Huiskamer

Lees de huisregels goed door voordat je berichten op het forum van Radar plaatst.
moederslink
Berichten: 12013
Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door moederslink »

Het zijn toch voornamelijk de jongeren die lopen te rellen en protesteren? Massaal?
Ik zag geen 70 plussers op het Museumplein , of heb ik niet goed gekeken? :wink:

reggie2
Berichten: 3370
Lid geworden op: 12 feb 2017 18:27

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door reggie2 »

moederslink schreef:
19 jan 2021 20:42
Het zijn toch voornamelijk de jongeren die lopen te rellen en protesteren? Massaal?
Ik zag geen 70 plussers op het Museumplein , of heb ik niet goed gekeken? :wink:
De jongeren van nu hebben zoals je al zei totaal geen ruggengraat, worden te veel verwend en kunnen weinig hebben.
Inderdaad, de dienstplicht zou hun goed doen.

Nijogeth
Berichten: 9973
Lid geworden op: 28 apr 2017 19:51

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Nijogeth »

moederslink schreef:
19 jan 2021 20:42
Het zijn toch voornamelijk de jongeren die lopen te rellen en protesteren? Massaal?
Ik zag geen 70 plussers op het Museumplein , of heb ik niet goed gekeken? :wink:
Nou, volgens mij was er een heel gedoe over een of andere homeopathische arts die van alles riep.
https://www.ad.nl/binnenland/omstreden- ... ~ae6a014e/

Dat zal vast niet de enige oudere zijn geweest.

moederslink
Berichten: 12013
Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door moederslink »

reggie2 schreef:
19 jan 2021 20:47
De jongeren van nu hebben zoals je al zei totaal geen ruggengraat, worden te veel verwend en kunnen weinig hebben.
Inderdaad, de dienstplicht zou hun goed doen.
Je kunt het ze bijna niet eens kwalijk nemen misschien , de afgelopen 20-30 jaar ging toch alles goed?
En paps en mams wilden hun koters graag verwennen. Het is een andere tijd geweest voor deze jongeren dan toen wij jong waren.
Desalniettemin is dit een goede levensles , voor iedereen trouwens.

reggie2
Berichten: 3370
Lid geworden op: 12 feb 2017 18:27

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door reggie2 »

Het komt ook door pappa en mamma.
De koters van nu worden zo in de watten gelegd, dat ze bij het minste geringste van slag zijn.
Spreek je ze erop aan, ontkennen ze het of zijn direct beledigd.
Tijd voor de dienstplicht, leren ze wat hun ouders nagelaten hebben, discipline:-)

moederslink
Berichten: 12013
Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door moederslink »

Nijogeth schreef:
19 jan 2021 20:52
Nou, volgens mij was er een heel gedoe over een of andere homeopathische arts die van alles riep.
https://www.ad.nl/binnenland/omstreden- ... ~ae6a014e/
Dat zal vast niet de enige oudere zijn geweest.
Nou noem je ook iemand :x .
Ongetwijfeld zullen er ook ouderen mopperen , maar bij de rellen en de geïnterviewden op straat zijn het toch jongeren in grote getale.

Moneyman
Berichten: 30055
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Moneyman »

moederslink schreef:
19 jan 2021 20:42
Het zijn toch voornamelijk de jongeren die lopen te rellen en protesteren? Massaal?
Ik zag geen 70 plussers op het Museumplein , of heb ik niet goed gekeken? :wink:
Ehm nee, dan heb je inderdaad niet goed gekeken. Er waren juist vrij veel ouderen.

moederslink
Berichten: 12013
Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door moederslink »

Ja? Nou ik zag voornamelijk jongeren en ook veertigers.
Maar goed, ook in andere landen , onze buren bv, zijn het vooral jongeren die de straat op gaan.

Moneyman
Berichten: 30055
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Moneyman »

Ik heb, tegen mijn gewoonte in, eens door de filmpjes op dumpert.nl gescrolld. En toen verbaasde ik me juist over het grote aantal ouderen dat ik zag.

