Feedback op het Forum - deel 3

Lees de huisregels goed door voordat je berichten op het forum van Radar plaatst.
Radar
Site Admin
Berichten: 5510
Lid geworden op: 22 apr 2004 10:56

Re: Feedback op het Forum - deel 3

Ongelezen bericht door Radar »

Ter info:
-de bug met de verkeerde omleiding van een notificatie naar het Categorieën-scherm is gefixt.
-de bug met de verkeerde plaatsingstijd op de hoofdpagina is gefixt.

De kolom met onbeantwoorde topics wordt nog naar gekeken!

Alvast een fijn weekend! ^YB

Moneyman
Berichten: 30090
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Feedback op het Forum - deel 3

Ongelezen bericht door Moneyman »

Het forum heeft de laatste dagen behoorlijk de hik. Time-outs en dergelijke.
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/ext/avrotros/at_layout/event/main_listener.php on line 79: file_get_contents(https://radar.avrotros.nl/index.php?id=8): failed to open stream: HTTP request failed! HTTP/1.1 502 Bad Gateway
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions.php on line 4130: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at [ROOT]/includes/functions.php:3009)
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions.php on line 4130: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at [ROOT]/includes/functions.php:3009)
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions.php on line 4130: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at [ROOT]/includes/functions.php:3009)
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions.php on line 4130: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at [ROOT]/includes/functions.php:3009)
En als ik dan op de link in bovenstaande melding klik, krijg ik...
Informatie
Het forum is momenteel buiten gebruik vanwege technisch onderhoud. Probeer het later vandaag nog eens. Onze excuses voor het ongemak.

witte angora
Berichten: 30794
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Feedback op het Forum - deel 3

Ongelezen bericht door witte angora »

Hier op het lappie heb ik er geen last van: Windows 10 en browser Chrome.

Moneyman
Berichten: 30090
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Feedback op het Forum - deel 3

Ongelezen bericht door Moneyman »

Ik heb er (bij vlagen) last van op zowel m'n windows-pc als m'n Ipads en Iphone.

Moneyman
Berichten: 30090
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Feedback op het Forum - deel 3

Ongelezen bericht door Moneyman »

En daar was’tie weer:
Error 502 Ray ID: 61a3d4870ebe4c50 • 2021-01-31 13:37:56 UTC
Bad gateway
You
Browser
Working
Amsterdam
Cloudflare
Working
radar.avrotros.nl
Host
Error
What happened?

The web server reported a bad gateway error.
What can I do?

hebra98
Berichten: 1435
Lid geworden op: 09 nov 2012 15:33

Re: Feedback op het Forum - deel 3

Ongelezen bericht door hebra98 »

Mods,
waarom hebben jullie niet even gekeken naar het "Beste Mesh" topic alvorens hem helemaal te verwijderen?
Er zijn ook andere leden (anders dan de starter) die er wellicht nuttige informatie hebben geplaatst.

Ook lijkt het mij dat ik nog steeds geen afbeeldingen kan uploaden bij een bericht. En dat is al een behoorlijk lange tijd niet mogelijk.

Hebben jullie dit opgegeven?

Radar
Site Admin
Berichten: 5510
Lid geworden op: 22 apr 2004 10:56

Re: Feedback op het Forum - deel 3

Ongelezen bericht door Radar »

Hi Hebra98,

We zijn bezig met de site en ook dit is doorgezet.
Voor wat betreft het 'Beste Mesh'-topic: dat was een post van een spammer.
Als dat wordt gesignaleerd, worden alle posts verwijderd.

Groet,
Radar

Radar
Site Admin
Berichten: 5510
Lid geworden op: 22 apr 2004 10:56

Re: Feedback op het Forum - deel 3

Ongelezen bericht door Radar »

Hi Hebra98,

Ik heb zojuist contact gehad met de technische afdeling, zie hier de reactie:

'Dat klopt, deze functionaliteit is uitgeschakeld in het forum zelf, dus geen enkele gebruiker kan dat. Je kunt het aanzetten maar bij de eerst volgende uitrol van het forum is alles dan weg, dus dat kun je beter niet doen.
Het probleem is dat phpBB geen ondersteuning heeft voor een externe opslag in de Cloud.
Advies: sla afbeeldingen die je post onderbouwen even ergens anders op. Je kunt die URL in het forum gebruiken.

