LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Slechte ervaring met organisatie 'Hulp doet leven'

Heb jij een kat of een hond? Deel hier jouw ervaringen.
Bob Schurkjens
Berichten: 9778
Lid geworden op: 13 jun 2005 01:41

Re: Slechte ervaring met organisatie 'Hulp doet leven'

Ongelezen bericht door Bob Schurkjens »

Ik citeer iemand die er verstand van heeft. Niets meer en niets minder. Heeft met aanstellen of "iets tegen buitenlandse honden hebben" niets van doen. Je reactie is dan ook ongepast.

sake1987

Re: Slechte ervaring met organisatie 'Hulp doet leven'

Ongelezen bericht door sake1987 »

Ik heb deze organisaties nooit gesnapt, genoeg honden in Nederland en ze dan toch met grote getalen uit het buitenland halen.
Die bron in het buitenland droogt nooit op want wij zorgen er wel voor dat er ruimte komt om weer nieuwe honden aan te schaffen.

Kan er zelf ook niet 1 kopen want de advertenties op marktplaats vragen om eigenaren met een gouden mandje en helaas liggen mijn 2 Nederlandse honden in 1 van riet.

reggie2
Berichten: 3370
Lid geworden op: 12 feb 2017 18:27

Re: Slechte ervaring met organisatie 'Hulp doet leven'

Ongelezen bericht door reggie2 »

Jouw reactie is ongepast.

Als jij niet weet van het reilen van stichtingen, moet je geen onzin verzinnen.

sake1987

Re: Slechte ervaring met organisatie 'Hulp doet leven'

Ongelezen bericht door sake1987 »

reggie2 schreef:
27 feb 2021 21:46
Jouw reactie is ongepast.

Als jij niet weet van het reilen van stichtingen, moet je geen onzin verzinnen.
Mijn reactie ?

MvdLlcs
Berichten: 4
Lid geworden op: 27 feb 2021 21:47

Re: Slechte ervaring met organisatie 'Hulp doet leven'

Ongelezen bericht door MvdLlcs »

Helaas ooit een hond opgevangen voor deze "stichting" als gastgezin.
Deze hond bleek ziek te zijn maar volgens HDL was er niks aan de hand. Wij zijn met deze hond naar de DA gegaan en daaruit kwam dat ze daadwerkelijk ziek bleek te zijn.
Toen wij dit melde aan de stichting kwamen ze op hoge poten de hond terug halen en is deze herplaatst zonder te melden dat deze hond ziek was.

Ik zou nooit mijn bericht hier gedeeld hebben als het mij niet onder ogen was gekomen dat hulp doet leven actief positieve reacties probeert te ronselen.

Voor verdere informatie en het DA raport over deze hond neem gerust contact op.

reggie2
Berichten: 3370
Lid geworden op: 12 feb 2017 18:27

Re: Slechte ervaring met organisatie 'Hulp doet leven'

Ongelezen bericht door reggie2 »

sake1987 schreef:
27 feb 2021 21:51
reggie2 schreef:
27 feb 2021 21:46
Jouw reactie is ongepast.

Als jij niet weet van het reilen van stichtingen, moet je geen onzin verzinnen.
Mijn reactie ?
Nee, van Bob.

Dame1645
Berichten: 1
Lid geworden op: 27 feb 2021 21:50

Re: Slechte ervaring met organisatie 'Hulp doet leven'

Ongelezen bericht door Dame1645 »

HDL is echt een verschrikkelijke stichting. Ondanks dat er ook wat gezonde hondjes tussen zitten, is het grootste gedeelte ziek en wordt dit verzwegen. Ze werken samen met een mevrouw die deel is van de stichting, tot het moment dat deze mevrouw een fout maakt, dan weten ze ineens van niets.

HDL geeft niets om dieren en is puur uit op geld, zodra een hond ziek is schuiven ze de kosten op het gastgezin/de adoptant, omdat ze beweren dat de hond volledig gezond was/is. De contracten die getekend worden werken alleen voor de adoptant/het gastgezin, wanneer het contract slecht uitpakt voor HDL zelf, is het opeens geen geldig contract meer volgens hen.

Dan nog bewust op Facebook op gaan roepen om mensen hier positieve reacties te laten plaatsen, omdat ze vrijwel bovenaan staan op de zwartelijst van stichtingen. Diep triest dit!

Bob Schurkjens
Berichten: 9778
Lid geworden op: 13 jun 2005 01:41

Re: Slechte ervaring met organisatie 'Hulp doet leven'

Ongelezen bericht door Bob Schurkjens »

Het is trouwens geen stichting, maar een "organisatie" zoals ze het zelf noemen op hun website.