Jablan
Berichten: 6184
Lid geworden op: 24 jan 2005 20:49
Contacteer:

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Jablan »

moederslink schreef:
19 jan 2021 20:42
Het zijn toch voornamelijk de jongeren die lopen te rellen en protesteren? Massaal? Ik zag geen 70 plussers op het Museumplein , of heb ik niet goed gekeken?
Je hebt niet goed gekeken. Veel te veel grijze haren op de achtergrond. :wink:
Of doorleefde gezichten met groeven van ontevredenheid in het gelaat vastgebeiteld. :twisted:
moederslink schreef:
19 jan 2021 19:58
Jongeren nu kunnen dus géén feestjes bouwen , er niet op uit gaan en geen nachten doorhalen en dat is ' blijkbaar ' niet te doen voor hen en dat heeft n.m.m alles te maken met hun wereldje tot nu toe waarin alles maar maakbaar moet zijn, alles maar moet kunnen , er geen drama.s zijn en ze wat dat betreft behoorlijk verwend zijn en te weinig ruggengraat hebben gekregen en waarin veel, zo niet alles, om henzelf draait.
Cursivering van mij. Als die jongeren geen ruggengraat hebben, dan is dat een gevolg van hun opvoeding. Of niet van huis uit meegekregen of zo beschermd, zo veilig opgegroeid, dat er nooit eerder een aanleiding was om de rug recht te houden.

Wij hebben een dubbel gevoel bij de hele situatie. Linksom is heel veel verboden, rechtsom zien we onze jongen wel vriendschappen opbouwen, die met een beetje geluk, een heel leven lang gaan duren. Dat is veel waard. Gesloten horeca is vervelend, maar het alternatief - bij een houtkachel met een hele groep lekker warm en ongestoord binnen zitten - is goedkoper en veel meer ontspannen. In zijn situatie is die gesloten horeca vooral lastig voor anderen, want alles voor hem is vanaf 18 jaar en nu nog ver weg.

Toch een reminder: vooral de ongewone dingen halen het nieuws en die dingen moet je niet op de hele maatschappij projecteren of als algemeen geldend aannemen. Zo'n arts van 75 die wat in een microfoon roept, is tenslotte niet representatief voor alle artsen.

scharrelschipper
Berichten: 1823
Lid geworden op: 05 apr 2020 20:37

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door scharrelschipper »

moederslink schreef:
19 jan 2021 21:16
Ja? Nou ik zag voornamelijk jongeren en ook veertigers.
Maar goed, ook in andere landen , onze buren bv, zijn het vooral jongeren die de straat op gaan.
Dat bij welk protest dan ook de meesten "jong"zijn is logisch.
ik spreek nu voor mezelf uiteraard,maar ik heb in het verleden ook wel op de barricaden gestaan zoals dat heet.
En nu,op wat gevorderde leeftijd denk ik: laat dat maar aan de jeugd over.
Daarbij komt natuurlijk dat de jongeren meer te verliezen hebben dan de ouderen,op welk vlak dan ook.
En dat gevit op die feestende,zuipende en blowende jongeren ben ik meer dan zat.
Natuurlijk is er een vreselijke pandemie,maar zijn bovengenoemden daar de schuld van?
En dienstplicht invoeren?nou dat gaat gemotiveerd volk zijn.
Toen ik de dienstplichtige leeftijd had was ik zeer content dat ik er onderuit kon.
Ter info;met een legitieme reden voordat men mij ontduiking wil verwijten :wink:

scharrelschipper
Berichten: 1823
Lid geworden op: 05 apr 2020 20:37

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door scharrelschipper »

Jablan schreef:
19 jan 2021 21:26
moederslink schreef:
19 jan 2021 20:42
Het zijn toch voornamelijk de jongeren die lopen te rellen en protesteren? Massaal? Ik zag geen 70 plussers op het Museumplein , of heb ik niet goed gekeken?
Je hebt niet goed gekeken. Veel te veel grijze haren op de achtergrond. :wink:
Of doorleefde gezichten met groeven van ontevredenheid in het gelaat vastgebeiteld. :twisted:
moederslink schreef:
19 jan 2021 19:58
Jongeren nu kunnen dus géén feestjes bouwen , er niet op uit gaan en geen nachten doorhalen en dat is ' blijkbaar ' niet te doen voor hen en dat heeft n.m.m alles te maken met hun wereldje tot nu toe waarin alles maar maakbaar moet zijn, alles maar moet kunnen , er geen drama.s zijn en ze wat dat betreft behoorlijk verwend zijn en te weinig ruggengraat hebben gekregen en waarin veel, zo niet alles, om henzelf draait.
Cursivering van mij. Als die jongeren geen ruggengraat hebben, dan is dat een gevolg van hun opvoeding. Of niet van huis uit meegekregen of zo beschermd, zo veilig opgegroeid, dat er nooit eerder een aanleiding was om de rug recht te houden.

