Huiskamer

Lees de huisregels goed door voordat je berichten op het forum van Radar plaatst.
moederslink
Berichten: 12013
Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door moederslink »

Moneyman schreef:
20 jan 2021 13:19
moederslink schreef:
20 jan 2021 12:20
Iets voor jullie, mannen? 😁
Hé, ML, hoe weet jij dat ik een poedelkapsel heb...? :evil: :evil:
Laat ik nu denken dat jij een kaal hoofd hebt , maar wel een lange baard? :wink:
witte angora schreef:
20 jan 2021 13:32
moederslink schreef:
20 jan 2021 12:20
Goed nieuws voor de honden-en kattentrimsalons. Zij mogen trimmen 🐈🐕 ...
Iets voor jullie, mannen? 😁
De witte angora alhier trimt zichzelf wel. :wink:
Haha, dat gaat wel lukken met een achteruitkijkspiegel. :lol:

moederslink
Berichten: 12013
Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door moederslink »

HEMA: 250 filialen worden DHL servicepunt. Dus het wordt dan ook daar weer druk.

witte angora
Berichten: 30788
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door witte angora »

Dan moeten ze wel eerst open gaan. Of ze kunnen opengaan omdat... juist. ;)

mh73

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door mh73 »

Joepie, onze dochter (doelgroepenregister) mocht haar biezen pakken bij de supermarkt waar ze werkte. Nu moeten we voor 2 maanden WW aanvragen en daarna weer bijstand. Toestanden. Jobcoach zegt: het UWV weet dat ze in het doelgroepenregister staat, dus geen probleem. Wel dus, want UWV weet niets en ze moet 'gewoon' aan alle vereisten voldoen. Jobcoach weer gebeld, UWV, nou ja, het gebruikelijke kastje-muur verhaal. Voor de tweede keer in anderhalf jaar tijd. Dat moet toch beter kunnen!

Lady1234
Berichten: 27119
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Lady1234 »

witte angora schreef:
21 jan 2021 13:37
Dan moeten ze wel eerst open gaan. Of ze kunnen opengaan omdat... juist. ;)
Ze gaan alleen maar open voor die pakjes van DHL, er wordt niets anders verkocht.

witte angora
Berichten: 30788
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door witte angora »

Toch denk ik dat er nu een basis is gelegd voor online bestellen en in de winkel afhalen. Of je nu een pakje van de DHL afhaalt of een pakje dat je een half uur eerder hebt besteld, dat maakt feitelijk geen fluit uit. Sterker nog: het zou zomaar kunnen dat het in de toekomst een deel van de bedrijfsvoering gaat worden. Innovatie... ;)

moederslink
Berichten: 12013
Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door moederslink »

Lady1234 schreef:
21 jan 2021 13:46
Ze gaan alleen maar open voor die pakjes van DHL, er wordt niets anders verkocht.
Eerst zien, dan geloven.🤥

Ik moest gisteren voor het eerst in het Kruidvat zijn, het was echt bizar druk !
Waarom daar geen rij wachtenden buiten gecreëerd?

Lowieze
Berichten: 6592
Lid geworden op: 30 nov 2017 10:09

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Lowieze »

witte angora schreef:
21 jan 2021 13:54
Toch denk ik dat er nu een basis is gelegd voor online bestellen en in de winkel afhalen. Of je nu een pakje van de DHL afhaalt of een pakje dat je een half uur eerder hebt besteld, dat maakt feitelijk geen fluit uit. Sterker nog: het zou zomaar kunnen dat het in de toekomst een deel van de bedrijfsvoering gaat worden. Innovatie... ;)
Maar bestellen en afhalen was al heel lang mogelijk. Ik zie daar niet zoveel innovatiefs aan.

witte angora
Berichten: 30788
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door witte angora »

Bij de Hema? Bij mijn weten zijn ze dicht en kun je er niks afhalen.

Waar ik het over heb is dat ze er mogelijk veel meer aandacht aan gaan geven. Juist als er toch al een DHL-afhaalbalie is, kan dit goed combineren. Als dit echt goed gaat lopen, en mensen zijn bereid een dagje te wachten tot ze hun spullen kunnen halen, kon het wat logistiek/voorraadbeheer betreft best wel kostenbesparend zijn. Minder grote voorraden in de winkel, en minder kans bij aanbiedingen op grote overschotten in sommige filialen, waar dingen in andere filialen al lang uitverkocht zijn.