Groet,
Radar ^TV

hebra98
Berichten: 1435
Lid geworden op: 09 nov 2012 15:33

Re: Feedback op het Forum - deel 3

Ongelezen bericht door hebra98 »

Radar schreef:
18 feb 2021 14:07
Hi Hebra98,

Ik heb zojuist contact gehad met de technische afdeling, zie hier de reactie:

'Dat klopt, deze functionaliteit is uitgeschakeld in het forum zelf, dus geen enkele gebruiker kan dat. Je kunt het aanzetten maar bij de eerst volgende uitrol van het forum is alles dan weg, dus dat kun je beter niet doen.
Het probleem is dat phpBB geen ondersteuning heeft voor een externe opslag in de Cloud.
Advies: sla afbeeldingen die je post onderbouwen even ergens anders op. Je kunt die URL in het forum gebruiken.

Groet,
Radar ^TV
>>
Niet echt een heel logisch standpunt.
Nu moet ik dus een "eigen photobucket" koppelen aan dit forum en kan daarmee nooit de foto's hieruit verwijderen.
Want dan is de foto ook weg op dit forum.
Kan me niet voorstellen dat elk lid hier een eigen foto opslag moet onderhouden om het forum deze functie te bieden.
En wat is bedoelt met "de eerst volgende uitrol" ?

Maar goed, geen afbeeldingen meer...

Moneyman
Berichten: 30090
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Feedback op het Forum - deel 3

Ongelezen bericht door Moneyman »

hebra98 schreef:
19 feb 2021 12:03
Niet echt een heel logisch standpunt.
Maar wel de praktijk op steeds meer fora. Je zult dus inderdaad een externe host moeten gebruiken, met als nadeel dat topics vaak onbruikbaar worden na verloop van tijd omdat de foto's niet meer gehost worden.

hebra98
Berichten: 1435
Lid geworden op: 09 nov 2012 15:33

Re: Feedback op het Forum - deel 3

Ongelezen bericht door hebra98 »

Moneyman schreef:
19 feb 2021 12:05
hebra98 schreef:
19 feb 2021 12:03
Niet echt een heel logisch standpunt.
Maar wel de praktijk op steeds meer fora. Je zult dus inderdaad een externe host moeten gebruiken, met als nadeel dat topics vaak onbruikbaar worden na verloop van tijd omdat de foto's niet meer gehost worden.
>>
Het maakt het forum volgens mij ook minder anoniem als je een host gebruikt om je afbeeldingen te hosten.
Of je moet, als dat al mogelijk is, een anonieme host opzetten alleen om je afbeeldingen op dit forum te laten zien.

Hmmm... dat verklaard wellicht waarom er nog maar weinig afbeeldingen in het forum worden geplaatst.

Moneyman
Berichten: 30090
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Feedback op het Forum - deel 3

Ongelezen bericht door Moneyman »

Er zijn zat externe hostingsites toch? Lijkt mij wel anoniem, of zie jij dat anders?

hebra98
Berichten: 1435
Lid geworden op: 09 nov 2012 15:33

Re: Feedback op het Forum - deel 3

Ongelezen bericht door hebra98 »

Wellicht zijn die er wel maar ik heb een eigen VPS host die ik niet ga koppelen, op wat voor manier dan ook, met dit forum.
En ik heb geen enkele reden om alleen voor dit forum weer een ander (extra) account te moeten maken om hier afbeeldingen te gebruiken.

Maar dat is natuurlijk mijn keuze, anderen moeten dit zelf bepalen.
Al denk ik wel dat veel minder "ervaren" internetters niet weet hoe ze dit moeten doen.
Daarbij denk ik natuurlijk ook aan de oudere bezoekers van dit forum.

Moneyman
Berichten: 30090
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Feedback op het Forum - deel 3

Ongelezen bericht door Moneyman »

In mijn beleving worden er hier niet zoveel plaatjes gepost dat het echt een issue is. Hooguit handig, af en toe, en als het dan echt moet, is een Flickr-accountje zo gemaakt.

