Coronavirus - algemeen topic (deel 2)

joep873
Berichten: 394
Lid geworden op: 14 mei 2010 19:11

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 2)

Ongelezen bericht door joep873 »

breien schreef:
17 apr 2021 21:26
Wie bepaalt er eigenlijk of ik morbide obesitas heb?
Je huisarts.

Lady1234
Berichten: 26915
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 2)

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Om vast te stellen of u morbide obesitas hebt, heeft men echt geen weegschaal nodig.

Maar men kan niet zomaar een afspraak maken.

Nijogeth
Berichten: 9912
Lid geworden op: 28 apr 2017 19:51

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 2)

Ongelezen bericht door Nijogeth »

Lady1234 schreef:
17 apr 2021 20:08
@WA

Kijk uit wat je zegt, Nijo, want je hebt zo het halve forum over je heen dat je met je vingertje naar anderen wijst terwijl je zelf ook boodschappen doet. :wink
:


Roept u het niet een beetje over uzelf af? Volgens mij werkt Nijogeth.
Ik snap niet zozeer wat werken er toe doet.

Verder ben ik niet zo bang wat mensen hier op het forum van me vinden. Als mensen het niet met me eens zijn, mogen ze altijd hun eigen mening geven en deze uitleggen. Misschien verander ik wel van mening.

Nijogeth
Berichten: 9912
Lid geworden op: 28 apr 2017 19:51

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 2)

Ongelezen bericht door Nijogeth »

breien schreef:
17 apr 2021 21:26
Wie bepaalt er eigenlijk of ik morbide obesitas heb?
Volgens mij is daar een sommetje voor. U mag uw lengte daarin afrond naar beneden, zodat het per halve meters gaat (dus, 1,75 wordt 1,50). Voor wat betreft uw gewicht, dat gaat per 200 kilo en mag u naar boven afronden (30 kilo wordt dan 200 kilo). Dit vult u dan in in dat sommetje en als uw BMI dan boven de 40 is, dan heeft u gewonnen.

scharrelschipper
Berichten: 1807
Lid geworden op: 05 apr 2020 20:37

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 2)

Ongelezen bericht door scharrelschipper »

Nijogeth schreef:
18 apr 2021 00:40
breien schreef:
17 apr 2021 21:26
Wie bepaalt er eigenlijk of ik morbide obesitas heb?
Volgens mij is daar een sommetje voor. U mag uw lengte daarin afrond naar beneden, zodat het per halve meters gaat (dus, 1,75 wordt 1,50). Voor wat betreft uw gewicht, dat gaat per 200 kilo en mag u naar boven afronden (30 kilo wordt dan 200 kilo). Dit vult u dan in in dat sommetje en als uw BMI dan boven de 40 is, dan heeft u gewonnen.
Best grappig hoor dat geneuzel over bmi,maar is het nu zo dat mensen serieus van alles gaan verzinnen om maar zo snel mogelijk een prik te kunnen krijgen?
Misschien dat ik de humor in deze even gemist heb,maar zoniet,dan vind ik het diep droevig.
Sprak gisteren hier in Frankrijk iemand die drie dagen geleden zijn prik maar was wezen halen terwijl hij het helemaal niks vond,"maar anders mag je niks meer"
Hoe droevig wil je het hebben?
Begrijp me goed;een ieder is in mijn ogen vrij om wel of niet te vaccineren uiteraard,maar de dreiging met hel en verdoemenis als je het niet doet gaat mij veel te ver.
En zeg niet dat die dreiging wel mee valt,want dan heb je het nieuws van Hugo en consorten niet helemaal gevolgd.
Een aantal jaren geleden was in bepaalde landen een niet Jood verklaring verplicht,ik wil het niet helemaal gelijkstellen met zoiets walgelijks,maar zo groot is het verschil met een niet corona verklaring nu ook weer niet.
Nog wat anders;men heeft ingezien dat wapenstokken,bijthonden, meppende me'ers en het waterkanon niet werken,dus pleiten de burgemeesters van een aantal grote steden nu voor het open gooien van de terrassen ,hoe ongeloofwaardig wil je het hebben?
Dit natuurlijk ook omdat steeds meer mensen werkzaam bij de politie inzien dat dit niet de juiste manier is.
Zie "Police for freedom" op facebook.
Tot zover,ik wens een ieder die dit leest een goede gezondheid toe.

reggie2
Berichten: 3370
Lid geworden op: 12 feb 2017 18:27

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 2)

Ongelezen bericht door reggie2 »

Ik denk niet dat je het kan vergelijken met Jodensterren, @scharrelschipper, maar ik snap je punt.
Feit hoe ze het nu proberen te maken is, ...geen vaccinatie, dan mag je bepaalde dingen niet.
Dan rest de vraag hoe vrijwillig vaccinaties zijn

Lady1234
Berichten: 26915
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 2)

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Compleet schandalig om ook maar zijdelings een vergelijking te maken met jodensterren.

