Huiskamer

Lees de huisregels goed door voordat je berichten op het forum van Radar plaatst.
witte angora
Berichten: 30720
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door witte angora »


scontra
Berichten: 3963
Lid geworden op: 27 mar 2014 17:34

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door scontra »

breien schreef:
14 apr 2021 10:18
Bij de Rijdende Rechter hoorde ik dat een goedrijdend lelijk eendje zo €6000/7000,- zou kosten.
Volgens mij is dat meer dan de nieuwwaarde uit het verleden.
(Ik vraag me wel af wat een mooi eendje zou kosten)
Ik kocht in 1969 een nieuwe Dyane 6 voor (bijna zeker te weten) Fl. 5300.00 , dus doorgerekend naar euro is hij nu aardig wat duurder.

J. Deltoer
Berichten: 3077
Lid geworden op: 30 aug 2020 12:29

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door J. Deltoer »

Met wat je in 1969 met 5300 gulden kon doen is heel wat meer als met de vergelijkbare 2400 euro nu. Je kocht bijvoorbeeld al een vrijstaand huis voor 75000 gulden. (34000 euro nu)

Arizonakid
Berichten: 1120
Lid geworden op: 20 dec 2018 19:11

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Arizonakid »

Een echt nette eend is belachelijk duur geworden. Als je nu een klassieker wil hebben die nog aardig zal stijgen in waarde, is een mooie originele DAF een leuke optie.

Erthanax
Berichten: 9663
Lid geworden op: 19 jan 2018 19:57

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Erthanax »

Ha, ik zie een slak. Gauw wat zout erop:
breien schreef:
15 apr 2021 10:45
Op 15-04-1912 is er een bootje gezonken.
https://nl.m.wikipedia.org/wiki/Titanic_(schip,_1912)
Deze gebeurtenis betrof een schip, geen boot, laat staan een bootje.

scharrelschipper
Berichten: 1822
Lid geworden op: 05 apr 2020 20:37

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door scharrelschipper »

Erthanax schreef:
15 apr 2021 15:45
Ha, ik zie een slak. Gauw wat zout erop:
breien schreef:
15 apr 2021 10:45
Op 15-04-1912 is er een bootje gezonken.
https://nl.m.wikipedia.org/wiki/Titanic_(schip,_1912)
Deze gebeurtenis betrof een schip, geen boot, laat staan een bootje.
Ik heb ook nog wat zout;het is toch zeeboot?
En als wij als binnenvaart rechtstreeks overslag doen zegt de opdrachtgever;leg je schip maar op ruim twee opzij bij de boot.

Lady1234
Berichten: 27070
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Ik zou dat maar claimen bij de filmmaatschappij, want die hebben aan due ondergang goud verdiend.

Erthanax
Berichten: 9663
Lid geworden op: 19 jan 2018 19:57

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Erthanax »

scharrelschipper schreef:
15 apr 2021 17:18
Ik heb ook nog wat zout;het is toch zeeboot?
En als wij als binnenvaart rechtstreeks overslag doen zegt de opdrachtgever;leg je schip maar op ruim twee opzij bij de boot.
Die opdrachtgever is kennelijk een kantoorklerk aan de wal :D

scharrelschipper
Berichten: 1822
Lid geworden op: 05 apr 2020 20:37

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door scharrelschipper »

Erthanax schreef:
15 apr 2021 18:03
scharrelschipper schreef:
15 apr 2021 17:18
Ik heb ook nog wat zout;het is toch zeeboot?
En als wij als binnenvaart rechtstreeks overslag doen zegt de opdrachtgever;leg je schip maar op ruim twee opzij bij de boot.
Die opdrachtgever is kennelijk een kantoorklerk aan de wal :D
Dat is wel zeker!

Revoked
Berichten: 1704
Lid geworden op: 28 nov 2017 00:45

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Revoked »

J. Deltoer schreef: Met wat je in 1969 met 5300 gulden kon doen is heel wat meer als met de vergelijkbare 2400 euro nu. Je kocht bijvoorbeeld al een vrijstaand huis voor 75000 gulden. (34000 euro nu)
Je kunt het zelf laten narekenen, maar fl 5300,- in 1969 is anno 2021 €12.950,-
Inflatie...
Audi TT, met turbo, zonder spoiler...die schijnen meer waard te worden onder verzamelfreaks. Het is maar wat de gek ervoor geeft.
Ik ben opgehouden met autofreak zijn. Het boeit me niet meer. Ik rij wat haar afdankertjes wel op. Twee of drie keer in de week een keer naar een klant. Of alleen naar de AH, of naar de Lidl. Idd, ik kom daar vaker, alhoewel ik niet alles kan vinden en niet alles goedkoper vind dan Appie. En Duitsland zit op slot, hiervandaan kunnen we met de fiets naar de Penny, maar ik respecteer de regels wel weer. Ook geen zin in dat gedoe met die Grünen.

sjohie
Berichten: 11237
Lid geworden op: 29 okt 2011 10:36

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door sjohie »

breien schreef:
15 apr 2021 17:41
Geen idee hoe klein of groot de Titanic was.
Ik was geen ooggetuige van de aanvaring.
Om er een consumentenkwestie van te maken. Bij wie moet men de schade aan de bagage verhalen? Zeker als men heeft verzuimd een reisverzekering af te sluiten.
Ik zou die kreeften in de keuken maar eens goed onder de loep nemen, die waren verdacht blij toen dat schip zonk.. :wink:

Moneyman
Berichten: 29996
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Moneyman »

Suggereer je nou dat het een inside job was, Sjohie?