M'n eigen server zou ik hier ook niet gebruiken inderdaad :D

juliomariner
Berichten: 4827
Lid geworden op: 27 apr 2007 16:55

Re: Feedback op het Forum - deel 3

Ongelezen bericht door juliomariner »

De foto's die op andere consumentenfora (o.a. bij de collega' s van Kassa) staan zijn vaak van een zulk dramatische kwaliteit dat deze eigenlijk weinig aan een topic toevoegen.
Ik mis dus hier geen foto's

PeterPeters1966
Berichten: 1545
Lid geworden op: 06 jan 2021 22:51

Re: Feedback op het Forum - deel 3

Ongelezen bericht door PeterPeters1966 »

Ik zie dat de moderator een topic heeft gesloten waar geklaagd werd over het TV-programma met als argument dat het gesloten is om te klagen en te schreeuwen. Mag ik dan aannemen dat de moderator voortaan ook topics met ongefundeerde beschuldigingen aan het adres van bedrijven om een vergelijkbare reden gaat sluiten? Dus geen onderwerpen met met beschuldigingen van oplichting zonder bewijzen.

Lady1234
Berichten: 27119
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Feedback op het Forum - deel 3

Ongelezen bericht door Lady1234 »

PeterPeters1966 schreef:
21 feb 2021 16:50
Ik zie dat de moderator een topic heeft gesloten waar geklaagd werd over het TV-programma met als argument dat het gesloten is om te klagen en te schreeuwen. Mag ik dan aannemen dat de moderator voortaan ook topics met ongefundeerde beschuldigingen aan het adres van bedrijven om een vergelijkbare reden gaat sluiten? Dus geen onderwerpen met met beschuldigingen van oplichting zonder bewijzen.
Dat moet u in het Feed back topic vragen. Maar volgens mij werd er niet geklaagd over het programma.
Laatst gewijzigd door Radar op 21 feb 2021 17:24, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Bericht uit de Huiskamer naar dit topic verplaatst. Radar^SK

Radar
Site Admin
Berichten: 5510
Lid geworden op: 22 apr 2004 10:56

Re: Feedback op het Forum - deel 3

Ongelezen bericht door Radar »

PeterPeters1966 schreef:
21 feb 2021 16:50
Ik zie dat de moderator een topic heeft gesloten waar geklaagd werd over het TV-programma met als argument dat het gesloten is om te klagen en te schreeuwen. Mag ik dan aannemen dat de moderator voortaan ook topics met ongefundeerde beschuldigingen aan het adres van bedrijven om een vergelijkbare reden gaat sluiten? Dus geen onderwerpen met met beschuldigingen van oplichting zonder bewijzen.
Nee, dat ging helemaal niet over de uitzending. Binnen zeven minuten werden door dezelfde gebruiker twee topics geplaatst, waarvan de voornaamste overeenkomst eigenlijk is dat ze allebei van een behoorlijk laag niveau zijn en ik er met de beste wil ter wereld niet de intentie om een serieus gesprek op gang te brengen uit kon halen. Het was dus niet zozeer één topic op zich, maar de combinatie van beiden waardoor ik dacht 'weg ermee'. Oordeel zelf maar:

tips-f144/waarom-is-het-zo-nodig-om-in- ... 96185.html
overig-gezondheid-voeding-f97/pannen-in ... 96186.html

Spijt me zeer, maar dit lijkt qua toon toch eerder op, ik noem eens wat, boze Facebookreacties in plaats van levensvatbare topics met een serieuze (consumenten)vraag. In die zin dacht ik 'nouja, klagen mag en staat iedereen vrij (ook over het programma en/of de moderatie, be my guest), maar in deze vorm schiet het allemaal bepaald niet op en is niemand er wijzer van geworden of mee geholpen.'

Beschuldigingen van oplichting, tsja, ik moet zeggen dat ik dat zelf doorgaans wel redelijk snel in de smiezen heb en dan ook optreed. Mocht je concrete (recente/huidige) voorbeelden hebben van topics waar het mis gaat, voel je vooral vrij om ze te melden, dan kijken we er met alle plezier even naar.

Hartelijke groet, Radar^SK

Matrox1983
Berichten: 7
Lid geworden op: 23 feb 2021 10:56

Re: Feedback op het Forum - deel 3

Ongelezen bericht door Matrox1983 »

Wanneer kan ik berichten plaatsen?

kuklos
Berichten: 9771
Lid geworden op: 24 aug 2004 11:06

Re: Feedback op het Forum - deel 3

Ongelezen bericht door kuklos »


Gesloten