Lidl en Aldi: Meerdere dagen naar de winkel gaan om gebruik te maken van aanbiedingen

Hier kan je jouw mening kwijt over zaken die niet voorkomen in de bovenstaande onderwerpen.
Dries248
Berichten: 1
Lid geworden op: 12 feb 2021 15:14

Lidl en Aldi: Meerdere dagen naar de winkel gaan om gebruik te maken van aanbiedingen

Ongelezen bericht door Dries248 »

Aldi en Lidl reclames staan elke week in en folder, waarbij twee zien opvallen:
1: de aanbiedingen zijn geldig van maandag tot en met zondag, behalve..
2: de aanbiedingen die op een bepaalde dag pas beschikbaar komen.
Wij zijn 66 en 67 jaar, en leven in een bubbel om elk risico met betrekking tot corona te vermijden.
We gaan dan ook meestal op een dag, of maandag, of dinsdag, of woensdag, of donderdag, boodschappen doen.
Dan zijn dagen dat het niet zo druk is in de supermarkten.
Echter als je van de aanbiedingen van Aldi en/of Lidl gebruik wil maken dien je meerdere dagen naar naar deze winkels te gaan,
zeker met de aanbiedingen van alleen zaterdag en zondag, de drukste dagen in deze winkels ?

Wij vinden dat dat tegen de coronaregels in gaat, en hebben daar veel moeite mee.
Enkele weken geleden hebben we van beide organisaties de klantenservice een email gestuurd, maar geen reactie.
Wat vind een ander hiervan, heeft die hier ook moeite mee?
Wij vinden dat een (ijs)koude douche nog te warm is voor deze winkelketens.

kuklos
Berichten: 9768
Lid geworden op: 24 aug 2004 11:06

Re: Lidl en Aldi: Meerdere dagen naar de winkel gaan om gebruik te maken van aanbiedingen

Ongelezen bericht door kuklos »

Tegen welke coronaregels zou een aanbieding die alleen op zaterdag en/of zondag geldt ingaan dan?

Nijogeth
Berichten: 9968
Lid geworden op: 28 apr 2017 19:51

Re: Lidl en Aldi: Meerdere dagen naar de winkel gaan om gebruik te maken van aanbiedingen

Ongelezen bericht door Nijogeth »

1. Het is niet verplicht op 1 dag boodschappen te doen.
2. Het is niet verplicht overal de aanbiedingen te kopen.

Ergens zul je concessies moeten doen. Wat vinden jullie belangrijker? Dat jullie alle aanbiedingen hebben of de bubbel waarin jullie proberen te leven?

Lowieze
Berichten: 6587
Lid geworden op: 30 nov 2017 10:09

Re: Lidl en Aldi: Meerdere dagen naar de winkel gaan om gebruik te maken van aanbiedingen

Ongelezen bericht door Lowieze »

Is het nou echt zo erg dat je van bepaalde aanbiedingen geen gebruik kunt maken?
Ik zou me daar maar niet te druk over maken, zeker in deze tijd zijn er wel belangrijker zaken om je energie in te steken.

Lady1234
Berichten: 27096
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Lidl en Aldi: Meerdere dagen naar de winkel gaan om gebruik te maken van aanbiedingen

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Beetje kinderachtig om met uw leeftijd te schermen. Sommige mensen van 66 werken nog gewoon.

En ging u dan voorheen twee keer per week naar die supers? Vraag een buurmeisje of jongen.

PeterPeters1966
Berichten: 1545
Lid geworden op: 06 jan 2021 22:51

Re: Lidl en Aldi: Meerdere dagen naar de winkel gaan om gebruik te maken van aanbiedingen

Ongelezen bericht door PeterPeters1966 »

Lady1234 schreef:
13 feb 2021 10:25
Beetje kinderachtig om met uw leeftijd te schermen. Sommige mensen van 66 werken nog gewoon.

