LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Coronavirus - algemeen topic

Nijogeth
Berichten: 9912
Lid geworden op: 28 apr 2017 19:51

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door Nijogeth »

Het wordt allemaal alleen maar leuker met die vaccins. De EU claimt dat men voorrang zou krijgen op levering, AstraZeneca dat er alleen afgesproken is dat dat aantal vaccins geleverd zou worden. Geen enkele zichzelf respecterende producent zou hele lage prijsafspraken maken met een partij, waarna ze ook nog afspreken met voorrang te leveren, lijkt me. Dus ik denk dat AstraZeneca wel de logica aan hun zijde hebben, maarja, zonder in de overeenkomst te kijken, weten we dat ook niet.

angel1978
Berichten: 10909
Lid geworden op: 30 aug 2005 11:08

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door angel1978 »

Geen enkele zichzelf respecterende producent zou vooraf de garantie op afname afdwingen voor een produkt waarvan de werking nog niet eens vaststaat. Aan beide kanten zit iets kroms.

angel1978
Berichten: 10909
Lid geworden op: 30 aug 2005 11:08

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door angel1978 »

Ik heb ze nog geen onderscheid horen maken, waarmee ze die op Urk ook bedoelen.. Maar ik heb wellicht andere teksten gehoord?

Nijogeth
Berichten: 9912
Lid geworden op: 28 apr 2017 19:51

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door Nijogeth »

Ja, in Urk zijn het verveelde plaatselijke jongeren, die gewoon boos zijn dat ze na een week hard werk niets meer mogen doen.

In Amsterdam en Eindhoven kwamen ze van alle kanten uit puur om te rellen.

Tenminste, zo zei een expert het ergens op tv, weet alleen niet meer waar ik dat zag.

sjohie
Berichten: 11237
Lid geworden op: 29 okt 2011 10:36

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door sjohie »

angel1978 schreef:
27 jan 2021 13:41
Ik heb ze nog geen onderscheid horen maken, waarmee ze die op Urk ook bedoelen.. Maar ik heb wellicht andere teksten gehoord?
Mwoa, als je de sociale media kanalen van de PVV en FvD wat bekijkt, en dan vooral de lokale, dus van hun volksvertegenwoordigers uit Urk zelf, dan zit er om het in Trumpiaans te duiden, wel een zekere zweem van "there were very fine people on both sides" om de reacties op de rellen vanuit hun.

Uiteraard slechts totdat ze na goed spitwerk in één van de duizenden filmpjes, een "bontkraagje" wisten te ontdekken, en ze gallopperend op hun bekende stokpaardjes, weer lekker losgingen op hun favoriete groep mensen uit de maatschappij.

En het kostte ook weinig tweets om van "kom in actie tegen de lockdown", naar "zet het leger in!!" te gaan.

angel1978
Berichten: 10909
Lid geworden op: 30 aug 2005 11:08

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door angel1978 »

sjohie schreef:
27 jan 2021 13:55
angel1978 schreef:
27 jan 2021 13:41
Ik heb ze nog geen onderscheid horen maken, waarmee ze die op Urk ook bedoelen.. Maar ik heb wellicht andere teksten gehoord?
Mwoa, als je de sociale media kanalen van de PVV en FvD wat bekijkt, en dan vooral de lokale, dus van hun volksvertegenwoordigers uit Urk zelf, dan zit er om het in Trumpiaans te duiden, wel een zekere zweem van "there were very fine people on both sides" om de reacties op de rellen vanuit hun.

Uiteraard slechts totdat ze na goed spitwerk in één van de duizenden filmpjes, een "bontkraagje" wisten te ontdekken, en ze gallopperend op hun bekende stokpaardjes, weer lekker losgingen op hun favoriete groep mensen uit de maatschappij.

En het kostte ook weinig tweets om van "kom in actie tegen de lockdown", naar "zet het leger in!!" te gaan.
Dan heb ik idd. andere teksten gehoord.

Ik zit ( bewust en hier blijkt maar weer uit, terecht ) niet op sociale media en al helemaal niet op die van de PVV en FvD.
Vind die ook niet representatief overigens.

angel1978
Berichten: 10909
Lid geworden op: 30 aug 2005 11:08

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door angel1978 »

ik ga niet dingen nazoeken die ik volgens een ander gemist heb ;)
Geen tijd voor en ook weinig interesse in.

Enige dat ik aan gaf is dat ik het niet zo gehoord/gelezen heb, ondanks dat ik best veel meekrijg. Maar dat wil niet zeggen dat het er niet is. Dat blijkt ook wel :)

sjohie
Berichten: 11237
Lid geworden op: 29 okt 2011 10:36

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door sjohie »

angel1978 schreef:
27 jan 2021 14:12
ik ga niet dingen nazoeken die ik volgens een ander gemist heb ;)
Geen tijd voor en ook weinig interesse in.