Wij hebben een dubbel gevoel bij de hele situatie. Linksom is heel veel verboden, rechtsom zien we onze jongen wel vriendschappen opbouwen, die met een beetje geluk, een heel leven lang gaan duren. Dat is veel waard. Gesloten horeca is vervelend, maar het alternatief - bij een houtkachel met een hele groep lekker warm en ongestoord binnen zitten - is goedkoper en veel meer ontspannen. In zijn situatie is die gesloten horeca vooral lastig voor anderen, want alles voor hem is vanaf 18 jaar en nu nog ver weg.

Toch een reminder: vooral de ongewone dingen halen het nieuws en die dingen moet je niet op de hele maatschappij projecteren of als algemeen geldend aannemen. Zo'n arts van 75 die wat in een microfoon roept, is tenslotte niet representatief voor alle artsen.
Met een groep gezellig bij de houtkachel zitten lijkt me wel tof,maar mag dat dan wel?

gosewijn
Berichten: 2892
Lid geworden op: 10 apr 2014 18:00

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door gosewijn »

Jawel hoor als je het maar binnen is ,en de gordijnen dicht ,ziet niemand het .

Arizonakid
Berichten: 1128
Lid geworden op: 20 dec 2018 19:11

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Arizonakid »

Slim, zo houden wat asocialen dus de pandemie in stand.

gosewijn
Berichten: 2892
Lid geworden op: 10 apr 2014 18:00

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door gosewijn »

Kid , even overnieuw lezen en dan even nadenken . :wink:

Jablan
Berichten: 6184
Lid geworden op: 24 jan 2005 20:49
Contacteer:

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Jablan »

scharrelschipper schreef:
19 jan 2021 21:37
Met een groep gezellig bij de houtkachel zitten lijkt me wel tof,maar mag dat dan wel?
Officieel niet, want meer dan twee uit een ander huishouden over de vloer en dat is een supergroot risico ...
Arizonakid schreef:
19 jan 2021 22:34
Slim, zo houden wat asocialen dus de pandemie in stand.
... helemaal als al het bezoek al Covid19 heeft gehad en tot nu toe niemand opnieuw ziek is geworden, niet eens griep of een gewone verkoudheid. Dat zijn echt enorme risico's, die we nemen.

We doen het zo, omdat ze nu 16 zijn, de leeftijd van de vliegoefeningen, en daarbij hebben we de verhalen en ervaringen vanuit de familie en oudere generaties in ons hoofd. Het zijn extreme omstandigheden en dan is het hebben van vrienden extra belangrijk om ze geestelijk gezond te houden. Voor onze jongen telt dit dubbel, want onder zijn gewone doen, verstopt hij zijn verlatingsangst. Zouden we niet ziek zijn geweest, zou ik niet weten hoe we hem overeind zouden kunnen houden met alle beperkingen, waarschijnlijk zou het stoppen met werken worden om 24/7 in de buurt te zijn.

mh73

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door mh73 »

Gisteren kunnen constateren dat we nog steeds niet genderneutraal zijn in het onderwijs.

Gewoon een hele les over het gebruik van hij en zij. Het gebruik van 'het' kwam niet eens aan bod. En dat in 2021! Niet te geloven!

moederslink
Berichten: 12013
Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door moederslink »

Goed nieuws voor de honden-en kattentrimsalons. Zij mogen trimmen 🐈🐕 ...
Iets voor jullie, mannen? 😁

Moneyman
Berichten: 30055
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Moneyman »

moederslink schreef:
20 jan 2021 12:20
Iets voor jullie, mannen? 😁
Hé, ML, hoe weet jij dat ik een poedelkapsel heb...? :evil: :evil:

witte angora
Berichten: 30775
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door witte angora »

moederslink schreef:
20 jan 2021 12:20
Goed nieuws voor de honden-en kattentrimsalons. Zij mogen trimmen 🐈🐕 ...
Iets voor jullie, mannen? 😁
De witte angora alhier trimt zichzelf wel. :D

Plaats reactie