Coronavirus - algemeen topic (deel 2)

scontra
Berichten: 3963
Lid geworden op: 27 mar 2014 17:34

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 2)

Ongelezen bericht door scontra »

Smartje schreef:
09 apr 2021 01:17
Offerte van Kunststof Schuifpui binnen
Merk was gekozen OK : de Serie heet Corona, gelukslot of pech, moet dan de rest van mijn leven door Corona heen kijken.
Geeft toch wel een raar gevoel, moeten nog een keus maken. :cry:
Voor de levering van dit type Corona moet toch met een levertijd van 16 weken, na acceptatie van de offerte, rekening worden gehouden. :wink:

Faye1971
Berichten: 276
Lid geworden op: 29 dec 2011 22:52
Locatie: Ergens in Nederland

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 2)

Ongelezen bericht door Faye1971 »

Dode door bloedklachten na toedienen coronavaccin Janssen

AMSTERDAM - Iemand die het coronavaccin van het Nederlandse bedrijf Janssen heeft gekregen, kreeg daarna last van dezelfde bloedklachten als bij het vaccin van AstraZeneca. Deze persoon is daaraan overleden, meldt de Europese vaccinwaakhond, het Europees Geneesmiddelenbureau (EMA).

https://www.telegraaf.nl/nieuws/1454243 ... in-janssen

Jablan
Berichten: 6184
Lid geworden op: 24 jan 2005 20:49
Contacteer:

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 2)

Ongelezen bericht door Jablan »

Anderen zullen hier angstig door worden, voor ons is het een bewijs, dat de vaccins het echte virus goed imiteren. Alle bijwerkingen komen ook voor bij mensen, die het echte virus hebben opgelopen.

Janssen 4 verdachte gevallen na 4,5 miljoen prikken
Sputnik V - testfase - 1 melding bij 22.000 proefpersonen, maar weer een ander type
Moderna 5 ongewone tromboses na 4 miljoen prikken
BioNTech/Pfizer 35 stuks op 54 miljoen
AstraZeneca volgens de EMA 1 op 100.000
(Cijfers via DPG Media)

Ronde speculeren. Alle meldingen komen uit landen met een hoge voedselveiligheid èn relatief goede gezondheidszorg (de winstmarkten voor de farmaceuten). Zowel bij het virus als bij het vaccin zijn er veel meer soorten auto-immuunreacties gemeld, niet alleen (sinus)trombose. Bij de long-covid-klachten speelt het virus verstoppertje voor de eigen afweer.
Ik neig erg naar 'lui immuunsysteem' als verklaring. Je komt zo zelden nog in aanraking met gevaarlijke virussen, dat je afweer vrijwel permanent in slaapstand staat en bij een serieuze indringer op tilt slaat. Alsof bij het rijden je direct van de 1e naar de 5e versnelling gaat.
Ben wel benieuwd hoe echte immunologen, internisten, kinderartsen en virologen hier tegenaan kijken.

reggie2
Berichten: 3370
Lid geworden op: 12 feb 2017 18:27

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 2)

Ongelezen bericht door reggie2 »

Anderen zullen hier angstig door worden, voor ons is het een bewijs, dat de vaccins het echte virus goed imiteren. Alle bijwerkingen komen ook voor bij mensen, die het echte virus hebben opgelopen.
Ik denk niet angstig maar realistisch, dit vaccin is onvoldoende getest, je bent op deze manier gewoon een proefkonijn.

Moneyman
Berichten: 30041
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 2)

Ongelezen bericht door Moneyman »

reggie2 schreef:
09 apr 2021 15:33
Ik denk niet angstig maar realistisch, dit vaccin is onvoldoende getest, je bent op deze manier gewoon een proefkonijn.
Facebook-angst.

reggie2
Berichten: 3370
Lid geworden op: 12 feb 2017 18:27

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 2)

Ongelezen bericht door reggie2 »

Moneyman schreef:
09 apr 2021 15:45
reggie2 schreef:
09 apr 2021 15:33
Ik denk niet angstig maar realistisch, dit vaccin is onvoldoende getest, je bent op deze manier gewoon een proefkonijn.
Facebook-angst.
Raar antwoord, waar ergens is facebook. Klets niet zo joh.

