LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Coronavirus - algemeen topic

Jablan
Berichten: 6184
Lid geworden op: 24 jan 2005 20:49
Contacteer:

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door Jablan »

Nijogeth schreef:
19 jan 2021 17:11
Ik heb alvast mijn werkgeversverklaring opgesteld. Dan is het toch fijn als zzp'er ingeschreven te staan in een categorie waarbij je ook bij mensen aan huis zou kunnen komen.
Nijogeth schreef:
19 jan 2021 17:22
Het is al genoeg als ik daadwerkelijk bij iemand even naar zijn laptop of pc ga kijken. Laat me dat nu graag even doen.
Voor het ontwijken van een avondklok is dat mager. :? Ik ben diep teleurgesteld in jou. :o Waarom heb je niet gekozen voor een tweede categorie, bijvoorbeeld sekswerker? 8) Persoonlijke dienstverlening past beter bij de tijden van de avondklok. :roll:
witte angora schreef:
19 jan 2021 17:52
Afijn. De avondklok is nog geen feit, maar de hondenleenlijn is al overbelast.
Hon-den-leen-lijn. Ik heb echt even moeten nadenken wat dat zou zijn. Nou ja, normale reflex op de aankondiging van een thuisblijfplicht. Je zal zien, dat na de eerste dagen het 's avonds heel erg stil wordt buiten.

Ben alleen licht verbaasd over de tijden. Van 20 tot 4 uur? Openbaar Vervoer stopt er om 19 uur mee?

Nijogeth
Berichten: 9952
Lid geworden op: 28 apr 2017 19:51

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door Nijogeth »

Het schijnt overigens wel dat een groot deel van de burgemeesters niet zo ver wil gaan. Vooral ook omdat juist de cijfers verbetering laten zien, maar ook omdat er volgens sommige burgemeesters te weinig baat bij is en het moeilijk in de praktijk te brengen is.
https://nos.nl/l/2364929

En nu ik lees dat het van 20-4 is, dan maak ik me ook niet zo druk. Dat is qua tijden wel te doen en hoef ik ook niet verstoken te blijven van enig sociaal contact.

Overigens vraag ik het me wel af, geldt zoiets dan ook binnen het appartementencomplex?

witte angora
Berichten: 30719
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door witte angora »

Als het een gesloten appartementencomplex is, dan heb je sowieso een mondkapjesplicht. ;)

Maar kennelijk snap je niet waar het om gaat: het beperken van het aantal sociale contacten, en daarmee het beperken van het aantal besmettingen. En misschien snap je het wel, maar wil je het niet snappen.
Laatst gewijzigd door witte angora op 19 jan 2021 19:15, 1 keer totaal gewijzigd.

reggie2
Berichten: 3370
Lid geworden op: 12 feb 2017 18:27

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door reggie2 »

@nijogeth, volgende keer de link van vandaag pakken, het is inmiddels oud nieuws.

Nijogeth
Berichten: 9952
Lid geworden op: 28 apr 2017 19:51

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door Nijogeth »

reggie2 schreef:
19 jan 2021 19:15
@nijogeth, volgende keer de link van vandaag pakken, het is inmiddels oud nieuws.
Die kan ik niet vinden. Dit is het laatste echt duidelijke artikel waarin meningen van burgemeesters vermeld staan.

Zij zullen vanavond een advies uitbrengen aan de regering, naar aanleiding van een onderhoud met de veiligheidsregio's en minister Grapperhaus. Daarin zal Grapperhaus de burgemeesters moeten overtuigen, want zij zijn nog niet overtuigd, zoals Jorritsma van Eindhoven gisteren al aangaf bij Op1.

Jablan
Berichten: 6184
Lid geworden op: 24 jan 2005 20:49
Contacteer:

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door Jablan »

Nijogeth schreef:
19 jan 2021 19:03
Overigens vraag ik het me wel af, geldt zoiets dan ook binnen het appartementencomplex?
Niet wanneer het hele complex, inclusief parkeerplaatsen, privéterrein is. Hier zit wel een adder onder het gras: kan een vreemde direct doorlopen tot je voordeur? Dan is het feitelijk openbare ruimte.
witte angora schreef:
19 jan 2021 19:14
Maar kennelijk snap je niet waar het om gaat: het beperken van het aantal sociale contacten, en daarmee het beperken van het aantal besmettingen. En misschien snap je het wel, maar wil je het niet snappen.
Zal ik de frustratie een beetje onder woorden brengen? Je hebt Covid19 achter de rug en je wilt door met je leven, maar het kan niet, want iedereen doet net alsof je nooit ziek bent geweest of morgen opnieuw besmet kunt raken, en waar je ook bent, moet je je aanpassen aan de geldende noodmaatregelen.

