Kwaliteit Aluplast kozijnen

Alle andere onderwerpen rondom jouw huis en tuin.
Ldejong
Berichten: 6
Lid geworden op: 05 mar 2021 00:57

Kwaliteit Aluplast kozijnen

Ongelezen bericht door Ldejong »

Hello, ik ben aan het oriënteren en zelf mijn weg proberen te vinden in het 'world wide web' van kunststof kozijnen. Nou heb ik veel informatie gezien vanuit de offertes en zo en wat ik nu zie en begrijpt is dat er enorme groot verschillen zijn in de prijzen maar vraag me af hoe dat zich vertaalt in de kwaliteit en zo.
Heeft iemand hier misschien ervaring met aluplast kozijnen? Hoe bevalt het en is de kwaliteit ook goed en zo? Iemand die met schuco werkt vertelde me dat het slecht kwaliteit kozijnen zou zijn maar tjaaa dat snap ik wel gezien zijn positie....verkoper van schuco. Ik ben gewoon benieuwd wat de ervaringen zijn als ze er zijn. Bedankt.

scontra
Berichten: 3963
Lid geworden op: 27 mar 2014 17:34

Re: Kwaliteit Aluplast kozijnen

Ongelezen bericht door scontra »

Geen ervaring met dit merk en dus geen antwoord op uw vraag.

Heb wel al 14 jaar ervaring met WERU en dat is een uitstekend product en zeker zijn geld waard.

Jablan
Berichten: 6184
Lid geworden op: 24 jan 2005 20:49
Contacteer:

Re: Kwaliteit Aluplast kozijnen

Ongelezen bericht door Jablan »

Echt slechte kozijnen zijn er niet.
Aluplast is een merk.

Aluminium kozijnen hebben - puur door het materiaal - een langere levensduur dan kunststof kozijnen.
Kunststof kozijnen zijn bedoeld om 20-25 jaar mee te gaan.

Belangrijkste is de afwerking. Welke kwaliteit afdichting wordt gebruikt (tussen kozijn en muur/vloer/plafond) ?

De zon heeft invloed. Bij ramen op het zuiden is de levensduur direct korter, vanwege de vele zonuren en als gevolg daarvan het krimpen en uitzetten bij kou en warmte. Gevolg: als de afdichtingen verdrogen, dan heb je in de winter tocht en in de zomer een broeikasje.

Veldt01
Berichten: 989
Lid geworden op: 16 jul 2006 15:05

Re: Kwaliteit Aluplast kozijnen

Ongelezen bericht door Veldt01 »

Zoals hierboven gezegd zijn er geen echt slechte kozijnen maar zijn er wel degelijk verschillen in kwaliteit.
Kunstof biedt in principe de mogelijkheid om beter te isoleren (mits goed gemonteerd).
Of aluminium zoveel langer meegaat is maar de vraag (afhankelijk van de toplaag) bovendien zijn er inmiddels ook kunststof kozijnen met aluminium zichtkappen.
Belangrijk is dat degene die de kozijnen inmeet en monteert zijn/haar vak verstaat en zeker op dat punt gaat het met enige regelmaat fout.

Ldejong
Berichten: 6
Lid geworden op: 05 mar 2021 00:57

Re: Kwaliteit Aluplast kozijnen

Ongelezen bericht door Ldejong »

Belangrijkste is de afwerking. Welke kwaliteit afdichting wordt gebruikt (tussen kozijn en muur/vloer/plafond) ?
@Jablan wat is de beste afdchting? Waar kan ik op letten in de offertes of gesprek op dat gebied?

Ldejong
Berichten: 6
Lid geworden op: 05 mar 2021 00:57

Re: Kwaliteit Aluplast kozijnen

Ongelezen bericht door Ldejong »

Zoals hierboven gezegd zijn er geen echt slechte kozijnen maar zijn er wel degelijk verschillen in kwaliteit.
@ Veldt1 waaraan kan je de veschillen in kwaliteit van de kunststof kozijnen zien? Isoleert de 1 better dan de andere bijv?

