LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Conflict met ouders, kan ongewenst mobielabbonement KPN niet opzeggen

Problemen met jouw aansluiting of met jouw provider van internetdiensten? Discussieer dan hier daarover.
Rosaroosa
Berichten: 8
Lid geworden op: 18 feb 2021 16:29

Conflict met ouders, kan ongewenst mobielabbonement KPN niet opzeggen

Ongelezen bericht door Rosaroosa »

Beste allemaal,

Ik ben nieuw op dit forum, dus als eerste wil ik hallo tegen iedereen zeggen.

Een paar jaar geleden toen ik nog bij mijn ouders woonde en minderjarig was, heeft mijn moeder een gezinsabbonement aangevraagd bij KPN. Ik heb zelf nooit een contract getekend. Nu ben ik 22 en in een ernstig conflict met mijn ouders. Gevolg is dat ik niet bij mijn gegevens van KPN kan, niet kan zien hoeveel data ik verbruik etc, want dat is nogsteeds bij mijn moeder in beheer. Opzeggen zou officieel pas kunnen in oktober terwijl ik dit contract (wat ik zelf niet ondertekend heb) al meerdere jaren heb.

Ik vind het geen fijn idee dat middenin dit conflict, ik geen toegang heb tot mijn gegevens. Ik heb KPN gebeld en er is geen mogelijkheid om mijn abonnement eerder op te zeggen zelfs niet onder deze omstandigheden. Ik wilde in het forum vragen of iemand hier een mogelijkheid weet om dit contract toch eerder op te kunnen zeggen aangezien dit toch een vervelende situatie is.

reggie2
Berichten: 3370
Lid geworden op: 12 feb 2017 18:27

Re: Conflict met ouders, kan ongewenst mobielabbonement KPN niet opzeggen

Ongelezen bericht door reggie2 »

Je ouders vragen? wie weet lost dat het conflict op

Mk
Berichten: 986
Lid geworden op: 01 aug 2005 19:51

Re: Conflict met ouders, kan ongewenst mobielabbonement KPN niet opzeggen

Ongelezen bericht door Mk »

Staat het abonnement wel op jouw naam? En betaal je ervoor? Zo niet, dan staat het abonnement dus op naam van je moeder en kan je er m.i. sowieso niets mee.

Als het wel op je eigen naam staat en je er zelf voor betaalt, dan vraag ik me af hoe dat tot oktober kan lopen zonder dat je zelf eerder voor een verlenging getekend hebt.

Lady1234
Berichten: 26914
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Conflict met ouders, kan ongewenst mobielabbonement KPN niet opzeggen

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Je hoeft voor een verlenging niet te tekenen.

Jablan
Berichten: 6184
Lid geworden op: 24 jan 2005 20:49
Contacteer:

Re: Conflict met ouders, kan ongewenst mobielabbonement KPN niet opzeggen

Ongelezen bericht door Jablan »

Hallo Roosarosa,

De snelste oplossing is eerst zelf een abonnement met een nieuw nummer afsluiten, dan een maand de tijd nemen om alles over te zetten naar je nieuwe nummer en daarna doe je de sim-kaart van het oude nummer in een envelop bij je ouders in de brievenbus. Je hebt dan 1 maand dubbele kosten, maar zo verschrikkelijk duur zijn losse abonnementen niet.

Succes ermee.

mahadma
Berichten: 2540
Lid geworden op: 03 dec 2015 13:52

Re: Conflict met ouders, kan ongewenst mobielabbonement KPN niet opzeggen

Ongelezen bericht door mahadma »

Uw moeder heeft de abo's ooit besteld en dus onder haar beheer en voor haar kosten.

U zult dus met haar in conclaaf moeten gaan en spijkers met koppen slaan,

Weigert ze dat, dan open je met een nieuw nummer (je enige optie) een eigen abo en geeft je je moeder de simkaart en of telefoon (clean) terug met vriendelijke groeten, uitgaande dat zij de 100% van de rekening betaald. Kopieer eerst je simkaart/tel nummers en wens haar een fijne dag.

Rosaroosa
Berichten: 8
Lid geworden op: 18 feb 2021 16:29

Re: Conflict met ouders, kan ongewenst mobielabbonement KPN niet opzeggen

Ongelezen bericht door Rosaroosa »

Hartstikke bedankt voor al jullie reacties!

Het abonnement staat op haar naam, maar bij mij wordt wel elke maand door KPN een bedrag afgeschreven.