Bob Schurkjens
Berichten: 9778
Lid geworden op: 13 jun 2005 01:41

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Bob Schurkjens »


scharrelschipper
Berichten: 1822
Lid geworden op: 05 apr 2020 20:37

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door scharrelschipper »

Wederom een update uit "la douce france"
Gister kwam een dame langs lopen die na het gebruikelijke "bonjour"gelijk begon te vertellen dat ze een schippersdochter was en het varen nog steeds een gemis vond.
Vandaag kwam een man met hond langs en die hond blafte me bijna uit mijn gangboord.
ik vroeg of de hond misschien een hekel aan buitenlanders had,maar dat kon het niet zijn volgens het baasje,want de hond was zelf een buitenlander, n.l.een Schotse collie.
Hierna kwam een gesprek op gang wat via honden,buitenlanders,boeren,kunstmest fabrieken en uiteraard corona maatregelen een half uur duurde.
De man was al blij dat de regel om niet langer dan een uur van huis te gaan was op geheven,zodat hij weliswaar met in achtneming van de regel dat hij niet verder dan 10 km van zijn huis vandaan mag,zijn ommetje met de hond rustig kan doen.
Hij was duidelijk blij om eens met iemand te kunnen praten,en ik ook eigenlijk ook wel.
Wij zijn het wel gewend om dagen met niemand anders te kunnen praten,maar dat ligt dunkt mij aan wal wel wat anders in normale tijden.
Mijn vrouw is vandaag om boodschappen geweest,en in de supermarkt is de kleding afdeling met plastic folie afgeschermd,het zelfde in de brico (soort gamma).
Maar goed,we hebben het zo slecht nog niet hier op ons bootje/scheepje,we doen wat onderhoud en volgende week gaan we weer een lading gerst ophalen voor een bekende brouwerij in het zuiden des lands zodat jullie niet zonder bier komen te zitten.
Tot zover,blijf gezond en pieker niet teveel.

witte angora
Berichten: 30720
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door witte angora »

Morgen ga ik er op uit: plantjes water geven op het balkon. :roll:

O ja, nog even verse broodjes halen bij de super voor het avondeten. En dan gelijk de rest van de boodschappen voor volgende week. Dan hebben we de sociale contacten en de uitjes voor de aankomende week weer gehad. :?

scharrelschipper
Berichten: 1822
Lid geworden op: 05 apr 2020 20:37

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door scharrelschipper »

witte angora schreef:
16 apr 2021 20:44
Morgen ga ik er op uit: plantjes water geven op het balkon. :roll:

O ja, nog even verse broodjes halen bij de super voor het avondeten. En dan gelijk de rest van de boodschappen voor volgende week. Dan hebben we de sociale contacten en de uitjes voor de aankomende week weer gehad. :?
Tja,zoals ik al eerder opmerkte:het is droevig als boodschappen doen een uitje is geworden.......

witte angora
Berichten: 30720
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door witte angora »

scharrelschipper schreef:
16 apr 2021 20:50
witte angora schreef:
16 apr 2021 20:44
Morgen ga ik er op uit: plantjes water geven op het balkon. :roll:

O ja, nog even verse broodjes halen bij de super voor het avondeten. En dan gelijk de rest van de boodschappen voor volgende week. Dan hebben we de sociale contacten en de uitjes voor de aankomende week weer gehad. :?
Tja,zoals ik al eerder opmerkte:het is droevig als boodschappen doen een uitje is geworden.......
Sja, maar als ik wat anders wil krijg ik hier het halve forum over me heen.

scharrelschipper
Berichten: 1822
Lid geworden op: 05 apr 2020 20:37

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door scharrelschipper »

witte angora schreef:
16 apr 2021 21:50
scharrelschipper schreef:
16 apr 2021 20:50
witte angora schreef:
16 apr 2021 20:44
Morgen ga ik er op uit: plantjes water geven op het balkon. :roll:

O ja, nog even verse broodjes halen bij de super voor het avondeten. En dan gelijk de rest van de boodschappen voor volgende week. Dan hebben we de sociale contacten en de uitjes voor de aankomende week weer gehad. :?
Tja,zoals ik al eerder opmerkte:het is droevig als boodschappen doen een uitje is geworden.......
Sja, maar als ik wat anders wil krijg ik hier het halve forum over me heen.
mij niet hoor,ga lekker je gang.

Lady1234
Berichten: 27070
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Maar dat komt dan ook omdat u op zaterdag de boodschappen gaat doen voor de rest van de week.

witte angora
Berichten: 30720
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door witte angora »

scharrelschipper schreef:
16 apr 2021 22:15
witte angora schreef:
16 apr 2021 21:50
scharrelschipper schreef:
16 apr 2021 20:50

Tja,zoals ik al eerder opmerkte:het is droevig als boodschappen doen een uitje is geworden.......
Sja, maar als ik wat anders wil krijg ik hier het halve forum over me heen.
mij niet hoor,ga lekker je gang.
Weet ik. :wink:

Plaats reactie