Coronavirus - algemeen topic (deel 2)

16again
Berichten: 16103
Lid geworden op: 02 jul 2003 22:18

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 2)

Ongelezen bericht door 16again »

angel1978 schreef:
28 mar 2021 16:18
16again schreef:
28 mar 2021 15:47
angel1978 schreef:
28 mar 2021 14:20


Achteraf kunnen we nu concluderen dat dat nooit een optie is geweest. Dat had een geruïneerde samenleving opgeleverd.
Is zweden nu dan een geruïneerde samenleving?
Heeft Zweden dan nu groepsimmuniteit en vaccineren ze niet?
Die vraag is misplaatst. Je voorspelt hel en verdoemenis zonder maatregelen, terwijl dat in Zweden uitbleef.
De tijd zal leren of we bij een geruïneerde samenleving denken aan het effect van maatregelen, of het aantal doden.

Overigens, in Stockholm heeft al meer dan 30% van de bevolking antistoffen

Nijogeth
Berichten: 9979
Lid geworden op: 28 apr 2017 19:51

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 2)

Ongelezen bericht door Nijogeth »

snellie schreef:
28 mar 2021 18:11
Is dit Nederland?
Nederland is voor mij altijd een tolerant land geweest waarbij vrijheid hoog in het vaandel stond en ondernemerschap werd aangemoedigd. Daar is weinig meer van over, als je het mij vraagt. Dus ja, dit is Nederland, zoals sommige mensen het schijnbaar graag zien.

reggie2
Berichten: 3370
Lid geworden op: 12 feb 2017 18:27

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 2)

Ongelezen bericht door reggie2 »

Nijogeth schreef:
28 mar 2021 18:21
snellie schreef:
28 mar 2021 18:11
Is dit Nederland?
Nederland is voor mij altijd een tolerant land geweest waarbij vrijheid hoog in het vaandel stond en ondernemerschap werd aangemoedigd. Daar is weinig meer van over, als je het mij vraagt. Dus ja, dit is Nederland, zoals sommige mensen het schijnbaar graag zien.

Dus??? dat geeft je het recht om iemand te slaan of aan te rijden?? Ga toch weg, de mensen zijn totaal gek geworden.

Ze moeten die gasten die hun handen niet thuis kunnen houden of hun auto als wapen gebruiken goed straffen.

moederslink
Berichten: 12013
Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 2)

Ongelezen bericht door moederslink »

snellie schreef:
28 mar 2021 18:11
Is dit Nederland?
Helaas...dit is ook Nederland , vergis je maar niet.
Veel mensen zijn knetter! Wereldwijd! :evil:

reggie2
Berichten: 3370
Lid geworden op: 12 feb 2017 18:27

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 2)

Ongelezen bericht door reggie2 »

snellie schreef:
28 mar 2021 18:32
Wat mij verbijstert is dat mensen, als het gaat om hun religie, alle normen en waarden uit het oog verliezen. Corona haalt het slechtste in mensen naar boven klaarblijkelijk.
Ik denk dat je dat al in je hebt, als je er nu op los slaat dan zit dat in je.

witte angora
Berichten: 30784
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 2)

Ongelezen bericht door witte angora »

O, maar dat komt nog wel. De gegevens van die aanrijder zijn genoteerd, om wat te noemen.

angel1978
Berichten: 10959
Lid geworden op: 30 aug 2005 11:08

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 2)

Ongelezen bericht door angel1978 »

16again schreef:
28 mar 2021 18:10
angel1978 schreef:
28 mar 2021 16:18
16again schreef:
28 mar 2021 15:47
Is zweden nu dan een geruïneerde samenleving?
Heeft Zweden dan nu groepsimmuniteit en vaccineren ze niet?
Die vraag is misplaatst. Je voorspelt hel en verdoemenis zonder maatregelen, terwijl dat in Zweden uitbleef.
De tijd zal leren of we bij een geruïneerde samenleving denken aan het effect van maatregelen, of het aantal doden.

