Coronavirus - algemeen topic (deel 2)

Lady1234
Berichten: 27097
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 2)

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Misschien kunt u die moeders aanbieden in het vervolg boodschappen voor hen te doen. Wel zo rustig dan voor u.

sjohie
Berichten: 11237
Lid geworden op: 29 okt 2011 10:36

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 2)

Ongelezen bericht door sjohie »

snellie schreef:
23 mar 2021 11:20
Bij de diverse supermarkten in mijn omgeving staan net zoveel karretjes als vóór de corona beperkingen. Dus de supermarktmanagers nemen hun verantwoordelijkheid niet, het gaat immers om de omzet.
De moeders met kinderen (ik snap best dat het lastig is) nemen hun verantwoordelijkheid ook niet als ze met kinderen (zonder mondkapje en zonder winkelwagentje) naar de super gaan. Boodschappen laten bezorgen is toch ook een optie?
Als een supermarkt die optie biedt, is deze lang niet overal beschikbaar, en waar dat wel zo is, waren (zijn?) er serieuze wachtlijsten, en werken sommige supers ook nog eens met minimum bedragen, kortom dat is lang niet voor iedereen de oplossing.

reggie2
Berichten: 3370
Lid geworden op: 12 feb 2017 18:27

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 2)

Ongelezen bericht door reggie2 »

snellie schreef:
23 mar 2021 11:20
Bij de diverse supermarkten in mijn omgeving staan net zoveel karretjes als vóór de corona beperkingen. Dus de supermarktmanagers nemen hun verantwoordelijkheid niet, het gaat immers om de omzet.
De moeders met kinderen (ik snap best dat het lastig is) nemen hun verantwoordelijkheid ook niet als ze met kinderen (zonder mondkapje en zonder winkelwagentje) naar de super gaan. Boodschappen laten bezorgen is toch ook een optie?
Niet met je eens, hier houden ze het wel goed in de gaten, ( grote stad).

Winkelcentrum is meer uitgestorven dan dat je er mensen ziet.

angel1978
Berichten: 10944
Lid geworden op: 30 aug 2005 11:08

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 2)

Ongelezen bericht door angel1978 »

Dat zegt natuurlijk weinig tot niets over de besmettelijkheid van het virus.
Ik zie overigens nog steeds heel weinig jonge kinderen die positief getest worden en besmettingen op scholen vooral via docenten verlopen en niet via de kinderen.

sjohie
Berichten: 11237
Lid geworden op: 29 okt 2011 10:36

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 2)

Ongelezen bericht door sjohie »

Jose2501 schreef:
23 mar 2021 11:52
angel1978 schreef:
23 mar 2021 11:08
Jose2501 schreef:
23 mar 2021 11:07


De studie in JAMA die ik vanmorgen gaf zou wel eens tot een heel andere conclusie kunnen leiden. Ook kleine kinderen tussen 1 en 10 jaar dragen besmettingen net zo over dan volwassenen. Alleen bij hun zie je nauwelijks klachten als ze besmet zijn omdat hun immuunsysteem het virus eerder elimineert.
Hoezo zou dat tot een andere conclusie kunnen leiden dan?
In alle landen is steeds gezegd dat kleine kinderen nauwelijks besmet worden. En als ze besmet zijn nauwelijks klachten hebben. Nu blijkt dat ook kleine kinderen besmet kunnen raken maar daar nauwelijks hinder van ondervinden. Maar wel het virus kunnen doorgeven.
Hier in Nederland mogen kleine kinderen onbeperkt op bezoek, worden geknuffeld, slapen bij mams en paps in bed misschien en zijn dus zo ongemerkt een bron. En dan valt de besmettelijkheid van het virus zelf misschien wel heel erg mee.
Dat "steeds gezegd" komt, als je het uitzet op de hele corona tijdlijn tot nu toe, grotendeels te staan vóór het opduiken van die nieuwe, besmettelijker, varianten. :wink:

angel1978
Berichten: 10944
Lid geworden op: 30 aug 2005 11:08

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 2)

Ongelezen bericht door angel1978 »

Ook kleine kinderen tussen 1 en 10 jaar dragen besmettingen net zo over dan volwassenen.
Waar haal je deze conclusie uit deze studie?

