LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Coronavirus - algemeen topic

Bob Schurkjens
Berichten: 9778
Lid geworden op: 13 jun 2005 01:41

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door Bob Schurkjens »

De Action? Het ligt misschien aan mij maar ik moet er niet aan denken. Daar sta je dan in een mensenmassa die daar naar binnen wil. Opwinding alom. Mijn gezondheid is mij daar sowieso te dierbaar voor.

witte angora
Berichten: 30794
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door witte angora »

Lady1234 schreef:
26 feb 2021 22:42
Echt waar? De eerste levensbehoeften bij de Action?
Ja inderdaad. Een paar koelkastbakjes om puzzelstukjes te sorteren. Dat is wat mij betreft zeker een eerste levensbehoefte. Wat te denken van een paar rollen plastic zakjes mét handvat om de rommel uit de kattenbak naar de hondenhalte te transporteren? En dan heb ik dringend behoefte aan een opbergdoos voor het kattenvoer. Dat zit, aangezien ik het in zakken van 10 kilo koop, nu in een grote bak, maar dat neemt teveel ruimte in de provisiekast in.

Dus ja, dat is allemaal zeer, zeer dringend.

Oftewel, Lady, zeur niet zo, maar wees blij dat er in ieder geval iets mogelijk is.

Lady1234
Berichten: 27119
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Prullebakzakken zijn bij iedere super te koop. Net zoals doosjes om puzzelstukjes te sorteren. Laat dat kattenvoer in die zak en neem een Tupperware bakje, of iets dergelijks voor de dagelijkse behoefte.

Hoeft u niet in de rij te gaan staan bij de Action.

Bob Schurkjens
Berichten: 9778
Lid geworden op: 13 jun 2005 01:41

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door Bob Schurkjens »

Wel ironisch wanneer je uitgerekend bij Action besmet raakt. Voor mij een winkel voor koek, snoep en troep.

Moneyman
Berichten: 30090
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door Moneyman »

Voor mij alleen het laatste :lol: :lol:

witte angora
Berichten: 30794
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door witte angora »

Ach ja, Nederland is het afvalputje van Europa. Daarom gaat iedereen massaal naar de Action en de Ikea.

Bob Schurkjens
Berichten: 9778
Lid geworden op: 13 jun 2005 01:41

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door Bob Schurkjens »

Heb er anders aardig wat trekdrop eh

weggetrokken. Maar goed, das war einmal :lol:

16again
Berichten: 16104
Lid geworden op: 02 jul 2003 22:18

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door 16again »

Jose2501 schreef:
27 feb 2021 08:56
gaja schreef:
26 feb 2021 17:44
Weet iemand het actuele vaccinatieschema?
https://www.volkskrant.nl/cs-b29c582e
Nuttige pagina :oops:
In mijn browser is iedereen (18...90+ , wel of niet werkzaam in de zorg) vanaf begin mei aan de beurt.
Terwijl iemand van 90+ uit mijn omgeving 2 weken terug al een afspraak had

angel1978
Berichten: 10959
Lid geworden op: 30 aug 2005 11:08

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door angel1978 »

theodorus.k schreef:
27 feb 2021 09:35
Dat roep ik al een heel jaar, ik ben geen expert dus mijn stem telt niet. Maar gewoon een noodwet er door jassen om toch te kunnen blijven volhouden om alles om zeep te helpen. Het virus blijft gewoon bestaan en de varianten daarop. Je moet er mee leven.
Die 2 dingen hebben dan weer weinig tot niets met elkaar te maken.

Lowieze
Berichten: 6594
Lid geworden op: 30 nov 2017 10:09

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door Lowieze »

Jose2501 schreef:
27 feb 2021 09:00
Het dringt eindelijk door: https://nos.nl/l/2370489
Eindelijk? Gommers zei vorig jaar april al dat dit virus nooit meer weg zou gaan.

angel1978
Berichten: 10959
Lid geworden op: 30 aug 2005 11:08

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door angel1978 »

theodorus.k schreef:
27 feb 2021 10:42
Virussen gaan nooit weg, dus niet alleen dit virus! Dat is gewoon een vast gegeven. Onderzoek heeft uitgewezen dat het voorkomt uit een natuurlijke oorsprong, dus de rest van een leven van een mens zal altijd hier te maken blijven houden met deze nieuwe virussen, en die komen eraan.
Zo zwart / wit is het niet.

Erthanax
Berichten: 9682
Lid geworden op: 19 jan 2018 19:57

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door Erthanax »

Polio/kinderverlamming dan. Een zwaar invaliderende virusziekte, die nog steeds rondwaardt. Met een strak vaccinatieprogramma is die zo goed onder controle, dat het, althans in Europa, geen probleem meer is. De pokken zijn zelfs wereldwijd uitgeroeid.
Dat een virusziekte endemisch is of wordt, is op zich dus geen probleem.