Het is vervelend, maar inderdaad een nieuw nummer aanvragen bij een andere provider en de simkaart van KPN door de brievenbus gooien kan een optie zijn. Ik moet dan echter wel zorgen dat er niets meer van mijn rekening afgeschreven kan worden. Ik zal dit morgen telefonisch proberen te regelen, aangezien ik online niet bij de gegevens kan van mijnKPN. Ik zal laten weten of dat mogelijk is.

KPN doet in ieder geval heel moeilijk dat er voor juni niks aangepast kan worden. Ik of mijn ouders zitten er volgens hen dus sowieso tot oktober aan vast. Als ik in conclaaf met mijn moeder zou gaan, zou pas in juni aangegeven kunnen worden dat ik wil opzeggen.

Jablan
Berichten: 6184
Lid geworden op: 24 jan 2005 20:49
Contacteer:

Re: Conflict met ouders, kan ongewenst mobielabbonement KPN niet opzeggen

Ongelezen bericht door Jablan »

Heb je het bankrekeningnummer van je ouders? Als het mogelijk is om de IBAN te wijzigen, kun je dat proberen - maar doe het pas nadat je de simkaart echt niet meer gebruikt. Denk er ook aan alle apps op basis van je telefoonnummer aan te passen naar je nieuwe nummer.

Bob Schurkjens
Berichten: 9778
Lid geworden op: 13 jun 2005 01:41

Re: Conflict met ouders, kan ongewenst mobielabbonement KPN niet opzeggen

Ongelezen bericht door Bob Schurkjens »

Wat ik mensen met problemen met KPN hier al eerder heb voorgelegd is dat ze hun klacht op Klachtenkompas van de Consumentenbond kunnen zetten. Daar zit een team van KPN om complexere klachten toch goed op te lossen. Ik zou je klacht dus daar neerleggen.

Je bent meerderjarig en hebt daarmee beslissingsbevoegdheid boven je moeder. Het moet daarom voldoende zijn om zelf aan te geven bij KPN dat jouw abonnement niet verlengd mag worden en dat jouw incassomachtiging per oktober a.s. wordt beëindigd. Het is logisch dat je dit niet via je ouders wil regelen en dat mag KPN ook niet van je verlangen. Je zou anders "gegijzeld" kunnen worden door een kwaadwillende ouder via KPN en dat is natuurlijk niet de bedoeling.

Met andere woorden: jouw moeder staat hier volledig buiten.

https://www.klachtenkompas.nl/bedrijf/k ... 9a0f02f547

Ik vraag me ook af of je ouders online inzicht hebben in je belgegevens. In dat geval moet je per direct kunnen opzeggen.

Nijogeth
Berichten: 9912
Lid geworden op: 28 apr 2017 19:51

Re: Conflict met ouders, kan ongewenst mobielabbonement KPN niet opzeggen

Ongelezen bericht door Nijogeth »

Jablan schreef:
18 feb 2021 22:29
Heb je het bankrekeningnummer van je ouders? Als het mogelijk is om de IBAN te wijzigen, kun je dat proberen - maar doe het pas nadat je de simkaart echt niet meer gebruikt.
Daarvoor moet je dus bij mijnKPN kunnen. En dat gaat niet als die op naam van haar moeder staat en aan haar email is gelinkt.

Mijn eigen telefoonabonnement staat al sinds mijn 15e op naam van mijn moeder. Ik betaal echter zelf en het is gekoppeld aan mijn emailadres. Het op mijn eigen naam zetten hebben we wel geprobeerd, maar behalve het emailadres en het rekeningnummer wijzigen kon men bij de KPN winkel helemaal niets betekenen. Dus hebben we besloten dat het zo goed is.

Nu ik ben verhuisd komt het ze ook heel goed uit, want door dat abonnement op haar naam en adres, krijgen ze nu Fox eredivisie gratis. Dus nu laten we het zeker zo.

Kokka1
Berichten: 398
Lid geworden op: 23 jul 2011 23:32

Re: Conflict met ouders, kan ongewenst mobielabbonement KPN niet opzeggen

Ongelezen bericht door Kokka1 »

Het lijkt mij dat als jij geen contract met ze hebt, je de betaling gewoon kan stoppen. als er dan een rekening komt dan zal hij vanzelf naar je ouders gaan.
maar de grote vraag is natuurlijk, is dit gedoe met dat telefoonnummer wel echt het probleem? wat speelt er tussen je ouders en jij waardoor je zoiets onbenulligs als een telefoonabonnement niet uit kan praten?

