LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Abonnement Disney+ zomaar gestopt, opnieuw afsluiten is duurder

Hier kan je jouw mening kwijt over zaken die niet voorkomen in de bovenstaande onderwerpen.
Do1972
Berichten: 1
Lid geworden op: 24 mar 2021 15:55

Abonnement Disney+ zomaar gestopt, opnieuw afsluiten is duurder

Ongelezen bericht door Do1972 »

Vanwege een technische fout bij Disney + is er twee keer het abonnementgeld van maart, 6,99 euro van mijn rekening gehaald. Toen ik dit zag heb ik direct 1x terug laten boeken. Later zag ik dat Disney ook een keer mijn geld heeft terug gestort waardoor ik in maart helemaal niet betaald heb. Mijn abonnement is daarna meteen stop gezet. Nu wilde ik dat weer herstellen maar dat kon alleen voor de nieuwe abonnementsprijs van 8,99 euro. Slimme truc van Disney +: Zogenaamd een technische fout waardoor mijn abonnementsgeld direct wordt verhoogd, met als uitleg dat vanaf augustus toch voor iedereen deze verhoging ingaat. Ik kon niet tot augustus 6,99 euro blijven betalen zoals ik vanaf het begin heb gedaan. Ronduit belachelijk dit.
Laatst gewijzigd door Radar op 24 mar 2021 18:26, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: titel door moderatie verduidelijkt

Nijogeth
Berichten: 9952
Lid geworden op: 28 apr 2017 19:51

Re: Abonnement Disney+ zomaar gestopt, opnieuw afsluiten is duurder

Ongelezen bericht door Nijogeth »

Hoezo is dat een slimme truc? Men maakt een fout, lost het op voordat u het ziet en vervolgens gaat u allemaal dingen doen, waardoor u niet betaald heeft en afgesloten wordt. Volgende keer misschien even beter nakijken wat er gebeurt.

Smartje
Berichten: 282
Lid geworden op: 23 dec 2020 15:17

Re: Abonnement Disney+ zomaar gestopt, opnieuw afsluiten is duurder

Ongelezen bericht door Smartje »

Weet wel dat 9 van de 10 bedrijven aut. terugboeken als er te veel is afgeschreven.
Door zelf actie te ondernemen heb je waarschijnlijk dit proces verstoort.
Met deze terugboeking heb je dan misschien gelijk opgezegd.

Jantje7
Berichten: 984
Lid geworden op: 15 feb 2013 12:50

Re: Abonnement Disney+ zomaar gestopt, opnieuw afsluiten is duurder

Ongelezen bericht door Jantje7 »

Ja, het is ook een groot bedrag. Slim om maar direct te storneren zonder eventueel contact op te nemen met het bedrijf. Na 2 of 3 dagen een bericht ontvangen dat het teveel geïncasseerde bedrag zal worden terug gestort. Voor ik de mail had gelezen was het bedrag al gestort.

Seinhuis
Berichten: 2370
Lid geworden op: 20 dec 2020 17:18

Re: Abonnement Disney+ zomaar gestopt, opnieuw afsluiten is duurder

Ongelezen bericht door Seinhuis »

Je hebt een overeenkomst met een bedrijf en door hun fout met de betaling stoppen hun met leveren. Zo makkelijk zouden hun niet eraf moeten kunnen. Zelfs als jij niet betaald, zouden hun de overeenkomst door moeten lopen. Uiteraard staat dan wel een deurwaarder op de stoep.

Echter, om je gelijk te halen, zal je naar de kantonrechter moeten, met een advocaat, een deurwaarder die een dagvaarding uitschrijft en bezorgt. Ik denk niet dat het dit waard is.

Kort samengevat, je hebt gelijk, maar dit ga je niet krijgen.

Nijogeth
Berichten: 9952
Lid geworden op: 28 apr 2017 19:51

Re: Abonnement Disney+ zomaar gestopt, opnieuw afsluiten is duurder

Ongelezen bericht door Nijogeth »

Seinhuis schreef:
25 mar 2021 21:49
Je hebt een overeenkomst met een bedrijf en door hun fout met de betaling stoppen hun met leveren.
Nou nee, niet door hun fout. Doordat TS storneert zonder reden.