16again
Berichten: 16089
Lid geworden op: 02 jul 2003 22:18

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 2)

Ongelezen bericht door 16again »

Moneyman schreef:
09 apr 2021 15:45
reggie2 schreef:
09 apr 2021 15:33
Ik denk niet angstig maar realistisch, dit vaccin is onvoldoende getest, je bent op deze manier gewoon een proefkonijn.
Facebook-angst.
Het valt ook buiten facebook te lezen, dat men weer stopt/start/stopt/start met middel X. En dat zal een reden hebben.

reggie2
Berichten: 3370
Lid geworden op: 12 feb 2017 18:27

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 2)

Ongelezen bericht door reggie2 »

16again schreef:
09 apr 2021 15:48
Het valt ook buiten facebook te lezen, dat men weer stopt/start/stopt/start met middel X. En dat zal een reden hebben.
[/quote]
Kan best zijn , ik heb het niet van facebook , by the way......je bent gewoon een testpersoon als je die troep laat enten, maar goed wie wil....wens ik succes, het was te verwachten.

Moneyman
Berichten: 30041
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 2)

Ongelezen bericht door Moneyman »

16again schreef:
09 apr 2021 15:48
Het valt ook buiten facebook te lezen, dat men weer stopt/start/stopt/start met middel X.
Uiteraard, niemand zegt ook dat dat niet zo zou zijn.

Maar ik zal 'm even uitleggen, blijkbaar was dat nodig: het punt is dat dat simpele geroep over "proefkonijnen" en "troep" een zeer hoog Facebook-gehalte heeft. En dát hoef ik niet uit te leggen, neem ik aan.

reggie2
Berichten: 3370
Lid geworden op: 12 feb 2017 18:27

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 2)

Ongelezen bericht door reggie2 »

Goh , jij hangt vast veel op facebook . Ik had dat nog niet gelezen wijsneus.

juliomariner
Berichten: 4809
Lid geworden op: 27 apr 2007 16:55

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 2)

Ongelezen bericht door juliomariner »

kan het ff weer wat vriendelijker, mensen?

16again
Berichten: 16089
Lid geworden op: 02 jul 2003 22:18

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 2)

Ongelezen bericht door 16again »

Moneyman schreef:
09 apr 2021 15:51
16again schreef:
09 apr 2021 15:48
Het valt ook buiten facebook te lezen, dat men weer stopt/start/stopt/start met middel X.
Uiteraard, niemand zegt ook dat dat niet zo zou zijn.

Maar ik zal 'm even uitleggen, blijkbaar was dat nodig: het punt is dat dat simpele geroep over "proefkonijnen" en "troep" een zeer hoog Facebook-gehalte heeft. En dát hoef ik niet uit te leggen, neem ik aan.
De term "troep" stond er pas na je facebook opmerking. En er was simpelweg nog niet getest op deze schaal, dus de "proefkonijn" lijkt me ook buiten het facebook domein wel op zijn plaats.

Waar ik tegen ageer is stigmatisering, met termen als hersenloos, wappie, facebook etc. Voor een virusontkenner misschien op zijn plaats, maar het is verdedigbaar dat de vlag "proefkonijn" de lading dekt

Moneyman
Berichten: 30041
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 2)

Ongelezen bericht door Moneyman »

16again schreef:
09 apr 2021 16:01
De term "troep" stond er pas na je facebook opmerking.
Klopt. Wederom: niemand zegt dat dat niet zo zou zijn. De term past echter naadloos in de schets.
16again schreef:
09 apr 2021 16:01
En er was simpelweg nog niet getest op deze schaal, dus de "proefkonijn" lijkt me ook buiten het facebook domein wel op zijn plaats.
Contextloos "proefkonijn" roepen is wat mij betreft uberhaupt nooit op zijn plaats. De mate waarin de huidige vaccinvorm getest is, zegt niets over de vraag of een gebruiker een proefkonijn is. Dergelijke statements zijn zo lomp en generiek dat ze ieder doel missen, behalve hooguit het doel van stemmingmakerij.
16again schreef:
09 apr 2021 16:01
Waar ik tegen ageer is stigmatisering, met termen als hersenloos, wappie, facebook etc. Voor een virusontkenner misschien op zijn plaats, maar het is verdedigbaar dat de vlag "proefkonijn" de lading dekt
Moeilijk serieus te nemen, dit ageren tegen stigmatisering, als je er zelf in dezelfde reactie al een groot stigma tegenaan gooit :lol:

Jablan
Berichten: 6184
Lid geworden op: 24 jan 2005 20:49
Contacteer:

