LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Coronavirus - algemeen topic

Nijogeth
Berichten: 9920
Lid geworden op: 28 apr 2017 19:51

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door Nijogeth »

Kaag van D66 wil dat er een vaccinatiepaspoort komt, omdat het niet kan dat mensen die gevaccineerd zijn niet gewoon door kunnen met hun leven.

Dat geldt dus al een jaar lang voor iedereen die het coronavirus heeft gehad. Die willen ook graag door met het leven, maar toen wilde men er niet aan. Waarom nu ineens wel?

Erthanax
Berichten: 9617
Lid geworden op: 19 jan 2018 19:57

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door Erthanax »

Ik heb geen corona gehad, ik ben niet gevaccineerd, en ik ga al jaren gewoon door met het leven.

reggie2
Berichten: 3370
Lid geworden op: 12 feb 2017 18:27

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door reggie2 »

Erthanax schreef:
27 feb 2021 17:32
Ik heb geen corona gehad, ik ben niet gevaccineerd, en ik ga al jaren gewoon door met het leven.


Precies, dat doen de meesten. Nu weer gezeur over een vaccinatiebewijs, er komt elke keer wel wat bij.

Leef en wacht gewoon af.

Lowieze
Berichten: 6543
Lid geworden op: 30 nov 2017 10:09

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door Lowieze »

PeterPeters1966 schreef:
27 feb 2021 16:45


Tsja, volwassen blijven als kleine kinderen zaniken dat hun leven zo moeilijk wordt omdat de terrassen dicht zijn. Politiek geeft dan maar wat meer vrijheden om het volk tegemoet te komen, en krijgt vervolgens weer het verwijt dat het een zwalkend beleid voert. En als ze dat niet doen is het verwijt dat ze niet naar de bevolking luisteren. Het is maar goed dat ik geen minister ben op dit moment. Ik had in een persconferentie gezegd dat iedereen in de stront kon zakken en dat ik lekker in de zon op mijn dakterras ga zitten. Het maakt immers niet uit wat je doet, het is nooit goed.
Volgens mij zijn het meer de horeca-ondernemers zelf die graag de terrassen weer open zouden zien en ik kan ze geen ongelijk geven.

reggie2
Berichten: 3370
Lid geworden op: 12 feb 2017 18:27

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door reggie2 »

theodorus.k schreef:
27 feb 2021 18:07

Je kan dit niet een heel leven volhouden hoor, het houdt een keer op. En dat merk je aan de rellen van de jeugd, die zijn het beu. Groot gelijk, ik eigenlijk ook.
De jeugd van nu is verwend, zijn watjes.

By the way.....het is 1 jaar dat wij corona in het land hebben, niet je hele leven.

witte angora
Berichten: 30564
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door witte angora »

Nijogeth schreef:
27 feb 2021 17:18
reggie2 schreef:
27 feb 2021 15:12
witte angora schreef:
27 feb 2021 14:04


Met die koffie is het zeker wat. Het is veel fijner om lekker onderuit op een terrasje te hangen dan hangend over een brugleuning dat spul naar binnen te werken.
Vertel dat aan iemand die besmet is geweest of nu is
Oh, ik voel me aangesproken. Witte Angora, vertel dat eens tegen mij. Ik geef je namelijk gelijk dat het veel fijner is wat te drinken op het terras dan hangend over de brugleuning.
Bij deze Nijo.

En met egoïsme heeft dat niks te maken. Ik denk dat de meesten dat wel zo ervaren. Dat het op het ogenblik niet kan is wat anders.

reggie2
Berichten: 3370
Lid geworden op: 12 feb 2017 18:27

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door reggie2 »

Het leven blijft niet zoals het nu is, eens ( denk niet eens zo lang meer) krijgen we het normale leven weer terug.

Vaccinaties zijn dan denk ik bij elk mens gezet en dan kan er weer meer.
Ook ik vind een jaar lang, maar het is niet zo dat je dan kan zeggen je hele leven.

Nijogeth
Berichten: 9920
Lid geworden op: 28 apr 2017 19:51

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door Nijogeth »

Haha, de zorg in Frankrijk ligt aardig op zijn gat. Hebben daar het zorgpersoneel ingeënt met AstraZeneca en die zitten nu veelal ziek thuis. Daar moest toch wel een lachje vanaf na alle opmerkingen vanuit de overheden dat de meeste mensen niets zouden merken van de bijwerkingen.

Mijn zusje werd overigens ook flink ziek van AstraZeneca, terwijl ze al corona heeft gehad.

Lady1234
Berichten: 26924
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Ja, is ook echt om te lachen.

Nijogeth
Berichten: 9920
Lid geworden op: 28 apr 2017 19:51

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door Nijogeth »

Lady1234 schreef:
27 feb 2021 18:41
Ja, is ook echt om te lachen.
Kan er niks aan doen. Ironie vind ik altijd wel leuk.

Lady1234
Berichten: 26924
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door Lady1234 »

@nijogeth

Ha ha, uw zusje heeft corona gehad en werd ook nog ziek van de vaccinatie.

Kan er niks aan doen, ironie vind ik altijd wel leuk.

Nijogeth
Berichten: 9920
Lid geworden op: 28 apr 2017 19:51

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door Nijogeth »

Snap ik, daar zaten we thuis ook om te lachen.

