1000 euro muntgeld weg omdat het in het verkeerde apparaat is gegooid ABN/AMRO

Goede of slechte ervaring met banken? Ergens in belegd en twijfels?
Ventileer hier jouw mening.
myrthe1972
Berichten: 7
Lid geworden op: 18 jan 2021 16:45

Re: 1000 euro muntgeld weg omdat het in het verkeerde apparaat is gegooid ABN/AMRO

Ongelezen bericht door myrthe1972 »

breien schreef:
19 jan 2021 13:40
Voordat men voor €1000,- aan muntstukken heeft gespaard duurt wel een tijdje.
De smoes dat vader het al heel vaak op deze manier heeft gedaan lijkt me sterk.
Wat een wantrouwen! Ik heb andere dingen te doen dan op forums dit soort verhalen schrijven! Mijn vader heeft afschriften van die keren dat het wel gelukt is met die € 1000. Ik spreek trouwens in mijn verhaal ook niet over dat dat heel vaak is gebeurd, maar het is eerder gebeurd.

alfatrion
Berichten: 21885
Lid geworden op: 25 jul 2006 21:05

Re: 1000 euro muntgeld weg omdat het in het verkeerde apparaat is gegooid ABN/AMRO

Ongelezen bericht door alfatrion »

myrthe1972 schreef:
20 jan 2021 12:07
Jammer genoeg lukt het me niet de twee foto's up te loaden. Mocht iemand tips hebben dan hoor ik die graag. Het spijt me wel, ik heb hier gewoon te weinig ervaring mee.
Bij ieder bericht heb je een uitroep teken met daarnaast een citaat tekentje. Als je op het citaat teken druk dan neem je het hele bericht over. Daarbij is prettig als je wat wegknipt zodat er alleen blijft staat waar je op reageert of wat relevant is, omdat we anders tig keer dezelfde berichten lezen.

Een eenvoudig citaat schrijf je zo:

Code: Selecteer alles

[quote]citaat[/quote]

En dat ziet er zo uit:
citaat
En met de naam er bij is:

Code: Selecteer alles

[quote="naam"]citaat[/quote]

En dat ziet er zo uit:
naam schreef:citaat
Foto's kon je bijvoegen in de volledige bewerker, maar ik zie nu niet meer hoe dat moet.

Moneyman
Berichten: 29872
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: 1000 euro muntgeld weg omdat het in het verkeerde apparaat is gegooid ABN/AMRO

Ongelezen bericht door Moneyman »

myrthe1972 schreef:
20 jan 2021 12:07
Het apparaat waar mijn vader zijn munten ingegooid heeft is een apparaat voor opnemen en storten. Je moet je pinpas erin stoppen en je pincode invoeren en dan kan je kiezen voor geld opnemen of geld storten.
Het gaat sowieso dus om een apparaat waarbij uitsluitend briefgeld kan worden opgenomen of gepind. Hoe kan het dan dat er méér muntgeld in het apparaat zou zitten...?

ABN AMRO
verified
Berichten: 200
Lid geworden op: 28 sep 2010 20:10

Re: 1000 euro muntgeld weg omdat het in het verkeerde apparaat is gegooid ABN/AMRO

Ongelezen bericht door ABN AMRO »

Beste Myrthe,

Het is begrijpelijk dat u baalt van de ontstane situatie en ik snap dat u graag een oplossing wilt voor uw vader. Als u het niet eens bent met het antwoord dat zowel u als uw vader hebben gehad, kan uw vader telefonisch (0900-0024) een officiële klacht indienen.

Onze klachtenafdeling zoekt uit wat er concreet gebeurt is en zal hierover een uitspraak doen. Mocht er een afwijzing komen en uw vader is het daar niet mee eens, dan kan hij bij onze afdeling Klachtenmanagement in beroep gaan. Hij vraagt dan om de klacht opnieuw te beoordelen. Deze brief kan opgestuurd worden naar:

ABN AMRO Bank N.V.

Afd. Klachtenmanagement (HQ1125)

Postbus 283

1000 EA Amsterdam

De afdeling Klachtenmanagement onderzoekt en beoordeeld de reactie die u vader op de klacht heeft gehad en geeft uw vader hier een terugkoppeling op.

