Schadevrije Jaren gestolen

Andere onderwerpen over auto en vervoer
Zacheryhu
Berichten: 5
Lid geworden op: 23 mar 2021 18:19

Schadevrije Jaren gestolen

Ongelezen bericht door Zacheryhu »

Hallo mensen,

Na bijna 3 jaar in het buitenland gewerkt te hebben ben ik terug in NL wegens Corona. Snel simpele auto gehaald en verzekering afgesloten voordat mijn schadevrije jaren in de ROI database niet meer geldig is.

Maar nu blijkt dat mijn schadevrije jaren op 1 staat, dus natuurlijk opgebeld voor verklaring. Ben bij ABN verzekerd en zij hebben me uitgelegd waarom. Nu blijkt dat iemand bij Inshared mijn 14 schadevrije jaren uit de ROI database hebben gepakt (in sep 2020) en daarvoor 1 schadevrije jaar heeft teruggezet. Ik natuurlijk proberen in contact te komen met Inshared. Maar kan nergens een klantenservice nummer vinden, via email geprobeerd en tot 3 keer toe krijg ik een automatische antwoord dat mijn email niet bekend bij ze is en of ik de gegevens kan aangegeven om welke verzekerde is. Ja dat weet ik natuurlijk niet, heb geen idee aan wie zij mijn 14 schadevrije jaren hebben toegekend.

Ik heb het gevoel die lui bij Inshared gewoon in de ROI database gekeken en mij gekozen omdat mijn 14 schadevrije jaren al meer dan 2 en half jaar erin staat en denken dat de kans klein is dat hij er weer gebruikt van maakt. Dus ik heb het gevoel dat verzekeraars deze geintje wel vaker doen.

Mij vraag is of iemand hier ervaring mee heeft of weet hoe ik verder kan om mijn 14 schadevrije jaren terug te krijgen?

Alvast bedankt

Seinhuis
Berichten: 2375
Lid geworden op: 20 dec 2020 17:18

Re: Schadevrije Jaren gestolen

Ongelezen bericht door Seinhuis »

Ik denk niet.

Je schadevrije jaren vervallen als je x aantal jaren (uit mijn hoofd 3 jaar) geen autoverzekering hebt.

Als die 3 jaar net niet om zijn, dan zal je zelf moeten bewijzen. Bij beëindiging van je autoverzekering krijg je een brief met wat je schadevrije jaren zijn. Ga daarmee in overleg met je verzekering.

Komen jullie er niet uit? Dan kan je terecht bij KIFID. https://www.kifid.nl/

Lady1234
Berichten: 27113
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Schadevrije Jaren gestolen

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Het lijkt me hoogst onwaarschijnlijk dat Inshared dat gedaan zou hebben. Die schadevrije jaren staan op naam genoteerd.

Maar als u daar toen verzekerd was, hebt u toch wel een polisnummer en klantnummer, bijvoorbeeld op uw bankafrekeningen en stuur die aan Inshared oer brief, als mail niet werkt.

U zou bij het beëindigen van die verzekering een mail met de schadevrije jaren gehad moeten hebben.

Zacheryhu
Berichten: 5
Lid geworden op: 23 mar 2021 18:19

Re: Schadevrije Jaren gestolen

Ongelezen bericht door Zacheryhu »

Seinhuis schreef:
24 mar 2021 11:05
Ik denk niet.

Je schadevrije jaren vervallen als je x aantal jaren (uit mijn hoofd 3 jaar) geen autoverzekering hebt.

Als die 3 jaar net niet om zijn, dan zal je zelf moeten bewijzen. Bij beëindiging van je autoverzekering krijg je een brief met wat je schadevrije jaren zijn. Ga daarmee in overleg met je verzekering.