Kvk meldt:
Hulpdoetleven Detailhandel via internet in huis- en tuinartikelen Fokken en houden van overige dieren www.dierenwinkelnijkerk.nl Eenmanszaak ...

MvdLlcs
Berichten: 4
Lid geworden op: 27 feb 2021 21:47

Re: Slechte ervaring met organisatie 'Hulp doet leven'

Ongelezen bericht door MvdLlcs »

Dame1645 schreef:
27 feb 2021 21:58
HDL is echt een verschrikkelijke stichting. Ondanks dat er ook wat gezonde hondjes tussen zitten, is het grootste gedeelte ziek en wordt dit verzwegen. Ze werken samen met een mevrouw die deel is van de stichting, tot het moment dat deze mevrouw een fout maakt, dan weten ze ineens van niets.

HDL geeft niets om dieren en is puur uit op geld, zodra een hond ziek is schuiven ze de kosten op het gastgezin/de adoptant, omdat ze beweren dat de hond volledig gezond was/is. De contracten die getekend worden werken alleen voor de adoptant/het gastgezin, wanneer het contract slecht uitpakt voor HDL zelf, is het opeens geen geldig contract meer volgens hen.

Dan nog bewust op Facebook op gaan roepen om mensen hier positieve reacties te laten plaatsen, omdat ze vrijwel bovenaan staan op de zwartelijst van stichtingen. Diep triest dit!
Deze dame heet toevallig niet Isabel...

Wendykas
Berichten: 8
Lid geworden op: 22 okt 2020 12:45

Re: Slechte ervaring met organisatie 'Hulp doet leven'

Ongelezen bericht door Wendykas »

Als u een hond voor iemand opvangt, zorg er dan ik elk geval voor dat u weet voor wie u een hond opvangt. Dit verhaal is mij vaker onder ogen gekomen, dit was echter geen hulpdoetleven hondje! Dit was een hondje van happy bubu, alle contacten met gastgezinnen leg ik zelf, en niemand anders. Ik kan u met zekerheid zeggen, dit was geen hondje van mij.
MvdLlcs schreef:
27 feb 2021 21:54
Helaas ooit een hond opgevangen voor deze "stichting" als gastgezin.
Deze hond bleek ziek te zijn maar volgens HDL was er niks aan de hand. Wij zijn met deze hond naar de DA gegaan en daaruit kwam dat ze daadwerkelijk ziek bleek te zijn.
Toen wij dit melde aan de stichting kwamen ze op hoge poten de hond terug halen en is deze herplaatst zonder te melden dat deze hond ziek was.

Ik zou nooit mijn bericht hier gedeeld hebben als het mij niet onder ogen was gekomen dat hulp doet leven actief positieve reacties probeert te ronselen.

Voor verdere informatie en het DA raport over deze hond neem gerust contact op.

Wendykas
Berichten: 8
Lid geworden op: 22 okt 2020 12:45

Re: Slechte ervaring met organisatie 'Hulp doet leven'

Ongelezen bericht door Wendykas »

Tinustil schreef:
05 sep 2020 17:24
Helaas is onze ervaring met deze organisatie erg slecht. We hebben de hond meegekregen zonder dat ons haar volledige adoptie geschiedenis verteld is. Ze is weer in een gezin geplaatst, terwijl zij daar dus helemaal niet geschikt voor is. Het resulteerde in wederom een bijt incidenten. De hond is terug genomen, zonder ons te informeren over de financiële afhandeling. Die was er dan ook niet omdat het buiten het contract termijn viel. Ook al gaven ze toe dat ze er te makkelijk over gedacht hebben. Ze hebben de hond nu te koop staan voor een hoger bedrag dan dat wij haar gekocht hebben. Zonder dat ze goed onderzocht wordt. Als ik dit had geweten had ik zelf een plek voor haar gezocht. Maar als ik alles van te voren had geweten had ik nooit bij hulp doet leven een hond gehaald.
Ik kan helaas nergens mijn ervaring kwijt, de recensie op Google wordt elke keer weggehaald. En op de facebook pagina komen soms mensen tussendoor die ook een slechte ervaring hebben, maar die worden met de grond gelijk gemaakt. Ik heb het idee dat er niets gedeeld mag worden over de mensen die slechte ervaringen hebben. Dus hoop ik dat mensen via dit forum misschien ook de andere kant van de medaille kunnen lezen.
Het hondje zenna dat u notabene bij een gedragsdeskundige heeft geadopteerd is niet vertrokken als een rooskleurig allemansvriendje. Maanden na adoptie is de hond in een situatie gezet waar u als eigenaar over na had moeten denken. Een hond die wegduikt en gromt, een hond die aangeeft niet aangeraakt te willen worden moet je niet op de spits drijven, over haar heen buigen omdat de persoon haar toch wilde aaien. Ik zou zelf ook gebeten hebben! En dan na dit ene incident moet de hond per direct weg, geen hulpvraag, geen adviezen, ruim buiten de proeftermijn. Onze deur staat dan ruim open, maar nee meneer vond dat hij recht had op zijn adoptiebedrag. Dat is de rede waarom dit verhaal hier zo eenzijdig staat.

