Opzeggen T-Mobile voor demente vader onmogelijk

Heb je goede of slechte ervaringen met jouw telefoon of jouw telefoonaanbieder? Geef hier jouw mening.
Astridvb
Berichten: 1
Lid geworden op: 25 mar 2021 21:05

Opzeggen T-Mobile voor demente vader onmogelijk

Ongelezen bericht door Astridvb »

Wij proberen het mobiele telefoon abonnement van T Mobile voor onze demente vader op te zeggen. Daarvoor zegt het bedrijf dat ze een doktersverklaring nodig hebben of mijn vader moet zelf opzeggen (wat hij natuurlijk zelf niet kan). We zijn bewindvoerder.
Mag T Mobile zomaar een doktersverklaring vragen? Ik vraag me af wat zo’n bedrijf met dit soort privacy gevoelige informatie doet.

Lady1234
Berichten: 26924
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Opzeggen T-Mobile voor demente vader onmogelijk

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Maar als u officieel bewindvoerder bent, hebt u toch een verklaring op papier van de rechtbank? Daar moet toch simpel dat abonnement mee opgezegd kunnen worden?

Jablan
Berichten: 6184
Lid geworden op: 24 jan 2005 20:49
Contacteer:

Re: Opzeggen T-Mobile voor demente vader onmogelijk

Ongelezen bericht door Jablan »

Schriftelijk opzeggen: brief plus kopie verklaring bewindvoerder. Naar keuze op echt papier of digitaal als foto/pdf.

Moneyman
Berichten: 29872
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Opzeggen T-Mobile voor demente vader onmogelijk

Ongelezen bericht door Moneyman »

Als bewindvoerder kan je natuurlijk gewoon contracten opzeggen. Dat zal dus het probleem niet zijn.

Ik neem daarom aan dat je binnen de looptijd op wilt zeggen. En dáárvoor heb je medewerking van T-Mobile nodig, en daaraan mogen ze eisen stellen. Dat iemand onder bewind staat, wil natuurlijk niet zeggen dat iemand zijn abonnement niet meer kan/ zal gebruiken en dat er dus reden voor tussentijdse beeindigging is. Bewindvoering stel je, als je slim bent, immers al in vóórdat de ellende losbarst. Dat iemand dement is, vormt mogelijk wél een reden om tussentijds op te mogen zeggen. Het is dus aan jou om te kiezen wat je het zwaartste vind wegen.

Mocht er geen sprake zijn van tussentijdse opzegging, dan ben ik wel benieuwd naar de argumenten van T-Mobile en zou ik zeggen dat de enkele bewindvoeringbeschikking voldoende moet zijn.

tmobilenl
Berichten: 2
Lid geworden op: 17 mar 2021 09:55

Re: Opzeggen T-Mobile voor demente vader onmogelijk

Ongelezen bericht door tmobilenl »

Astridvb schreef:
25 mar 2021 21:17
Wij proberen het mobiele telefoon abonnement van T Mobile voor onze demente vader op te zeggen. Daarvoor zegt het bedrijf dat ze een doktersverklaring nodig hebben of mijn vader moet zelf opzeggen (wat hij natuurlijk zelf niet kan). We zijn bewindvoerder.
Mag T Mobile zomaar een doktersverklaring vragen? Ik vraag me af wat zo’n bedrijf met dit soort privacy gevoelige informatie doet.
Beste Astridvb,

Graag kom ik namens T-Mobile persoonlijk in contact aangaande dit bericht. Kun je mij een privébericht sturen?

Dank alvast.

peter17111962
Berichten: 566
Lid geworden op: 16 dec 2019 10:34

Re: Opzeggen T-Mobile voor demente vader onmogelijk

Ongelezen bericht door peter17111962 »

Heeft Uw vader nog een 2G telefoon?? Dan kunt U wel versneld opzeggen, omdat dit na 1 Juni niet meer werkt.

https://www.t-mobile.nl/2g-uitzetten

joep873
Berichten: 394
Lid geworden op: 14 mei 2010 19:11

Re: Opzeggen T-Mobile voor demente vader onmogelijk

Ongelezen bericht door joep873 »

peter17111962 schreef:
01 apr 2021 11:05
Dan kunt U wel versneld opzeggen
Waar in je link zie je dat?

sjohie
Berichten: 11237
Lid geworden op: 29 okt 2011 10:36

Re: Opzeggen T-Mobile voor demente vader onmogelijk

Ongelezen bericht door sjohie »

tmobilenl schreef:
01 apr 2021 10:57
Astridvb schreef:
25 mar 2021 21:17
Wij proberen het mobiele telefoon abonnement van T Mobile voor onze demente vader op te zeggen. Daarvoor zegt het bedrijf dat ze een doktersverklaring nodig hebben of mijn vader moet zelf opzeggen (wat hij natuurlijk zelf niet kan). We zijn bewindvoerder.
Mag T Mobile zomaar een doktersverklaring vragen? Ik vraag me af wat zo’n bedrijf met dit soort privacy gevoelige informatie doet.
Beste Astridvb,

Graag kom ik namens T-Mobile persoonlijk in contact aangaande dit bericht. Kun je mij een privébericht sturen?

Dank alvast.
Dit is een niet door de moderators geverifieerd account, dus ik zou wel even op passen wat er gedeeld wordt via privéberichten..

Smartje
Berichten: 282
Lid geworden op: 23 dec 2020 15:17

Re: Opzeggen T-Mobile voor demente vader onmogelijk

Ongelezen bericht door Smartje »

sjohie schreef:
01 apr 2021 12:30
tmobilenl schreef:
01 apr 2021 10:57
Astridvb schreef:
25 mar 2021 21:17
Wij proberen het mobiele telefoon abonnement van T Mobile voor onze demente vader op te zeggen. Daarvoor zegt het bedrijf dat ze een doktersverklaring nodig hebben of mijn vader moet zelf opzeggen (wat hij natuurlijk zelf niet kan). We zijn bewindvoerder.
Mag T Mobile zomaar een doktersverklaring vragen? Ik vraag me af wat zo’n bedrijf met dit soort privacy gevoelige informatie doet.
Beste Astridvb,

Graag kom ik namens T-Mobile persoonlijk in contact aangaande dit bericht. Kun je mij een privébericht sturen?

Dank alvast.
Dit is een niet door de moderators geverifieerd account, dus ik zou wel even op passen wat er gedeeld wordt via privéberichten..
Dit “riekt” naar handelen ONDER de tafel.

Seinhuis
Berichten: 2364
Lid geworden op: 20 dec 2020 17:18

Re: Opzeggen T-Mobile voor demente vader onmogelijk

Ongelezen bericht door Seinhuis »

Bewindvoerder bewijs zal voldoende zijn. Huisarts gaat zo'n verklaring niet afgeven.

Echter moet er wel rekening gehouden worden met de looptijd van een abonnement.

Dien een officiële klacht in bij T mobile. Doe dit schriftelijk (of per chat) en bewaar het gesprek als bewijs.

Komen jullie er niet uit, ga dan naar https://www.degeschillencommissie.nl/ov ... ediensten/

Hawk-Eye
Berichten: 1640
Lid geworden op: 08 jun 2005 19:46

Re: Opzeggen T-Mobile voor demente vader onmogelijk

Ongelezen bericht door Hawk-Eye »

ze willen natuurlijk gewoon zeker weten dat uw vader de telefoon niet meer kan gebruiken en daarom vragen ze deze verklaring....

Gesloten