Met vriendelijke groet,

Elvira
ABN AMRO Webcare

myrthe1972
Berichten: 7
Lid geworden op: 18 jan 2021 16:45

Re: 1000 euro muntgeld weg omdat het in het verkeerde apparaat is gegooid ABN/AMRO

Ongelezen bericht door myrthe1972 »

Moneyman schreef:
20 jan 2021 11:44
BL2 schreef:
20 jan 2021 11:18
Jullie babbelen maar verder, ik wacht op de topicstarter.....
Nou, veel plezier met wachten dan maar. Misschien levert dit je ondertussen een glimlach op.
En ja hoor hier is de topicstarter dan eindelijk....

Ik heb inmiddels met ABN AMRO gemaild en wacht op hun reactie.
Het valt mij op dat er mensen zijn die reacties geven waar wantrouwen uit blijkt. Alsof ik niks anders te doen heb dan verhalen verzinnen en op dit forum posten. Hoe ik het verhaal heb opgeschreven is het gebeurd. Mijn vader heeft een fout gemaakt, waar hij zonder dat er naar gekeken is voor gestraft wordt, door zijn geld in te houden. Ik heb daar mijn vraagtekens bij, that's all. En dat het een stomme fout is, dat zal best. Maar dat er sprake is van kwade opzet, weet ik zeker dat niet aan de orde is. Mijn vader heeft niet in een zakelijk stortingsapparaat munten gegooid, maar in een pinapparaat voor particulieren. Hij heeft de munten er in kunnen gooien, niet omdat er iemand voor hem zou zijn geweest, die een klepje open liet staan. Nee in het stortingsapparaat zelf.

BL2
Berichten: 4792
Lid geworden op: 08 sep 2016 22:02

Re: 1000 euro muntgeld weg omdat het in het verkeerde apparaat is gegooid ABN/AMRO

Ongelezen bericht door BL2 »

Maar een pinapparaat is dicht. Snap het nog steeds niet hoe het nou is gebeurt. Probeer dat eens uit te leggen.

moederslink
Berichten: 12013
Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30

Re: 1000 euro muntgeld weg omdat het in het verkeerde apparaat is gegooid ABN/AMRO

Ongelezen bericht door moederslink »

Een pinapparaat is idd dicht, echter een stortingsapparaat werkt anders,
je stopt je pas erin, toetst je pincode in en er wordt gevraagd of je munt-dan wel papiergeld wilt storten.
Dan gaat die geldlade open en kiep je je munten er in ( een vrij ruime bak ) of je legt je papiergeld er in( ander systeem) het scherm geeft het saldo aan en er wordt gevraagd of je nog méér wilt storten. Zo niet dan is het klaar , de lade gaat dicht en je trekt je stortingsbewijs uit dat gleufje.

Daarom snap ik écht niet hoe dit zo mis kon gaan.

Ik_weet_niet_alles
Berichten: 924
Lid geworden op: 18 sep 2020 14:49

Re: 1000 euro muntgeld weg omdat het in het verkeerde apparaat is gegooid ABN/AMRO

Ongelezen bericht door Ik_weet_niet_alles »

jonis schreef:
20 jan 2021 09:37
Moneyman schreef:
20 jan 2021 09:21
Lady1234 schreef:
19 jan 2021 23:42
Dan moet u hier maar de vragen of de reacties eens lezen.
Ah, "ikweetnietalles" = "het volk"... ja, dan snap ik het :lol:
Wat denk je hoe de mensen eraan komen, de verzekeraars communiceren zelf ook o.a. WA
WA Verzekering Particulier - Aegon AVP al vanaf 3,63 p/m - aegon.nl
https://www.aegon.nl/wa-verzekering/particulier
AdvertentieVerzekerd tegen schade zónder eigen risico met WA Verzekering. Bereken direct uw premie! Met Aegon bent u goed verzekerd bij schade aan anderen of hun bezittingen.

Per direct opzegbaar · Geen eigen risico · Wereldwijde dekking · Huisdier meeverzekerd

AVP Verzekering - Vanaf € 2,73/maand · Inboedel + AVP - Vanaf € 4,90/maand

.....

\Een WA-verzekering afsluiten - ING - Verzekeren
https://www.ing.nl/particulier/verzeker ... ing/een-wa...
Een WA-verzekering afsluiten Verzekerd voor schade aan anderen derden en hun bezittingen Wil je een aansprakelijkheidsverzekering (ook wel WA-verzekering genoemd) afsluiten? Bij de ING bereken je snel
Natuurlijk verkopen ze dit als een WA verzekering. Dat is gewoon misleiding maar zo doen ze net alsof deze verzekering wettelijk verplicht is.