Bob Schurkjens
Berichten: 9778
Lid geworden op: 13 jun 2005 01:41

Re: Conflict met ouders, kan ongewenst mobielabbonement KPN niet opzeggen

Ongelezen bericht door Bob Schurkjens »

KPN doet in ieder geval heel moeilijk dat er voor juni niks aangepast kan worden. Ik of mijn ouders zitten er volgens hen dus sowieso tot oktober aan vast. Als ik in conclaaf met mijn moeder zou gaan, zou pas in juni aangegeven kunnen worden dat ik wil opzeggen.
Hier ben je trouwens vals voorgelicht door KPN. Jij hebt wettelijk recht om op te zeggen wanneer jij dat wilt. Stel dat je vandaag een jaarabonnement afsluit. Dan mag je morgen opzeggen per 19-2-2022. En dat weten ze bij KPN.

Rosaroosa
Berichten: 8
Lid geworden op: 18 feb 2021 16:29

Re: Conflict met ouders, kan ongewenst mobielabbonement KPN niet opzeggen

Ongelezen bericht door Rosaroosa »

Kokka1 schreef:
19 feb 2021 09:12
Het lijkt mij dat als jij geen contract met ze hebt, je de betaling gewoon kan stoppen. als er dan een rekening komt dan zal hij vanzelf naar je ouders gaan.
maar de grote vraag is natuurlijk, is dit gedoe met dat telefoonnummer wel echt het probleem? wat speelt er tussen je ouders en jij waardoor je zoiets onbenulligs als een telefoonabonnement niet uit kan praten?
Nogmaals dank voor alle reacties.

Het conflict met mijn ouders gaat inderdaad niet alleen over het telefoonnummer maar speelt al langdurig en gaat veel dieper. Het contact is al een tijd verbroken, dus dit soort dingen "uitpraten" zit er niet meer in helaas. Ik weet niet of ik de rekening stop kan zetten, aangezien mijn IBAN nummer nu bekend is bij KPN. Mijn ouders zouden in principe dan weer mijn rekening aan kunnen geven bij KPN. Het geld wordt ondanks dat het op mijn moeders naam staat, wel van mijn rekening afgeschreven.

Rosaroosa
Berichten: 8
Lid geworden op: 18 feb 2021 16:29

Re: Conflict met ouders, kan ongewenst mobielabbonement KPN niet opzeggen

Ongelezen bericht door Rosaroosa »

Bob Schurkjens schreef:
19 feb 2021 08:32
Wat ik mensen met problemen met KPN hier al eerder heb voorgelegd is dat ze hun klacht op Klachtenkompas van de Consumentenbond kunnen zetten. Daar zit een team van KPN om complexere klachten toch goed op te lossen. Ik zou je klacht dus daar neerleggen.

Je bent meerderjarig en hebt daarmee beslissingsbevoegdheid boven je moeder. Het moet daarom voldoende zijn om zelf aan te geven bij KPN dat jouw abonnement niet verlengd mag worden en dat jouw incassomachtiging per oktober a.s. wordt beëindigd. Het is logisch dat je dit niet via je ouders wil regelen en dat mag KPN ook niet van je verlangen. Je zou anders "gegijzeld" kunnen worden door een kwaadwillende ouder via KPN en dat is natuurlijk niet de bedoeling.

Met andere woorden: jouw moeder staat hier volledig buiten.

https://www.klachtenkompas.nl/bedrijf/k ... 9a0f02f547

Ik vraag me ook af of je ouders online inzicht hebben in je belgegevens. In dat geval moet je per direct kunnen opzeggen.
Dank, ik ga mijn klacht daar neerleggen, ik houd jullie op de hoogte.

Rosaroosa
Berichten: 8
Lid geworden op: 18 feb 2021 16:29

Re: Conflict met ouders, kan ongewenst mobielabbonement KPN niet opzeggen

Ongelezen bericht door Rosaroosa »

Bob Schurkjens schreef:
19 feb 2021 09:22
KPN doet in ieder geval heel moeilijk dat er voor juni niks aangepast kan worden. Ik of mijn ouders zitten er volgens hen dus sowieso tot oktober aan vast. Als ik in conclaaf met mijn moeder zou gaan, zou pas in juni aangegeven kunnen worden dat ik wil opzeggen.
Hier ben je trouwens vals voorgelicht door KPN. Jij hebt wettelijk recht om op te zeggen wanneer jij dat wilt. Stel dat je vandaag een jaarabonnement afsluit. Dan mag je morgen opzeggen per 19-2-2022. En dat weten ze bij KPN.
Klopt dit? En hoe kan ik dit regelen? Ik heb vorig jaar namelijk ook proberen op te zeggen, maar toen was ik net zoals in dit jaar, weer te vroeg met aangeven dat ik op wil zeggen. Vervolgens was ik weer te laat....