Komen jullie er niet uit? Dan kan je terecht bij KIFID. https://www.kifid.nl/
Mijn schadevrije jaren zouden in maart 2021 3 jaar oud zijn en dan vervallen, daarom heb ik toen ik dit jaar februari terug naar NL kwam snel alles geregeld. Ik heb ook de brief van beëindiging in maart 2018 maar waar ik verzekerde en dat is ABN. Zei zeiden brief is niet nodig omdat ze direct in de ROI database kunnen kijken. Zij hebben dus gekeken en de informatie was dus dat Inshared in september 2020 mijn 14 jaren eraf haalde en 1 jaar daarvoor terug zette. Zij zeggen kunnen niks aan doen omdat er maar 1 jaar staat omdat Inshared de 14 jaren heeft gepakt.

In ieder geval bedankt voor de info ik ga op KIFID kijken.

Zacheryhu
Berichten: 5
Lid geworden op: 23 mar 2021 18:19

Re: Schadevrije Jaren gestolen

Ongelezen bericht door Zacheryhu »

Lady1234 schreef:
24 mar 2021 11:13
Het lijkt me hoogst onwaarschijnlijk dat Inshared dat gedaan zou hebben. Die schadevrije jaren staan op naam genoteerd.

Maar als u daar toen verzekerd was, hebt u toch wel een polisnummer en klantnummer, bijvoorbeeld op uw bankafrekeningen en stuur die aan Inshared oer brief, als mail niet werkt.

U zou bij het beëindigen van die verzekering een mail met de schadevrije jaren gehad moeten hebben.
Zo te zien kan dat toch, mijn huidige verzekeraar (ABN) heeft gecheckt in de ROI database en hebben mij meegedeeld dat Inshared de 14 jaren eruit hebben gehaald en 1 jaar voor hebben terug gezet. Dus dat is sowieso raar, want als ze dachten dat ze met mij te maken hadden (dus geen persoonswisseling) dan hadden ze alles uit de database moeten halen en niet 1 jaar weer terug gezet.

Op consumentenbond gekeken nog of via hun iets kon, en bij het bedrijf Inshared gaven ze als commentaar dat het bedrijf bijna nooit reageert, dus weinig kans. Dus ik geloof wel als ze eenmaal contact met me komen dat het wel kan worden opgelost sinds ze illegaal hebben gehandeld. Maar ja tot zover komt het helaas nog niet en dat is mijn probleem.

Moneyman
Berichten: 30049
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Schadevrije Jaren gestolen

Ongelezen bericht door Moneyman »

Zacheryhu schreef:
23 mar 2021 18:41
via email geprobeerd en tot 3 keer toe krijg ik een automatische antwoord dat mijn email niet bekend bij ze is en of ik de gegevens kan aangegeven om welke verzekerde is. Ja dat weet ik natuurlijk niet, heb geen idee aan wie zij mijn 14 schadevrije jaren hebben toegekend.
JE moet ook niet de discussie voeren aan wie jouw jaren zouden zijn toegekend. Sowieso is dat waarschijnlijk helemaal niet gebeurt, maar zelfs als dat wel zo is, is het voor jou niet relevant.

Jij moet je gewoon focussen op de simpele vraag: waar zijn mijn 14 schadevrije jaren gebleven, waarom zijn ze afgeboekt? De rest is ruis.

Heb je al geprobeerd of je digitale omgeving nog benaderbaar is? Het enige bekende telefoonnummer van Inshared is 071-3641762. Is niet bedoeld voor vragen, maar wie weet hoe ver je komt. Als je toch nogmaals per mail communiceert, doe het dan met een simpele, concrete vraag, en noem daarbij je gegevens + polisnummer.

Zacheryhu
Berichten: 5
Lid geworden op: 23 mar 2021 18:19

Re: Schadevrije Jaren gestolen

Ongelezen bericht door Zacheryhu »

Moneyman schreef:
24 mar 2021 11:51
Zacheryhu schreef:
23 mar 2021 18:41
via email geprobeerd en tot 3 keer toe krijg ik een automatische antwoord dat mijn email niet bekend bij ze is en of ik de gegevens kan aangegeven om welke verzekerde is. Ja dat weet ik natuurlijk niet, heb geen idee aan wie zij mijn 14 schadevrije jaren hebben toegekend.
JE moet ook niet de discussie voeren aan wie jouw jaren zouden zijn toegekend. Sowieso is dat waarschijnlijk helemaal niet gebeurt, maar zelfs als dat wel zo is, is het voor jou niet relevant.