Moneyman
Berichten: 29992
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Abonnement Disney+ zomaar gestopt, opnieuw afsluiten is duurder

Ongelezen bericht door Moneyman »

Nijogeth schreef:
25 mar 2021 22:23
Seinhuis schreef:
25 mar 2021 21:49
Je hebt een overeenkomst met een bedrijf en door hun fout met de betaling stoppen hun met leveren.
Nou nee, niet door hun fout. Doordat TS storneert zonder reden.
Dat is natuurlijk niet waar. De fout ligt bij Disney. TS heeft onverschuldigd betaald en mag gewoon storneren.

Is dat handig? Nee, natuurlijk niet. Een belletje ofzo was logischer geweest. Maar dat maakt niet dat de verantwoordelijkheid ineens bij TS ligt. Die is zijn verplichtingen nagekomen, Disney niet.

Nijogeth
Berichten: 9952
Lid geworden op: 28 apr 2017 19:51

Re: Abonnement Disney+ zomaar gestopt, opnieuw afsluiten is duurder

Ongelezen bericht door Nijogeth »

Nee, want zoals in de openingspost is te lezen dat Disney+ de fout dus al gecorrigeerd had. 2x geïncasseerd en 1x terug betaald. Maar TS keek niet verder en heeft dus de 2e keer ook gestorneerd.

alfatrion
Berichten: 21897
Lid geworden op: 25 jul 2006 21:05

Re: Abonnement Disney+ zomaar gestopt, opnieuw afsluiten is duurder

Ongelezen bericht door alfatrion »

1. Disney+ schrijft dubbel af
2. TS storneert een van de afschrijvingen
3. Disney+ schrijft een keer terug
4. Disney+ beëindigd de overeenkomst

En dan doet een niet te verwaarlozen deel van de mensen hier alsof TS dit aan haar zelf te wijten heeft. #blamingTheVictim

En nu wordt hier gedaan alsof TS fout zit. Disney+ heeft geen recht om de overeenkomst te ontbinden. Om op deze wijze te mogen ontbinden moet: (a) er een tekortkoming zijn; (b) de nakoming blijvend of tijdelijk onmogelijk zijn; en (c) de ontbinding rechtvaardig zijn.

(a) TS is nagekomen; (b) de nakoming is niet blijvend of tijdelijk nagekomen; en/of (c) ontbinding is niet rechtvaardig vanwege de bijzondere omstandigheden.
Seinhuis schreef:
25 mar 2021 21:49
Echter, om je gelijk te halen, zal je naar de kantonrechter moeten, met een advocaat, een deurwaarder die een dagvaarding uitschrijft en bezorgt. Ik denk niet dat het dit waard is.
Ja kan naar de kantonrechter zonder advocaat. Ik ben wel met je eens dat de kantonrechter bevoegd is.
Nijogeth schreef:
25 mar 2021 23:30
Nee, want zoals in de openingspost is te lezen dat Disney+ de fout dus al gecorrigeerd had. 2x geïncasseerd en 1x terug betaald. Maar TS keek niet verder en heeft dus de 2e keer ook gestorneerd.
Dat staat er niet. We weten alleen dat TS een keer heeft gestorneert en Disney zelf een keer heeft terugbetaald. We weten niet in welke volgorde dit heeft plaatsgevonden.

Maar ook al heb jij gelijk, dan nog mag dit niet.

Nijogeth
Berichten: 9952
Lid geworden op: 28 apr 2017 19:51

Re: Abonnement Disney+ zomaar gestopt, opnieuw afsluiten is duurder

Ongelezen bericht door Nijogeth »

alfatrion schreef:
26 mar 2021 00:09
1. Disney+ schrijft dubbel af
2. TS storneert een van de afschrijvingen
3. Disney+ schrijft een keer terug
4. Disney+ beëindigd de overeenkomst
Als ik de openingspost teruglees, dan lees ik toch echt 'Later zag ik dat Disney ook een keer mijn geld heeft terug gestort waardoor ik in maart helemaal niet betaald heb.'. Daarom verwacht ik dat je 2 en 3 kunt omdraaien. Anders had er iets gestaan als 'later heeft Disney nog een keer geld terug gestort'. Tenminste, dat zou ik zeggen.

