LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Coronavirus - algemeen topic

16again
Berichten: 16089
Lid geworden op: 02 jul 2003 22:18

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door 16again »

PeterPeters1966 schreef:
28 feb 2021 10:12
Je kunt Rutte niet verwijten dat er nog niet genoeg vaccins zijn
Maar wel dat vrijwel alle andere Eurposes landen verder zijn met prikken
PeterPeters1966 schreef:
28 feb 2021 10:12
Er is in een recordtijd iets ontwikkeld en dan is het logisch dat er in het eerste jaar problemen zijn. ... Dat we nu überhaupt al zoveel vaccins wereldwijd beschikbaar hebben is al een wonder. Het is de eerste keer in de wereldgeschiedenis dat zo'n gigantisch groot project zo goed gaat.
Allemaal rake punten, maar de bijdrage van de regering Rutte daarin is nul.

Moneyman
Berichten: 30041
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door Moneyman »

Jose2501 schreef:
28 feb 2021 09:18
Er worden continue fouten gemaakt door Rutte. Niet alleen in het verleden. Regeren en besturen doe je in overleg en niet om het iedereen naar de zin te maken maar wat het beste is voor iedereen. Zeker nu het kabinet demissionair is hoor je iedereen erbij te betrekken.
Zo heerlijk makkelijk kritiek geven dit. Regeren doe je niet in overleg, regeren doe je met de regering. En met de tweede Kamer in demissionaire tijden. Precies wat er nu gebeurt. Iedereen erbij betrekken, laat me niet lachen... alsof er dan geen discussie zou zijn :lol:

angel1978
Berichten: 10945
Lid geworden op: 30 aug 2005 11:08

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door angel1978 »

16again schreef:
28 feb 2021 10:21
PeterPeters1966 schreef:
28 feb 2021 10:12
Je kunt Rutte niet verwijten dat er nog niet genoeg vaccins zijn
Maar wel dat vrijwel alle andere Eurposes landen verder zijn met prikken
PeterPeters1966 schreef:
28 feb 2021 10:12
Er is in een recordtijd iets ontwikkeld en dan is het logisch dat er in het eerste jaar problemen zijn. ... Dat we nu überhaupt al zoveel vaccins wereldwijd beschikbaar hebben is al een wonder. Het is de eerste keer in de wereldgeschiedenis dat zo'n gigantisch groot project zo goed gaat.
Allemaal rake punten, maar de bijdrage van de regering Rutte daarin is nul.
En de schuld in al die dingen is ook nul

angel1978
Berichten: 10945
Lid geworden op: 30 aug 2005 11:08

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door angel1978 »

Moneyman schreef:
28 feb 2021 10:23
Jose2501 schreef:
28 feb 2021 09:18
Er worden continue fouten gemaakt door Rutte. Niet alleen in het verleden. Regeren en besturen doe je in overleg en niet om het iedereen naar de zin te maken maar wat het beste is voor iedereen. Zeker nu het kabinet demissionair is hoor je iedereen erbij te betrekken.
Zo heerlijk makkelijk kritiek geven dit. Regeren doe je niet in overleg, regeren doe je met de regering. En met de tweede Kamer in demissionaire tijden. Precies wat er nu gebeurt. Iedereen erbij betrekken, laat me niet lachen... alsof er dan geen discussie zou zijn :lol:
Dan zou je nog steeds jose’s hebben die van alles en nog wat erbij halen wat er niets mee te maken heeft..
Dat is nu eenmaal niet anders.

angel1978
Berichten: 10945
Lid geworden op: 30 aug 2005 11:08

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door angel1978 »

Maar sowieso minder eng dan begrip hebben voor dat clubje van die Willem Engel. DAT is pas eng.

Lowieze
Berichten: 6587
Lid geworden op: 30 nov 2017 10:09

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door Lowieze »

Jose2501 schreef:
28 feb 2021 10:44


Daar is een forum voor. Je mening geven.

Rutte en zijn regering zijn verantwoordelijk voor een beleid dat heel veel mensen in de problemen heeft gebracht. De vaccinatiestrategie wordt elke week veranderd. Onderbouwing van sommige maatregelen is totaal onduidelijk. Enz.
U denkt toch niet dat een beleid van bijv. Wilders of Baudet mensen in deze tijd veel goeds zou hebben gebracht?