Jij moet je gewoon focussen op de simpele vraag: waar zijn mijn 14 schadevrije jaren gebleven, waarom zijn ze afgeboekt? De rest is ruis.

Heb je al geprobeerd of je digitale omgeving nog benaderbaar is? Het enige bekende telefoonnummer van Inshared is 071-3641762. Is niet bedoeld voor vragen, maar wie weet hoe ver je komt. Als je toch nogmaals per mail communiceert, doe het dan met een simpele, concrete vraag, en noem daarbij je gegevens + polisnummer.
Drie keer gemaild en drie keer precies dezelfde antwoord, ze willen de volgende gegevens:

" Wij willen u graag helpen en met u meekijken, maar het e-mailadres waar u ons nu mee mailt, komt niet voor in onze klantadministratie en is niet gelinkt aan een digitale Verzekeringsmap. Waarschijnlijk heeft u een ander e-mailadres opgegeven. Graag ontvangen we daarom, zoals eerder aangegeven, de volgende onderstaande gegevens van u. Zo kunnen we u zo snel mogelijk helpen!
- De volledige naam van de verzekeringsnemer
- De geboortedatum van de verzekeringsnemer
- Het adres en de postcode
- Het e-mailadres dat u bij ons heeft opgegeven
- De laatste vier cijfers van het bij ons bekende rekeningnummer
- Eventueel het kenteken van het voertuig "

Dus ze kijken niet eens wat er in de email staat en sturen dit meteen terug. De telefoonnummer is de zogenaamde noodlijn voor schade melden. Alle 3 opties is alleen voor schade melden, en op moment nog niet geprobeerd. Ik wacht nog even af, heb nagevraagd bij het Juridisch loket (nog geen reactie) en ik ga wel proberen via KIFID.

Lady1234
Berichten: 27113
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Schadevrije Jaren gestolen

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Maar hebt u nu die mail van na de beeindiging? Daar staat toch alles op?

Moneyman
Berichten: 30049
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Schadevrije Jaren gestolen

Ongelezen bericht door Moneyman »

Zacheryhu schreef:
24 mar 2021 12:25
Drie keer gemaild en drie keer precies dezelfde antwoord, ze willen de volgende gegevens:
Dan stuur je die gegevens toch? Of heb je dat al gedaan en krijg je desondanks deze reactie?

Je verhaal maakt niet echt duidelijk wat er nu precies aan de hand is.

Lady1234
Berichten: 27113
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Schadevrije Jaren gestolen

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Ze willen dus UW gegevens en niet die van de veronderstelde nieuwe eigenaar van de schadevrije jaren.

Zacheryhu
Berichten: 5
Lid geworden op: 23 mar 2021 18:19

Re: Schadevrije Jaren gestolen

Ongelezen bericht door Zacheryhu »

Lady1234 schreef:
24 mar 2021 13:14
Ze willen dus UW gegevens en niet die van de veronderstelde nieuwe eigenaar van de schadevrije jaren.
Ah ok, mijn schuld, ik dacht dat het ging om de verzekerde waar mijn "eventuele 14 schadevrije heen is gegaan".

Mijn oude verzekering was dus in de ROI database gestopt door mijn oude verzekeraar Interpolis. Nu ben ik dus bij ABN verzekerd en heb dus nieuwe polis. Dus gegevens geven van mijn Interpolis die in het ROI database deed of mijn huidige bij ABN?

Ik_weet_niet_alles
Berichten: 935
Lid geworden op: 18 sep 2020 14:49

Re: Schadevrije Jaren gestolen

Ongelezen bericht door Ik_weet_niet_alles »

U bent het laatst verzekerd geweest bij Interpolis. Zij hebben de registratie van de aantal schadevrije jaren doorgevoerd. Het lijkt mij dat u bij Interpolis moet zijn en niet bij Inshared. U hebt van Interpolis immers een verklaring van de schadevrije jaren.

