LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Verhogen van tandartsverzekering geweigerd

Heb jij een uitgesproken mening over de gezondheidszorg? Ventileer hier jouw mening.
lieckie
Berichten: 2
Lid geworden op: 11 jan 2014 18:32

Verhogen van tandartsverzekering geweigerd

Ongelezen bericht door lieckie »

Jarenlang ben ik met mijn tandartsverzekering altijd op zijnhoogst verzekerd geweest. Zo ook bij Onvz. Nu moest ik een paar jaar terug een stapje terug doen vanwege financiën. Ik hen toen Onvz gevraagd kan ik dan na een jaar of twee weer terug naar C. Ja mevrouw als u dan de medische vragen invult dan zetten wij u weer terug naar C. Nou was ik op B voor 750,- verzekerd met 80% vergoeding. Kon ik mee leven. Nu hebben ze echter zomaar de vergoeding naar 500,- gebracht maar dan met 100% vergoeding. Ja en daar ben ik blij mee, niet dus want nu ben ik door die 100% er zo door heen. Dus ik netjes aangevraagd voor C. Wordt mij dat dus geweigerd omdat ze in de toekomst zien dat ik te veel kosten ga opbrengen. Hoe kunnen zij in godsnaam zien wat er bij mij komen gaat? Als ik meer wil betalen voor mijn verzekering wie zijn zij dan om te weigeren? Ik heb toch ook niet om de verandering gevraagd van de verzekering? Maar zij doen het wel. Wat kan ik doen om toch mijn verzekering omhoog te krijgen?

Moneyman
Berichten: 30036
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Verhogen van tandartsverzekering geweigerd

Ongelezen bericht door Moneyman »

Niets. Je mag geweigerd worden, en de voorwaarden mogen (na afloop van de contractstermijn natuurlijk) ook gewijzigd worden.

Ik_weet_niet_alles
Berichten: 934
Lid geworden op: 18 sep 2020 14:49

Re: Verhogen van tandartsverzekering geweigerd

Ongelezen bericht door Ik_weet_niet_alles »

Behandeling proberen uit te stellen en in januari overstappen naar een andere zorgverzekeraar met aanvullend pakket. Bij veel verzekeraars kunt u dan oversluiten zonder medische vragen.

Gegrand
Berichten: 139
Lid geworden op: 31 jan 2018 14:29

Re: Verhogen van tandartsverzekering geweigerd

Ongelezen bericht door Gegrand »

Ik_weet_niet_alles schreef:
01 feb 2021 18:06
Behandeling proberen uit te stellen en in januari overstappen naar een andere zorgverzekeraar met aanvullend pakket. Bij veel verzekeraars kunt u dan oversluiten zonder medische vragen.
Om er dan achter te komen dat je het eerste jaar niet in aanmerking komt voor vergoedingen.

Lady1234
Berichten: 27097
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Verhogen van tandartsverzekering geweigerd

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Voor die meest uitgebreide dekkingen moet men overal een verklaring invullen of een rapport van de tandarts overleggen.

@lieckie

Verwacht u nu dan weer bijna € 700 aan kosten te hebben?

witte angora
Berichten: 30753
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Verhogen van tandartsverzekering geweigerd

Ongelezen bericht door witte angora »

lieckie schreef:
01 feb 2021 17:30
Nu hebben ze echter zomaar de vergoeding naar 500,- gebracht maar dan met 100% vergoeding. Ja en daar ben ik blij mee, niet dus want nu ben ik door die 100% er zo door heen.
[...]
Hoe kunnen zij in godsnaam zien wat er bij mij komen gaat?
Eerlijk gezegd denk ik dat je het antwoord op je vraag zelf al gegeven hebt. Aan de hand van je declaraties, zeker als het al een aantal jaren speelt, kunnen ze kennelijk een redelijk goede inschatting maken wat er te gebeuren staat.

Een alternatief is je tandartskosten als aftrekpost gebruiken bij de aanslag inkomstenbelasting. Het zou best wel eens kunnen dat je per saldo dan minder kwijt bent dan nu via een verzekering.

