LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Norella Sverige online kleding bestellen

Hier kan je jouw mening kwijt over zaken die niet voorkomen in de bovenstaande onderwerpen.
NeoDutchio
Berichten: 12300
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: Norella Sverige online kleding bestellen

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

Moneyman schreef:
19 feb 2021 09:53
NeoDutchio schreef:
19 feb 2021 09:11
wrijvers schreef:
19 feb 2021 08:54
Ook wij zijnde dupe van deze firma betaald maar reageren niet op mails
U bent de dupe van uw eigen handelen, dat is wat anders.
Dat is natuurlijk onzin (typisch voorbeeld van "blame the victim").

Uiteraard is het naïef en niet slim om hier te bestellen, maar de enige die iemand dupeert, is degene die wanpresteert: de verkoper dus.
Dat is uw mening, niet de mijne. In mijn mening is iedereen verantwoordelijk voor zijn eigen daden. Als je dus gaat bestellen bij een site die zich aan geen enkele wettelijke regeling houdt weet je dus al wat je kan gaan verwachten. Als ik door rood rij kan ik de auto of het verkeerslicht ook niet de schuld geven.

Moneyman
Berichten: 29987
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Norella Sverige online kleding bestellen

Ongelezen bericht door Moneyman »

NeoDutchio schreef:
19 feb 2021 10:55
Moneyman schreef:
19 feb 2021 09:53
NeoDutchio schreef:
19 feb 2021 09:11
U bent de dupe van uw eigen handelen, dat is wat anders.
Dat is natuurlijk onzin (typisch voorbeeld van "blame the victim").
Uiteraard is het naïef en niet slim om hier te bestellen, maar de enige die iemand dupeert, is degene die wanpresteert: de verkoper dus.
Dat is uw mening, niet de mijne. In mijn mening is iedereen verantwoordelijk voor zijn eigen daden. Als je dus gaat bestellen bij een site die zich aan geen enkele wettelijke regeling houdt weet je dus al wat je kan gaan verwachten.
Exact wat ik al schreef: blame the victim.
NeoDutchio schreef:
19 feb 2021 10:55
Als ik door rood rij kan ik de auto of het verkeerslicht ook niet de schuld geven.
Klopt. Je hebt dan namelijk ook een wettelijk verbod overtreden en dáárin ligt jouw aansprakelijkheid. Dat is hier echter niet aan de orde.

Heel plat: domheid of naïviteit is niet verboden en niet strafbaar.

NeoDutchio
Berichten: 12300
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: Norella Sverige online kleding bestellen

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

Moneyman schreef:
19 feb 2021 11:01
Heel plat: domheid of naïviteit is niet verboden en niet strafbaar.
Ik zeg ook niet dat het verboden of strafbaar is. Maar wel dat je zelf verantwoordelijk bent voor je eigen daden.

Moneyman
Berichten: 29987
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Norella Sverige online kleding bestellen

Ongelezen bericht door Moneyman »

Je bestrijdt letterlijk dat iemand gedupeerd is door dit bedrijf. En dat is ronduit onzin.

artilux
Berichten: 103
Lid geworden op: 02 jul 2017 11:55

Re: Norella Sverige online kleding bestellen

Ongelezen bericht door artilux »

Toch onvoorstelbaar dat er nog mensen zijn die bij zo,n bedrijf bestellen.
Op internet , tv de krant overal word je gewaarschuwd, en toch tuinen ze er weer in.
In zich hier ook nog beklagen.
Zou me rot schamen. :(

Ankeline
Berichten: 1
Lid geworden op: 22 feb 2021 15:26

Re: Norella Sverige online kleding bestellen

Ongelezen bericht door Ankeline »

Ook ik ben opgelicht door deze "leverancier". Niet veel, 'maar' 38,-
Besteld en betaald 2 febr.2021. Helaas nooit meer iets gehoord en bedrijf reageert niet op mail. Ik ben bang dat ik mn geld kwijt ben en hier niets aan te doen is.
De vraag is of hier niets aan te doen is. Het effect is dat je erg bang wordt om online iets te bestellen. Ik voel er erg veel voor om dit aan de kaak te stellen.
Veel internetbedrijfjes bieden zaken aan. Al die kleine bedragen bij elkaar kan aardig oplopen. Terug halen van je betaling via je bank is geen optie omdat je zelf de opdracht hebt gegeven.