Enige dat ik aan gaf is dat ik het niet zo gehoord/gelezen heb, ondanks dat ik best veel meekrijg. Maar dat wil niet zeggen dat het er niet is. Dat blijkt ook wel :)
Ik kreeg recent in een familieappgroep van een neefje de opmerking, goh ome sjohie u zet wel veel op Facebook, en u bent soms ook wel wat boos. Goede reality check, af en toe wat minder van al die informatie consumeren, lucht erg op.

angel1978
Berichten: 10909
Lid geworden op: 30 aug 2005 11:08

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door angel1978 »

De keuze om 5 jaar geleden alle 'sociale media' weg te doen is de beste die ik ooit gemaakt heb :D

16again
Berichten: 16030
Lid geworden op: 02 jul 2003 22:18

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door 16again »

angel1978 schreef:
27 jan 2021 14:31
De keuze om 5 jaar geleden alle 'sociale media' weg te doen is de beste die ik ooit gemaakt heb :D
Tot welke categorie behoort het forum hier dan....?

angel1978
Berichten: 10909
Lid geworden op: 30 aug 2005 11:08

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door angel1978 »

Daarom stond het ook tussen ''.. het ligt maar aan de definitie die je hanteert.
Maar gezien het gebrek aan meldingen, persoonlijke berichten en contacten binnen mijn eigen sociale kring zit een forum als deze op het randje.. wat mijn beleving betreft er net over.

Moneyman
Berichten: 29868
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door Moneyman »

Over het algemeen worden fora niet als Social Media gezien.

witte angora
Berichten: 30549
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door witte angora »

Begrijp ik dit goed?
wie moet die schade betalen? "Iedereen die veroordeeld wordt voor het gebruik van geweld tijdens de rellen", stelt een woordvoerder van justitie. "Dat doen we 'hoofdelijk', zodat iedereen voor het geheel aan te spreken is. Bron: https://www.omroepbrabant.nl/nieuws/333 ... n-en-autos
Dus stel dat de schade 1 miljoen is, dan is iedereen die veroordeeld wordt aansprakelijk voor het hele bedrag, en er wordt gewoon link en rechts geplukt tot het bedrag is voldaan?

Dan lijkt het me niet dat daders die nog niet gepakt zijn vanavond zo op hun gemak aan de boerenkool zitten.

Lady1234
Berichten: 26910
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Het zal in het algemeen wel meevallen met het verhalen van de schade op de veroorzakers. Daar is de Nederlandse overheid niet zo vlot mee.

witte angora
Berichten: 30549
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door witte angora »

Nou... de eerste 2 auto's zijn al in beslag genomen, en op een aantal bankrekeningen is al beslag gelegd. Dan gaat het om degenen die daadwerkelijk zijn veroordeeld. Dat zijn er nog maar een paar.

reggie2
Berichten: 3370
Lid geworden op: 12 feb 2017 18:27

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door reggie2 »

Hopelijk volgen er meer.

Lowieze
Berichten: 6535
Lid geworden op: 30 nov 2017 10:09

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door Lowieze »

Jose2501 schreef:
27 jan 2021 17:56
Lees op NOS.nl dat onderzoek naar effecten van de avondklok in Frankrijk uitwijst dat deze avondklok in de meeste departementen waar al een avondklok is ingevoerd eind december en begin januari geen positief effect heeft op de besmettingen.
In tegendeel in een aantal departementen lopen de besmettingen op.
En niet door de Engelse variant want die wordt nog amper aangetroffen in dit onderzoek.

Born: https://nos.nl/artikel/2366215-franse-a ... ffect.html

Dit geeft wel te denken.
Dat geeft inderdaad te denken. De scholen, crèches, alle winkels, kerken, kappers zijn daar open. Thuis mag je met max. 6 volwassenen bijeen komen.
Misschien moeten ze daar dan wat aan doen.

Nijogeth
Berichten: 9912
Lid geworden op: 28 apr 2017 19:51

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door Nijogeth »

witte angora schreef:
27 jan 2021 18:20
Nou... de eerste 2 auto's zijn al in beslag genomen, en op een aantal bankrekeningen is al beslag gelegd. Dan gaat het om degenen die daadwerkelijk zijn veroordeeld. Dat zijn er nog maar een paar.
Ik denk Moneyman dit de leukere dingen van zijn werk vindt.

sylvesterb
Berichten: 5049
Lid geworden op: 26 apr 2015 10:52

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door sylvesterb »

Jose2501 schreef:
27 jan 2021 17:56
Lees op NOS.nl dat onderzoek naar effecten van de avondklok in Frankrijk uitwijst dat deze avondklok in de meeste departementen waar al een avondklok is ingevoerd eind december en begin januari geen positief effect heeft op de besmettingen.
In tegendeel in een aantal departementen lopen de besmettingen op.
En niet door de Engelse variant want die wordt nog amper aangetroffen in dit onderzoek.

Born: https://nos.nl/artikel/2366215-franse-a ... ffect.html

Dit geeft wel te denken.
De avondklok had wel degelijk effect, enkel het vervroegen heeft geen effect en op langere termijn is het effect beperkt.

Lady1234
Berichten: 26910
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door Lady1234 »

witte angora schreef:
27 jan 2021 18:20
Nou... de eerste 2 auto's zijn al in beslag genomen, en op een aantal bankrekeningen is al beslag gelegd. Dan gaat het om degenen die daadwerkelijk zijn veroordeeld. Dat zijn er nog maar een paar.
Maar jammer genoeg is daar nog niets zeker aan. Als je naar de grote vermogens van criminelen kijkt, is het voor de overheid moeilijk iets binnen te harken.

Gesloten