Moneyman
Berichten: 29873
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door Moneyman »

Jose2501 schreef:
27 feb 2021 18:57
Hoe verwarrender kun je het hebben?
Verwarrend? Ik vond t een helder verhaal.

angel1978
Berichten: 10910
Lid geworden op: 30 aug 2005 11:08

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door angel1978 »

Jose2501 schreef:
27 feb 2021 22:41
Moneyman schreef:
27 feb 2021 20:37
Jose2501 schreef:
27 feb 2021 18:57
Hoe verwarrender kun je het hebben?
Verwarrend? Ik vond t een helder verhaal.
Het verhaal is helder. Maar het vaccinatieprogramma wordt er niet duidelijker van. Elke week is er wel iets.
Ik las in de Telegraaf dat meer dan de helft van het AstraZeneca vaccin blijft liggen. Mensen willen dat niet. En nu weer maar 1 prik. Terwijl steeds werd aangegeven dat de 2e prik zeker nodig was. En nu zou 1 prik voldoende zijn.
Ik vind dat hele slechte communicatie.
Proest.. ik vind dit vooral heel tendentieus en een slecht verhaal...

Lowieze
Berichten: 6543
Lid geworden op: 30 nov 2017 10:09

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door Lowieze »

Jose2501 schreef:
28 feb 2021 08:08
Als zelfs peuters en kleuters besmet kunnen raken hoe doordacht is de regering dan bezig?

Bron nieuwsuur van gisteren: https://nos.nl/l/2370575
Die eerste zin moet u even uitleggen. Er is al bijna een jaar bekend dat kinderen ook besmet kunnen raken, dus wat heeft de regering daarmee te maken?

Lowieze
Berichten: 6543
Lid geworden op: 30 nov 2017 10:09

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door Lowieze »

Jose2501 schreef:
28 feb 2021 08:31


Morgen gaan de scholen open. Maar winkels moeten dicht blijven. Terrassen blijven gesloten.
Dus? Scholen moeten zich aan allerlei extra maatregelen houden. Winkels mogen onder voorwaarden weer open als ze dat willen.
Ik zie het verband niet tussen kinderen die weer, onder allerlei voorwaarden, naar school mogen en terrassen die gesloten moeten blijven.
Of wilt u alles in één keer open gooien? Wat ze nu doen, is stapje voor stapje kijken wat weer mogelijk is. Voor hetzelfde geld wordt alles weer terug gedraaid over 14 dagen.

Lowieze
Berichten: 6543
Lid geworden op: 30 nov 2017 10:09

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door Lowieze »

Het is het Janssen Vaccin van moederbedrijf Johnson & Johnson :D

Lowieze
Berichten: 6543
Lid geworden op: 30 nov 2017 10:09

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door Lowieze »

Jose2501 schreef:
28 feb 2021 08:48


Ja ik zou alles weer open willen. Door versneld vaccineren. Wat nu gaat gebeuren is dat de besmettingen weer op gaan lopen. Want kinderen kunnen veel moeilijker zich aan de maatregelen houden. Bovendien merken kinderen weinig van een besmetting dus ouders en familie zijn veel minder voorzichtig.
En vul het verder maar in.
Dan moeten die vaccins wel goedgekeurd en leverbaar zijn.

Lowieze
Berichten: 6543
Lid geworden op: 30 nov 2017 10:09

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door Lowieze »

Jose2501 schreef:
28 feb 2021 08:57


Wie zijn schuld is dat?

Dat vind ik een beetje kinderlijke reactie.
Ik weet dat er fouten zijn gemaakt in het verleden en ik ben het ook lang niet met alles eens, maar gelukkig hoef ik ook geen land te besturen. Was dat wel zo, dan weet ik zeker dat ik het ook niet iedereen naar de zin zou kunnen maken.
Ik heb ook niet de illusie dat u het beter zou kunnen doen.

PeterPeters1966
Berichten: 1545
Lid geworden op: 06 jan 2021 22:51

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door PeterPeters1966 »

Jose2501 schreef:
28 feb 2021 09:18
Lowieze schreef:
28 feb 2021 09:09
Jose2501 schreef:
28 feb 2021 08:57


Wie zijn schuld is dat?

Dat vind ik een beetje kinderlijke reactie.
Ik weet dat er fouten zijn gemaakt in het verleden en ik ben het ook lang niet met alles eens, maar gelukkig hoef ik ook geen land te besturen. Was dat wel zo, dan weet ik zeker dat ik het ook niet iedereen naar de zin zou kunnen maken.
Ik heb ook niet de illusie dat u het beter zou kunnen doen.
Er worden continue fouten gemaakt door Rutte. Niet alleen in het verleden. Regeren en besturen doe je in overleg en niet om het iedereen naar de zin te maken maar wat het beste is voor iedereen. Zeker nu het kabinet demissionair is hoor je iedereen erbij te betrekken.
Je kunt Rutte niet verwijten dat er nog niet genoeg vaccins zijn. Er is in een recordtijd iets ontwikkeld en dan is het logisch dat er in het eerste jaar problemen zijn. Of ben jij zo goed dat je een vaccin kunt ontwikkelen en een wereldwijde productie en logistieke keten in zo'n korte tijd kunt opzetten? Dat we nu überhaupt al zoveel vaccins wereldwijd beschikbaar hebben is al een wonder. Het is de eerste keer in de wereldgeschiedenis dat zo'n gigantisch groot project zo goed gaat. Maar goed, ik denk dat jij dat niet wilt of kunt snappen gezien je andere opmerkingen die je hier continu maakt. En als je het niet kunt snappen, dan kan het nog; niet iedereen kan complexe situaties goed overzien, maar niet willen snappen is eng.

Gesloten