LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] TELE2 unlimited liegen

Andere onderwerpen rondom telefoon, internet of kabel.
Peter Kerssebank
Berichten: 21
Lid geworden op: 15 jan 2014 13:49

TELE2 unlimited liegen

Ongelezen bericht door Peter Kerssebank »

ONBEPERKT LIEGEN, door TELE2 (voor 25 EURO p.m.)

1. UNLIMITED betekent toch echt ONBEPERKT en niets anders
2. aanvankelijk kon je je bundel verlengen zodra je in de buurt kwam van de 5 GB daglimit. Je kon dat 'n beetje uitmikken zodat je zonder hapering je (nieuwe systeem download (3GB), bijvoorbeeld) kon downloaden.
3. Nu heeft Tele2 'n nieuw netwerk, zeggen ze, wat voor mij (tot nu toe) 'n stuk trager uitvalt - abonnement is niet meer bruikbaar
4. En ik kan pas die 1 GB extra ingebruik stellen zodra de vorige echt helemaal op is ..
5. dus wel 'n hapering (zeker met 'n tragere verbinding).

Dit is liegen in het kwadraat, wat mij betreft.

VRAAG:

is dit kontrakt breuk ? Mag ik m'n contract ?

Methusalah
Berichten: 1167
Lid geworden op: 19 nov 2019 10:28

Re: TELE2 unlimited liegen

Ongelezen bericht door Methusalah »

Dat je er moeite voor moet doen betekent niet dat het dus niet onbeperkt is. Dus dat het leugens zijn slaat nergens op.

Nee, dit is geen contract breuk en dat had je kunnen weten als je de voorwaarden had gelezen. Hier kom je dus niet onderuit. Staat keurig afgetimmerd in de voorwaarden. En dit werkt bij alle providers ongeveer het zelfde.

Misschien je daglimiet verhogen? 5Gb is wat aan de lage kant anno nu. 10Gb is al wat realistischer (al zou ik in deze zeggen dat je misschien beter van je thuisnetwerk gebruik maakt gezien de meeste mensen toch thuis zitten, maar ik weet niet wat jouw situatie is).

Peter Kerssebank
Berichten: 21
Lid geworden op: 15 jan 2014 13:49

Re: TELE2 unlimited liegen

Ongelezen bericht door Peter Kerssebank »

dag Methusalah. Weet je wat: ik geef jouw 'n reep chocolade en telkens als je 5 brokjes op hebt moet je 'n glas water drinken. Leuk he. 't vervelende is dat je er nog allerlei andere nare dingen bij zou kunnen verzinnen ... wat ze dus doen

Moneyman
Berichten: 30081
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: TELE2 unlimited liegen

Ongelezen bericht door Moneyman »

In je vorige topic over ditzelfde onderwerp is je ook al verteld hoe de vork in de steel zit.

Want in augustus 2019 vroeg je je dit al af:
Peter Kerssebank schreef:
31 aug 2019 21:18
Maar betekenen letters in het Engels dan HELEMAAL NIETS vraag ik mij af ... UNLIMITED USE .... FAIR USE POLICY .... waar ben ik nou weer aangeland ...

NeoDutchio
Berichten: 12322
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: TELE2 unlimited liegen

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

Dus u mag nu pas een nieuwe boterham uit de zak pakken als u de vorige pas op hebt? Nog steeds mag u dan onbeperkt boterhammen eten hoor.
Gaan jammeren dat het nu niet meer bruikbaar is, is een beetje zielig. 5GB per dag is al belachelijk veel te noemen aangezien op vele plekken WiFi is. Per maand te kort hebben aan 155GB is al apart te noemen en dat u zelf dan een handeling moet verrichten om nog meer te gebruiken is echt niet zoveel moeite hoor.

Nee, er is geen contractbreuk en u kunt nog steeds onbeperkt gebruik maken van mobiel internet.

Methusalah
Berichten: 1167
Lid geworden op: 19 nov 2019 10:28

Re: TELE2 unlimited liegen

Ongelezen bericht door Methusalah »

Peter Kerssebank schreef:
25 jan 2021 13:09
dag Methusalah. Weet je wat: ik geef jouw 'n reep chocolade en telkens als je 5 brokjes op hebt moet je 'n glas water drinken. Leuk he. 't vervelende is dat je er nog allerlei andere nare dingen bij zou kunnen verzinnen ... wat ze dus doen


Wat is dit nou voor flut reactie? Onbeperkt is onbeperkt, ongeacht de regels er om heen. Geef nou gewoon toe dat je de voorwaarden niet hebt gelezen en dat het dus je eigen schuld is dat dit als een verassing komt.