Het is makkelijker om de basisregels te volgen zolang je niet ziek/besmet bent geraakt. Ben je erdoor, dan komen de beperkingen soms onzinnig over.

Een avondklok tot 4 uur de volgende ochtend ... zaterdag- en zondagmorgen wordt het druk na 4 uur 's ochtends, wanneer iedereen na een game-/drankmarathon met vrienden weer naar huis wankelt. Wie kan zich nog herinneren hoe laat de kroegen dichtgingen in februari 2020? In veel steden was dat zondagmorgen 5, 6, 7 uur.

Nijogeth
Berichten: 9952
Lid geworden op: 28 apr 2017 19:51

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door Nijogeth »

Jablan schreef:
19 jan 2021 19:33
Nijogeth schreef:
19 jan 2021 19:03
Overigens vraag ik het me wel af, geldt zoiets dan ook binnen het appartementencomplex?
Niet wanneer het hele complex, inclusief parkeerplaatsen, privéterrein is. Hier zit wel een adder onder het gras: kan een vreemde direct doorlopen tot je voordeur? Dan is het feitelijk openbare ruimte.
Ah nee, er zijn 2 bellentableaus. Er zijn wel mensen die een woning hebben waar de voordeur buiten zit, maar de mensen uit het complex waar ik veel mee om ga, die hebben dat dan weer niet, die kunnen binnendoor naar mijn appartement lopen.

We zullen verder wel zien wat er vanavond uit gaat komen. Ik bereid me er alvast op voor dat ik zaterdag en zondag niet te vroeg dingen moet gaan plannen, omdat ik ook nog wil slapen als ik na 4 uur pas thuis ben of mijn vrienden pas na 4 uur naar huis gaan.

PeterPeters1966
Berichten: 1545
Lid geworden op: 06 jan 2021 22:51

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door PeterPeters1966 »

16again schreef:
19 jan 2021 16:02

Het gros van de ziekenhuisbedden staat leeg.
Het probleem is het gebrek aan handen in de zorg, en de volle ICs vormen een belemmering voor zware operaties. Nazorg op IC is dan onmogelijk.
Een groot deel van de bedden staat leeg omdat je coronapatienten niet naast anderen kunt leggen zoals je bij andere ziektes wel kunt doen. En meer capaciteit zou het probleem niet hebben opgelost. Als er doordat er veel meer capaciteit geen hogere druk zou zijn krijg je het al helemaal niet voor elkaar om maatregelen te nemen tegen corona. Met als gevolg dat het slechts wat later een probleem wordt. En wat doe je met al het personeel als er geen pandemie is?

reggie2
Berichten: 3370
Lid geworden op: 12 feb 2017 18:27

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door reggie2 »

Wat een grootspraak weer. Heb je het nodig?

Nijogeth

Nijogeth
Berichten: 9952
Lid geworden op: 28 apr 2017 19:51

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door Nijogeth »

reggie2 schreef:
19 jan 2021 19:50
Wat een grootspraak weer. Heb je het nodig?

Nijogeth
Wat is grootspraak dan?

angel1978
Berichten: 10935
Lid geworden op: 30 aug 2005 11:08

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door angel1978 »

Nijogeth schreef:
19 jan 2021 20:06
reggie2 schreef:
19 jan 2021 19:50
Wat een grootspraak weer. Heb je het nodig?

Nijogeth
Wat is grootspraak dan?
90% van je posts?