En er wordt nergens een vergelijking gemaakt tussen geen vaccinatie, dan mag je bepaalde dingen niet. Ook met een vaccinatie mag je die di gen niet.

scharrelschipper
Berichten: 1807
Lid geworden op: 05 apr 2020 20:37

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 2)

Ongelezen bericht door scharrelschipper »

reggie2 schreef:
18 apr 2021 21:24
Ik denk niet dat je het kan vergelijken met Jodensterren, @scharrelschipper, maar ik snap je punt.
Feit hoe ze het nu proberen te maken is, ...geen vaccinatie, dan mag je bepaalde dingen niet.
Dan rest de vraag hoe vrijwillig vaccinaties zijn
Ik vergeleek het niet met Jodensterren,maar met de "niet Jood verklaringen"die een aantal jaren geleden in diverse Arabische landen nodig waren voor Nederlandse baggeraars en zeelieden.

scharrelschipper
Berichten: 1807
Lid geworden op: 05 apr 2020 20:37

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 2)

Ongelezen bericht door scharrelschipper »

Lady1234 schreef:
18 apr 2021 21:49
Compleet schandalig om ook maar zijdelings een vergelijking te maken met jodensterren.

En er wordt nergens een vergelijking gemaakt tussen geen vaccinatie, dan mag je bepaalde dingen niet. Ook met een vaccinatie mag je die di gen niet.
Even verder lezen Lady.

Nijogeth
Berichten: 9912
Lid geworden op: 28 apr 2017 19:51

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 2)

Ongelezen bericht door Nijogeth »

reggie2 schreef:
18 apr 2021 21:24
Ik denk niet dat je het kan vergelijken met Jodensterren, @scharrelschipper, maar ik snap je punt.
Feit hoe ze het nu proberen te maken is, ...geen vaccinatie, dan mag je bepaalde dingen niet.
Dan rest de vraag hoe vrijwillig vaccinaties zijn
In mijn ogen zou je dat dadelijk aan de ondernemer overlaten om te bepalen of ze wel of geen verklaring vragen. Je zou die optie als overheid kunnen bieden, maar niet moeten verplichten. Dan kan een ondernemer die bang is voor het virus, zich beschermen door om die verklaring te vragen en een andere ondernemer dat niet doen, omdat ze het onzin vinden. Mijn gok is dat de meesten er dan niet aan meedoen.

Cornelis7
Berichten: 435
Lid geworden op: 02 nov 2008 14:56

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 2)

Ongelezen bericht door Cornelis7 »

Nijogeth schreef:
18 apr 2021 00:40
breien schreef:
17 apr 2021 21:26
Wie bepaalt er eigenlijk of ik morbide obesitas heb?
Volgens mij is daar een sommetje voor. U mag uw lengte daarin afrond naar beneden, zodat het per halve meters gaat (dus, 1,75 wordt 1,50). Voor wat betreft uw gewicht, dat gaat per 200 kilo en mag u naar boven afronden (30 kilo wordt dan 200 kilo). Dit vult u dan in in dat sommetje en als uw BMI dan boven de 40 is, dan heeft u gewonnen.
U hebt morbide obesitas als uw BMI meer dan 40 is. Dat kan je hier berekenen: https://www.voedingscentrum.nl/nl/bmi-meter.aspx

Erthanax
Berichten: 9615
Lid geworden op: 19 jan 2018 19:57

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 2)

Ongelezen bericht door Erthanax »

Ik meen begrepen te hebben dat huisartsen die patiënten (laten) uitnodigen. Zij hebben die informatie in het dossier staan.