16again
Berichten: 16089
Lid geworden op: 02 jul 2003 22:18

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door 16again »

Als onze regering zo goed was, dan waren ze niet demissionair.
Wat hebben 3 kabinetten Rutte voor woningnood betekent?

angel1978
Berichten: 10945
Lid geworden op: 30 aug 2005 11:08

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door angel1978 »

16again schreef:
28 feb 2021 10:55
Als onze regering zo goed was, dan waren ze niet demissionair.
Wat hebben 3 kabinetten Rutte voor woningnood betekent?
Waarom zou je ook een keer bij het topic blijven toch?

angel1978
Berichten: 10945
Lid geworden op: 30 aug 2005 11:08

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door angel1978 »

Nee jose2501, je bent wappie omdat je vindt dat viruswaarheid zinvolle dingen zegt.

Moneyman
Berichten: 30041
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door Moneyman »

Jose2501 schreef:
28 feb 2021 10:44
Moneyman schreef:
28 feb 2021 10:23
Jose2501 schreef:
28 feb 2021 09:18
Er worden continue fouten gemaakt door Rutte. Niet alleen in het verleden. Regeren en besturen doe je in overleg en niet om het iedereen naar de zin te maken maar wat het beste is voor iedereen. Zeker nu het kabinet demissionair is hoor je iedereen erbij te betrekken.
Zo heerlijk makkelijk kritiek geven dit.
Daar is een forum voor. Je mening geven.
Gelukkig wel. Daarom kan ik aangeven dat ik jouw mening volslagen onzinnig vind.

Lowieze
Berichten: 6587
Lid geworden op: 30 nov 2017 10:09

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door Lowieze »

Jose2501 schreef:
28 feb 2021 11:05


Nee maar waarom denkt u dat ik dat denk? Omdat ik vraagtekens heb bij het corona beleid van deze regering?
Dan ben je wappie of Wilders aanhanger?
Dat vind ik nou kinderachtig @lowiese
Het is geen antwoord, maar oké, dat mag u vinden.
U zegt dat de regering Rutte heel veel mensen in de problemen heeft gebracht.
Welk beleid van u sinds februari 2020 zou dat dan niet hebben gedaan?

angel1978
Berichten: 10945
Lid geworden op: 30 aug 2005 11:08

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door angel1978 »

Tja.. kijk je eigen inbreng eens kritisch terug zou ik zeggen..

16again
Berichten: 16089
Lid geworden op: 02 jul 2003 22:18

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door 16again »

angel1978 schreef:
28 feb 2021 10:57
16again schreef:
28 feb 2021 10:55
Als onze regering zo goed was, dan waren ze niet demissionair.
Wat hebben 3 kabinetten Rutte voor woningnood betekent?
Waarom zou je ook een keer bij het topic blijven toch?
Wellicht herken je het patroon niet.
Het is ook de regering die ervoor gezorgd heeft met bezuinigingen op de zorg, dat we zo'n beetje het laagst aantal IC bedden per 100.000 inwoners hebben, van heel Europa.

angel1978
Berichten: 10945
Lid geworden op: 30 aug 2005 11:08

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door angel1978 »

Ik herken jouw patroon zeker.. elke keer uitweiden over iets anders en andere dingen erbij trekken.

Lowieze
Berichten: 6587
Lid geworden op: 30 nov 2017 10:09

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door Lowieze »

Jose2501 schreef:
28 feb 2021 12:06


Er zijn weinig beleidsmakers in andere landen die andere keuzes hebben gemaakt. In Europa heeft zover ik weet Zweden als enige land voor een openhouden van winkels en horeca gekozen met beperkte lockdown. En gaat best wel goed daar op dit moment.
Toch lees ik dit over Zweden: “Men is er in Zweden wel in geslaagd om heel wat te bereiken zonder het af te dwingen", zegt Hoogleraar Scandinavistiek en Noord-Europakunde aan de Universiteit Gent Godelieve Laureys. Ze haalt aan dat veel mensen zijn overgeschakeld op thuiswerken en dat ook de horeca de afgelopen maanden op een lager pitje draaide. "Maar het dodental in Zweden is proportioneel gezien tien keer groter dan in de andere Scandinavische landen. Dat is uiteraard gewoon de rekening die men gepresenteerd krijgt voor een veel liberaler beleid."

Ten opzichte van Nederland, Duitsland en België doet Zweden het dan weer niet zo slecht, maar die vergelijking gaat volgens Laureys niet helemaal op omdat de bevolkingsdichtheid in Zweden veel lager is. “
Bron vrt.be.

