Huiskamer

Lees de huisregels goed door voordat je berichten op het forum van Radar plaatst.
Nijogeth
Berichten: 9972
Lid geworden op: 28 apr 2017 19:51

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Nijogeth »

Kleurboeken zijn ook zoiets. Zijn allemaal zwart-wit tekeningen, moet je alsnog alles zelf gaan inkleuren.

Erthanax
Berichten: 9680
Lid geworden op: 19 jan 2018 19:57

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Erthanax »

Vandaag heb ik een nieuw werkwoord geleerd, zeeleeuwen. Interessant verschijnsel.

witte angora
Berichten: 30773
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door witte angora »

Kun je het woord beter onderbouwen? Ik wil graag iets nieuws leren snap je.

Overigens heb ik er nog niet eerder van gehoord dat zeeleeuwen in slaapkamers komen. Kun je meer bewijs aandragen dat dat kan?

Erthanax
Berichten: 9680
Lid geworden op: 19 jan 2018 19:57

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Erthanax »

Ik dacht eerst dat het net zoiets was als breukelen (zie het boekje van Justus van Oel), maar zeeleeuwen is even serieus als irritant.

witte angora
Berichten: 30773
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door witte angora »

Vertel mij wat. En ik ga dat niet onderbouwen. ;)

Bob Schurkjens
Berichten: 9778
Lid geworden op: 13 jun 2005 01:41

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Bob Schurkjens »

Het werkwoord "zeeleeuwen" is inmiddels toch wel gangbaar in het dagelijkse taalgebruik. Maar goed, het hangt er natuurlijk wél een beetje van af in welke kringen je verkeert.

sjohie
Berichten: 11237
Lid geworden op: 29 okt 2011 10:36

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door sjohie »

Heeft een van jullie toevallig afgelopen zaterdag ook die Heeren van Amstel live - livestream bekeken? Wij wel thuis, was toch erg leuk gedaan vonden wij.

witte angora
Berichten: 30773
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door witte angora »

breien schreef:
18 jan 2021 08:38
Bob Schurkjens schreef:
17 jan 2021 22:58
Het werkwoord "zeeleeuwen" is inmiddels toch wel gangbaar in het dagelijkse taalgebruik. Maar goed, het hangt er natuurlijk wél een beetje van af in welke kringen je verkeert.
Ik ben echt wel bereid om mijn mening te wijzigen en nieuwe dingen te leren, maar wel op grond van bewijs. Heeft u hier bewijzen van?
En ik wil wel eens weten over wat voor kringen het gaat. Waterkringen? Kringen rond het Koninklijk Huis? Kringen in de media? Kringen op het Radarforum? En als dat laatste het geval is, waarom weet ik daar niets van? Want zeeleeuwen gebeurt hier regelmatig.

Nijogeth
Berichten: 9972
Lid geworden op: 28 apr 2017 19:51

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Nijogeth »

Nee, het gaat om kringen in basisschool klassen. Daarom horen we er nu zo weinig over.

Bob Schurkjens
Berichten: 9778
Lid geworden op: 13 jun 2005 01:41

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Bob Schurkjens »

Mja, laat ik het ruim formuleren: brede kringen. Dolfinaria. Dierentuinen. Zeehondencreches. Enzovoorts en zo verder.

Nijogeth
Berichten: 9972
Lid geworden op: 28 apr 2017 19:51

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Nijogeth »

Vraag het aan Joop zou ik zeggen, maar die is al jaren geleden in de doofpot gegaan.

witte angora
Berichten: 30773
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door witte angora »

Bob Schurkjens schreef:
18 jan 2021 12:55
Mja, laat ik het ruim formuleren: brede kringen. Dolfinaria. Dierentuinen. Zeehondencreches. Enzovoorts en zo verder.
Dolfinaria, dierentuinen en zeehondencreches zijn geen brede kringen. Het zijn zeer beperkte kringen. Hun assortiment is beperkt, en van hun vakkundige personeel zijn er ook niet zoveel. En ook de doelgroep is redelijk beperkt. Niet iedereen houd van zeeleeuwen, of het nu een dier of een werkwoord is.

Ik wil toch een betere onderbouwing waarom dit brede kringen zouden zijn. Of bedoelde je eigenlijk iets anders? Waarschijnlijk wel.

Erthanax
Berichten: 9680
Lid geworden op: 19 jan 2018 19:57

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Erthanax »

Hier staat nog een emmertje vis om de zeeleeuwen te voeren.

Bob Schurkjens
Berichten: 9778
Lid geworden op: 13 jun 2005 01:41

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Bob Schurkjens »

witte angora schreef:
18 jan 2021 14:54
Bob Schurkjens schreef:
18 jan 2021 12:55
Mja, laat ik het ruim formuleren: brede kringen. Dolfinaria. Dierentuinen. Zeehondencreches. Enzovoorts en zo verder.
Dolfinaria, dierentuinen en zeehondencreches zijn geen brede kringen. Het zijn zeer beperkte kringen. Hun assortiment is beperkt, en van hun vakkundige personeel zijn er ook niet zoveel. En ook de doelgroep is redelijk beperkt. Niet iedereen houd van zeeleeuwen, of het nu een dier of een werkwoord is.

Ik wil toch een betere onderbouwing waarom dit brede kringen zouden zijn. Of bedoelde je eigenlijk iets anders? Waarschijnlijk wel.
Een betere onderbouwing moet nog geëpibreerd worden. En dat kan nog wel even duren.

witte angora
Berichten: 30773
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door witte angora »

Altijd weer die uitvluchten, Bob... ;)

Erthanax
Berichten: 9680
Lid geworden op: 19 jan 2018 19:57

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Erthanax »

De heer Schurkjens slaat vaker kwink dan op de uitvlucht, als u het mij vraagt. Maar dat doet u natuurlijk niet.

witte angora
Berichten: 30773
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door witte angora »

U wordt inderdaad niks gevraagd, Heer Erthanax. Dat wil zeggen, na alle quatsch heb ik wel zin in een bak vers gezette koffie. Past u even op de huiskamer? Dan ga ik mezelf laven aan dit vocht wier kleur niet genoemd mag worden.

Nijogeth
Berichten: 9972
Lid geworden op: 28 apr 2017 19:51

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Nijogeth »

witte angora schreef:
18 jan 2021 20:57
Dan ga ik mezelf laven aan dit vocht wier kleur niet genoemd mag worden.
Hmm, Jagermeister. Kom maar door.

Erthanax
Berichten: 9680
Lid geworden op: 19 jan 2018 19:57

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Erthanax »

Zo ijs- en ijskoud is het toch niet?

Nijogeth
Berichten: 9972
Lid geworden op: 28 apr 2017 19:51

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Nijogeth »

Maakt niet uit, als de Jagermeister dat maar is.

Plaats reactie