Wendykas
Berichten: 8
Lid geworden op: 22 okt 2020 12:45

Re: Slechte ervaring met organisatie 'Hulp doet leven'

Ongelezen bericht door Wendykas »

IlseBilse schreef:
06 okt 2020 13:24
Hi,
Wij ook een erg slechte en traumatische ervaring gehad. Na thuiskomst bleek dat wij een doodzieke hond hebben meegenomen. Hele autorit overgegeven. Spanning dachten we, totdat ze thuis bleef overgeven en niet meer op haar poten konden staan. De stichting nam dit niet serieus waarop we haar naar de dierenarts hebben gebracht en hier de (hoge) dierenartskosten hebben betaald. De kosten hadden we ervoor over gehad, natuurlijk. De volgende dag werd ze echter in beslag genomen door de stichting. We werden voor gek verklaard dat we haar naar de dierenarts hebben gebracht. We hebben sindsdien niets meer vernomen van de hond, op welke manier wij ook contact nemen. Haar nooit meer gezien :( Raad deze stichting af, het riekt aan alle kanten.
Ook zo’n prachtig eenzijdig verhaal. Het doodzieke Pupje. We hebben alles opgetrommeld om dat Pupje per direct in Amsterdam op te halen. Eigenaar netjes het volledige adoptiebedrag geretourneerd. Direct thuis naar de dierenarts gegaan, en wat bleek? Het hondje was zo wagenziek geweest dat ze alles had uitgespuugd en uitgedroogd was. De volgende dag had ik een blij en gezond pupje rondhuppelen. De schrijver van deze recensie had geen goed woord voor ons over, want wij hadden een zieke pup verkocht. Een pup die achteraf helemaal niet ziek bleek te zijn. Als klap op de vuurpijl dachten ze dat ze de pup gewoon weer op konden halen bij mij. Dat hebben we dus niet gedaan. Het Pupje heeft een fijn baasje gevonden die wel de verantwoordelijkheid voor haar nam, en dat Pupje is nog altijd blakend gezond!

Stephie
Berichten: 1
Lid geworden op: 27 feb 2021 09:32

Re: Slechte ervaring met organisatie 'Hulp doet leven'

Ongelezen bericht door Stephie »

Wij hebben in november een teefje van bijna een jaar geadopteerd. Zij is gevonden bij een treinstation en is opgevangen in Roemenië. We hebben haar in alle rust en ruimte met onze reu mogen ontmoeten. Alle papieren waren in orde en we kregen een tasje mee met kluifjes, voer, informatie en speeltjes. Eenmaal thuis onderhielden HDL en wij onderling contact. Toen onze reu (3,5 jaar en ook uit Roemenië) beschermend gedrag tav van zijn teefje naar ander reuen ging vertonen kregen we gedegen advies van een gedragsdeskundige van HDL.
Er is ook contact ontstaan tussen ons en de Roemeense dames die ons teefje hebben opgevangen in Roemenië. Zij sturen ons foto’s van haar en zijn dolblij dat ook dit teefje zo goed terecht is gekomen.
Wij sturen dit bericht omdat we uit ervaring met honden, mensen, asiels en stichtingen zeer tevreden zijn over HDL. Het zou niet oké zijn als HDL een stempel krijgt dat een eenzijdig beeld geeft.

sophie.schuijffel
Berichten: 2
Lid geworden op: 27 feb 2021 06:17

Re: Slechte ervaring met organisatie 'Hulp doet leven'

Ongelezen bericht door sophie.schuijffel »

juliomariner schreef:
27 feb 2021 18:53
Ik denk dat we de positieve reacties met een behoorlijke korrel zout moeten nemen.
Ze zijn ook erg geloofwaardig
Je mag gerust meer weten over de kat die ik van HDL heb. Gezond en super lief! Neem gerust contact op aangezien je niks of niemand geloofd die wel positieve ervaringen hebben.

