: 9980
Lid geworden op: 28 apr 2017 19:51

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door Nijogeth »

Is dat niet wat de politiek standaard ook doet? Alles doet men om de volgende verkiezingen weer verkozen te worden.

reggie2
Berichten: 3370
Lid geworden op: 12 feb 2017 18:27

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door reggie2 »

Ze worden ook weer gekozen...maar eh...jij wil dat domme wicht toch niet vergelijken met de mensen uit de politiek?

Nijogeth
Berichten: 9980
Lid geworden op: 28 apr 2017 19:51

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door Nijogeth »

Dat zeker niet. Bedoel alleen maar te zeggen dat het niet iets nieuws is om bezig te zijn met jouw 'marktwaarde'. Vroeger noemde men dat populariteit.

moederslink
Berichten: 12013
Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door moederslink »

De " populariteit " van deze Famke zegt ook iets over haar volgers .....brrr :mrgreen:

moederslink
Berichten: 12013
Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door moederslink »

scharrelschipper schreef:
16 jan 2021 19:57
Lady1234 schreef:
16 jan 2021 18:21
Maar iemand publiciteitsgeil noemen, is beledigend.
Behalve als het terecht is.
Waarmee ik niet wil zeggen dat het zo is,maar men mag dat wel vinden toch?
Het is ook idd vaak terecht ....die B of C " sterretjes " die op ieder moment maar opduiken , die zou ik ook publiciteitsgeil kunnen noemen, maar ik vind het wel een beledigend woord, zeker voor Diederick Gommers.

reggie2
Berichten: 3370
Lid geworden op: 12 feb 2017 18:27

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door reggie2 »

moederslink schreef:
16 jan 2021 20:52
De " populariteit " van deze Famke zegt ook iets over haar volgers .....brrr :mrgreen:
😄Precies.

Marktwaarde was niet mijn woord nijogeth.

D34M0N
Berichten: 587
Lid geworden op: 04 mei 2019 23:54

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door D34M0N »

Bob Schurkjens schreef:
16 jan 2021 20:32
"Je marktwaarde echt goed verzorgen"

Noem me een ouwe *** maar gaat het daar tegenwoordig over?
Bij 'influencers' is dat zeker het geval. Populariteit = marktwaarde. Hogere marktwaarde is hogere omzet uit advertenties en dergelijke. Dat zijn de basisprincipes achter de youtubesterretjes.

witte angora
Berichten: 30788
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door witte angora »

Vroeger zeiden de 'sterren': 'het maakt niet uit wat ze over je zeggen, als je maar weer genoemd wordt'. Ergens flauwekul natuurlijk, maar ok.

Nu gaat het dus over 'marktwaarde'. De mens die zichzelf tot een stuk koopwaar maakt. Een stuk vers vlees of verse vis. Het gaat niet om de menselijke waardigheid, nee, het gaat om de 'marktwaarde'. Heb je een hoge 'marktwaarde', dan ben je iemand.

Ik heb eerlijk gezegd liever dat iemand met de afwas komt helpen. Die is me veel meer waard dan al dat ge-YOO!

PeterPeters1966
Berichten: 1545
Lid geworden op: 06 jan 2021 22:51

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door PeterPeters1966 »

moederslink schreef:
16 jan 2021 20:52
De " populariteit " van deze Famke zegt ook iets over haar volgers .....brrr :mrgreen:
Maar wat is nu eigenlijk het verschil met de hysterisch schreeuwende bakvissen bij bands als Doe Maar en The Beatles? Die werden niet zo hysterisch vanwege de culturele prestaties van die bands maar toch vooral vanwege het uiterlijk van die jongens. Beide bands zijn niet voor niets gestopt (de 1 helemaal voor een flink aantal jaren en de andere met optredens). Die oppervlakkigheid wilde ze niet.

J. Deltoer
Berichten: 3086
Lid geworden op: 30 aug 2020 12:29

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door J. Deltoer »

Ik kan me niet herinneren dat de fans van deze oude groepen zulke domme uitspaken deden als dit wicht. En als je dan ook nog volger bent...tja....
Maar goed, net als Famke heeft ook Sigrid Al Quack volgers....

mh73

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door mh73 »

Ik liep net de hond uit te laten, kom ik in gesprek met een vrouwtje met een leuke pup. Ik had haar al vaker gezien. Blijkt ze in de uitvaartverzorging te zitten. Dus ik vraag zonder enige bijbedoeling of ze veel extra werk heeft in deze coronatijd, zegt ze: ja maar niet aan corona. We hebben net zoveel doden aan corona als in iedere andere griepgolf. Maar wel veel uitgestelde-zorg-doden en veel zelfmoorden... :shock: ...Oké...

angel1978
Berichten: 10959
Lid geworden op: 30 aug 2005 11:08

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door angel1978 »

mh73 schreef:
17 jan 2021 11:22
Ik liep net de hond uit te laten, kom ik in gesprek met een vrouwtje met een leuke pup. Ik had haar al vaker gezien. Blijkt ze in de uitvaartverzorging te zitten. Dus ik vraag zonder enige bijbedoeling of ze veel extra werk heeft in deze coronatijd, zegt ze: ja maar niet aan corona. We hebben net zoveel doden aan corona als in iedere andere griepgolf. Maar wel veel uitgestelde-zorg-doden en veel zelfmoorden... :shock: ...Oké...
Een vrouw in de uitvaart die het heeft over 'uitgestelde-zorg doden'

yeah right..