Lowieze
Berichten: 6540
Lid geworden op: 30 nov 2017 10:09

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 2)

Ongelezen bericht door Lowieze »

breien schreef:
19 apr 2021 12:50
Ik weet hoe de BMI berekend word.
Waar het mij omgaat is. Hoe zou de GGD, RIVM of de overheid aan die gegevens komen?
Men kan er telefonisch over liegen.
De huisarts selecteert deze patiënten en geeft dat door aan de GGD

Jablan
Berichten: 6184
Lid geworden op: 24 jan 2005 20:49
Contacteer:

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 2)

Ongelezen bericht door Jablan »

Zo'n hoog BMI gaat vaak samen met medicatie, die groep is al in beeld. Blijven over de zware mensen, die tot nu toe geen klachten hadden en/of niet bij de huisarts terecht konden. Of deze mensen weten, dat ze voorang kunnen krijgen?

sjohie
Berichten: 11237
Lid geworden op: 29 okt 2011 10:36

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 2)

Ongelezen bericht door sjohie »

Nijogeth schreef:
18 apr 2021 22:12
reggie2 schreef:
18 apr 2021 21:24
Ik denk niet dat je het kan vergelijken met Jodensterren, @scharrelschipper, maar ik snap je punt.
Feit hoe ze het nu proberen te maken is, ...geen vaccinatie, dan mag je bepaalde dingen niet.
Dan rest de vraag hoe vrijwillig vaccinaties zijn
In mijn ogen zou je dat dadelijk aan de ondernemer overlaten om te bepalen of ze wel of geen verklaring vragen. Je zou die optie als overheid kunnen bieden, maar niet moeten verplichten. Dan kan een ondernemer die bang is voor het virus, zich beschermen door om die verklaring te vragen en een andere ondernemer dat niet doen, omdat ze het onzin vinden. Mijn gok is dat de meesten er dan niet aan meedoen.
Het is een behoorlijk mijnenveld, wat doe je als bedrijf als jouw opdrachtgevers eisen dat jouw (buitendienst) medewerkers gevaccineerd moeten zijn, voordat ze site X of terrein Y op mogen? Je mag als werkgever een medewerker immers niet tot een medisch invasieve handeling dwingen, maar je hebt wel contractuele verplichtingen naar je klanten.

Moneyman
Berichten: 29870
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 2)

Ongelezen bericht door Moneyman »

breien schreef:
19 apr 2021 12:50
Men kan er telefonisch over liegen.
Waarom zou je? Je kunt toch veel simpeler de prik weigeren.

Je zoekt hier een oplossing voor een niet-bestaand probleem.

Moneyman
Berichten: 29870
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 2)

Ongelezen bericht door Moneyman »

Ah zo. Ja, dan zou je in theorie kunnen liegen.

Maar ook vanuit dit perspectief vraag ik me ten zeerste af of we het hier écht over een bestaand probleem hebben.

Lady1234
Berichten: 26915
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 2)

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Volgens mij is het een grapje.

moederslink
Berichten: 12013
Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 2)

Ongelezen bericht door moederslink »

snellie schreef:
19 apr 2021 17:07
Ik begreep dat Breien de prik juist eerder wilde op basis van de BMI.
Lady1234 schreef:
19 apr 2021 17:42
Volgens mij is het een grapje.
Ik denk ook dat dit een grapje van Breien is.
Ik herinner me dat ze juist vrij slank is. Ze wandelt ook veel . :D

PeterPeters1966
Berichten: 1545
Lid geworden op: 06 jan 2021 22:51

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 2)

Ongelezen bericht door PeterPeters1966 »

sjohie schreef:
19 apr 2021 14:04
Nijogeth schreef:
18 apr 2021 22:12
reggie2 schreef:
18 apr 2021 21:24
Ik denk niet dat je het kan vergelijken met Jodensterren, @scharrelschipper, maar ik snap je punt.
Feit hoe ze het nu proberen te maken is, ...geen vaccinatie, dan mag je bepaalde dingen niet.
Dan rest de vraag hoe vrijwillig vaccinaties zijn
In mijn ogen zou je dat dadelijk aan de ondernemer overlaten om te bepalen of ze wel of geen verklaring vragen. Je zou die optie als overheid kunnen bieden, maar niet moeten verplichten. Dan kan een ondernemer die bang is voor het virus, zich beschermen door om die verklaring te vragen en een andere ondernemer dat niet doen, omdat ze het onzin vinden. Mijn gok is dat de meesten er dan niet aan meedoen.
Het is een behoorlijk mijnenveld, wat doe je als bedrijf als jouw opdrachtgevers eisen dat jouw (buitendienst) medewerkers gevaccineerd moeten zijn, voordat ze site X of terrein Y op mogen? Je mag als werkgever een medewerker immers niet tot een medisch invasieve handeling dwingen, maar je hebt wel contractuele verplichtingen naar je klanten.
Dat kan inderdaad wel voor hele bijzondere situaties zorgen. En dat hoeven nog geeneens alleen grootzakelijke werkzaamheden te betreffen. Ik zie het nog wel gebeuren dat consumenten pas monteurs of bezorgers over de vloer willen hebben als die gevaccineerd zijn.

Gesloten