[off topic] Ik liep onlangs te wandelen met het nieuwste album van Paul McCartney op mijn oortjes. Toen ik langs een paar strompelende ouderen liep (in de categorie 65...70) ging Sir Paul (78!) tekeer als een jonge hond met z'n nieuwe muziek. :-)

scontra
Berichten: 3963
Lid geworden op: 27 mar 2014 17:34

Re: Lidl en Aldi: Meerdere dagen naar de winkel gaan om gebruik te maken van aanbiedingen

Ongelezen bericht door scontra »

Als je in een 'bubbel' leeft, dan kan je ook een aanbieding simpelweg aan je voorbij laten gaan, het gaat meestal om/over niets, je wordt er meestentijds niet armer van en dan hoef je ook niet onnodig je 'veilige bubbel' te verlaten.

grun
Berichten: 2175
Lid geworden op: 11 jul 2011 15:23

Re: Lidl en Aldi: Meerdere dagen naar de winkel gaan om gebruik te maken van aanbiedingen

Ongelezen bericht door grun »

Op iedere dag zijn wel rustige momenten te vinden of hebben winkels speciale bejaardenuurtjes. Ik ben ouder dan u en heb er geen problemen mee.

rvjapio
Berichten: 1001
Lid geworden op: 17 apr 2017 18:47

Re: Lidl en Aldi: Meerdere dagen naar de winkel gaan om gebruik te maken van aanbiedingen

Ongelezen bericht door rvjapio »

Nee hoor, nergens moeite mee. U kiest er zelf voor om meerdere dagen naar de winkel te gaan. U kiest er ook zelf voor om heisa te maken om niks. En die koude douche zou ik zelf nemen. Sterkte.

Ivo.w
Berichten: 1754
Lid geworden op: 18 feb 2018 12:07

Re: Lidl en Aldi: Meerdere dagen naar de winkel gaan om gebruik te maken van aanbiedingen

Ongelezen bericht door Ivo.w »

U bent niet verplicht om al die aanbiedingen te kopen. Die bij genoemde ketens vaak bovendien geen enorm voordeel opleveren ten opzichte van de reguliere toch al scherpe prijs.
Als u het prettiger vindt om bijvoorbeeld één keer per week boodschappen te doen, dan zal de filiaalhouder van de betreffende supermarkt u daar echt niet op aanspreken.

En uw leeftijd... Met 66 en 67 jaar ben je anno 2021 toch nog lang niet oud? Mijn vader heeft ook die leeftijd, hij maakt wekelijks tientallen kilometers op de fiets. Gaat rustig één tot twee uur aan een stuk wandelen met onze hond.

En ik werk nog drie dagen per week met een collega van 72.

Lady1234
Berichten: 27096
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Lidl en Aldi: Meerdere dagen naar de winkel gaan om gebruik te maken van aanbiedingen

Ongelezen bericht door Lady1234 »

breien schreef:
13 feb 2021 11:49
Er zijn wel betere supermarkten om de wekelijkse boodschappen te doen.
Helemaal niets mis met Lidl voor de wekelijkse boodschappen.

witte angora
Berichten: 30757
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Lidl en Aldi: Meerdere dagen naar de winkel gaan om gebruik te maken van aanbiedingen

Ongelezen bericht door witte angora »

Dries248 schreef:
12 feb 2021 19:14

Echter als je van de aanbiedingen van Aldi en/of Lidl gebruik wil maken dien je meerdere dagen naar naar deze winkels te gaan,
zeker met de aanbiedingen van alleen zaterdag en zondag, de drukste dagen in deze winkels ?

Wij vinden dat dat tegen de coronaregels in gaat, en hebben daar veel moeite mee.
Waarom gaat dit tegen de Coronaregels in? Hier is het ook in het weekend erg rustig in genoemde winkels. En veel aanbiedingen zijn er maandag ook nog wel.

Tenzij je bang bent dat je tekort komt, dat een aanbieding is uitverkocht. Maar dan kun je het online nog bestellen. Dat advies heb ik tenminste vanmorgen (iets na 11.30) gekregen toen bleek dat de badmatten al uitverkocht waren. Doen we dat toch?

mahadma
Berichten: 2540
Lid geworden op: 03 dec 2015 13:52

Re: Lidl en Aldi: Meerdere dagen naar de winkel gaan om gebruik te maken van aanbiedingen

Ongelezen bericht door mahadma »

Uw instelling is niet correct/reeel. Hoe ziet de winkel eruit als er met 17.000.000 mensen ieder persoonlijk rekening gehouden zou kunnen worden. U zult ZELF moeten regelen dat een familielid/vriend(in)/buur/jong of oud die aanbieding voor u haalt, of, nog slimmer: besteld via internet. Overigens, de douches bij Radar zijn al een poosje afgeschaft. Overigens, ik ben 69 en leef ook best wel "beschermend", maar wij gaan op rustige momenten naar grote winkels.

