Huiskamer

Lees de huisregels goed door voordat je berichten op het forum van Radar plaatst.
scharrelschipper
Berichten: 1824
Lid geworden op: 05 apr 2020 20:37

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door scharrelschipper »

Nijogeth schreef:
18 jan 2021 21:33
Maakt niet uit, als de Jagermeister dat maar is.
Wat een humor,ik amuseer mij weer kostelijk na een lange werkdag.
Dank allemaal!!

Bob Schurkjens
Berichten: 9778
Lid geworden op: 13 jun 2005 01:41

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Bob Schurkjens »

De kwinkslager zat vroeger dikwijls pal tegenover de touwslager. En zo zijn veel oude ambachten verdwenen. Immers gebruikt men tegenwoordig steeds vaker tiewraps in plaats van touw.

witte angora
Berichten: 30794
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door witte angora »

Sja, en de tieslager, of wrapslager kennen we niet. Althans, ik zie tijdens het schrijven van dit bericht rode golflijntjes verschijnen. Dus ik veronderstel, maar dat is inderdaad een aanname, dat een dergelijk beroep niet bestaat. Alhoewel wraps weer wel bestaan. En dat komt net zomin van de slager vandaan als touw.

Bob Schurkjens
Berichten: 9778
Lid geworden op: 13 jun 2005 01:41

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Bob Schurkjens »

Ook handboeien kunnen gebreid worden. Speciaal voor knuffelcriminelen.

witte angora
Berichten: 30794
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door witte angora »

Dan zou ik wel staalwol gebruiken om ze te breien. Gewone wol is niet sterk genoeg.

Bob Schurkjens
Berichten: 9778
Lid geworden op: 13 jun 2005 01:41

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Bob Schurkjens »

Ja ha ha ha!

moederslink
Berichten: 12013
Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door moederslink »

Inauguratie Joe Biden ___live op NPO1 woensdag om 17.00u.
Ga er maar klaar voor zitten, hopelijk en waarschijnlijk loopt het niet uit de klauwen met deze mega beveiliging.

sjohie
Berichten: 11237
Lid geworden op: 29 okt 2011 10:36

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door sjohie »

witte angora schreef:
18 jan 2021 14:54
Bob Schurkjens schreef:
18 jan 2021 12:55
Mja, laat ik het ruim formuleren: brede kringen. Dolfinaria. Dierentuinen. Zeehondencreches. Enzovoorts en zo verder.
Dolfinaria, dierentuinen en zeehondencreches zijn geen brede kringen. Het zijn zeer beperkte kringen. Hun assortiment is beperkt, en van hun vakkundige personeel zijn er ook niet zoveel. En ook de doelgroep is redelijk beperkt. Niet iedereen houd van zeeleeuwen, of het nu een dier of een werkwoord is.

Ik wil toch een betere onderbouwing waarom dit brede kringen zouden zijn. Of bedoelde je eigenlijk iets anders? Waarschijnlijk wel.
In de kring om het dolfinarium heen zitten wel een paar goede restaurants, daar hoop ik post-corona toch gauw met mijn lief weer eens te kunnen gaan eten.

Nijogeth
Berichten: 9984
Lid geworden op: 28 apr 2017 19:51

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Nijogeth »

Bob Schurkjens schreef:
19 jan 2021 09:46
Speciaal voor knuffelcriminelen.
Erg genoeg dat knuffelen tegenwoordig al als criminaliteit gezien wordt.

witte angora
Berichten: 30794
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door witte angora »

Harderwijk, ja... in de vorige eeuw heb ik er nog een aantal maanden gewerkt. Daar heb ik ook mijn rijlessen gehad. Ooit bij een kringloop een antieke naaimachine met gietijzeren onderstel gekocht; dat ding is heel wat keren meeverhuisd, tot ik er in de vorige woning een soort tuintafel van maakte. Die is overigens blijven staan.

Heb er best wel goede herinneringen aan. Tijdens het lopen van het Westerborkpad kwam ik er weer doorheen. Veel dingen zijn veranderd, het kantoor waar ik toen werkte is omgebouwd tot woningen. De 'ballenkruising' bij de Albert Heijn die volgens verschillende rijinstructeurs niet te nemen was, tot ik een instructeur vond die gewoon les gaf - die is er niet meer in die vorm. Maar verder is er niet eens zo heel veel veranderd.

Het was best wel bijzonder om er na al die jaren weer doorheen te lopen.

Bob Schurkjens
Berichten: 9778
Lid geworden op: 13 jun 2005 01:41

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Bob Schurkjens »

De universiteit zit die er nog?

Erthanax
Berichten: 9682
Lid geworden op: 19 jan 2018 19:57

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Erthanax »

Nee, die is verhuisd naar Franeker.

moederslink
Berichten: 12013
Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door moederslink »

Harderwijk ja, een heel leuk stadje! Wij hebben er vroeger nog gewoond zelfs in 1953 -1954 .
Afgelopen zomer hadden mijn broer, zusje en ik nog een nostalgische toer naar oa Harderwijk.
Het was bloedheet en we hebben heerlijk midden in het centrum nog koffie gedronken met gebak.
Het oude gemeentehuis staat er nog , ik ben daar vroeger op die trappen nog zomaar gruwelijk gebeten door een hond :o het litteken heb ik nog in mijn been .