Tja, of de nabestaanden nou ook vinden dat het daar veel beter is gegaan....

angel1978
Berichten: 10945
Lid geworden op: 30 aug 2005 11:08

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door angel1978 »

En of ze zelf nu vinden en vonden dat ze het zoveel beter hebben gedaan?

Nijogeth
Berichten: 9968
Lid geworden op: 28 apr 2017 19:51

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door Nijogeth »

Laten we eens bekijken wat momenteel wel mag. Vannacht ben ik er bijvoorbeeld achter gekomen dat bezorgers van lachgas gewoon een ontheffing van de avondklok hebben. Wat ik me wel afvraag, waarom zou dat niet kunnen voor een biertaxi? Wat is eigenlijk sowieso het nut van het aanhouden van die regel dat na 20.00 geen alcohol meer verkocht mag worden en je het niet op zak mag hebben?

reggie2
Berichten: 3370
Lid geworden op: 12 feb 2017 18:27

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door reggie2 »

Nijogeth schreef:
28 feb 2021 12:41
Laten we eens bekijken wat momenteel wel mag. Vannacht ben ik er bijvoorbeeld achter gekomen dat bezorgers van lachgas gewoon een ontheffing van de avondklok hebben. Wat ik me wel afvraag, waarom zou dat niet kunnen voor een biertaxi? Wat is eigenlijk sowieso het nut van het aanhouden van die regel dat na 20.00 geen alcohol meer verkocht mag worden en je het niet op zak mag hebben?
Wat dacht je van de vele zuipfeestjes die er de afgelopen tijd zijn geweest? Ook dat die gasten niet blijven hangen met hun drank bij de winkels in de buurt. Tja.....als ze zich niet volwassen kunnen gedragen moet het helaas opgelegd worden.

Vreemd dat jij in de nacht iets waarneemt, meestal slaapt een mens in de nacht.

Moneyman
Berichten: 30041
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door Moneyman »

16again schreef:
28 feb 2021 11:49
angel1978 schreef:
28 feb 2021 10:57
16again schreef:
28 feb 2021 10:55
Als onze regering zo goed was, dan waren ze niet demissionair.
Wat hebben 3 kabinetten Rutte voor woningnood betekent?
Waarom zou je ook een keer bij het topic blijven toch?
Wellicht herken je het patroon niet.
Een patroon maakt niet de woningnood ontopic.

Nijogeth
Berichten: 9968
Lid geworden op: 28 apr 2017 19:51

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door Nijogeth »

reggie2 schreef:
28 feb 2021 12:48
Nijogeth schreef:
28 feb 2021 12:41
Laten we eens bekijken wat momenteel wel mag. Vannacht ben ik er bijvoorbeeld achter gekomen dat bezorgers van lachgas gewoon een ontheffing van de avondklok hebben. Wat ik me wel afvraag, waarom zou dat niet kunnen voor een biertaxi? Wat is eigenlijk sowieso het nut van het aanhouden van die regel dat na 20.00 geen alcohol meer verkocht mag worden en je het niet op zak mag hebben?
Wat dacht je van de vele zuipfeestjes die er de afgelopen tijd zijn geweest? Ook dat die gasten niet blijven hangen met hun drank bij de winkels in de buurt. Tja.....als ze zich niet volwassen kunnen gedragen moet het helaas opgelegd worden.

Vreemd dat jij in de nacht iets waarneemt, meestal slaapt een mens in de nacht.
Maar denk je niet dat als je een feestje geeft, dat je dan wel van tevoren voor drank zorgt? Dan heeft die maatregel daarop geen effect. Hooguit helpt het tegen het bijkopen van drank als het op is. Maarja, het zou toch niets uit moeten maken, want de mensen aanwezig zijn er toch tot half 5.

En ja, diezelfde avondklok zorgt er ook voor dat niemand kan blijven hangen rond de supermarkten, dus is ook om die reden die regel, dat er na 8 uur geen alcohol verkocht mag worden of op zak mag hebben, vrij nutteloos.

En wat betreft dat slapen in de nacht. Het zal je verbazen hoeveel mensen normaal gesproken op vrijdagavond en zaterdagavond niet voor 24.00 in bed liggen. Misschien een idee om als het weer mag eens op zo'n dagen een centrum van een stad of groot dorp op te zoeken en gezellig een drankje te gaan doen. Er gaat waarschijnlijk een wereld voor je open.

Gesloten