Ik_weet_niet_alles
Berichten: 934
Lid geworden op: 18 sep 2020 14:49

Re: Verhogen van tandartsverzekering geweigerd

Ongelezen bericht door Ik_weet_niet_alles »

Gegrand schreef:
01 feb 2021 19:10
Ik_weet_niet_alles schreef:
01 feb 2021 18:06
Behandeling proberen uit te stellen en in januari overstappen naar een andere zorgverzekeraar met aanvullend pakket. Bij veel verzekeraars kunt u dan oversluiten zonder medische vragen.
Om er dan achter te komen dat je het eerste jaar niet in aanmerking komt voor vergoedingen.
Een kwestie van de voorwaarden en vergoedingsoverzicht goed doornemen.

Methusalah
Berichten: 1164
Lid geworden op: 19 nov 2019 10:28

Re: Verhogen van tandartsverzekering geweigerd

Ongelezen bericht door Methusalah »

Een branded huis kan je helaas niet verzekeren, lullig voor jou, maar logisch.

Echter, het is niet dat je er 250 euro op achter uit gaat. Het verschil in premie tussen die pakketten is ongeveer 11 euro p/m. Dus je betaalt 130 euro minder dit jaar. Dus uiteindelijk heb je eventueel 120 euro extra aan tandartskosten die je zelf moet dokken. Dat lijkt mij te overzien (Leg ongeveer een 10tje per maand opzij).

En hoe ze kunnen zien dat er wat komen gaat? Eh, jij hebt zelf een vragenlijst ingevuld dus ik dat je die vraag zelf ook kan beantwoorden.
witte angora schreef:
01 feb 2021 19:20

Eerlijk gezegd denk ik dat je het antwoord op je vraag zelf al gegeven hebt. Aan de hand van je declaraties, zeker als het al een aantal jaren speelt, kunnen ze kennelijk een redelijk goede inschatting maken wat er te gebeuren staat.

Ik heb bij Unive, VGZ, IZA, Het zilveren kruis, Achmea gewerkt. Ik kan je vertellen, dat gaat niet aan de hand van de declaraties maar echt vanwege die vragenlijst. Die vragenlijst is namelijk geautomatiseerd. Op het eind van het jaar alle declaraties checken van mensen die hun T verzekering aanvragen of wijzigen is namelijk niet te doen. (De vragenlijst gaat trouwens ook over je verleden).
Laatst gewijzigd door Methusalah op 01 feb 2021 19:43, 1 keer totaal gewijzigd.

Methusalah
Berichten: 1164
Lid geworden op: 19 nov 2019 10:28

Re: Verhogen van tandartsverzekering geweigerd

Ongelezen bericht door Methusalah »

Morganlefay schreef:
01 feb 2021 19:36

En leeftijd :mrgreen:

Leeftijd kan inderdaad een dingetje zijn bij AV's maar vaak zit je dan gewoon met een hogere premie ipv een weigering. En de hele oude oudjes die geen eigen tand meer bezaten, die kregen het advies om die tandartsverzekering te laten vervallen. T verzekeringen doen niets voor een kunstgebit. :D

Kolibrie
Berichten: 669
Lid geworden op: 02 jun 2015 17:35

Re: Verhogen van tandartsverzekering geweigerd

Ongelezen bericht door Kolibrie »

Als u €750 tandarts kosten hebt krijgt u €600 vergoed.
Als u €600 aan tandartskosten hebt krijgt u €480 vergoed, zelf dus nog €120 betalen.
Wanneer u bij de andere verzekering met 100% vergoeding €600 kosten hebt krijgt u €500 vergoed, dus zelf nog €100 betalen.
Het gaat er maar om hoeveel tandartskosten u heeft welke verzekering gunstig voor u uitpakt.

lieckie
Berichten: 2
Lid geworden op: 11 jan 2014 18:32

Re: Verhogen van tandartsverzekering geweigerd

Ongelezen bericht door lieckie »

Thans voor alle reactie. Dat ene van de belasting zal ik zeker gaan doen, en wat betreft de tandarts verzekering, zal ik maar een extra spaarpotje gaan maken voor wat er komen gaat. Nogmaals bedankt.

Gesloten