Lady1234
Berichten: 27068
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Norella Sverige online kleding bestellen

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Het wordt overal “aan de kaak” gesteld. Maar mensen gaan achteraf pas lezen.

NeoDutchio
Berichten: 12300
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: Norella Sverige online kleding bestellen

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

Ankeline schreef:
22 feb 2021 15:37
Ook ik ben opgelicht door deze "leverancier". Niet veel, 'maar' 38,-
Besteld en betaald 2 febr.2021. Helaas nooit meer iets gehoord en bedrijf reageert niet op mail. Ik ben bang dat ik mn geld kwijt ben en hier niets aan te doen is.
De vraag is of hier niets aan te doen is. Het effect is dat je erg bang wordt om online iets te bestellen. Ik voel er erg veel voor om dit aan de kaak te stellen.
Veel internetbedrijfjes bieden zaken aan. Al die kleine bedragen bij elkaar kan aardig oplopen. Terug halen van je betaling via je bank is geen optie omdat je zelf de opdracht hebt gegeven.
Online bestellen hoeft echt niet eng te zijn. Elke site behoort zich aan de wet te houden, doen ze dat niet, dan moet u daar dus niet bestellen. Staat er geen KVK nummer, geen fysiek adres, geen contact gegevens en kloppen deze gegevens als ze er wel staan niet, dan een webshopje verder gaan klikken. Maar dat is in de afgelopen jaar als zo'n 250 keer aan de kaak gesteld. Online en in diverse televisieprogramma's.
En dat deze dropshippers bijna slapend rijd worden is niet zo vreemd te noemen. Mensen kopen eerst en gaan daarna pas kijken, de omgekeerde wereld. Door die handelswijze wordt men niet opgelicht, maar licht men zichzelf op.

Maar, nog even geduld. De spullen moeten uit China komen. Dat duurt even en dan krijgt u iets dat u niet besteld hebt.

sytsia bolhuis
Berichten: 1
Lid geworden op: 27 feb 2021 08:49

Re: Norella Sverige online kleding bestellen

Ongelezen bericht door sytsia bolhuis »

Ook ik heb een bestelling gedaan. Te laat gelezen over de recensies. Nu allerlei mails gestuurd maar geen reacties. Ben dus ook opgelicht!!!! Gelukkig niet voor een te groot bedrag, maar dit gedrag is niet niet goed te keuren. Met name door coronatijd dat je meer online besteld , doe je dit, wordt je opgelicht!!!!!!!!! :( Er staat bij resecties dat je dan naïef bent blablabla, maar je kunt het ook omdraaien he. Je bent gelukkig nog te goed van vertrouwen ,waar een ander misbruik van maakt. Het gedrag bepaald dat je nu achterdochtig wordt. Hoop dat dit bedrijf opgerold wordt. Ik baal enorm hiervan

NeoDutchio
Berichten: 12300
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: Norella Sverige online kleding bestellen

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

sytsia bolhuis schreef:
27 feb 2021 09:01
Het gedrag bepaald dat je nu achterdochtig wordt. Hoop dat dit bedrijf opgerold wordt. Ik baal enorm hiervan
Er is geen reden om achterdochtig te zijn. Wel is het verstandig om vooraf te kijken waar u gaat kopen. Als u een folder in de bus krijgt van een onbekende winkel, rent u daar dan ook direct heen en koopt het eerste wat u ziet? Online is dat niet anders.
Er zijn verplichtingen waaraan een webwinkel zich moet houden. In de basis is dat al het bekend maken wie de ondernemer is. Dus een KVK nummer en een adres. Als die al niet aanwezig is, dan weet je al dat je daar nooit zal moeten bestellen.