In dat opzicht is het innovatief, omdat de strategie verandert door het binnenhalen van DHL-punten.

Lady1234
Berichten: 27119
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Hema en DHL openen morgen in ruim 250 winkels een DHL-pakketpunt om de toenemende druk op de pakketdienst te verlichten. Sinds de lockdown wordt er extreem veel online besteld, waardoor er ook meer pakketpunten nodig zijn om de toegenomen vraag aan te kunnen. 

Bron AD.

Moneyman
Berichten: 30081
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Moneyman »

Zou bijna denken dat dat DHL-punt een legitimatie zal vormen om weer worst en taart te gaan verkopen... maar da's een aanname ;)

Jablan
Berichten: 6184
Lid geworden op: 24 jan 2005 20:49
Contacteer:

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Jablan »

Tja, die voorrad bakkersroom wordt anders zuur.

witte angora
Berichten: 30788
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door witte angora »

Moneyman schreef:
21 jan 2021 16:59
Zou bijna denken dat dat DHL-punt een legitimatie zal vormen om weer worst en taart te gaan verkopen... maar da's een aanname ;)
Het is dus wel wat ik bedoel. Vooraf bestellen en betalen, en een paar uur later je pakje zonder verzendkosten ophalen. Net zoiets als de bouwmarkten dus. En heel veel andere winkels trouwens. De bloemenwinkel is hier ook open; mensen mogen niet naar binnen, want: gesloten; maar ze mogen wel iets uitzoeken dat buiten staat en dat buiten afrekenen.

Zet dit even door en Hoog Catharijne wordt één grote binnenmarkt. :mrgreen:

witte angora
Berichten: 30788
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door witte angora »

Net een interessant artikel gelezen over het verschil in biodiversiteit bij zandpaden en geasfalteerde wegen. Ik zou zeggen: ruim al het asfalt maar weer op. :D

https://www.naturetoday.com/intl/nl/nat ... &msg=27198

sjohie
Berichten: 11237
Lid geworden op: 29 okt 2011 10:36

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door sjohie »

witte angora schreef:
22 jan 2021 10:47
Net een interessant artikel gelezen over het verschil in biodiversiteit bij zandpaden en geasfalteerde wegen. Ik zou zeggen: ruim al het asfalt maar weer op. :D

https://www.naturetoday.com/intl/nl/nat ... &msg=27198
Dit krijgt wel steeds meer aandacht, we zijn nu voor een waterschap aan het onderzoeken waar er kansen zijn om bloemrijk onderhoud te gaan voeren, maw op welke stukken gebied van het waterschap, is het beheer en onderhoud zo aan te passen, dat er meer en diverse bloemen en planten kunnen groeien, met alle voordelen voor flora én fauna. Dit zonder de integriteit van de keringen en dijken aan te tasten. En je moet er voor zorgen dat invasieve exoten als de Japanse duizendknoop, niet hierdoor zich verder kunnen verspreiden. Dus het is nog niet zo makkelijk als "niks doen en de natuur maakt d'r wel wat moois van".

Maar goed, zoals in beide gevallen, en eigenlijk altijd, kostten dit soort keuzes géld, en als het puntje bij het electorale paaltje komt, wordt het verhogen van gemeentelasten of die van het waterschap, om dit soort dingen mogelijk te maken, vaak wat minder enthousiast ontvangen.

Nijogeth
Berichten: 9980
Lid geworden op: 28 apr 2017 19:51

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Nijogeth »

Ik hoorde nu dat de VS en Rusland om tafel gaan zitten om hun atoomverdrag te verlengen. Daarin staat dat ze beiden maar 15.000 kernkoppen mogen hebben.

Steek dat af tegen het ingrijpen in het Midden-Oosten en de economische sancties opgelegd aan andere landen met een kernprogramma, dan vind ik die landen echt hypocriet. En ook de landen die hen steunen.