Overigens, in Stockholm heeft al meer dan 30% van de bevolking antistoffen
Als je een koekje van eigen deeg krijgt, dan is dat misplaatst.
Typisch weer..

16again
Berichten: 16103
Lid geworden op: 02 jul 2003 22:18

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 2)

Ongelezen bericht door 16again »

angel1978 schreef:
28 mar 2021 18:50
16again schreef:
28 mar 2021 18:10
angel1978 schreef:
28 mar 2021 16:18

Heeft Zweden dan nu groepsimmuniteit en vaccineren ze niet?
Die vraag is misplaatst. Je voorspelt hel en verdoemenis zonder maatregelen, terwijl dat in Zweden uitbleef.
De tijd zal leren of we bij een geruïneerde samenleving denken aan het effect van maatregelen, of het aantal doden.

Overigens, in Stockholm heeft al meer dan 30% van de bevolking antistoffen
Als je een koekje van eigen deeg krijgt, dan is dat misplaatst.
Typisch weer..
Ik kan prima tegen koekje van eigen deeg. Maar mijn vraag was direct gerelateerd aan jouw statement, omgekeerd was dat niet dan of nauwelijks het geval. Vandaar de term misplaatst.

angel1978
Berichten: 10959
Lid geworden op: 30 aug 2005 11:08

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 2)

Ongelezen bericht door angel1978 »

Hou toch op.. je bemoeide je weer met iets zonder de context waarin het gezegd werd mee te nemen. Als je dan eenzelfde vraag terug krijgt die eigenlijk weer over het originele stuk gaat dan is die misplaatst..
Yeah right.. Kinderachtig gedrag.

moederslink
Berichten: 12013
Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 2)

Ongelezen bericht door moederslink »

witte angora schreef:
28 mar 2021 18:46
O, maar dat komt nog wel. De gegevens van die aanrijder zijn genoteerd, om wat te noemen.
Die agent had die idioot toch gelijk in de boeien kunnen slaan en die andere vechtersbazen toch ook?

Nijogeth
Berichten: 9979
Lid geworden op: 28 apr 2017 19:51

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 2)

Ongelezen bericht door Nijogeth »

reggie2 schreef:
28 mar 2021 16:39
Nijogeth schreef:
28 mar 2021 14:48


Het wordt pas een probleem als hetgeen Reggie noemt daadwerkelijk zo gaat zijn. De regering heeft alle leuke dingen uit mijn leven nu al bijna een jaar afgenomen, dat laat ik ze niet nog langer doen.
Dat is flauwe kul @Nijogeth, want de regels gelden voor alle mensen. Plus dat je zelf hier regelmatig neerzet dat je weer een feestje hebt gehouden, wat is jou dan afgenomen?

Niemand kan momenteel doen wat ze willen. Was het maar waar... dat is voor elke leeftijd zo.
Ik ben normaal helemaal niet van de feestjes. Dat is een noodzakelijk kwaad.

moederslink
Berichten: 12013
Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 2)

Ongelezen bericht door moederslink »

snellie schreef:
28 mar 2021 18:32
Wat mij verbijstert is dat mensen, als het gaat om hun religie, alle normen en waarden uit het oog verliezen. Corona haalt het slechtste in mensen naar boven klaarblijkelijk.
Hoe hielden de mensen zich dan staande in WOII ? :!:
Met al die beperkingen, honger en angsten en geen geld?
Gingen ze toen ook zo los? Uitgezonderd dan die verraaiers bv :evil:

reggie2
Berichten: 3370
Lid geworden op: 12 feb 2017 18:27

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 2)

Ongelezen bericht door reggie2 »

Nijogeth schreef:
28 mar 2021 20:26

Ik ben normaal helemaal niet van de feestjes. Dat is een noodzakelijk kwaad.
Dus dwars zitten om dwars te zitten?
Lekker kinderachtig.

reggie2
Berichten: 3370
Lid geworden op: 12 feb 2017 18:27

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 2)