Het bedrijf zal niet opgerold worden. Sterker, als er genoeg klachten zijn komen ze onder een andere naam weer terug. Zo gaat het al meer dan een jaar.

alfatrion
Berichten: 21896
Lid geworden op: 25 jul 2006 21:05

Re: Norella Sverige online kleding bestellen

Ongelezen bericht door alfatrion »

NeoDutchio schreef:
19 feb 2021 09:11
wrijvers schreef:
19 feb 2021 08:54
Ook wij zijnde dupe van deze firma
betaald maar reageren niet op mails
U bent de dupe van uw eigen handelen, dat is wat anders.
Norella Sverige heeft een aanbod gedaan tot levering van een bepaald product tegen bepaald betaling. Wrijvers aanvaard dit aanbod. Wrijvers betaald het afgesproken bedrag maar Norella Sverige verzend het afgesproken product niet. Dit laatst is volgens jou niet de schuld van Norella Sverige maar van Wrijvers. Dat is krankzinnig. Immers, volgens jou is Wrijvers verantwoordelijk voor het handelen van Norella Sverige.

Lomperd
Berichten: 1
Lid geworden op: 27 feb 2021 14:15

Re: Norella Sverige online kleding bestellen

Ongelezen bericht door Lomperd »

Ben er ook ingetuind. Bestel nooit iets meer vanuit Facebook. Ook al ziet het nog zo mooi of verleidelijk uit.

NeoDutchio
Berichten: 12300
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: Norella Sverige online kleding bestellen

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

alfatrion schreef:
27 feb 2021 13:50
NeoDutchio schreef:
19 feb 2021 09:11
wrijvers schreef:
19 feb 2021 08:54
Ook wij zijnde dupe van deze firma betaald maar reageren niet op mails
U bent de dupe van uw eigen handelen, dat is wat anders.
Norella Sverige heeft een aanbod gedaan tot levering van een bepaald product tegen bepaald betaling. Wrijvers aanvaard dit aanbod. Wrijvers betaald het afgesproken bedrag maar Norella Sverige verzend het afgesproken product niet. Dit laatst is volgens jou niet de schuld van Norella Sverige maar van Wrijvers. Dat is krankzinnig. Immers, volgens jou is Wrijvers verantwoordelijk voor het handelen van Norella Sverige.
U blijft maar voor mij denken. En dan ook nog eens de verkeerde gedachtes in mijn mond leggen. Een nare, maar vooral vervelende eigenschap. Mijn woorden waren dat Wrijvers verantwoordelijk is voor het eigen handelen. Geen idee waar u dan leest dat zij verantwoordelijk zouden zijn voor het handelen van de 'verkoper'.
Overigens is een soortgelijke reactie al gegeven waar ik ook al op gereageerd heb. Waarom u na 8 dagen dezelfde reactie geeft zonder dat u schijnbaar mijn motivatie gelezen hebt ontgaat mij. Iets met olie en vuur? Of reageren om te reageren? Of een nieuwe discussie uitlokken?

alfatrion
Berichten: 21896
Lid geworden op: 25 jul 2006 21:05

Re: Norella Sverige online kleding bestellen

Ongelezen bericht door alfatrion »

Jouw standpunt is dat Wrijvers niet de dupe is geworden van de firma, maar dat hij de dupe is geworden van het feit dat hij bij dit bedrijf heeft besteld "en dat is heel wat anders", voeg je nog aan toe. Dat is het zelfde als stellen dat Wrijvers is geen slachtoffer is geworden van dit bedrijf, maar dat hij slachtoffer is geworden van zijn eigen handelen of dat Wrijvers niet is opgelicht door dit bedrijf, maar dat hij is opgelicht door zijn eigen handelen, had hij daar maar niet moet bestellen, een bestellen plaatsen is ook vragen om dat er niet geleverd wordt.