Zarcha
Berichten: 1
Lid geworden op: 28 feb 2021 08:37

Re: Slechte ervaring met organisatie 'Hulp doet leven'

Ongelezen bericht door Zarcha »

Wij hebben al 35 jaar honden en katten via fokkers, asiel en deze organisatie .
Met fokker en asiel diverse negatieve ervaringen en dus bij de organisatie HulpDoetLeven uitgekomen.
Inmiddels 6 jaar geleden . Het is positieve ervaring na al het leed ( emotioneel en financieel ) met fokkers en asiel.

juliomariner
Berichten: 4780
Lid geworden op: 27 apr 2007 16:55

Re: Slechte ervaring met organisatie 'Hulp doet leven'

Ongelezen bericht door juliomariner »

De geloofwaardigheid spat eraf.

MvdLlcs
Berichten: 4
Lid geworden op: 27 feb 2021 21:47

Re: Slechte ervaring met organisatie 'Hulp doet leven'

Ongelezen bericht door MvdLlcs »

Wat je wil Wendy, deze onzin lopen jullie altijd te verkopen maar toch stond de hond op jullie FB pagina toen wij haar opvingen. Maar zoals gewoonlijk wassen jullie je handen in onschuld.


Stel het is zo dat je de waarheid spreekt en deze hond niet van jullie was, waarom hebben jullie dan geen aangifte gedaan dat jullie naam misbruikt werd/word door de desbetreffende dame? Wij hebben alleen ooit een contract getekend als opvang gezin bij hulp doet leven en nooit bij happy bubu. Happy bubu zit in Roemenië en de hond werd doorgeplaatst door hulp doet leven naar Nederland.
Ook apart dat je nu wel opeens kan en wil praten hier op een forum maar via de normale social media meteen gaat blocken en negeren.
Wendykas schreef:
27 feb 2021 23:34
Als u een hond voor iemand opvangt, zorg er dan ik elk geval voor dat u weet voor wie u een hond opvangt. Dit verhaal is mij vaker onder ogen gekomen, dit was echter geen hulpdoetleven hondje! Dit was een hondje van happy bubu, alle contacten met gastgezinnen leg ik zelf, en niemand anders. Ik kan u met zekerheid zeggen, dit was geen hondje van mij.
MvdLlcs schreef:
27 feb 2021 21:54
Helaas ooit een hond opgevangen voor deze "stichting" als gastgezin.
Deze hond bleek ziek te zijn maar volgens HDL was er niks aan de hand. Wij zijn met deze hond naar de DA gegaan en daaruit kwam dat ze daadwerkelijk ziek bleek te zijn.
Toen wij dit melde aan de stichting kwamen ze op hoge poten de hond terug halen en is deze herplaatst zonder te melden dat deze hond ziek was.

Ik zou nooit mijn bericht hier gedeeld hebben als het mij niet onder ogen was gekomen dat hulp doet leven actief positieve reacties probeert te ronselen.

Voor verdere informatie en het DA raport over deze hond neem gerust contact op.

Moneyman
Berichten: 29868
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Slechte ervaring met organisatie 'Hulp doet leven'

Ongelezen bericht door Moneyman »

Die topic maakt eens te meer duidelijk dat je met een grote boog om deze tent heen mot lopen. Ik krijg er een heel vieze smaak van in mijn mond, en al helemaal nu het over dieren gaat.

Erthanax
Berichten: 9612
Lid geworden op: 19 jan 2018 19:57

Re: Slechte ervaring met organisatie 'Hulp doet leven'

Ongelezen bericht door Erthanax »

Dit topic heeft wel een open zenuw geraakt bij HDL; de honden lusten er geen brood van. Schimmige handel met scharminkels, vind ik het.

Doggiez
Berichten: 1
Lid geworden op: 28 feb 2021 10:59

Re: Slechte ervaring met organisatie 'Hulp doet leven'

Ongelezen bericht door Doggiez »

Hulp Doet Leven is géén stichting maar een handelaar.
Een zeer slechte handelaar, maar ja, alles voor geld.
Wat me verbaasde toen er vorig jaar zieke pups binnen kwamen (kennelhoest-parvo) de achterban dit heel normaal leek te vinden.
Dat er pups stierven na torenhoge adoptiekosten te hebben betaald vind ik namelijk niet normaal.
Ik zag hier tussen de reacties iemand de Zwarte Lijst pagina noemen en daar eens een kijkje genomen. En warempel, HDL staat op de eerste plaats.
Verder aan het kijken gegaan, en dan vindt je behoorlijk wat heftige verhalen van adoptanten.
En kwam daar deze link tegen:
https://www.facebook.com/hulpdoetlevenh ... rinhonden/
Daar op gekeken, maar die bestaat nog niet zolang, maar ook daar verhalen waarvan ik denk, dit kan toch niet zo, hoeveel dierenleed ze veroorzaken om de portemonnee gevuld te krijgen, en geen instantie die ze eens flink op de vingers tikt. Schandalig dat dit allemaal zomaar kan...

Gesloten