Coronavirus - algemeen topic

scharrelschipper

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door scharrelschipper »

moederslink schreef:
24 jan 2021 20:39
scharrelschipper schreef:
24 jan 2021 20:27
Relschoppen zag ik nou eigenlijk niet,maar ik was er niet bij dus...
Zag een filmpje van het protest op het Museum plein,de enige agressie ( en die was er op dat filmpje nauwelijks) kwam van de ME en politie door middel van waterkanon en charges van de bereden politie.
Als je ervan uitgaat dat mensen protesteren alleen om het relschoppen ben je toch een tikje wereldvreemd.
Of misschien al iets te lang in de lockdown?
Heb je de beelden van Eindhoven niet gezien op het nieuws? En Urk?
Dat waren hooligans, rellen om het rellen . Schandalig gewoon!
Er zijn er zovelen die puur op rellen uit zijn , dat heeft niets meer met protesteren te maken !
Een heel gebied wordt een warzone . Ben je dan wereldvreemd wanneer je de conclusie trekt dat dit puur om het rellen gaat? Of heb je dan te lang in de lockdown gezeten ? :roll:
Waarom wordt de boel vernield? De boel in de hens gestoken? Geplunderd? Met stenen en vuurwerk gegooid? Om te protesteren tegen een avondklok van waarschijnlijk 2 weken?
Ho effe,ik had het alleen over Amsterdam,dat andere heb ik niet gezien.
Nieuws kijken ben ik al even mee gestopt omdat dat bij iedere nieuws uitzending elkaar tegensprak,dus ja dat heb ik gemist.
En ik ben het er mee eens dat als het alleen om het rellen dat het dan niet deugd.
En als ik iemand wereldvreemd noem bedoel ik dus dat diegene niet begrijpt dat er protest is.
En met protest bedoel ik dus duidelijk geen vernielingen of rellen wat je onder rellen dan ook verstaat.

moederslink

Ongelezen bericht door moederslink »

OK, duidelijk .

Lady1234

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Natuurlijk is het compleet logisch dat winkels geplunderd worden, auto’s in de brand gestoken, een hele teststraat vernield en verbrand, omdat men zich niet “gehoord” voelt?

Laten ze de volgende keer maar de auto’s van dat tuig in de fik steken, ben benieuwd wat we dan horen.

Nijogeth

Ongelezen bericht door Nijogeth »

Pff, in Tilburg zijn ze nu ook bezig.

witte angora

Ongelezen bericht door witte angora »

En als ze door hun ouders niet gehoord werden, werden de auto's van die ouders dan ook vernield? O nee, die durfden niet op te treden, dus dan was het goed.

Ik denk dat daar het probleem een beetje zit.

witte angora

Ik zie net dat de avondklok intussen 54 minuten aan de gang is, kijk even op het nieuws.... en van de rust van gisteravond is op veel plekken geen sprake.

Als ik het zo zie is een volledige lock-down, met echt alles op slot, straks nog de enige optie.

moederslink

Ongelezen bericht door moederslink »

Bedreiging van journalisten, ook erg.
De vrije pers mag ook weer niet??
Zij worden ook uitgescholden voor k***lijers en dat heeft toch niets te maken met de maatregelen?

Maar wel elkaar via sociale media oproepen om " milities" te vormen, en goed te gaan " protesteren " ?
Tilburg, Venlo en in meerdere steden gaat het ook mis.
Dit gaan we meer zien werd gezegd .
Zulke heftige rellen waren sinds de krakersrellen , 40 jaar geleden, niet meer voorgekomen.
Allemaal gezegd bij Nieuwsuur, vanavond. Kijk maar terug :D .
Ik ga nu kijken naar Op1.... :D

16again

Ongelezen bericht door 16again »

Vooralsnog lijkt het middel avondklok me erger dan de kwaal. Duidelijk dat draagvlak onder een deel van de bevolking ontbreekt. Draagvlak dat overigens kan worden gekweekt door maatregelen juist niet in te voeren.

Als ik mag kiezen, zie ik liever triage beelden, dan dit soort opstanden. Gebeurtenissen vandaag doen me ook nostalgisch terug denken aan de kampementen van Lubbers. Waar nooit invulling aan gegeven is.

Nijogeth

witte angora schreef:
24 jan 2021 21:56
Als ik het zo zie is een volledige lock-down, met echt alles op slot, straks nog de enige optie.
Optie voor wat? Het is niet zo dat dat zulke idioten tegen gaat houden. Het zal ze alleen maar meer motiveren.

Moneyman

Ongelezen bericht door Moneyman »

16again schreef:
24 jan 2021 22:06
Vooralsnog lijkt het middel avondklok me erger dan de kwaal. Duidelijk dat draagvlak onder een deel van de bevolking ontbreekt. Draagvlak dat overigens kan worden gekweekt door maatregelen juist niet in te voeren.
Dat is het kind met het badwater weggooien...