Je komt niet met een argument, je reageert als een klein kind dat zijn zin niet krijgt. Succes daar mee.

sjohie
Berichten: 11237
Lid geworden op: 29 okt 2011 10:36

Re: TELE2 unlimited liegen

Ongelezen bericht door sjohie »

Ze boetseren de voorwaarden en de dienst naar de grootste gemeenschappelijke deler, maw waar bedienen ze het gros van de klanten mee. En als je hier leest, dat het gemiddelde gebruik aan data, ~3Gb/maand is, is die opdeling in 5Gb/dag best een te verdedigen hoeveelheid. Daarmee zou je al 30x meer dan gemiddeld aan data per dag kunnen verstoken.

En zoals al eerder gezegd, het staat in de voorwaarden die jullie wederzijds zijn overeengekomen, en daar kan jij, net zoals Tele2, niet zomaar van weglopen.

pmbMix
Berichten: 25
Lid geworden op: 04 mar 2015 16:13

Re: TELE2 unlimited liegen

Ongelezen bericht door pmbMix »

sjohie schreef:
25 jan 2021 14:04
Ze boetseren de voorwaarden en de dienst naar de grootste gemeenschappelijke deler, maw waar bedienen ze het gros van de klanten mee. En als je hier leest, dat het gemiddelde gebruik aan data, ~3Gb/maand is, is die opdeling in 5Gb/dag best een te verdedigen hoeveelheid. Daarmee zou je al 30x meer dan gemiddeld aan data per dag kunnen verstoken.

En zoals al eerder gezegd, het staat in de voorwaarden die jullie wederzijds zijn overeengekomen, en daar kan jij, net zoals Tele2, niet zomaar van weglopen.
Hahaha 3GB per maand gemiddeld, dan tellen ze mij vast niet mee bij tele2, ik ga bijna dagelijks over die 5gb heen. Beetje youtube en je klapt er zo doorheen. Maar goed, ik betaal voor unlimited, dus zet ik mn wifi uit :lol: Zo komt je dr makkelijk.

Verder kan ik TS wel beamen dat t netwerk slechter/langzamer is geworden in de afgelopen tijd. Maar niet ondragelijk ofzo. Als ik nu youtube aan heb staan, en ik wil een ad in een game laden duurt dit wel aanzienlijk langer dan bijv een maand of twee geleden.
Ook van altijd 5 strepen naar 3 strepen bereik gegaan, maar dat kan ook een semi defecte telefoon antenne in mn toestel zijn ofc.
Laatst gewijzigd door pmbMix op 25 jan 2021 14:51, 1 keer totaal gewijzigd.

Methusalah
Berichten: 1167
Lid geworden op: 19 nov 2019 10:28

Re: TELE2 unlimited liegen

Ongelezen bericht door Methusalah »

pmbMix schreef:
25 jan 2021 14:27


Hahaha 3GB per dag gemiddeld, dan tellen ze mij vast niet mee bij tele2, ik ga bijna dagelijks over die 5gb heen. Beetje youtube en je klapt er zo doorheen. Maar goed, ik betaal voor unlimited, dus zet ik mn wifi uit :lol: Zo komt je dr makkelijk.


Je begrijpt dus niet wat gemiddelde betekent?

Moneyman
Berichten: 30081
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: TELE2 unlimited liegen

Ongelezen bericht door Moneyman »

pmbMix schreef:
25 jan 2021 14:27
Hahaha 3GB per dag gemiddeld, dan tellen ze mij vast niet mee bij tele2, ik ga bijna dagelijks over die 5gb heen
Het gemiddelde is geen 3GN per dag, maar 3GB per maand, vriend :D

pmbMix
Berichten: 25
Lid geworden op: 04 mar 2015 16:13

Re: TELE2 unlimited liegen

Ongelezen bericht door pmbMix »

Methusalah schreef:
25 jan 2021 14:40
pmbMix schreef:
25 jan 2021 14:27


Hahaha 3GB per dag gemiddeld, dan tellen ze mij vast niet mee bij tele2, ik ga bijna dagelijks over die 5gb heen. Beetje youtube en je klapt er zo doorheen. Maar goed, ik betaal voor unlimited, dus zet ik mn wifi uit :lol: Zo komt je dr makkelijk.