Lady1234
Berichten: 27119
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door Lady1234 »

En dat waren dan allemaal terminale kankerpatienten of hartpatienten? 😡

reggie2
Berichten: 3370
Lid geworden op: 12 feb 2017 18:27

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door reggie2 »

Lady1234 schreef:
17 jan 2021 11:36
En dat waren dan allemaal terminale kankerpatienten of hartpatienten? 😡
Dat is inderdaad niet fijn dat deze mensen momenteel of later of voorlopig niet geholpen worden.

Maar net als het ziekenhuis personeel, heeft ook de uitvaartbranche een zwijgplicht dus geloof niet zo in dit soort antwoorden van mh73

mh73

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door mh73 »

Blijkbaar is dat de indruk van de situatie die die mevrouw heeft.

Ik ben zelf ondernemer en ik weet uit eigen observatie ook dat het aantal meisjes van 8-15 jaar in mijn winkel in de periode maart-juli enorm is toegenomen. Het is weliswaar een andere vorm van klandizie, maar waarom zou deze mevrouw niet op dezelfde manier een observatie kunnen en mogen maken? Ik weet heus wel dat het haar indruk is en dat de indruk van een ander heel anders kan zijn.

Het onderstreept in mijn ogen vooral een bepaald patroon van reageren van de gebruikelijke forumleden.

angel1978
Berichten: 10959
Lid geworden op: 30 aug 2005 11:08

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door angel1978 »

Het onderstreept in mijn ogen vooral een bepaald patroon van reageren van de gebruikelijke forumleden.
Het geeft inderdaad aan dat sommigen vooral horen en zien wat ze willen horen en zien

Moneyman
Berichten: 30081
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door Moneyman »

Nijogeth schreef:
16 jan 2021 16:54
Juist ja, is dat dat land waar de bevolking een paar weken terug met duizenden dagen aan het raven was?
https://nos.nl/l/2362762
Dat was niet “ de bevolking”, dat waren jongeren uit heel Europa en daarbuiten.
Lady1234 schreef:
16 jan 2021 18:21
Maar iemand publiciteitsgeil noemen, is beledigend.
Dat hoeft niet per se, het kan een gewoon een constatering zijn.

Die ik overigens in het geval van Gommers volkomen onterecht vind. Als ik iemand open-minded naar de mensen om hem heen zie acteren, wars van zijn eigen status en positie, is het Gommers wel. Dit soort statement vind ik vooral tekenend voor degenen die ze uiten.

angel1978
Berichten: 10959
Lid geworden op: 30 aug 2005 11:08

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door angel1978 »

Moneyman schreef:
17 jan 2021 12:03
Nijogeth schreef:
16 jan 2021 16:54
Juist ja, is dat dat land waar de bevolking een paar weken terug met duizenden dagen aan het raven was?
https://nos.nl/l/2362762
Dat was niet “ de bevolking”, dat waren jongeren uit heel Europa en daarbuiten.
Lady1234 schreef:
16 jan 2021 18:21
Maar iemand publiciteitsgeil noemen, is beledigend.
Dat hoeft niet per se, het kan een gewoon een constatering zijn.

Die ik overigens in het geval van Gommers volkomen onterecht vind. Als ik iemand open-minded naar de mensen om hem heen zie acteren, wars van zijn eigen status en positie, is het Gommers wel. Dit soort statement vind ik vooral tekenend voor degenen die ze uiten.
mee eens.
Daarnaast zag ik ook nog een belachelijk statement dat hij een cursus economie zou moeten volgen :roll:

witte angora
Berichten: 30788
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door witte angora »

angel1978 schreef:
17 jan 2021 11:28
mh73 schreef:
17 jan 2021 11:22
Ik liep net de hond uit te laten, kom ik in gesprek met een vrouwtje met een leuke pup. Ik had haar al vaker gezien. Blijkt ze in de uitvaartverzorging te zitten. Dus ik vraag zonder enige bijbedoeling of ze veel extra werk heeft in deze coronatijd, zegt ze: ja maar niet aan corona. We hebben net zoveel doden aan corona als in iedere andere griepgolf. Maar wel veel uitgestelde-zorg-doden en veel zelfmoorden... :shock: ...Oké...
Een vrouw in de uitvaart die het heeft over 'uitgestelde-zorg doden'

yeah right..
Kennelijk weet je niet dat nabestaanden vaak behoefte hebben om hun verhaal te doen, en dat de uitvaartverzorger vaak een van de eersten is die bij hen over de vloer komt? Waarbij er dan bijvoorbeeld ook de tekst van een rouwkaart ter sprake komt, het lichaam zelf moet verzorgd worden, enzovoorts enzovoorts?

Ik vind het niet zo'n heel onwaarschijnlijk verhaal, maar het is wel exact wat mh73 zegt: er is opnieuw een bepaald patroon van reageren van bepaalde forummers zichtbaar.

Gesloten