NeoDutchio
Berichten: 12274
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: 1000 euro muntgeld weg omdat het in het verkeerde apparaat is gegooid ABN/AMRO

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

Op het forum van Kassa staan 2 foto's. Vader stond achter een gecombineerde pin/stort automaat. Hier kan je alleen briefjes in doen, de stortbak voor kleingeld ontbreekt daar in, althans, deze is niet te zien. Zo te merken is het kleingeld in de klep van briefgeld gedaan. Met het dichtdoen van die klep zijn die 500 tot 1000 munten in het telmechanisme gekomen van het briefgeld.

moederslink
Berichten: 12013
Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30

Re: 1000 euro muntgeld weg omdat het in het verkeerde apparaat is gegooid ABN/AMRO

Ongelezen bericht door moederslink »

myrthe1972 schreef:
20 jan 2021 17:20
Mijn vader heeft niet in een zakelijk stortingsapparaat munten gegooid, maar in een pinapparaat voor particulieren. Hij heeft de munten er in kunnen gooien, niet omdat er iemand voor hem zou zijn geweest, die een klepje open liet staan. Nee in het stortingsapparaat zelf.
Dát maakt het zo verwarrend 🤨 ! Je hebt het over een inwisselingsapparaat , een zakelijk stortingsapparaat en een pinapparaat voor particulieren.
Je hebt een pinapparaat waar je kunt opnemen en/of storten én je hebt een simpel pinapparaat waar je alleen kunt opnemen.

Moneyman
Berichten: 29872
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: 1000 euro muntgeld weg omdat het in het verkeerde apparaat is gegooid ABN/AMRO

Ongelezen bericht door Moneyman »

breien schreef:
20 jan 2021 20:31
myrthe1972 schreef:
20 jan 2021 12:53
breien schreef:
19 jan 2021 13:40
Voordat men voor €1000,- aan muntstukken heeft gespaard duurt wel een tijdje.
De smoes dat vader het al heel vaak op deze manier heeft gedaan lijkt me sterk.
Wat een wantrouwen! Ik heb andere dingen te doen dan op forums dit soort verhalen schrijven! [...]
Wat een onzin. Ik heb geen oordeel over het relaas. Ik meld alleen dat dit geen alledaagse bezigheid is.
Dat is natuurlijk niet waar. Je schrijft letterlijk over "de smoes" en "lijkt me sterk", en dan zeg je nu ineens dat je geen oordeel hebt...? Wellicht bedoel je iets anders dan je schreef, maar wat je schreef was overduidelijk een oordeel.

Saf12
Berichten: 53
Lid geworden op: 12 aug 2020 16:50

Re: 1000 euro muntgeld weg omdat het in het verkeerde apparaat is gegooid ABN/AMRO

Ongelezen bericht door Saf12 »

Het lijkt me duidelijk dat er dus muntgeld in plaats van briefgeld in de gleuf van de geldautomaat is gestopt, terwijl deze automaat hier niet voor geschikt is. Ik zou dan maar blij zijn dat de bank de schade niet (volledig) op u verhaalt. Ik vind de oplossing van de bank redelijk. U bent uw muntgeld kwijt, maar in feite doet de bank u geen gunst.

D34M0N
Berichten: 587
Lid geworden op: 04 mei 2019 23:54

Re: 1000 euro muntgeld weg omdat het in het verkeerde apparaat is gegooid ABN/AMRO

Ongelezen bericht door D34M0N »

Op de foto's op het Kassa forum zijn 3 pictogrammen te zien links van de geldlade. Wat staat daar eigenlijk aangegeven? Dat kan ik zo niet goed zien.

Het lijkt mij als daar aangegeven wordt dat er geen muntgeld ingevoerd kan worden, de vader van TS aansprakelijk is. Maar als er niet wordt aangegeven dat er geen muntgeld ingevoerd kan worden, lijkt mij dat de vader van TS niets verweten kan worden.

moederslink
Berichten: 12013
Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30

Re: 1000 euro muntgeld weg omdat het in het verkeerde apparaat is gegooid ABN/AMRO

Ongelezen bericht door moederslink »

Het is onmogelijk om in een briefgeldlade € 1000 aan munten te kieperen . Dat stokt direct , dat gaat gewoon echt niet .