alfatrion
Berichten: 21897
Lid geworden op: 25 jul 2006 21:05

Re: Abonnement Disney+ zomaar gestopt, opnieuw afsluiten is duurder

Ongelezen bericht door alfatrion »

Stel
1 maart wordt 2x €10,- afgeschreven
2 maart zie ik dit en storneer ik 1x €10,-
4 maart wordt er eveneens €10,- ontvangen
6 maart zie je dat er op 4 maart €10,- is betaald

Nu heb je eerst gestorneerd en later zie je dat Disney ook nog een keer terugbetaald heeft.

J. Deltoer
Berichten: 3077
Lid geworden op: 30 aug 2020 12:29

Re: Abonnement Disney+ zomaar gestopt, opnieuw afsluiten is duurder

Ongelezen bericht door J. Deltoer »

Het is een schande dat TS haar onverschuldigde betaling heeft laten terugboeken bij Walt Disney. TS mag van geluk spreken dat het bedrijf niet een heel hoge boete in rekening heeft gebracht. En een levenslange ban op de mooie filmpjes van Donald Duck en Bambi.

Nijogeth
Berichten: 9952
Lid geworden op: 28 apr 2017 19:51

Re: Abonnement Disney+ zomaar gestopt, opnieuw afsluiten is duurder

Ongelezen bericht door Nijogeth »

alfatrion schreef:
26 mar 2021 01:07
Stel
1 maart wordt 2x €10,- afgeschreven
2 maart zie ik dit en storneer ik 1x €10,-
4 maart wordt er eveneens €10,- ontvangen
6 maart zie je dat er op 4 maart €10,- is betaald

Nu heb je eerst gestorneerd en later zie je dat Disney ook nog een keer terugbetaald heeft.
Maar het meest logische volgens de openingspost is dit:
1 maart wordt 2x €10,- afgeschreven
2 maart wordt er eveneens €10,- ontvangen
4 maart zie ik dit en storneer ik 1x €10,-
6 maart zie je dat er op 2 maart €10,- is betaald

sylvesterb
Berichten: 5049
Lid geworden op: 26 apr 2015 10:52

Re: Abonnement Disney+ zomaar gestopt, opnieuw afsluiten is duurder

Ongelezen bericht door sylvesterb »

Nijogeth schreef:
26 mar 2021 08:24
alfatrion schreef:
26 mar 2021 01:07
Stel
1 maart wordt 2x €10,- afgeschreven
2 maart zie ik dit en storneer ik 1x €10,-
4 maart wordt er eveneens €10,- ontvangen
6 maart zie je dat er op 4 maart €10,- is betaald

Nu heb je eerst gestorneerd en later zie je dat Disney ook nog een keer terugbetaald heeft.
Maar het meest logische volgens de openingspost is dit:
1 maart wordt 2x €10,- afgeschreven
2 maart wordt er eveneens €10,- ontvangen
4 maart zie ik dit en storneer ik 1x €10,-
6 maart zie je dat er op 2 maart €10,- is betaald
Als het net zoals bij mij is geweest dan is het:

1 maart wordt 2 x afgeschreven
1 maart wordt 1 x ontvangen (dit was enkele uren later)

Als je hierna storneert ben je gewoon ingebreke en stopt Disney de dienstverlening. Ze sturen je geen herinneren of aanmaningen en je hebt geen schuld, ondanks dat je enkele dagen gratis hebt kunnen kijken.

Methusalah
Berichten: 1160
Lid geworden op: 19 nov 2019 10:28

Re: Abonnement Disney+ zomaar gestopt, opnieuw afsluiten is duurder

Ongelezen bericht door Methusalah »

Oh, lahdihdah, iedereen zou toch onderhand moeten weten dat blind storneren altijd consequenties heeft. Het was een onhandige actie, daar is meneer zelf debet aan.

Jammer, joh.