Jablan
Berichten: 6184
Lid geworden op: 24 jan 2005 20:49
Contacteer:

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 2)

Ongelezen bericht door Jablan »

Jose2501 schreef:
23 mar 2021 09:05
Jose2501 schreef:
23 mar 2021 08:43
Kinderen tot 10 jaar ontwikkelen veel meer en sterkere antistoffen na besmetting met corona dan volwassenen en ook meer dan jongeren tussen 14 en 18 jaar. Dat zou verklaren waarom basisschoolleerlingen veel minder ziek worden en minder klachten hebben, maar toch net zo besmettelijk zijn.
Het bezoek reduceren tot 1 persoon met uitzondering van kinderen zou dus wel eens een grote fout kunnen zijn. Want de kinderen lijken wel gewoon net zo goed besmettelijk als volwassenen maar kunnen er dus beter tegen.
Vergeten de link erbij te zetten: https://jamanetwork.com/journals/jamane ... le/2777743

Conclusies en relevantie:
De resultaten van deze studie suggereren dat de virale specifieke antilichaamresponsprofielen voor SARS-CoV-2 verschillen in verschillende leeftijdsgroepen. Op leeftijd gerichte strategieën voor het screenen en behandelen van ziekten, evenals de ontwikkeling van vaccins, kunnen gerechtvaardigd zijn.
Degelijk onderzoek op basis van de beschikbare gegevens uit de ziekenhuizen etc. Resultaten zijn in lijn met een Duitse studie van driekwart jaar geleden, waaruit bleek, dat besmette kinderen in verhouding net zo veel virusdeeltjes in hun lichaam hadden als volwassenen.

Ik trek wel een iets andere conclusie dan jij. Op zich zijn kinderen net zo besmettelijk als volwassenen, maar omdat ze kleiner zijn, besmetten ze vooral elkaar èn de volwassene, die ze verzorgt.

Toch blijf ik ervoor om kinderen niet te veel te beperken. Wij maken in onze directe omgeving nu mee wat het effect is - ze raken teveel gewend aan volwassenen, zijn minder kind, weten soms niet goed meer hoe ze met andere kinderen van de eigen leeftijd moeten omgaan. Dit andere gedrag is een direct gevolg van het thuis ophokken in maart-april-mei 2020.
BL2 schreef:
23 mar 2021 08:59
Moet je eens zien hoe druk het nog is na 2100 uur.
Je chargeert, net zoals met je essentiële treinreizen, die je telkens in het weekend maakt.
Revoked schreef:
23 mar 2021 11:08
Boeit me vrij weinig. Als we rekening met elkaar houden, is er vrij weinig aan de hand. Ik heb collegae die zich thuis opsluiten, en ik heb collegae die graag andermans buitenwerk overnemen. Ondanks alle regels lopen de besmettingen op. Zijn de regels niet goed? Of in de verkeerde taal geschreven?
Het virus gaat vrij rond door de hele bevolking èn variant B117 wijkt op drie punten af van de wilde versie, die het voorbije jaar dominant was.
- Slechts 1 keer overspringen is genoeg om goed aan de overkant aan te komen en daar te landen.
- Langer in neus en keel aanwezig zonder verdere symptomen te veroorzaken. Ben je besmet, dan ben je langer in staat om anderen te besmetten en het gaat werkelijk om dagen verschil..
- Venijniger, iedereen met een volwassen immuunsysteem wordt hier zieker van. Aanwijzing: leeftijd van de patiënten in de ziekenhuizen.

Op zich volstaan de basisregels, maar daar weten we van, dat het onmogelijk is om je daar 24/7 aan te houden.

Lowieze
Berichten: 6586
Lid geworden op: 30 nov 2017 10:09

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 2)

Ongelezen bericht door Lowieze »

Ben net naar de opticien geweest, fietste langs het busstation. Zaten wel 3 mensen te wachten op hun bus. Ook in de stad kon je wel een kanon afschieten. De winkels hebben allemaal een tafeltje achter hun deur staan, echt maar een paar mensen gezien die daar gebruik van maakten.
Ik zie geen drommen mensen, ook niet in de supermarkt.

BL2
Berichten: 4831
Lid geworden op: 08 sep 2016 22:02

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 2)

Ongelezen bericht door BL2 »

Ik kijk nu naar een voorbij rijdende tram, afgeladen vol, ook staande reizigers.

reggie2
Berichten: 3370
Lid geworden op: 12 feb 2017 18:27

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 2)

Ongelezen bericht door reggie2 »

BL2 schreef:
23 mar 2021 12:40
Ik kijk nu naar een voorbij rijdende tram, afgeladen vol, ook staande reizigers.
Jij ziet wel vaker afgeladen bussen, trams en treinen, waarom zien wij het dan niet?? Ik woon in een grote stad maar er zit anderhalve kip in de bus, trams . Treinen zie ik niet, ga namelijk nooit met het OV.

Lowieze
Berichten: 6586
Lid geworden op: 30 nov 2017 10:09

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 2)

Ongelezen bericht door Lowieze »

1 minuut stilte in de UK ter nagedachtenis aan de slachtoffers van het Covid-19 virus.
Heel indrukwekkend.