Jablan
Berichten: 6184
Lid geworden op: 24 jan 2005 20:49
Contacteer:

Re: Kwaliteit Aluplast kozijnen

Ongelezen bericht door Jablan »

Afdichting: er wordt van alles gebruikt om kozijnen tochtvrij vast te zetten. Dik rubber heeft onze eigen voorkeur, omdat het niet zo snel vergaat. Kit is binnen 5 jaar uitgewerkt. Er zijn meer mogelijkheden, wie weet heeft iemand anders hier goede tips. Anders zijn de websites van de bouwmarkten een goede startplek en op YouTube zal 'kozijnen vervangen' nog een instructiefilmpje opleveren.

Veldt01
Berichten: 989
Lid geworden op: 16 jul 2006 15:05

Re: Kwaliteit Aluplast kozijnen

Ongelezen bericht door Veldt01 »

@ Veldt1 waaraan kan je de veschillen in kwaliteit van de kunststof kozijnen zien? Isoleert de 1 better dan de andere bijv?
Isolatie gebeurd door het opsluiten van lucht in kamers in de profielen (hoe meer kamers hoe beter).
flink aantal profielen wordt volgens mij nog steeds in duitsland geëxtrudeerd (kwaliteit van het profiel is te beoordelen op basis van maatvastheid en kleurechtheid al zal de levering met een kleurfolie ook hier weer invloed op hebben.
Flink deel van de kozijnen wordt tegenwoordig in landen met lagere lonen in elkaar gezet (Turkije), dit hoeft geen probleem te zijn maar maatvastheid en gebruikte verbindingen zijn niet altijd even goed.
Blijf erbij dat een flink deel van de kwaliteit van het totaal wordt bepaald door de kwaliteit van de bouwer en daar schort het doorgaans behoorlijk aan. Stelkozijnen moeten goed zijn en mogen in principe niet kunnen rotten (kunststof of goed verduurzaamd hout) en afdichtingen (rubber of vloeibaar rubber) moeten bij voorkeur dubbel worden uitgevoerd waarbij de binnenafdichting even belangrijk is als die aan de buitenzijde.

Ton19
Berichten: 2
Lid geworden op: 26 mar 2021 11:12

Re: Kwaliteit Aluplast kozijnen

Ongelezen bericht door Ton19 »

Wat belangrijk is met de aluplast kozijnen om zeer goed op de warmte weerstand te letten.Zelf ging ik uit van de ervaring van de bouwer.Wat heeft geresulteerd met condens op de kozijnen. Ook zit ik met onnodige koude bruggen . Het is een drama. De rekening is betaald. Probeer dan maar de aannemer er opnieuw bij te krijgen. Op andere plekken in het huis heb ik kunststof kozijnen laten plaatsen. Ben daar zeer tevreden over.

Ldejong
Berichten: 6
Lid geworden op: 05 mar 2021 00:57

Re: Kwaliteit Aluplast kozijnen

Ongelezen bericht door Ldejong »

Ton19 schreef:
26 mar 2021 11:22
Wat belangrijk is met de aluplast kozijnen om zeer goed op de warmte weerstand te letten.Zelf ging ik uit van de ervaring van de bouwer.Wat heeft geresulteerd met condens op de kozijnen. Ook zit ik met onnodige koude bruggen . Het is een drama. De rekening is betaald. Probeer dan maar de aannemer er opnieuw bij te krijgen. Op andere plekken in het huis heb ik kunststof kozijnen laten plaatsen. Ben daar zeer tevreden over.
Bedankt voor deze reactie. Echter is me niet duidelijk waar u zeer tevreden over ben is het de aluplast kozijnen? En wat gaaf bij jouw problemen van condens en koude bruggen?