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 2)

Ongelezen bericht door Jablan »

juliomariner schreef:
09 apr 2021 15:59
kan het ff weer wat vriendelijker, mensen?
Ik doe mijn best :wink:
Gaat het goed bij jou?
reggie2 schreef:
09 apr 2021 15:33
Ik denk niet angstig maar realistisch, dit vaccin is onvoldoende getest, je bent op deze manier gewoon een proefkonijn.
Er is weinig keuze, lijkt mij. Niet besmet willen raken betekent geen leven overhouden. Wel besmet raken heeft onvoorspelbare gevolgen. Vaccineren geeft gecontroleerde reacties.

Ik heb 'angstig' gebruikt, omdat ik die reactie het meeste tegenkom sinds half maart.
snellie schreef:
09 apr 2021 15:58
En hoe komt dat immuunsysteem zo lui? Doordat we alles willen wegvaccineren.
Alleen de meest gevaarlijke ziektes, die in tijden zonder vaccins, een hoge sterfte hadden of blijvend letsel achterliepen. De ouderen hier zullen het rijtje zo kunnen opnoemen.

juliomariner
Berichten: 4809
Lid geworden op: 27 apr 2007 16:55

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 2)

Ongelezen bericht door juliomariner »

@Jablan, dank u naar omstandigheden goed.

@snellie, als u de context waaronder ik die opmerkingen plaatste kende zou u die opmerkingen van mij begrijpen.

moederslink
Berichten: 12013
Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 2)

Ongelezen bericht door moederslink »

Ik ben ook zo.n oudere :D en nog niet gevaccineerd.
Ik hou graag mijn ruimte , vind dat prettiger dan dat gehijg ik mijn nek bij de kassa bv :lol:

juliomariner
Berichten: 4809
Lid geworden op: 27 apr 2007 16:55

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 2)

Ongelezen bericht door juliomariner »

nee gelukkig niet. Ik weet gewoon zeker dat ik door iemand ben besmet die zich absoluut niet aan de Corona maatregelen hield. Hoe ik dat zo zeker kan weten hou ik ff voor me. Misschien kunt u zich nu een klein beetje de redenen van mijn reactie begrijpen.
Zekerals u zich zo vervelend voelde ls ik me op het moment dat ik dat schreef voelde.

reggie2
Berichten: 3370
Lid geworden op: 12 feb 2017 18:27

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 2)

Ongelezen bericht door reggie2 »

Jablan schreef:
09 apr 2021 16:11

Er is weinig keuze, lijkt mij. Niet besmet willen raken betekent geen leven overhouden. Wel besmet raken heeft onvoorspelbare gevolgen. Vaccineren geeft gecontroleerde reacties.

Keus uit 2 dingen, enten of niet enten en ja ik kies voor het laatste, had toch al mijn twijfels over iets wat zo snel in elkaar is gejast, dat ik denk .....hou het lekker.
Niet iedereen krijgt corona in die mate dat je in het ziekenhuis komt.

juliomariner
Berichten: 4809
Lid geworden op: 27 apr 2007 16:55

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 2)

Ongelezen bericht door juliomariner »

Dat bestaat nog wel maar er wordt volgens mij vrij weinig gebruik van gemaakt. (bij ons in de buurt tenminste)
Opvallend vind ik ook dat het aantal mensen dat hun mondkapje verkeerd opzet (alleen over de mond) steeds meer toeneemt.

Lady1234
Berichten: 27102
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 2)

Ongelezen bericht door Lady1234 »

snellie schreef:
09 apr 2021 16:26
Het valt me trouwens wel op dat de ouderen, die dus inmiddels zo'n beetje allemaal zijn gevaccineerd, zich in de winkels behoorlijk onhebbelijk beginnen te gedragen. Afstand houden is er niet meer bij. Ik vond die ruimte wel prettig, maar dat is nu over.
Die ouderen zijn dus verre van allemaal gevaccineerd. Ga op een ander tijdstip naar de winkel. Bij de supers die ik bezoek, houdt men gewoon netjes afstand.

Winkelmandjes worden bij de super helemaal niet gebruikt, maar een karretje. Misschien zijn er wel speciale uurtjes voor onhebbelijke zeurkousen, vraag daar eens naar.
Laatst gewijzigd door Lady1234 op 09 apr 2021 16:42, 1 keer totaal gewijzigd.

Gesloten