Erthanax
Berichten: 9682
Lid geworden op: 19 jan 2018 19:57

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door Erthanax »

Naarmate er meer kennis wordt vergaard en meer vaccins worden goedgekeurd en nieuwe ontwikkeld (de wetenschap zit niet stil), en er meer fabrikanten bijkomen, komt het met dat vaccinatieprogramma ook wel goed.
Het aanpassen van een vaccin aan een nieuwe variant van het virus is ook al geen onoverkomelijk probleem. Daarbij moet u niet vergeten dat zelfs een vaccin dat "slechts" 60% bescherming biedt al een groot verschil kan maken.

witte angora
Berichten: 30794
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door witte angora »

Lees net tussen neus en lippen door dat er toch wordt gekeken of openen van terrassen mogelijk kan worden.

Ik hoop het, want zoals het nu gaat is het toch ook niet te verkopen. Gisteren in Utrecht, bij diverse gelegenheden staan mensen in de rij om afhaalkoffie te halen; maar geen anderhalve meter, want een ander zou kunnen voordringen. En vervolgens gaat iedereen op een kluitje staan om het heilzame vocht naar binnen te werken. Het mooie weer komt er aan, wat denk je dat er dan gaat gebeuren?

En nee, ik heb het bij Bakker Bart gehaald, was goedkoper, en er was niemand in de winkel. Op het station, waar ik even ben wezen kijken, was het trouwens vrij druk voor een zaterdag. Ik denk dat mensen niet langer opgesloten willen zitten.

Lady1234
Berichten: 27119
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Wellicht kwamen die andere mensen op het station om ook “even te kijken”.

En het is me wat met die koffie.

witte angora
Berichten: 30794
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door witte angora »

Nou nee, die liepen allemaal naar diverse perrons. Of ze kwamen er vandaan.

Met die koffie is het zeker wat. Het is veel fijner om lekker onderuit op een terrasje te hangen dan hangend over een brugleuning dat spul naar binnen te werken.

reggie2
Berichten: 3370
Lid geworden op: 12 feb 2017 18:27

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door reggie2 »

witte angora schreef:
27 feb 2021 14:04


Met die koffie is het zeker wat. Het is veel fijner om lekker onderuit op een terrasje te hangen dan hangend over een brugleuning dat spul naar binnen te werken.
Vertel dat aan iemand die besmet is geweest of nu is, wat een egoisme toch weer.

Je bent 27+ en mag niet sporten, maar wel de jongeren wat een flauwe kul weer. Iedereen heeft last van de regels die opgelegd zijn, maar goed......het egoisme komt weer goed van pas.

PeterPeters1966
Berichten: 1545
Lid geworden op: 06 jan 2021 22:51

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door PeterPeters1966 »

Jose2501 schreef:
27 feb 2021 09:00
Het dringt eindelijk door: https://nos.nl/l/2370489
Nee hoor, er is geen viroloog die ooit gezegd heeft dat het virus weg gaat (alleen Trump heeft het gezegd). Maar aangezien iedereen het altijd denkt beter te weten dan professionals wordt daar niet naar geluisterd. Het is ook helemaal geen nieuws, want geen enkel virus verdwijnt. Je wordt er hoogstens een beetje immuun tegen, en ook dat hangt weer van de persoon af.

PeterPeters1966
Berichten: 1545
Lid geworden op: 06 jan 2021 22:51

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door PeterPeters1966 »

witte angora schreef:
27 feb 2021 13:40
Lees net tussen neus en lippen door dat er toch wordt gekeken of openen van terrassen mogelijk kan worden.
Tsja, volwassen blijven als kleine kinderen zaniken dat hun leven zo moeilijk wordt omdat de terrassen dicht zijn. Politiek geeft dan maar wat meer vrijheden om het volk tegemoet te komen, en krijgt vervolgens weer het verwijt dat het een zwalkend beleid voert. En als ze dat niet doen is het verwijt dat ze niet naar de bevolking luisteren. Het is maar goed dat ik geen minister ben op dit moment. Ik had in een persconferentie gezegd dat iedereen in de stront kon zakken en dat ik lekker in de zon op mijn dakterras ga zitten. Het maakt immers niet uit wat je doet, het is nooit goed.

Nijogeth
Berichten: 9984
Lid geworden op: 28 apr 2017 19:51

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door Nijogeth »

reggie2 schreef:
27 feb 2021 15:12
witte angora schreef:
27 feb 2021 14:04


Met die koffie is het zeker wat. Het is veel fijner om lekker onderuit op een terrasje te hangen dan hangend over een brugleuning dat spul naar binnen te werken.
Vertel dat aan iemand die besmet is geweest of nu is
Oh, ik voel me aangesproken. Witte Angora, vertel dat eens tegen mij. Ik geef je namelijk gelijk dat het veel fijner is wat te drinken op het terras dan hangend over de brugleuning.

Gesloten