NeoDutchio
Berichten: 12300
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: Norella Sverige online kleding bestellen

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

alfatrion schreef:
27 feb 2021 17:36
Jouw standpunt is dat Wrijvers niet de dupe is geworden van de firma, maar dat hij de dupe is geworden van het feit dat hij bij dit bedrijf heeft besteld "en dat is heel wat anders", voeg je nog aan toe. Dat is het zelfde als stellen dat Wrijvers is geen slachtoffer is geworden van dit bedrijf, maar dat hij slachtoffer is geworden van zijn eigen handelen of dat Wrijvers niet is opgelicht door dit bedrijf, maar dat hij is opgelicht door zijn eigen handelen, had hij daar maar niet moet bestellen, een bestellen plaatsen is ook vragen om dat er niet geleverd wordt.
Mijn motivatie heb ik gegeven, wat snapt u daar niet aan? Waarom zou ik opnieuw die discussie aan moeten gaan? Als u iets niet snapt, vraag daar dan naar.

Revoked
Berichten: 1704
Lid geworden op: 28 nov 2017 00:45

Re: Norella Sverige online kleding bestellen

Ongelezen bericht door Revoked »

Alfa. Je reageert erg laat met welhaast een copy-paste van Moneyman. Dat meningsverschil is besproken en uitgelegd. Einde, dus. Laat het dan ook gaan. Inderdaad, een "et tu"-tje.

A.B
Berichten: 1
Lid geworden op: 05 mar 2021 23:47

Re: Norella Sverige online kleding bestellen

Ongelezen bericht door A.B »

Hallo mensen...ik heb op 19 feb bij deze site een bestelling geplaatst wat ik tot nu toe nix heb ontvangen ..ik bestel dus nooit zo op internet maar toevallig deze keer wel en helaas heb ik ook nog bij andere webshop dus (E RIDE)ook een spinning fiets besteld en intussen achter gekomen dat ook oplichterij was. de web shop is weg met zoveel mensen die betaald zijn en nix ontvangen hebben..dit is toch bizaar..ik snap er nix van.kan politie niet via hun rekeningnummer hun volgen? gek is dat ik bij die (E ride) voordat ik bestelde ook alle revieuws heb gechekt en iedereen was tevreden. nu ineens zijn ze verdwenen zoals die NorellaNL. Weet iemand een raad??ik moet echt hard voor mijn geld werken😪

Moneyman
Berichten: 29987
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Norella Sverige online kleding bestellen

Ongelezen bericht door Moneyman »

A.B schreef:
06 mar 2021 00:04
ik bestel dus nooit zo op internet maar toevallig deze keer wel en helaas heb ik ook nog bij andere webshop dus (E RIDE)ook een spinning fiets besteld en intussen achter gekomen dat ook oplichterij was.
Normaal nooit, maar nu dus toch meermaals... hm. Vervelend, want de kans dat je bij dit soort shops óf je bestelde artikelen ontvangt, óf je geld terugkrijgt is zeer klein. Ik hoop voor je dat die kleding en spinningfiets niet te duur waren.

Olgje
Berichten: 1
Lid geworden op: 16 mar 2021 09:34

Re: Norella Sverige online kleding bestellen

Ongelezen bericht door Olgje »

Trap er niet in.... Smeerlappen zijn het :cry: . Betalen en niet leveren of reageren. Dat dit soort gasten niet te pakken zijn, dat begrijp ik niet!! :evil:

Moneyman
Berichten: 29987
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Norella Sverige online kleding bestellen

Ongelezen bericht door Moneyman »

Olgje schreef:
16 mar 2021 09:40
Dat dit soort gasten niet te pakken zijn, dat begrijp ik niet!! :evil:
Je pakt ze het makkelijkst en het best door er gewoon niet te bestellen.

Gesloten