Norella Sverige online kleding bestellen

Hier kan je jouw mening kwijt over zaken die niet voorkomen in de bovenstaande onderwerpen.
Bep Stil
Berichten: 1
Lid geworden op: 10 feb 2021 16:02

Norella Sverige online kleding bestellen

Ongelezen bericht door Bep Stil »

Bij deze website een bestelling geplaatst, reageren helaas niet op mail met vraag over levering.
Helaas nu pas naar de reviews gekeken en tot mijn stomme verbazing alleen maar klachten: wel betalen maar geen levering.
Iemand hiermee bekend? Bedrijf heet Norellasverige

Bep Stil

Jablan
Berichten: 6184
Lid geworden op: 24 jan 2005 20:49
Contacteer:

Re: Norella Sverige online kleding bestellen

Ongelezen bericht door Jablan »

Wel betaald? Dan bent u helaas uw geld kwijt.

Op https://norellasverige.com/ leiden alle links over het bedrijf naar een 404-melding: pagina bestaat niet.

Leuk instinkertje: Gratis verzending naar Nederland en België. De artikelen komen zeker niet uit Nederland of België.

Bob Schurkjens
Berichten: 9778
Lid geworden op: 13 jun 2005 01:41

Re: Norella Sverige online kleding bestellen

Ongelezen bericht door Bob Schurkjens »

Wanneer je de plaatjes op de site met Google opzoekt, kom je al snel uit op het schimmige bedrijf Chicv UK limited.

Zij hebben een waaier aan malafide online modewinkels. Ook hier wordt weer geadverteerd op Facebook. Ook in het Italiaans bijvoorbeeld: www.feezyco.com

Het is een dropshipper: gedupeerde klanten die iets kregen, kregen hun bestel(l)ing uit China.

Ook interessant om te lezen dat kopersbescherming van Paypal niks voorstelt: gefleste kopers krijgen van Paypal hun geld niet terug: https://www.paypal-community.com/t5/Dis ... 497/page/2

Slufke
Berichten: 1
Lid geworden op: 16 feb 2021 13:25

Re: Norella Sverige online kleding bestellen

Ongelezen bericht door Slufke »

Ook ik ben een gedupeerde betaald geen reactie op mails. Kun dit bedrijf aangeven bij de politie?

Moneyman
Berichten: 29872
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Norella Sverige online kleding bestellen

Ongelezen bericht door Moneyman »

Slufke schreef:
16 feb 2021 13:28
Kun dit bedrijf aangeven bij de politie?
Als je dat wilt, moet je het zelf doen. Maar aangifte heeft weinig nut in een zaak als deze.

Aygulf
Berichten: 373
Lid geworden op: 03 aug 2018 16:39

Re: Norella Sverige online kleding bestellen

Ongelezen bericht door Aygulf »

Bep Stil schreef:
10 feb 2021 16:12
Bij deze website een bestelling geplaatst, reageren helaas niet op mail met vraag over levering.
Helaas nu pas naar de reviews gekeken en tot mijn stomme verbazing alleen maar klachten: wel betalen maar geen levering.
Iemand hiermee bekend? Bedrijf heet Norellasverige

Bep Stil

Hoe vaak komen deze verhalen nog op dit forum. Al wordt er honderd keer voor gewaarschuwd, helpt blijkbaar niet.
Meestal advertenties op Facebook (sowieso nooit bestellen): zijn meestal dropshippers of bedrijven in China (op de site geen veiligwebwinkelvignet, geen KvK nummer, geen telefoonnummer, geen adres, alleen een "contactformulier"). En dan zo maar bestellen en betalen... Waar wilt u de politie op afsturen? Kansloos. Beschouw het als een les en wie weet héél misschien komt er toch nog een levering. Begrijp me niet verkeerd, ik vind het echt naar voor u maar bestel in het vervolg echt niet zo maar klakkeloos n.a.v. advertentie met leuk artikel. Eerst even "googelen".

MJZW
Berichten: 1
Lid geworden op: 17 feb 2021 14:11

Re: Norella Sverige online kleding bestellen

Ongelezen bericht door MJZW »

Inderdaad jammer dat ik dit niet eerder heb gelezen, nadat er een advertentie stond op FB. Mijn geld ben ik kwijt, maar misschien kunnen wij ervoor zorgen dat dit nog bekender wordt. Want volgens mij adverteren ze ook nog onder andere namen. Ik zie op FB nog steeds de kleding voorbij komen, maar dan van andere webshops. Dit is diefstal op grote schaal en inderdaad een les voor mij om voorzichtiger te zijn waar ik bestel,

Hildeverduyn
Berichten: 1
Lid geworden op: 17 feb 2021 16:58

Re: Norella Sverige online kleding bestellen

Ongelezen bericht door Hildeverduyn »

Dag allemaal, ook ik liet me vangen. Gelukkig niet voor een groot bedrag.

Ik overweeg om klacht in te dienen, bij de politie en/of een consumentenorganisatie. Als we dat met velen doen, krijgen we mogelijk toch de nodige media-aandacht ?
Kent iemand een journalist bijvb ?