Tja, memory ' s .....waar is die goeie ouwe tijd gebleven :cry:
Pluk de dag , het leven vliegt voorbij!

scharrelschipper
Berichten: 1824
Lid geworden op: 05 apr 2020 20:37

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door scharrelschipper »

moederslink schreef:
19 jan 2021 15:20
Harderwijk ja, een heel leuk stadje! Wij hebben er vroeger nog gewoond zelfs in 1953 -1954 .
Afgelopen zomer hadden mijn broer, zusje en ik nog een nostalgische toer naar oa Harderwijk.
Het was bloedheet en we hebben heerlijk midden in het centrum nog koffie gedronken met gebak.
Het oude gemeentehuis staat er nog , ik ben daar vroeger op die trappen nog zomaar gruwelijk gebeten door een hond :o het litteken heb ik nog in mijn been .

Tja, memory ' s .....waar is die goeie ouwe tijd gebleven :cry:
Pluk de dag , het leven vliegt voorbij!
Harderwijk,gerookte paling!!!

Nijogeth
Berichten: 9984
Lid geworden op: 28 apr 2017 19:51

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Nijogeth »

moederslink schreef:
19 jan 2021 15:20
Pluk de dag , het leven vliegt voorbij!
Dat maakt de huidige situatie alleen maar pijnlijker, waarin het verboden lijkt om plezier te hebben.

Bob Schurkjens
Berichten: 9778
Lid geworden op: 13 jun 2005 01:41

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Bob Schurkjens »

Nou nou, overdrijven is ook een vak.

witte angora
Berichten: 30794
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door witte angora »

Ik ga beginnen met koken. Wat ik op maandag en dinsdag eet is hetzelfde patroon als voor Corona. Plezier of niet, de plezierbeleving is exact hetzelfde als vóór Corona.

Met veel dingen is er geen verschil.

Mijn bed ligt trouwens ook net zo goed als vóór Corona, voor de stoelen geldt hetzelfde. En de katten springen net zo makkelijk op schoot, cd's kan ik draaien als vanouds, enzovoorts enzovoorts.

Maar goed, ik ben voor mijn pleziertjes dan ook niet afhankelijk van feesten, zuipen, blowen en tot diep in de nacht in het café zitten om vervolgens de volgende dag 12 uur achtereen in een auto te zitten. Daar ben ik kennelijk te burgerlijk voor.

Erthanax
Berichten: 9682
Lid geworden op: 19 jan 2018 19:57

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Erthanax »

Zo is het. Tel uw zegeningen!

moederslink
Berichten: 12013
Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door moederslink »

witte angora schreef:
19 jan 2021 17:46
(..)
Maar goed, ik ben voor mijn pleziertjes dan ook niet afhankelijk van feesten, zuipen, blowen en tot diep in de nacht in het café zitten om vervolgens de volgende dag 12 uur achtereen in een auto te zitten. Daar ben ik kennelijk te burgerlijk voor.
Nee hoor niks te burgerlijk. Ook hier is er niet echt veel veranderd, rustig, gezapig en relaxt doorgaan met ademhalen.
De feestjes en het nachten doorhalen heb ik wel degelijk meegemaakt toen ik jong was en nog geen kinderen had . Dus ik begrijp jongeren ook best wel,
echter !!!!! ...... we zitten nu in een pandemie en dát is het verschil!
Jongeren nu kunnen dus géén feestjes bouwen , er niet op uit gaan en geen nachten doorhalen en dat is ' blijkbaar ' niet te doen voor hen en dat heeft n.m.m alles te maken met hun wereldje tot nu toe waarin alles maar maakbaar moet zijn, alles maar moet kunnen , er geen drama.s zijn en ze wat dat betreft behoorlijk verwend zijn en te weinig ruggengraat hebben gekregen en waarin veel, zo niet alles, om henzelf draait.

De dienstplicht terug is zo gek nog niet....leren tijgeren en afzien :mrgreen:

scharrelschipper
Berichten: 1824
Lid geworden op: 05 apr 2020 20:37

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door scharrelschipper »

moederslink schreef:
19 jan 2021 19:58
witte angora schreef:
19 jan 2021 17:46
(..)
Maar goed, ik ben voor mijn pleziertjes dan ook niet afhankelijk van feesten, zuipen, blowen en tot diep in de nacht in het café zitten om vervolgens de volgende dag 12 uur achtereen in een auto te zitten. Daar ben ik kennelijk te burgerlijk voor.
Nee hoor niks te burgerlijk. Ook hier is er niet echt veel veranderd, rustig, gezapig en relaxt doorgaan met ademhalen.
De feestjes en het nachten doorhalen heb ik wel degelijk meegemaakt toen ik jong was en nog geen kinderen had . Dus ik begrijp jongeren ook best wel,
echter !!!!! ...... we zitten nu in een pandemie en dát is het verschil!
Jongeren nu kunnen dus géén feestjes bouwen , er niet op uit gaan en geen nachten doorhalen en dat is ' blijkbaar ' niet te doen voor hen en dat heeft n.m.m alles te maken met hun wereldje tot nu toe waarin alles maar maakbaar moet zijn, alles maar moet kunnen , er geen drama.s zijn en ze wat dat betreft behoorlijk verwend zijn en te weinig ruggengraat hebben gekregen en waarin veel, zo niet alles, om henzelf draait.

De dienstplicht terug is zo gek nog niet....leren tijgeren en afzien :mrgreen:
Ik begrijp bovenstaande best,en ben het er voor een deel mee eens,maar waarom toch steeds maar afgeven op die jongeren?
Oke,ja,er is een pandemie maar dat gekat op elkaar gaat dat ook niet op lossen.

Plaats reactie