Ik_weet_niet_alles
Berichten: 924
Lid geworden op: 18 sep 2020 14:49

Re: 1000 euro muntgeld weg omdat het in het verkeerde apparaat is gegooid ABN/AMRO

Ongelezen bericht door Ik_weet_niet_alles »

Saf12 schreef:
20 jan 2021 23:22
Het lijkt me duidelijk dat er dus muntgeld in plaats van briefgeld in de gleuf van de geldautomaat is gestopt, terwijl deze automaat hier niet voor geschikt is. Ik zou dan maar blij zijn dat de bank de schade niet (volledig) op u verhaalt. Ik vind de oplossing van de bank redelijk. U bent uw muntgeld kwijt, maar in feite doet de bank u geen gunst.
Dat is niet waar. De schade aan de automaat is gedekt op de aansprakelijkheidsverzekering. De vader heeft gewoon recht op zijn geld terug. Er valt niets te verrekenen. Daarnaast heeft de bank de vader blijkbaar formeel nog niet aansprakelijk gesteld en mogen ze het geld sowieso niet achterhouden. De vader heeft een fout gemaakt maar de bank overtreedt moedwillig de regels.
Het zou natuurlijk kunnen zijn dat de vader een aansprakelijkheidsverzekering bij ABN AMRO heeft en dat zij daar denken dat het geld van de vader dan mooi verrekend kan worden met de schade en dat zij daarom zwijgen over de werkelijke schade. Wettelijk kan en mag dit niet.
Laatst gewijzigd door Ik_weet_niet_alles op 21 jan 2021 00:03, 1 keer totaal gewijzigd.

Fatal3rr0r
Berichten: 21
Lid geworden op: 28 aug 2019 11:16

Re: 1000 euro muntgeld weg omdat het in het verkeerde apparaat is gegooid ABN/AMRO

Ongelezen bericht door Fatal3rr0r »

Zou zo'n apparaat welk vroeger wel geschikt was om munten in af te storten meteen vastlopen als je er nu munten in doet?. Er zal toch wel een soort van opvangbak ofzo inzitten voor het geval een iemand langskomt die per abuis toch even wat munten erin doet omdat dat vroeger ook kon?.

Moneyman
Berichten: 29872
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: 1000 euro muntgeld weg omdat het in het verkeerde apparaat is gegooid ABN/AMRO

Ongelezen bericht door Moneyman »

Ik_weet_niet_alles schreef:
20 jan 2021 23:57
De schade aan de automaat is gedekt op de aansprakelijkheidsverzekering. De vader heeft gewoon recht op zijn geld terug. Er valt niets te verrekenen.
Dat is onjuist. Als de bank daadwerkelijk aantoonbare door die storting veroorzaakte schade heeft, mag zij die gewoon verrekenen. Dat de vader van TS de schade vervolgens op z’n verzekering kan verhalen, maakt dat niet anders.

Lowieze
Berichten: 6542
Lid geworden op: 30 nov 2017 10:09

Re: 1000 euro muntgeld weg omdat het in het verkeerde apparaat is gegooid ABN/AMRO

Ongelezen bericht door Lowieze »

“Helaas bleek pas, nadat hij de hele zak munten in het apparaat had gegooid, dat dit apparaat ineens niet meer bestemd was voor munten.”

Hoe kwam hij daar dan ineens achter?

Moneyman
Berichten: 29872
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: 1000 euro muntgeld weg omdat het in het verkeerde apparaat is gegooid ABN/AMRO

Ongelezen bericht door Moneyman »

fonsflons schreef:
21 jan 2021 08:50
Ik probeer mij visueel voor te stellen hoe je een zak met 1000 euro aan kleingeld in een briefjeslade krijgt.

Zelfs uitgaande van alleen maar 2 euro muntstukken zijn dat er 500.
Ik zie dan toch nog steeds vooral een beeld voor me van iemand die koste wat het kost door blijft gaan met wat hij aan het doen was, zonder even na te denken of om zich heen te kijken. Het kan gewoon niet zonder moeite gegaan in, en dat had op moeten vallen.

Let wel: ik zeg dus niet dat het opzet is, maar het maakt wel dat de verantwoordelijkheid toch echt met name bij de storter ligt.

Wel vind ik nog steeds dat de ABN hier qua afhandeling en communicatie flinke steken laat vallen.

gosewijn
Berichten: 2890
Lid geworden op: 10 apr 2014 18:00

Re: 1000 euro muntgeld weg omdat het in het verkeerde apparaat is gegooid ABN/AMRO

Ongelezen bericht door gosewijn »

Als ik het goed gehoord heb ,is en vanavond om 19.15 uur op de radio een uitzending over dit soort problemen .

Gesloten