Bob Schurkjens
Berichten: 9778
Lid geworden op: 13 jun 2005 01:41

Re: Conflict met ouders, kan ongewenst mobielabbonement KPN niet opzeggen

Ongelezen bericht door Bob Schurkjens »

Je kan inloggen op je internetbankieren, je lijst met incassomachtigingen opzoeken en dan de incassomachtiging intrekken voor KPN. Vervolgens kun je deze permanent blokkeren.

Ik zou gewoon een ander abonnement en nummer nemen en er mijn contacten van op de hoogte brengen. Nummerbehoud zal je moeder misschien toestemming voor moeten geven en dat kan ze dan weigeren.

Bob Schurkjens
Berichten: 9778
Lid geworden op: 13 jun 2005 01:41

Re: Conflict met ouders, kan ongewenst mobielabbonement KPN niet opzeggen

Ongelezen bericht door Bob Schurkjens »

Rosaroosa schreef:
19 feb 2021 09:36
Bob Schurkjens schreef:
19 feb 2021 09:22
KPN doet in ieder geval heel moeilijk dat er voor juni niks aangepast kan worden. Ik of mijn ouders zitten er volgens hen dus sowieso tot oktober aan vast. Als ik in conclaaf met mijn moeder zou gaan, zou pas in juni aangegeven kunnen worden dat ik wil opzeggen.
Hier ben je trouwens vals voorgelicht door KPN. Jij hebt wettelijk recht om op te zeggen wanneer jij dat wilt. Stel dat je vandaag een jaarabonnement afsluit. Dan mag je morgen opzeggen per 19-2-2022. En dat weten ze bij KPN.
Klopt dit? En hoe kan ik dit regelen? Ik heb vorig jaar namelijk ook proberen op te zeggen, maar toen was ik net zoals in dit jaar, weer te vroeg met aangeven dat ik op wil zeggen. Vervolgens was ik weer te laat....
Dat is écht schandalig. Dat mogen ze absoluut niet doen. Ze zijn de boel dan echt aan het flessen. Wat vervelend zeg. Er zijn wettelijke regels die ze goed kennen en dus aan hun laars lappen.

sjohie
Berichten: 11237
Lid geworden op: 29 okt 2011 10:36

Re: Conflict met ouders, kan ongewenst mobielabbonement KPN niet opzeggen

Ongelezen bericht door sjohie »

Bob Schurkjens schreef:
19 feb 2021 09:42
Rosaroosa schreef:
19 feb 2021 09:36
Bob Schurkjens schreef:
19 feb 2021 09:22


Hier ben je trouwens vals voorgelicht door KPN. Jij hebt wettelijk recht om op te zeggen wanneer jij dat wilt. Stel dat je vandaag een jaarabonnement afsluit. Dan mag je morgen opzeggen per 19-2-2022. En dat weten ze bij KPN.
Klopt dit? En hoe kan ik dit regelen? Ik heb vorig jaar namelijk ook proberen op te zeggen, maar toen was ik net zoals in dit jaar, weer te vroeg met aangeven dat ik op wil zeggen. Vervolgens was ik weer te laat....
Dat is écht schandalig. Dat mogen ze absoluut niet doen. Ze zijn de boel dan echt aan het flessen. Wat vervelend zeg. Er zijn wettelijke regels die ze goed kennen en dus aan hun laars lappen.
Nou is dit wel een vrij uitzonderlijke samenloop van omstandigheden, die voor de gemiddelde callcenter medewerker ook niet gesneden koek zal zijn. Dat betekent niet dat ze dan maar wat moeten aan klootviolen, ze zouden hier een escalatie procedure voor moeten hebben bij het callcenter, zodat het ten burele komt van iemand die dit snapt, en vooral wél kan oplossen.

Bob Schurkjens
Berichten: 9778
Lid geworden op: 13 jun 2005 01:41

Re: Conflict met ouders, kan ongewenst mobielabbonement KPN niet opzeggen

Ongelezen bericht door Bob Schurkjens »

KPN bedenkt eigen regels inzake opzeggen en dat laat de wetgever niet toe. De rest doet er niet toe.

Moneyman
Berichten: 29870
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Conflict met ouders, kan ongewenst mobielabbonement KPN niet opzeggen

Ongelezen bericht door Moneyman »

Ik kan me zomaar voorstellen dat de factor dat iemand anders dan de abonnementhouder wil opzeggen een behoorlijke rol speelt. Ik zou dus niet te snel harde conclusies trekken in deze toch uitzonderlijke situatie.

Gesloten