Je begrijpt dus niet wat gemiddelde betekent?
Lastig he begrijpend lezen ;)

pmbMix
Berichten: 25
Lid geworden op: 04 mar 2015 16:13

Re: TELE2 unlimited liegen

Ongelezen bericht door pmbMix »

Moneyman schreef:
25 jan 2021 14:49
pmbMix schreef:
25 jan 2021 14:27
Hahaha 3GB per dag gemiddeld, dan tellen ze mij vast niet mee bij tele2, ik ga bijna dagelijks over die 5gb heen
Het gemiddelde is geen 3GN per dag, maar 3GB per maand, vriend :D
Oeps, typfoutje/brainfart. Ik bedoelde inderdaad per maand. Thanks haha! :D

16again
Berichten: 16103
Lid geworden op: 02 jul 2003 22:18

Re: TELE2 unlimited liegen

Ongelezen bericht door 16again »

Moneyman schreef:
25 jan 2021 14:49
pmbMix schreef:
25 jan 2021 14:27
Hahaha 3GB per dag gemiddeld, dan tellen ze mij vast niet mee bij tele2, ik ga bijna dagelijks over die 5gb heen
Het gemiddelde is geen 3GN per dag, maar 3GB per maand, vriend :D
Ik kan me werkelijk niet voorstellen, dat het gemiddelde gebruik voor unlimited contracten , want daar praten we hier over, op 3GB per maand ligt.
Wellicht is dit een gemiddelde over alle soorten mobiele gebruikers

Ik log net in op een 4G kastje: 26 / 94 GB data up/down in 30 dagen.

Methusalah
Berichten: 1167
Lid geworden op: 19 nov 2019 10:28

Re: TELE2 unlimited liegen

Ongelezen bericht door Methusalah »

pmbMix schreef:
25 jan 2021 14:51
Methusalah schreef:
25 jan 2021 14:40
pmbMix schreef:
25 jan 2021 14:27


Hahaha 3GB per dag gemiddeld, dan tellen ze mij vast niet mee bij tele2, ik ga bijna dagelijks over die 5gb heen. Beetje youtube en je klapt er zo doorheen. Maar goed, ik betaal voor unlimited, dus zet ik mn wifi uit :lol: Zo komt je dr makkelijk.


Je begrijpt dus niet wat gemiddelde betekent?
Lastig he begrijpend lezen ;)

Nou nee. uitschieters worden ook gewoon mee geteld. Jouw gebruik is onderdeel van het gemiddelde. Iets zeggen als, dan hebben ze mij vast niet mee geteld, als het gaat over gemiddelden raakt kant noch wal.

Erthanax
Berichten: 9681
Lid geworden op: 19 jan 2018 19:57

Re: TELE2 unlimited liegen

Ongelezen bericht door Erthanax »

Ik blijf ver onder de 1 Gb per maand op mijn mobiele telefoon. Thuis gaat alles via WiFi, buitenshuis gebruik ik kennelijk geen dataslurpers. Dat drukt het gemiddelde dus wat naar beneden :)

16again
Berichten: 16103
Lid geworden op: 02 jul 2003 22:18

Re: TELE2 unlimited liegen

Ongelezen bericht door 16again »

Erthanax schreef:
25 jan 2021 15:09
Ik blijf ver onder de 1 Gb per maand op mijn mobiele telefoon. Thuis gaat alles via WiFi, buitenshuis gebruik ik kennelijk geen dataslurpers. Dat drukt het gemiddelde dus wat naar beneden :)
Wellicht zit ik nog lager.
Maar ik tel in ieder geval niet mee voor het gemiddelde van unlimited contracten. En Erthanax waarschijnlijk ook niet

pmbMix
Berichten: 25
Lid geworden op: 04 mar 2015 16:13

Re: TELE2 unlimited liegen

Ongelezen bericht door pmbMix »

Methusalah schreef:
25 jan 2021 15:00
pmbMix schreef:
25 jan 2021 14:51
Methusalah schreef:
25 jan 2021 14:40