Smartje
Berichten: 282
Lid geworden op: 23 dec 2020 15:17

Re: Kwaliteit Aluplast kozijnen

Ongelezen bericht door Smartje »

Is inderdaad veel keus in.
2005 voor Schuco gekozen.
Wel gekozen bij een bedrijf die zelf de Schuco kozijnen in meet en in eigen werkplaats maakt.
Bij veel bedrijven is inmeten en in Duitsland bestellen is min. 6 week levertijd.
Als er iets fout gaat in de maatvoering moet je weer 6 week wachten.
Nu na circa 16 jaar sluitwerk goed, kleur geen noemenswaardig verschil, dichtingsrubbers: gaan veerkracht verliezen door verdroging.
30m dichtingrubber was nog steeds te koop (afdichting tussen draai/kiepraam en kozijn) deze ga ik toevallig deze week vervangen.
Moet ook de aansluiting op de gevel zijn Keraliet delen nog nakijken.
Nooit geen condens van of bij de ramen.
Voor de aankoop hebben we diverse offertes laten maken en zoveel mogelijk showrooms bezocht.
Zoals al eerder gezegd iedere verkoper heeft toch zijn eigen (merk) verhaal en daaruit zal je zelf de beste keuze moeten maken.

Hawk-Eye
Berichten: 1640
Lid geworden op: 08 jun 2005 19:46

Re: Kwaliteit Aluplast kozijnen

Ongelezen bericht door Hawk-Eye »

Jablan schreef:
05 mar 2021 13:37
Echt slechte kozijnen zijn er niet.
Aluplast is een merk.

Aluminium kozijnen hebben - puur door het materiaal - een langere levensduur dan kunststof kozijnen.
Kunststof kozijnen zijn bedoeld om 20-25 jaar mee te gaan.

Belangrijkste is de afwerking. Welke kwaliteit afdichting wordt gebruikt (tussen kozijn en muur/vloer/plafond) ?

De zon heeft invloed. Bij ramen op het zuiden is de levensduur direct korter, vanwege de vele zonuren en als gevolg daarvan het krimpen en uitzetten bij kou en warmte. Gevolg: als de afdichtingen verdrogen, dan heb je in de winter tocht en in de zomer een broeikasje.
dit is dus onjuist, in de bouwwereld gaat men uit dat kunststof kozijnen tussen de 50 en 70 jaar mee kunnen gaan en alluminium zo rond de 40 jaar, bovendien is het zo dat als je dicht bij de kust woont alluminium af te raden is, bij een kleine beschadiging gaat het zout van de zee in het kozijn vreten, niet doen dus.

Tevens is het zo dat je kozijnen hebt die werken met folie (kunsstof) en anderen die door en door gekleurd zijn, dat zijn de kozijnen die je hebben moet!!!!

En ja, rubbers drogen uit maar die zijn makkelijk te vervangen, tegenwoordig is het trouwens ook zo dat er grijze rubbers gebruikt worden, deze zou ik aanraden, geven veel minder tot niet af dan de zwarte en gaan langer mee!!!!

Duitse fabrikanten zoals schuko maar ook kozijn van profel staan goed bekend, ook weru is een optie die oke is....

De prijs is trouwens ook afhankelijk van degeen die de kozijnen plaatst, een merk dat zelf kozijnen plaatst is vaak duurder dan een zzper die kozijnen besteld en ze plaatst....

Kijk dus ook eens in de rondte bij u in de buurt welke zelfstandige dit doet en welk kozijn hij dan gebruikt!!!!

Ton19
Berichten: 2
Lid geworden op: 26 mar 2021 11:12

Re: Kwaliteit Aluplast kozijnen

Ongelezen bericht door Ton19 »

Even een update. De kozijnen die ik heb van Aluplast hebben 3 lucht kamers. Dat is achter af veel te weinig. En de serre is aan het huis vastgebouwd. Met een open verbinding met de woonkamer/keuken. In die serre zit ook een radiator. Evengoed koelt de warme kamer lucht af tegen de veel koudere Aluplast kozijnen .In de woonkamer is de vochtigheidsgraad tussen de 40 en 50 procent. De kozijnen rusten op houten balken . De kozijnen zijn zelf thermisch onderbroken. De aannemer heeft tijdens de bouw tussen het kozijn en de houten balken een aluminium profiel geplaatst .Die de breedte heeft van het kozijn . Daardoor is de thermische onderbreking teniet gedaan .En aluminium is een zeer goede geleider. Dus nu is daar een een koude brug ontstaan. Ook is er veel kit gebruikt voor afdichtingen. Dat is eigenlijk niks voor de langere termijn. De aannemer gebruikte ook hout tussen de tresspa platen als isolatie . Daar kwam ik pas veel later achter. Kon ik ook weer op mijn kosten veranderen naar betere isolatie waarde.. Over de kozijnen zelf ben ik redelijk tevreden. Toch zou ik met de wetenschap van nu kiezen voor kunststofkozijnen .