Ongelezen bericht door reggie2 »

moederslink schreef:
28 mar 2021 20:30
]Hoe hielden de mensen zich dan staande in WOII ? :!:
Met al die beperkingen, honger en angsten en geen geld?
Gingen ze toen ook zo los? Uitgezonderd dan die verraaiers bv :evil:
De mensen van nu zijn "ziekelijk verwend".
Wordt tijd dat de dienstplicht weer ingevoerd wordt, dan komt er hopelijk nog iets van die "gepamperde" jeugd terecht.

angel1978
Berichten: 10959
Lid geworden op: 30 aug 2005 11:08

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 2)

Ongelezen bericht door angel1978 »

Want vroeger was alles beter ;)

scharrelschipper
Berichten: 1823
Lid geworden op: 05 apr 2020 20:37

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 2)

Ongelezen bericht door scharrelschipper »

witte angora schreef:
28 mar 2021 06:59
Dan gaan we met zijn allen dood aan het Coronavaccin. Hoeven we ons ook niet meer druk te maken over de economische schade.

Maar, ik snap je wel, 100% van de beslissingen moet genomen worden met 50% van de kennis. En misschien hebben we eigenlijk niet meer dan 10-20% kennis. Maar is niks doen tot we 80-90% van de kennis hebben dan een optie? En hoe weet je wanneer je dat niveau hebt bereikt?
Die eerste zin is dus onzin of gewoon een beetje cynisch bedoeld (mag ik hopen)
Verder grotendeels mee eens.
We moeten dus allemaal onze eigen afweging maken wat betreft afstand houden,mondkapjes.handen wassen en vaccinatie.
En wat betreft de door mij als eerste drie genoemde;wel rekening houden met onze medemensen,maar dat is niet zo moeilijk dunkt mij.
De vierde is heel wat anders,dat maakt naar mijn idee ieder voor zich uit.
Als ik als roker bij iemand op bezoek ga waar niet gerookt word doe ik dat uiteraard ook niet,sterker nog,als bij mij iemand op bezoek komt waarvan ik weet dat die persoon last heeft van mijn roken doe ik dat ook niet.
Dat vind ik een vorm van fatsoen en rekening houden met je medemens.
Maar als "men"( en ik laat even in de midden wie "men"is) nu propageerd dat ik me moet laten inenten omdat ik dat verplicht ben tegenover mijn medemens gaat me dat dus veel te ver.

angel1978
Berichten: 10959
Lid geworden op: 30 aug 2005 11:08

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 2)

Ongelezen bericht door angel1978 »

Nijogeth schreef:
28 mar 2021 20:26
reggie2 schreef:
28 mar 2021 16:39
Nijogeth schreef:
28 mar 2021 14:48


Het wordt pas een probleem als hetgeen Reggie noemt daadwerkelijk zo gaat zijn. De regering heeft alle leuke dingen uit mijn leven nu al bijna een jaar afgenomen, dat laat ik ze niet nog langer doen.
Dat is flauwe kul @Nijogeth, want de regels gelden voor alle mensen. Plus dat je zelf hier regelmatig neerzet dat je weer een feestje hebt gehouden, wat is jou dan afgenomen?

Niemand kan momenteel doen wat ze willen. Was het maar waar... dat is voor elke leeftijd zo.
Ik ben normaal helemaal niet van de feestjes. Dat is een noodzakelijk kwaad.
Waarom klinkt dit niet heel overtuigend 🤔

angel1978
Berichten: 10959
Lid geworden op: 30 aug 2005 11:08

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 2)

Ongelezen bericht door angel1978 »

scharrelschipper schreef:
28 mar 2021 20:36
witte angora schreef:
28 mar 2021 06:59
Dan gaan we met zijn allen dood aan het Coronavaccin. Hoeven we ons ook niet meer druk te maken over de economische schade.