Je begrijpt dus niet wat gemiddelde betekent?
Lastig he begrijpend lezen ;)

Nou nee. uitschieters worden ook gewoon mee geteld. Jouw gebruik is onderdeel van het gemiddelde. Iets zeggen als, dan hebben ze mij vast niet mee geteld, als het gaat over gemiddelden raakt kant noch wal.
Lekker nutteloos blijven reageren joh. Afgezien van t feit dat t een grap is en zelfs sarcasme.
Dat ik aangeef: Tellen ze me vast niet mee. Geeft aan dat als ze dit wel deden dit gemiddelde in mijn ogen een stuk hoger zou uit moeten vallen, en dus ook dat ik weet hoe gemiddelden werken. :roll:
Dat jij dat er niet uithaalt betekend dus dat jij begrijpend lezen erg lastig vind, dat je t gaat uitleggen daarna nog eens extra. Niet erg verder hoor. ;)

PeterPeters1966
Berichten: 1545
Lid geworden op: 06 jan 2021 22:51

Re: TELE2 unlimited liegen

Ongelezen bericht door PeterPeters1966 »

pmbMix schreef:
25 jan 2021 14:27
sjohie schreef:
25 jan 2021 14:04
Ze boetseren de voorwaarden en de dienst naar de grootste gemeenschappelijke deler, maw waar bedienen ze het gros van de klanten mee. En als je hier leest, dat het gemiddelde gebruik aan data, ~3Gb/maand is, is die opdeling in 5Gb/dag best een te verdedigen hoeveelheid. Daarmee zou je al 30x meer dan gemiddeld aan data per dag kunnen verstoken.

En zoals al eerder gezegd, het staat in de voorwaarden die jullie wederzijds zijn overeengekomen, en daar kan jij, net zoals Tele2, niet zomaar van weglopen.
Hahaha 3GB per maand gemiddeld, dan tellen ze mij vast niet mee bij tele2, ik ga bijna dagelijks over die 5gb heen. Beetje youtube en je klapt er zo doorheen. Maar goed, ik betaal voor unlimited, dus zet ik mn wifi uit :lol: Zo komt je dr makkelijk.

Verder kan ik TS wel beamen dat t netwerk slechter/langzamer is geworden in de afgelopen tijd. Maar niet ondragelijk ofzo. Als ik nu youtube aan heb staan, en ik wil een ad in een game laden duurt dit wel aanzienlijk langer dan bijv een maand of twee geleden.
Ook van altijd 5 strepen naar 3 strepen bereik gegaan, maar dat kan ook een semi defecte telefoon antenne in mn toestel zijn ofc.
Sorry, maar 150GB per maand is gewoon raar, zelfs voor WIFI gebruik. Dan moet je allerlei streams open hebben staan waar je verder niets mee doet, tenzij je ook onder de douche en tijdens het poepen je telefoon vast hebt. Maar goed, ik ken ook idioten die steeds hun NAS uitbreiden omdat ze constant films aan het downloaden zijn die ze vervolgens niet kunnen bekijken omdat ze daar geen tijd voor hebben.

NeoDutchio
Berichten: 12322
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: TELE2 unlimited liegen

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

PeterPeters1966 schreef:
25 jan 2021 17:00
Sorry, maar 150GB per maand is gewoon raar, zelfs voor WIFI gebruik.
Ik noem het eerder absurd. Je kan nu 5 uur lang onafgebroken netflixen voordat je het kan verlengen. Moet er niet aan denken, 5 uur lang naar een klein schermpje kijken.

Nijogeth
Berichten: 9979
Lid geworden op: 28 apr 2017 19:51

Re: TELE2 unlimited liegen

Ongelezen bericht door Nijogeth »

Ik heb KPN unlimited momenteel. Vooral omdat ik er achter kwam dat ik toch al gauw op de 1GB per dag zit en al op 50GB per maand zat qua abonnement. Qua prijs maakte het niets uit of ik unlimited of 50 pakte, dus de keus was simpel.

Overigens neem ik aan dat die 3GB niet het gemiddelde gebruik per maand is voor mensen met een unlimited abonnement. Dat zou namelijk aardige overkill betekenen voor de meeste mensen.

Gesloten