BL2
Berichten: 4831
Lid geworden op: 08 sep 2016 22:02

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 2)

Ongelezen bericht door BL2 »

Jablan schreef:
23 mar 2021 12:18
BL2 schreef:
23 mar 2021 08:59
Moet je eens zien hoe druk het nog is na 2100 uur.
Je chargeert, net zoals met je essentiële treinreizen, die je telkens in het weekend maakt.
Leg je opmerking eens uit ?
Gaarne in een korte duidelijke tekst, die eindeloze betogen worden toch amper niet of niet gelezen.

angel1978
Berichten: 10944
Lid geworden op: 30 aug 2005 11:08

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 2)

Ongelezen bericht door angel1978 »

Jose2501 schreef:
23 mar 2021 14:36
sjohie schreef:
23 mar 2021 11:59
Jose2501 schreef:
23 mar 2021 11:52


In alle landen is steeds gezegd dat kleine kinderen nauwelijks besmet worden. En als ze besmet zijn nauwelijks klachten hebben. Nu blijkt dat ook kleine kinderen besmet kunnen raken maar daar nauwelijks hinder van ondervinden. Maar wel het virus kunnen doorgeven.
Hier in Nederland mogen kleine kinderen onbeperkt op bezoek, worden geknuffeld, slapen bij mams en paps in bed misschien en zijn dus zo ongemerkt een bron. En dan valt de besmettelijkheid van het virus zelf misschien wel heel erg mee.
Dat "steeds gezegd" komt, als je het uitzet op de hele corona tijdlijn tot nu toe, grotendeels te staan vóór het opduiken van die nieuwe, besmettelijker, varianten. :wink:
Dat is niet correct @sjohie. De studie die gisteren is gepubliceerd in JAMA is uitgevoerd tussen april 2020 en 31 augustus 2020 in New York. Toen was er nog nauwelijks sprake van nieuwe mutaties.

En @angel1978 en @jablan de conclusie dat kinderen bron kunnen zijn van besmettingen aan volwassenen is van de onderzoekers zelf.
Zij raden aan bij maatregelen en vaccineren rekening rekening te houden met leeftijdsgroepen naast onderliggende ziektes.
Het is helemaal geen conclusie, maar een vraag die ze zichzelf stellen. Dat was ook helemaal geen onderwerp van de studie.

Maar ik ga je nog een keer dezelfde vraag stellen aangezien je daar nog geen antwoord op hebt gegeven:
Ook kleine kinderen tussen 1 en 10 jaar dragen besmettingen net zo over dan volwassenen.
Waar lees je dat in deze studie dat dat zo is?

angel1978
Berichten: 10944
Lid geworden op: 30 aug 2005 11:08

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 2)

Ongelezen bericht door angel1978 »

Dan lees ik toch echt wat anders.. maar citeer eens, want ik kan het niet vinden.

In de keypoints niets over de overdraagzaamheid te vinden..

In de conclusie:
However, the lower incidence of symptoms and decreased disease severity in pediatric patients raises the possibility that this population could represent an important reservoir for viral transmission in the community.
Heb de belangrijkste woorden even gehighlight.
Nu nogmaals de vraag:

Waar lees je deze conclusie:
Ook kleine kinderen tussen 1 en 10 jaar dragen besmettingen net zo over dan volwassenen.

angel1978
Berichten: 10944
Lid geworden op: 30 aug 2005 11:08

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 2)

Ongelezen bericht door angel1978 »

En zo gek dat het eigenlijk niet te vinden is is het ook niet.

De onderzoeksvraag is namelijk:
Are the quantity and quality of antibodies against severe acute respiratory syndrome coronavirus 2 (SARS-CoV-2) different among children, adolescents, and young adults?
En daar wordt antwoord op gegeven. Of en hoe kinderen het virus overdragen is niet onderzocht en daar wordt dan ook geen antwoord op gegeven in deze studie.

angel1978
Berichten: 10944
Lid geworden op: 30 aug 2005 11:08

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 2)

Ongelezen bericht door angel1978 »

Natuurlijk zouden kinderen het kunnen overdragen. Dat zegt toch ook niemand?

Moneyman
Berichten: 30036
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 2)

Ongelezen bericht door Moneyman »

snellie schreef:
23 mar 2021 16:02
Moet alles eerst wetenschappelijk worden bewezen? Of kunnen we zelf ook nog logisch nadenken?
Ik zie iedere week op TV waar dat "logische nadenken" toe leidt, dus nee, daar heb ik weinig vertrouwen in.