Eens dat er corona is, echter, om een mooi woord te gebruiken, u en ik zullen altijd, linksom of rechtsom mensen tegenkomen. Als u zich netjes gedraagt, is de kans dat u wat oploopt kleiner als in vergelijk dat u een grote prijs in de loterij wint.

BL2
Berichten: 4833
Lid geworden op: 08 sep 2016 22:02

Re: Lidl en Aldi: Meerdere dagen naar de winkel gaan om gebruik te maken van aanbiedingen

Ongelezen bericht door BL2 »

Reclame, aanbiedingen ? We kijken er nooit naar. Misschien wat bijzonder, maar we kopen gewoon wat we nodig hebben.
Zo, de middagschaatstocht kan beginnen, wel druk hier, ze schaatsen zelfs met mondkapjes op. Zou het nut hebben.

juliomariner
Berichten: 4809
Lid geworden op: 27 apr 2007 16:55

Re: Lidl en Aldi: Meerdere dagen naar de winkel gaan om gebruik te maken van aanbiedingen

Ongelezen bericht door juliomariner »

Wat een onzin breien. Totaal off topic ook

grun
Berichten: 2175
Lid geworden op: 11 jul 2011 15:23

Re: Lidl en Aldi: Meerdere dagen naar de winkel gaan om gebruik te maken van aanbiedingen

Ongelezen bericht door grun »

breien schreef:
13 feb 2021 12:16
Vooral de Lidl is verschrikkelijk. De Aldi is maar een klein beetje beter. Ik kom er zo weinig mogelijk.
Ik snap hier helemaal niks van. De Aldi en Lidl waar ik regelmatig kom zijn moderne winkels met een eigen bakkerij waar de hele dag door vers brood (af)gebakken wordt, met prima groente en fruit, en dat alles tegen lagere prijzen dan bij de AH. In niets meer te vergelijken met een jaar of 20 terug, toen het inderdaad wat rommelig was.

Tenzij u zich stoort aan de klanten, maar daar kan de winkel niks aan doen.

Spacestar
Berichten: 127
Lid geworden op: 26 okt 2017 17:30

Re: Lidl en Aldi: Meerdere dagen naar de winkel gaan om gebruik te maken van aanbiedingen

Ongelezen bericht door Spacestar »

En met z'n tweeën boodschappen doen is toch ook tegen de corona maatregels?
Oja, ik ben ook ouder dan TS en mijn vrouw(ook ouder) komt juist thuis van alleen boodschappen doen.

gosewijn
Berichten: 2892
Lid geworden op: 10 apr 2014 18:00

Re: Lidl en Aldi: Meerdere dagen naar de winkel gaan om gebruik te maken van aanbiedingen

Ongelezen bericht door gosewijn »

Aldi is op Zondag gesloten . Gewoon om 7 uur am voor de winkel staan wachten dan ben je de eerste . denk dat deze meneer zich verveeld en gewoon een verhaaltje uit zijn duim zuigt

Lowieze
Berichten: 6587
Lid geworden op: 30 nov 2017 10:09

Re: Lidl en Aldi: Meerdere dagen naar de winkel gaan om gebruik te maken van aanbiedingen

Ongelezen bericht door Lowieze »

gosewijn schreef:
13 feb 2021 13:55
Aldi is op Zondag gesloten . Gewoon om 7 uur am voor de winkel staan wachten dan ben je de eerste . denk dat deze meneer zich verveeld en gewoon een verhaaltje uit zijn duim zuigt
Aldi heeft inderdaad weekendaanbiedingen, maandag beginnen de nieuwe aanbiedingen weer. En Aldi is hier op zondag trouwens ook open.

Moneyman
Berichten: 30036
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Lidl en Aldi: Meerdere dagen naar de winkel gaan om gebruik te maken van aanbiedingen

Ongelezen bericht door Moneyman »

Er zijn legio winkels die met dagaanbiedingen werken. Niets mis mee. Er wel of geen gebruik van maken, om welke reden dan ook, is simpelweg een keuze.

Gesloten