Waarom mag een Noord-Korea geen kernwapens hebben? Waarom een Iran niet? Maar wel een VS, het enige land dat deze wapens al meerdere keren heeft gebruikt en dus eigenlijk sowieso al geen kernwapens zou mogen hebben? En waarom accepteren we dat eigenlijk zomaar?

Moneyman
Berichten: 30081
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Moneyman »

Nijogeth schreef:
22 jan 2021 12:27
En waarom accepteren we dat eigenlijk zomaar?
Ik accepteer niets - en verwerp ook niets. Wat moet ik accepteren aan een verdrag tussen twee landen waar ik, of het land waar ik woon, niet eens partij bij is?

sjohie
Berichten: 11237
Lid geworden op: 29 okt 2011 10:36

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door sjohie »

Nijogeth schreef:
22 jan 2021 12:27
Ik hoorde nu dat de VS en Rusland om tafel gaan zitten om hun atoomverdrag te verlengen. Daarin staat dat ze beiden maar 15.000 kernkoppen mogen hebben.

Steek dat af tegen het ingrijpen in het Midden-Oosten en de economische sancties opgelegd aan andere landen met een kernprogramma, dan vind ik die landen echt hypocriet. En ook de landen die hen steunen.

Waarom mag een Noord-Korea geen kernwapens hebben? Waarom een Iran niet? Maar wel een VS, het enige land dat deze wapens al meerdere keren heeft gebruikt en dus eigenlijk sowieso al geen kernwapens zou mogen hebben? En waarom accepteren we dat eigenlijk zomaar?
Het is een overeenkomst die voortborduurt op het START 1 verdrag tussen toen nog de Sovjet-Unie en de Verenigde staten, en dat is krankzinnig specifiek in details en reikwijdte. Al die andere landen die je noemt, zijn geen partner in dit verdrag.

Er wordt overigens wel gewerkt aan het TPNW verdrag, een wereldwijd verdrag over nucleaire wapens, maar zoals je wel kan indenken, is dat een complexe en stroeve materie.

Wat betreft een aantal landen die je noemt, is het gevoeglijk duidelijk dat dat nou niet echt stabiele democratieën zijn waarbij het inzetten van dit soort wapens, goed onder controle is.

Nijogeth
Berichten: 9980
Lid geworden op: 28 apr 2017 19:51

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Nijogeth »

sjohie schreef:
22 jan 2021 14:17
Wat betreft een aantal landen die je noemt, is het gevoeglijk duidelijk dat dat nou niet echt stabiele democratieën zijn waarbij het inzetten van dit soort wapens, goed onder controle is.
Maar dat is dus precies wat ik bedoel. Waarom bepaalde landen wel en bepaalde landen niet? Ik houd niet van die oneerlijke politiek, waarin men landen die niet ons systeem hebben als instabiel ziet.

Volgens mij is Noord Korea bijvoorbeeld aardig stabiel en is de macht daar al heel lang hetzelfde. Dat je zo'n land economische sancties gaat geven voor iets dat we van andere landen accepteren, dat vind ik persoonlijk totaal verkeerd.

Als je het dan wil hebben dat landen aantonen dat ze met kernwapens om kunnen gaan, dan zou dat een andere insteek zijn (want landen als Iran en Noord Korea willen niet meedoen aan zulke verdragen), maar dan zou je de rechten van Amerika dus direct af moeten nemen, want die hebben duidelijk aangetoond er niet mee om te kunnen gaan.

Wat dat betreft verbaas ik me er eigenlijk gewoon over hoe makkelijk we alles accepteren als het om landen gaat die vergelijkbaar zijn met ons, maar landen die een andere politiek stelsel en cultuur hebben, daar kunnen we eigenlijk niks van hebben.

In mijn ogen zijn zulke verschillen in het behandelen van elkaar juist de redenen dat er steeds oorlogen zijn en uiteindelijk ook de reden voor een eventuele 3e wereldoorlog, waarvan ik er van overtuigd ben dat deze er echt nog wel komt, maar hopelijk pas als ik al lang en breed verdampt ben.

Erthanax
Berichten: 9681
Lid geworden op: 19 jan 2018 19:57

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Erthanax »

Rob Kemps wint de finale van De Slimste Mens! Dat vind ik nou leuk.

Plaats reactie