Huiskamer

Lees de huisregels goed door voordat je berichten op het forum van Radar plaatst.
Erthanax
Berichten: 9680
Lid geworden op: 19 jan 2018 19:57

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Erthanax »

snellie schreef:
18 apr 2021 20:21
Ik pleit voor een fieldlabexperiment in Den Bosch: alle terrasjes open met maximaal 25 bezoekers per terras. (...)
Dan pleit ik voor een uitgebreid fieldlab in Club Paradise :D

angel1978
Berichten: 10958
Lid geworden op: 30 aug 2005 11:08

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door angel1978 »

Erthanax schreef:
18 apr 2021 20:23
Die 1,1 miljard is gelukig niet alleen voor dat feestje van John de Mol met 10.000 gasten. Maar ik vind het wel heel, heel erg veel geld voor die experimenten. Een deel had beter besteed kunnen worden aan een degelijke en voortvarende aanpak van de vaccinatie.
Want? Daar is geld tekort waardoor het geld van deze testen in had kunnen helpen?
Zo niet, dan kan je het natuurlijk nog steeds teveel geld vinden, maar dat brengt natuurlijk niet meer vaccins beschikbaar en lost ook niet de problemen met AZ en janssen op.

scharrelschipper
Berichten: 1823
Lid geworden op: 05 apr 2020 20:37

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door scharrelschipper »

Maar het is toch onze wijze/alwetende overheid die dit samen met de Mol organizeerd/faciliteerd?
Of heb ik dat helemaal verkeerd begrepen?

reggie2
Berichten: 3370
Lid geworden op: 12 feb 2017 18:27

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door reggie2 »

Volgens mij heb je het goed @ scharrels chipper. Zonde van het geld.

Nijogeth
Berichten: 9977
Lid geworden op: 28 apr 2017 19:51

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Nijogeth »

Het ging me niet zozeer om de redenen de petitie te tekenen. Het ging me er meer om dat het eigenlijk onmogelijk is daar iets mee te doen. Zoals ik kon zien hebben nu 200.000 mensen die petitie getekend en zijn dus tegen dat feest. Dat zou dus in theorie kunnen betekenen dat alle andere inwoners van Nederland voor dat feest zijn, maar natuurlijk is dat niet zo. Over het algemeen kan het de meeste mensen waarschijnlijk weinig boeien.

Maar je kan niet zeggen dat met die petitie de meerderheid heeft gesproken, dus kun je er ook geen consequenties aan verbinden. Wat dat betreft is het een hele vreemde situatie en zou misschien de drempel voor zo'n petitie een stuk hoger moeten liggen.

scharrelschipper
Berichten: 1823
Lid geworden op: 05 apr 2020 20:37

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door scharrelschipper »

Nijogeth schreef:
18 apr 2021 21:00
Het ging me niet zozeer om de redenen de petitie te tekenen. Het ging me er meer om dat het eigenlijk onmogelijk is daar iets mee te doen. Zoals ik kon zien hebben nu 200.000 mensen die petitie getekend en zijn dus tegen dat feest. Dat zou dus in theorie kunnen betekenen dat alle andere inwoners van Nederland voor dat feest zijn, maar natuurlijk is dat niet zo. Over het algemeen kan het de meeste mensen waarschijnlijk weinig boeien.

Maar je kan niet zeggen dat met die petitie de meerderheid heeft gesproken, dus kun je er ook geen consequenties aan verbinden. Wat dat betreft is het een hele vreemde situatie en zou misschien de drempel voor zo'n petitie een stuk hoger moeten liggen.
Begreep dat een veel groter aantal mensen een kaartje wilden voor dat feestje?
Dus een meerderheid is voor?

Erthanax
Berichten: 9680
Lid geworden op: 19 jan 2018 19:57

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Erthanax »

angel1978 schreef:
18 apr 2021 20:27
Erthanax schreef:
18 apr 2021 20:23
Die 1,1 miljard is gelukig niet alleen voor dat feestje van John de Mol met 10.000 gasten. Maar ik vind het wel heel, heel erg veel geld voor die experimenten. Een deel had beter besteed kunnen worden aan een degelijke en voortvarende aanpak van de vaccinatie.
Want? Daar is geld tekort waardoor het geld van deze testen in had kunnen helpen?
Zo niet, dan kan je het natuurlijk nog steeds teveel geld vinden, maar dat brengt natuurlijk niet meer vaccins beschikbaar en lost ook niet de problemen met AZ en janssen op.
Erg efficiënt is de vaccinatieaanpak niet. Met mogelijk iets meer geld en met meer doortastendheid zou het hele logistieke proces (van uitnodiging tot inenting) een stuk beter ingericht kunnen worden. Ook problemen rond beschikbaarheid kunnen dan beter opgevangen worden; zie bv dit artikel in Trouw.