Nijogeth
Berichten: 9952
Lid geworden op: 28 apr 2017 19:51

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door Nijogeth »

Dus als ik zeg dat ik toch dingen met vrienden ga doen, dan is dat grootspraak? En Reggie2 maar klagen dat al die jeugd zich niet aan de regels houdt, maar stiekem doen ze dat gewoon allemaal, want het is allemaal grootspraak. Of zie ik dat dan verkeerd?

reggie2
Berichten: 3370
Lid geworden op: 12 feb 2017 18:27

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door reggie2 »

Zoals gewoonlijk zie je het verkeerd, alles in je eigen straatje toch? Nijogeth

16again
Berichten: 16077
Lid geworden op: 02 jul 2003 22:18

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door 16again »

PeterPeters1966 schreef:
19 jan 2021 19:39
Een groot deel van de bedden staat leeg omdat je coronapatienten niet naast anderen kunt leggen zoals je bij andere ziektes wel kunt doen. En meer capaciteit zou het probleem niet hebben opgelost. Als er doordat er veel meer capaciteit geen hogere druk zou zijn krijg je het al helemaal niet voor elkaar om maatregelen te nemen tegen corona. Met als gevolg dat het slechts wat later een probleem wordt. En wat doe je met al het personeel als er geen pandemie is?
Je kunt coronapatienten toch gewoon naast corona patienten leggen?

Het probleem is inderdaad groter dan alleen de capaciteit. Achteraf is het makkelijk verwijten maken, maar ze zijn wel terecht:
-Bij de griepgolf in 2018 knarste de IC capaciteit ook al. Maar die is sindsdien juist verder afgeschaald, waardoor we van de Europese landen zo'n beetje het minste aantal IC bedden hebben per miljoen inwoners.
-RIVM beleid: Gedoe met beschermingsmiddelen (geen ffp2 maskers) voor zorgmedewerkers, hierdoor fors veel zieken onder verzorgers, terwijl die nu juist onmisbaar zijn
-Lockdown bij 2e golf is veels te laat begonnen, zeker met de opgedane kennis tijdens de 1e golf

Moneyman
Berichten: 29987
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door Moneyman »

Nijogeth schreef:
19 jan 2021 19:03
En nu ik lees dat het van 20-4 is, dan maak ik me ook niet zo druk. Dat is qua tijden wel te doen en hoef ik ook niet verstoken te blijven van enig sociaal contact.
Die tijden verbazen mij ook. Voor het tegengaan van sociale contacten is het te laat (want je kunt nu nog steeds prima na het werk ergens gaan eten) of niet effectief (want die zuipavonden worden gewoon slaapfeestjes), terwijl het wel veel negatieve effecten heeft. Heel concreet betekent het voor mij en heel veel anderen dat je na een lange dag met thuiswerken en thuisonderwijs geven niet meer even dat rondje kan gaan hardlopen of wandelen, terwijl dat nu juist één van de weinige legale uitlaatkleppen is qua sport.

Kortom, ik heb nog geen argumenten gezien of gelezen die ik steekhoudend vind, en ik ben alles behalve blij met een avondklok. Maar ik zal me er uiteraard gewoon aan houden.

Moneyman
Berichten: 29987
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door Moneyman »

reggie2 schreef:
19 jan 2021 19:50
Wat een grootspraak weer.
Wás het maar grootspraak... maar natuurlijk is het dat niet, want Nijogeth schrijft gewoon wat hij denkt en doet.

Moneyman
Berichten: 29987
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door Moneyman »

16again schreef:
19 jan 2021 21:01
Het probleem is inderdaad groter dan alleen de capaciteit. Achteraf is het makkelijk verwijten maken, maar ze zijn wel terecht:
IK ben het vaak met je oneens, maar hier sta ik 100% achter.

reggie2
Berichten: 3370
Lid geworden op: 12 feb 2017 18:27

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door reggie2 »

Moneyman schreef:
19 jan 2021 21:21

Wás het maar grootspraak... maar natuurlijk is het dat niet, want Nijogeth schrijft gewoon wat hij denkt en doet.
Ik blijf erbij, het is grootspraak.
Vaak onthoud hij niet eens wat hij eerder heeft geschreven

witte angora
Berichten: 30719
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door witte angora »

Nou Nijo, al je plannetjes kunnen voorlopig in de vriezer. Momenteel mag je maximaal 2 personen op bezoek hebben, er wordt overwogen om dat terug te brengen naar 1.

Daar gaan je feestjes... :!:

gosewijn
Berichten: 2892
Lid geworden op: 10 apr 2014 18:00

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door gosewijn »

Ach hondje huren - lenen - kopen , kun je lopen -fietsen - rennen ,hondje schik en voor het baasje goed voor het buikje ,toch. :roll:

Gesloten