grhks
Berichten: 1
Lid geworden op: 31 mar 2021 20:57

Re: Kwaliteit Aluplast kozijnen

Ongelezen bericht door grhks »

Beste LdeJong,
Wij hebben in 2016 ook kunststof kozijnen laten plaatsen, het waren geen Aluplast, dus daar kan ik niets over zeggen. Wel kan ik wat punten geven waarop je moet letten bij aanschaf kozijnen en ook bij het laten plaatsen, als je dat niet zelf doet.

Allereerst is het zo dat kunststof kozijnen bestaan uit kunststof profielen, dus waar je tegenaan kijkt, en daar binnen in stalen u-profielen. De kunststof profielen worden aangeleverd aan kozijnenbouwers, en die plaatsen de stalen u-profielen er in en daar maken ze het kozijn van. De stalen profielen bepalen de sterkte van de kozijnen, kozijnenbouwers die kozijnen maken tegen lage prijzen, doen er meestal staal in dat dunner is dan de kozijnen van bouwers die duurder zijn. Wij hebben gekozen voor een Duitse aannemer die alleen maar kunststof kozijnen plaatst, deze vermeldde dan ook op de order dat er verzinkt staal in zit van 3mm dik.

Vervolgens klopt het wat Hawk-Eye zegt, kunststof kozijnen in een bepaalde kleur worden gekleurd dmv een folie in die kleur. Onze buurman die jarenlang kunststof kozijnen heeft geplaatst, raadde ons dit af, je kunt beter kunststof kozijnen nemen die door en door gekleurd zijn, de onze zijn dat. Die schijnen langer mee te gaan dan kunststof kozijnen met folie.

Het volgende punt dat belangrijk is (althans voor ons) dat deze Duitse aannemer al jaren bestond, en dat zij zelf de kozijnen maakten, en daar dus veel ervaring in hadden. De kozijnenbouwer bepaald namelijk de kwaliteit van de kozijnen.

Ook belangrijk is dan de plaatsing van de kozijnen, kies een aannemer die werkt met vast personeel. Kozijnenleveranciers die werken met onderaannemers kan goed gaan maar dat is maar afwachten. Helemaal als een klusbedrijf wordt aangenomen om de kozijnen te plaatsen. Bedenk dat je er jaren tegenaan moet kijken. Een hoge kwaliteit kozijn dat slecht geplaatst is kan jaren voor ellende zorgen.

Besteed ook aandacht aan het hang- en sluitwerk, als er gebruik gemaakt wordt van goedkoop hang- en sluitwerk, of van een onbekend merk, en onderdelen zijn na 15 jaar niet meer leverbaar, ben je de sjaak. Neem hang- en sluitwerk van een bekend merk. Door slijtage moeten soms onderdelen vervangen worden.

Laatste punt: laat schriftelijk vastleggen hoe lang de garantie op de kozijnen is, en hoe lang de garantie op de plaatsing is, Heb je speciale wensen, laat die vastleggen op de order zodat iedereen weet waar 'ie aan toe is.

Succes met je zoektocht.

brand opdam
Berichten: 1
Lid geworden op: 24 sep 2021 17:00

Re: Kwaliteit Aluplast kozijnen

Ongelezen bericht door brand opdam »

Ik heb sinds kort ook Aluplast kozijnen en tot op heden bevallen ze goed. Ik had van te voren eigenlijk dezelfde vragen als dat jij hebt. Blijft toch een een wirwar van merken en aanbieders. Heb uiteindelijk ook maar gewoon de knoop doorgehakt.

Zoals hierboven ook al wordt gezegd, de hoeveelheid kamers zijn inderdaad belangrijk voor de isolatiewaarde (stilstaande lucht isoleert). Hoe meer hoe beter, lijkt mij dan :)
Laatst gewijzigd door brand opdam op 29 sep 2021 13:00, 1 keer totaal gewijzigd.

Gesloten