KR1275
Berichten: 97
Lid geworden op: 12 mei 2006 19:55

Re: Schadevrije Jaren gestolen

Ongelezen bericht door KR1275 »

Nee, je moet bij Inshared zijn. Inshared heeft uw schadevrije jaren in gebruik genomen op een polis van iemand anders. Dat is wat ik opmaak uit uw verhaal. Dat mag niet en dus zal Inshared de schadevrije jaren in Roydata moeten vrijgeven, zodat ABNA MRO ze weer in gebruik kan nemen. Je hebt niets met iemand anders te maken (dat zoekt Inshared zelf maar uit).

Start een klachtenprocedure richting Inshared. KiFid pakt geen klachten op als je niet de hele procedure van de maatschappij doorlopen hebt. Daar zijn regels aan verboden, waar Inshared zich aan moet houden. De standaard reactie van Inshared geeft wel echt de indruk dat men te lui is om uw mail te lezen. Uw bent geen klant van of verzekeringnemer bij Inshared.

PeterPeters1966
Berichten: 1545
Lid geworden op: 06 jan 2021 22:51

Re: Schadevrije Jaren gestolen

Ongelezen bericht door PeterPeters1966 »

KR1275 schreef:
29 mar 2021 17:02

Start een klachtenprocedure richting Inshared.
Het lijkt me productiever om eerst de al gegeven adviezen hierboven op te volgen. Dus gewoon bellen en stap voor stap kijken hoe het zit. Klagen kan altijd nog. En als TS de klacht net zo "concreet" beschrijft als hier wordt dat 'm ook niet. Problemen los je nog altijd het beste op door met mensen te praten, niet door te mailen (email is de mother of all fuckups doordat er gauw spraakverwarring ontstaat), op online fora te klagen etc.

Lady1234
Berichten: 27113
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Schadevrije Jaren gestolen

Ongelezen bericht door Lady1234 »

De Ts moet gewoon de gevraagde gegevens aan Inshared verstrekken, dan kunnen zij de boel onderzoeken.

Svdp95
Berichten: 1
Lid geworden op: 15 apr 2021 19:09

Re: Schadevrije Jaren gestolen

Ongelezen bericht door Svdp95 »

Hi! Kan het zo zijn dat Inshared een Engelstalige royementsverklaring heeft gestuurd omdat je naar het buitenland ging? In dat geval hebben zij geen schade vrije jaren in Roydata gezet, maar alleen de verklaring afgegeven. Als je hem kwijt bent kunnen ze je nogmaals een kopie opnieuw versturen.

Limlander40
Berichten: 51
Lid geworden op: 28 sep 2010 09:55

Re: Schadevrije Jaren gestolen

Ongelezen bericht door Limlander40 »

Volgens mijn tussenpersoon zijn schadevrije jaren nog maar 1 jaar geldig. Mits je weer start bij dezelfde club dan willen ze wel coulant zijn.

Cornelis7
Berichten: 435
Lid geworden op: 02 nov 2008 14:56

Re: Schadevrije Jaren gestolen

Ongelezen bericht door Cornelis7 »

Limlander40 schreef:
01 jan 2022 11:03
Volgens mijn tussenpersoon zijn schadevrije jaren nog maar 1 jaar geldig. Mits je weer start bij dezelfde club dan willen ze wel coulant zijn.
Dat hangt af van de verzekeringsmaatschappij: https://www.moneywise.nl/bibliotheek/au ... eraar.aspx

k2p
Berichten: 1191
Lid geworden op: 04 mar 2012 01:35

Re: Schadevrije Jaren gestolen

Ongelezen bericht door k2p »

Enigszins offtopic. Hoe zit dat nou eigenlijk met die schadevrije jaren? Ik heb in het verleden de ervaring gehad dat het niet zo nauw werd genomen met die jaren. Dat sommige verzekeraars goochelden met de schadevrije jaren om klanten te werven/binden. Zo had ik ooit eens bij Unigarant meer jaren gekregen dan ik recht op had. Nu begrijp ik dat er een centrale database bestaat?

Lady1234
Berichten: 27113
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Schadevrije Jaren gestolen

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Ja, Roy data.

Gesloten