16again
Berichten: 16087
Lid geworden op: 02 jul 2003 22:18

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 2)

Ongelezen bericht door 16again »

Moneyman schreef:
23 mar 2021 16:09
snellie schreef:
23 mar 2021 16:02
Moet alles eerst wetenschappelijk worden bewezen? Of kunnen we zelf ook nog logisch nadenken?
Ik zie iedere week op TV waar dat "logische nadenken" toe leidt, dus nee, daar heb ik weinig vertrouwen in.
Dat logisch nadenken betekent hier, dat kinderen het virus wel kunnen overdragen.
Wat mij ook logisch lijkt, maar ik ben niet wekelijks op TV

Jablan
Berichten: 6184
Lid geworden op: 24 jan 2005 20:49
Contacteer:

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 2)

Ongelezen bericht door Jablan »

Jose2501 schreef:
23 mar 2021 14:36
de conclusie dat kinderen bron kunnen zijn van besmettingen aan volwassenen is van de onderzoekers zelf.
Die conclusie zie ik niet in het artikel staan. Je begon in je eerste bericht goed met:
Kinderen tot 10 jaar ontwikkelen veel meer en sterkere antistoffen na besmetting met corona dan volwassenen en ook meer dan jongeren tussen 14 en 18 jaar.
Dat is precies waar het artikel over gaat. Daarna ben je gaan invullen.
Dat zou verklaren waarom basisschoolleerlingen veel minder ziek worden en minder klachten hebben, maar toch net zo besmettelijk zijn.
Het bezoek reduceren tot 1 persoon met uitzondering van kinderen zou dus wel eens een grote fout kunnen zijn. Want de kinderen lijken wel gewoon net zo goed besmettelijk als volwassenen maar kunnen er dus beter tegen.

Dit zijn jouw associaties, die ik goed kan volgen, deels mee eens ben, maar het zijn niet de conclusies van de onderzoekers. In je aanvulling met de link doe je het opnieuw goed - je geeft de conclusie van de onderzoekers weer.

Dit artikel geeft in detail aan, dat jonge kinderen (nog niet in de pubertijd!) een andere respons geven op besmetting dan oudere kinderen of volwassenen. Punt. De rest is aan anderen oftewel: doe er je voordeel mee, beste wetenschapswereld.
BL2 schreef:
23 mar 2021 13:05
Leg je opmerking eens uit ? Gaarne in een korte duidelijke tekst, die eindeloze betogen worden toch amper niet of niet gelezen.
Als je zo begint, dan heb ik al geen zin meer om je wat dan ook uit te leggen.
snellie schreef:
23 mar 2021 16:02
Waarom zouden kleine kinderen het virus NIET kunnen overdragen? Het zijn toch net mensen? Zelfs apen kunnen het overdragen. Moet alles eerst wetenschappelijk worden bewezen? Of kunnen we zelf ook nog logisch nadenken?
Veel vragen.
Kinderen dragen het virus over, al zijn er meer volwassenen, die hun eigen kinderen besmetten dan omgekeerd. Kinderen onderling lukt prima, daarvoor zijn de mini-uitbraakjes op de basisscholen het eerste bewijs.
Kinderen zijn niet net mensen, ze zijn mensjes. Eerste jaren alleen bezig met groeien en groeien. ^^
Ja, in Nederland moet alles wetenschappelijk bewezen worden, totdat Rutte de knoop doorhakt en beslist. (Mondkapjes versus Anderhalve Meter)
Nee, Corona heeft het gezonde verstand bij menig medium uitgeschakeld. :wink:

angel1978
Berichten: 10944
Lid geworden op: 30 aug 2005 11:08

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 2)

Ongelezen bericht door angel1978 »

Jablan schreef:
23 mar 2021 16:45
Jose2501 schreef:
23 mar 2021 14:36
de conclusie dat kinderen bron kunnen zijn van besmettingen aan volwassenen is van de onderzoekers zelf.
Die conclusie zie ik niet in het artikel staan. Je begon in je eerste bericht goed met:
Kinderen tot 10 jaar ontwikkelen veel meer en sterkere antistoffen na besmetting met corona dan volwassenen en ook meer dan jongeren tussen 14 en 18 jaar.
Dat is precies waar het artikel over gaat. Daarna ben je gaan invullen.
Dat zou verklaren waarom basisschoolleerlingen veel minder ziek worden en minder klachten hebben, maar toch net zo besmettelijk zijn.
Het bezoek reduceren tot 1 persoon met uitzondering van kinderen zou dus wel eens een grote fout kunnen zijn. Want de kinderen lijken wel gewoon net zo goed besmettelijk als volwassenen maar kunnen er dus beter tegen.

Dit zijn jouw associaties, die ik goed kan volgen, deels mee eens ben, maar het zijn niet de conclusies van de onderzoekers. In je aanvulling met de link doe je het opnieuw goed - je geeft de conclusie van de onderzoekers weer.

Dit artikel geeft in detail aan, dat jonge kinderen (nog niet in de pubertijd!) een andere respons geven op besmetting dan oudere kinderen of volwassenen. Punt. De rest is aan anderen oftewel: doe er je voordeel mee, beste wetenschapswereld.
Ben het eigenlijk zelden met je eens, maar dit is een perfecte weergave.

Gesloten