Moneyman
Berichten: 29872
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Norella Sverige online kleding bestellen

Ongelezen bericht door Moneyman »

Hildeverduyn schreef:
17 feb 2021 17:04
Als we dat met velen doen, krijgen we mogelijk toch de nodige media-aandacht ? Kent iemand een journalist bijvb ?
Met alle respect, maar dit is gewoon een van de duizenden kleine spelers op de markt en al jaren bekend. Totaal niet nieuwswaardig.

SaskiaH/S
Berichten: 1
Lid geworden op: 17 feb 2021 18:36

Re: Norella Sverige online kleding bestellen

Ongelezen bericht door SaskiaH/S »

Hallo,
Ook ik ben erin getuind. Geld weg en geen artikelen. Hier mag niemand mee wegkomen.
Wat kan ik hieraan doen?

Seinhuis
Berichten: 2364
Lid geworden op: 20 dec 2020 17:18

Re: Norella Sverige online kleding bestellen

Ongelezen bericht door Seinhuis »

Slufke schreef:
16 feb 2021 13:28
Ook ik ben een gedupeerde betaald geen reactie op mails. Kun dit bedrijf aangeven bij de politie?
Als er sprake is van dropshipping, nee.

Als er echt niks geleverd wordt? Ja. Mijn advies is om altijd aangifte te doen. Hoeveel nut het heeft weet niemand. Soms pak de politie het op, soms niet.

Meld het ook aan de ACM op https://www.acm.nl/nl/contact/tips-en-m ... en-aan-acm

Moneyman
Berichten: 29872
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Norella Sverige online kleding bestellen

Ongelezen bericht door Moneyman »

Seinhuis schreef:
18 feb 2021 02:30
Als er echt niks geleverd wordt? Ja.
Als er niks geleverd wordt, is er sprake van (civiele) wanprestatie, niet van (strafrechtelijke) oplichting. Daarvoor is veel meer nodig.

rvjapio
Berichten: 997
Lid geworden op: 17 apr 2017 18:47

Re: Norella Sverige online kleding bestellen

Ongelezen bericht door rvjapio »

Wat het allerbekendst moet worden is: NOOIT iets kopen via facebook.

esther.wesseling
Berichten: 1
Lid geworden op: 18 feb 2021 15:48

Re: Norella Sverige online kleding bestellen

Ongelezen bericht door esther.wesseling »

Ja hoor ik heb 25 januari voor 40 euro besteld, nog niks ontvangen, en nu lees ik dat het oplichters zijn .
Helaas is de website nog steeds actief!
Geld kwijt waarschijnlijk.
Er zijn meer van dit soort online nep-kledingbedrijven actief, vaak met hetzelfde soort kleding.
Dit moet stoppen!!!!

Lady1234
Berichten: 26924
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Norella Sverige online kleding bestellen

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Dat kunt u dus zelf doen, door niet meer op Facebook bij die adverteerders te kopen.

FritzTheCat
Berichten: 236
Lid geworden op: 12 jun 2005 10:33
Locatie: Eindhoven
Contacteer:

Re: Norella Sverige online kleding bestellen

Ongelezen bericht door FritzTheCat »

Deze oplichters maken het wel heel makkelijk.
Geen enkele van de "Quick Links" werkt........................duidelijk genoeg lijkt mij.

NeoDutchio
Berichten: 12274
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: Norella Sverige online kleding bestellen

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

esther.wesseling schreef:
18 feb 2021 16:02
Dit moet stoppen!!!!
Waarom gaat menig winkelketen failliet en blijven dropshippers, Seats&Sofa en ticketverkoopbureau's bestaan? Een bedrijf zonder mailadres, zonder contactgegevens, zonder KVK vermelding en zonder adres, waarom zou je daar willen bestellen? Zolang mensen eerst doen en daarna pas kijken blijven dergelijke zolderkamerhobbiesten doorgaan. Het stoppen hebt u zelf in de hand. En niet alleen u, alle honderden anderen die het afgelopen jaar geklaagd hebben over dropshippers.

wrijvers
Berichten: 1
Lid geworden op: 19 feb 2021 08:49

Re: Norella Sverige online kleding bestellen

Ongelezen bericht door wrijvers »

Ook wij zijnde dupe van deze firma
betaald maar reageren niet op mails

NeoDutchio
Berichten: 12274
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: Norella Sverige online kleding bestellen

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

wrijvers schreef:
19 feb 2021 08:54
Ook wij zijnde dupe van deze firma
betaald maar reageren niet op mails
U bent de dupe van uw eigen handelen, dat is wat anders.

Moneyman
Berichten: 29872
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Norella Sverige online kleding bestellen

Ongelezen bericht door Moneyman »

NeoDutchio schreef:
19 feb 2021 09:11
wrijvers schreef:
19 feb 2021 08:54
Ook wij zijnde dupe van deze firma betaald maar reageren niet op mails
U bent de dupe van uw eigen handelen, dat is wat anders.
Dat is natuurlijk onzin (typisch voorbeeld van "blame the victim").

Uiteraard is het naïef en niet slim om hier te bestellen, maar de enige die iemand dupeert, is degene die wanpresteert: de verkoper dus.

Gesloten