Moneyman
Berichten: 29992
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Abonnement Disney+ zomaar gestopt, opnieuw afsluiten is duurder

Ongelezen bericht door Moneyman »

Methusalah schreef:
26 mar 2021 09:27
Oh, lahdihdah, iedereen zou toch onderhand moeten weten dat blind storneren altijd consequenties heeft. Het was een onhandige actie, daar is meneer zelf debet aan.

Jammer, joh.
En het...
alfatrion schreef:
26 mar 2021 00:09
#blamingTheVictim
... gaat gewoon door.

JozJan
Berichten: 1024
Lid geworden op: 04 mar 2011 10:08

Re: Abonnement Disney+ zomaar gestopt, opnieuw afsluiten is duurder

Ongelezen bericht door JozJan »

Volledig oneens dat dit 'blaming the victim' zou zijn. Disney heeft gewoon gelijk. Disney heeft 1 betaling teveel geïncasseerd en deze terugbetaald. De reguliere betaling is door de klant gestorneerd. Gevolg: klant heeft niet betaald en is in gebreke.

Als een jouw onbekend bedrijf een bedrag van je rekening incasseert: meteen storneren. Maar bij eèn bedrijf waar je gewoon een abonnement hebt neem je toch eerst even contact op?

Moneyman
Berichten: 29992
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Abonnement Disney+ zomaar gestopt, opnieuw afsluiten is duurder

Ongelezen bericht door Moneyman »

JozJan schreef:
26 mar 2021 10:09
Als een jouw onbekend bedrijf een bedrag van je rekening incasseert: meteen storneren. Maar bij ene bedrijf waar je gewoon een abonnement hebt neem je toch eerst even contact op?
Eens. Zoals ik eerder al schreef zou dat mijn reactie zijn, gewoon omdat overleg altijd beter is. Scheelt je ook een hoop problemen ;)

Maar dat neemt niet weg dat de primaire verantwoordelijkheid bij Disney ligt: die hebben de fout gemaakt waardoor deze ellende is ontstaan, en hebben vervolgens ook helemaal niets gedaan om het probleem op te lossen, maar gewoon zonder enige vorm vancommunicatie het contract beeindigd. Dat is uiteraard onrechtmatig.

Het verhaal van TS geeft simpelweg geen enkele formele aanleiding om het handelen van Disney (waarbij TS voortaan meer moet gaan betalen) te rechtvaardigen. Het heeft dan ook weinig nut om TS te blijven veroordelen op wat hij fout zou hebben gedaan. Natuurlijk is het prima om het advies te geven dat voortaan anders te doen, maar het veroordelen wat hier te lezen is, is onterecht.

alfatrion
Berichten: 21897
Lid geworden op: 25 jul 2006 21:05

Re: Abonnement Disney+ zomaar gestopt, opnieuw afsluiten is duurder

Ongelezen bericht door alfatrion »

Blaming the victim is het neerleggen van de schuld bij het slachtoffer. Het is hier Disney die ten onrechte dubbel incasseert. Vervolgens gaat men opzoek naar redenen waarom de klant fout zit.

Een van de argumenten is dat als iemand een foutje maakt, je dan contact moet opnemen. Maar de dader zou de overeenkomst wel rücksichtslos mogen beëindigen als het slachtoffer een foutje maakt.

NeoDutchio
Berichten: 12302
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: Abonnement Disney+ zomaar gestopt, opnieuw afsluiten is duurder

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

Het gaat nu dus om 5 maanden waarin €2,- per maand meer betaald moet gaan worden. Ga je voor €10,- een zaak aanhangig maken of het wel of niet mag of een overeenkomst direct stop te zetten als er niet betaald wordt? Een en ander zal om de overeenkomst staan, die kent alleen TS.
Feit is dat het niet slim is om direct te storneren zonder even te informeren of af te wachten. Vanuit Disney is het een fout, vanuit TS een doelbewuste actie.

Mijn mening, laat het rusten, het gaat maar om €10,-. En anders houden we hier wel een inzameling om TS de zomer met Disney door te krijgen en delen wij die €10,- tussen vrijwillige forumleden.

Gesloten