Maar, ik snap je wel, 100% van de beslissingen moet genomen worden met 50% van de kennis. En misschien hebben we eigenlijk niet meer dan 10-20% kennis. Maar is niks doen tot we 80-90% van de kennis hebben dan een optie? En hoe weet je wanneer je dat niveau hebt bereikt?
Die eerste zin is dus onzin of gewoon een beetje cynisch bedoeld (mag ik hopen)
Verder grotendeels mee eens.
We moeten dus allemaal onze eigen afweging maken wat betreft afstand houden,mondkapjes.handen wassen en vaccinatie.
En wat betreft de door mij als eerste drie genoemde;wel rekening houden met onze medemensen,maar dat is niet zo moeilijk dunkt mij.
De vierde is heel wat anders,dat maakt naar mijn idee ieder voor zich uit.
Als ik als roker bij iemand op bezoek ga waar niet gerookt word doe ik dat uiteraard ook niet,sterker nog,als bij mij iemand op bezoek komt waarvan ik weet dat die persoon last heeft van mijn roken doe ik dat ook niet.
Dat vind ik een vorm van fatsoen en rekening houden met je medemens.
Maar als "men"( en ik laat even in de midden wie "men"is) nu propageerd dat ik me moet laten inenten omdat ik dat verplicht ben tegenover mijn medemens gaat me dat dus veel te ver.
Kan ik op zich nog een heel eind in meegaan. Maar stel ik ben een ouder van een kind van een jaar. Mag iemand me dan verplichten om mijn kind risico te laten lopen op vermijdbare ziekten ( er is een vaccin ) of zou ik de vrijheid en mogelijkheid moeten hebben om dit te voorkomen?

scharrelschipper
Berichten: 1823
Lid geworden op: 05 apr 2020 20:37

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 2)

Ongelezen bericht door scharrelschipper »

sylvesterb schreef:
28 mar 2021 14:43
reggie2 schreef:
28 mar 2021 14:36
Nijogeth schreef:
28 mar 2021 14:14
Gelukkig kan ik er gewoon voor kiezen geen vaccinatie te pakken.
Nog wel, ik ben bang dat het eens verplicht gaat worden . Dat zou wel bizar zijn , maar nu al die bewijzen dat je en getest en gevaccineerd bent , dat zegt al genoeg.
Geen idee waar die angst vandaan komt.

Met alle respect voor de ernst van Corona, maar we worden als kind gevaccineerd voor veel ernstigere ziektes en niemand is hiertoe verplicht. Gelukkig kiest een grote groep om zich te laten vaccineren waardoor de groepsimmuniteit groot genoeg is om virus niet rond te laten verspreiden zoals met Corona gebeurde.
Klopt dat mazzelen,kinkhoest enz,werden tegengehouden door vaccinatie,maar dat waren bewezen vaccins.
Nu zijn het geen bewezen vaccins dus logischerwijs is een aantal mensen wantrouwig.

angel1978
Berichten: 10959
Lid geworden op: 30 aug 2005 11:08

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 2)

Ongelezen bericht door angel1978 »

scharrelschipper schreef:
28 mar 2021 20:46
sylvesterb schreef:
28 mar 2021 14:43
reggie2 schreef:
28 mar 2021 14:36

Nog wel, ik ben bang dat het eens verplicht gaat worden . Dat zou wel bizar zijn , maar nu al die bewijzen dat je en getest en gevaccineerd bent , dat zegt al genoeg.
Geen idee waar die angst vandaan komt.

Met alle respect voor de ernst van Corona, maar we worden als kind gevaccineerd voor veel ernstigere ziektes en niemand is hiertoe verplicht. Gelukkig kiest een grote groep om zich te laten vaccineren waardoor de groepsimmuniteit groot genoeg is om virus niet rond te laten verspreiden zoals met Corona gebeurde.
Klopt dat mazzelen,kinkhoest enz,werden tegengehouden door vaccinatie,maar dat waren bewezen vaccins.
Nu zijn het geen bewezen vaccins dus logischerwijs is een aantal mensen wantrouwig.
Het kunnen alleen bewezen vaccins worden als iemand ze gaat gebruiken. :wink:
Als je kijkt naar de resultaten in alle landen waarin nu gevaccineerd wordt, dan kun je echt niet meer om de bewezen werking heen 8)

Gesloten