Er is nooit 100% draagvlak, voorvoelen enkele keuze, maar dat legitimeert nooit of te nimmer dit soort crimineel gedrag. Van mij mag en moet er snoeihard opgetreden worden.

witte angora

Nijogeth schreef:
witte angora schreef:
Optie voor wat? Het is niet zo dat dat zulke idioten tegen gaat houden. Het zal ze alleen maar meer motiveren.
Om het aantal besmettingen terug te dringen.

In de natuurgebieden was het op veel plekken ook weer erg druk. Niet alleen dat: 'Corona? Hoezo Corona? Wat is dat?' Er lijkt er inderdaad op dat er nog maar weinig draagvlak is voor de maatregelen. Mensen zijn het zat denk ik, omdat er maar geen perspectief is. En ik vermoed zo, althans, dat is mijn eigen beeld, dat veel mensen denken dat er op 8 februari nog echt geen eind aan de maatregelen komt.

Dus ja, ik blijf mijn eigen plan trekken om het aantal contacten zoveel mogelijk te beperken.

Nijogeth

Overigens gaat het in Frankrijk weer flink de verkeerde kant op. De cijfers zijn het hoogst sinds half november. En daar geldt de avondklok vanaf 18.00

mh73

Ongelezen bericht door mh73 »

witte angora schreef:
Waarom nog strenger als de cijfers lager zijn dan in oktober?

Verklaart dat niet waarom het gemor groter wordt? Het maakt niet uit wat er gebeurt, we worden toch gestraft?

scharrelschipper

Ongelezen bericht door scharrelschipper »

Het is een feit dat als vreedzame protestacties geen effect hebben de acties zich jammer genoeg altijd verharden,dat is van alle tijden.
Dus daar hoeven we ons niet over te verwonderen.
Dat er ook altijd figuren en groepen zijn die heel andere motieven hebben er van de protesten/onvrede profiteren om te rellen is ook niet nieuw.
Waarom roeptoeteren dan allerlei burgemeesters en politie bazen dan dat dit ongehoord,ongekend en niet te begrijpen is?
Toch wat wereldvreemd?

16again

Ongelezen bericht door 16again »

Moneyman schreef:
24 jan 2021 22:10
16again schreef:
Dat is het kind met het badwater weggooien...

Er is nooit 100% draagvlak, voorvoelen enkele keuze, maar dat legitimeert nooit of te nimmer dit soort crimineel gedrag. Van mij mag en moet er snoeihard opgetreden worden.
En vandaar mijn verlangen naar de kampementen van Lubbers !

angel1978

Ongelezen bericht door angel1978 »

scharrelschipper schreef:
24 jan 2021 23:01
Het is een feit dat als vreedzame protestacties geen effect hebben de acties zich jammer genoeg altijd verharden,dat is van alle tijden.
Dus daar hoeven we ons niet over te verwonderen.
Dat er ook altijd figuren en groepen zijn die heel andere motieven hebben er van de protesten/onvrede profiteren om te rellen is ook niet nieuw.
Waarom roeptoeteren dan allerlei burgemeesters en politie bazen dan dat dit ongehoord,ongekend en niet te begrijpen is?
Toch wat wereldvreemd?
Wat moeten ze dan?

Zeggen:

- tja, zo doen we dat hier altijd..
- tja, niets mis met een potje rellen.

Of het nog een beetje aanwakkeren door het draagvlak dat er is nog meer weg te halen door aan te geven dat je de avondklok zelf ook niets vindt?

angel1978

Ongelezen bericht door angel1978 »

mh73 schreef:
24 jan 2021 22:38
witte angora schreef:
Waarom nog strenger als de cijfers lager zijn dan in oktober?

Verklaart dat niet waarom het gemor groter wordt? Het maakt niet uit wat er gebeurt, we worden toch gestraft?
Dat waarom is toch ook pas 600000 keer langsgekomen ....
Het gemor is helemaal niet groter. Rellen omdat het kan heeft niets met gemor te maken.

sjohie

Ongelezen bericht door sjohie »

Nijogeth schreef:
24 jan 2021 21:29
Pff, in Tilburg zijn ze nu ook bezig.
Ze probeerden in Enschede de ruiten van de SEH van het ziekenhuis in te gooien... :shock:

witte angora

Als ze zich snijden aan het glas kunnen ze zó naar binnen.

Of ze direct geholpen worden is een tweede, natuurlijk.

sjohie

Ongelezen bericht door sjohie »

Stelletje idioten, zelfde kaliber als die in Urk, die een teststraat in de fik steken. Naja, als de marine even een paar kotters aan de ketting legt, wordt het snel gefixt in dat durp, want dan grijpen de vaders en ooms wél in.

Gesloten