Lady1234
Berichten: 27113
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Er staat in uw link dat hij in 22 interlands gespeeld heeft.

angel1978
Berichten: 10958
Lid geworden op: 30 aug 2005 11:08

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door angel1978 »

Erthanax schreef:
18 apr 2021 21:18
angel1978 schreef:
18 apr 2021 20:27
Erthanax schreef:
18 apr 2021 20:23
Die 1,1 miljard is gelukig niet alleen voor dat feestje van John de Mol met 10.000 gasten. Maar ik vind het wel heel, heel erg veel geld voor die experimenten. Een deel had beter besteed kunnen worden aan een degelijke en voortvarende aanpak van de vaccinatie.
Want? Daar is geld tekort waardoor het geld van deze testen in had kunnen helpen?
Zo niet, dan kan je het natuurlijk nog steeds teveel geld vinden, maar dat brengt natuurlijk niet meer vaccins beschikbaar en lost ook niet de problemen met AZ en janssen op.
Erg efficiënt is de vaccinatieaanpak niet. Met mogelijk iets meer geld en met meer doortastendheid zou het hele logistieke proces (van uitnodiging tot inenting) een stuk beter ingericht kunnen worden. Ook problemen rond beschikbaarheid kunnen dan beter opgevangen worden; zie bv dit artikel in Trouw.
Maar dan nog een keer de vraag of daar DIT geld voor nodig is?
Heeft de overheid te weinig geld voorhanden om het logistieke proces efficiënter te maken en is daar dan het geld voor het testen voor nodig? Of zijn het keuzes die zijn gemaakt en maakt het dus geen fluit uit of hier wel of geen geld voor het testen voor beschikbaar is?

witte angora
Berichten: 30776
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door witte angora »

groene boa's
Hulk? Slang? Iets verkeerd gegeten? :roll:

https://nos.nl/artikel/2347115-boswacht ... rukte.html

Lady1234
Berichten: 27113
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Maar ook voor een park is het belachelijk dat velen hun rotzooi zomaar achterlaten.

witte angora
Berichten: 30776
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door witte angora »

Het is ook belachelijk. Maar nieuw is het niet; toen ik nog in Zwolle plantsoenmedewerker was, waren we met de groep twee dagen per week aan het papierprikken, waarbij we bijna een volle dag nodig hadden voor de rotonde en omgeving bij Zwolle Zuid. Dan denk je: 'Waarom. Neem het gewoon mee naar huis en gooi het daar weg, dan heeft een ander er veel minder werk aan, en dat scheelt de gemeente weer bakken met geld'. Maar dat is te moeilijk gedacht blijkbaar.

Naja, het geeft wel te denken om eens ander vrijwilligerswerk op te gaan pakken.

Lady1234
Berichten: 27113
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Volgens mij is er een nieuw probleem met de huurtoeslag in de maak. Voor velen zal de huur per 1 mei verlaagd zijn of worden. Ik veronderstel dat er veel mensen zullen zijn die die lagere huur niet aan de afdeling toeslagen zullen doorgeven, met als gevolg dat zij volgend jaar een (flink) bedrag zullen moeten terugbetalen.

In mijn omgeving zijn er vier stellen die een (veel) lagere huur gaan betalen en ik heb die wijzigingen uiteraard gemeld, maar ik ben bang dat dat niet overal gebeurt. En in de brief van de huisbaas staat niet dat zij dat doen.

witte angora
Berichten: 30776
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door witte angora »

Lady1234 schreef:
19 apr 2021 11:51
Volgens mij is er een nieuw probleem met de huurtoeslag in de maak. Voor velen zal de huur per 1 mei verlaagd zijn of worden. Ik veronderstel dat er veel mensen zullen zijn die die lagere huur niet aan de afdeling toeslagen zullen doorgeven, met als gevolg dat zij volgend jaar een (flink) bedrag zullen moeten terugbetalen.

In mijn omgeving zijn er vier stellen die een (veel) lagere huur gaan betalen en ik heb die wijzigingen uiteraard gemeld, maar ik ben bang dat dat niet overal gebeurt. En in de brief van de huisbaas staat niet dat zij dat doen.
Prima materiaal voor een nieuw topic, of zelfs voor de uitzending. Ik wist dit ook niet, maar mijn huur wordt kennelijk niet verlaagd.

Edit: mijn huur wordt inderdaad niet verlaagd omdat het al onder de 633 zit. Meer info: https://www.rijksoverheid.nl/onderwerpe ... ng-in-2021

witte angora
Berichten: 30776
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door witte angora »

snellie schreef:
19 apr 2021 11:55
Ik ben voor! Te beginnen in Den Bosch.

Maar die aso's in het Vondelpark zijn nooit van plan geweest om hun afval op te ruimen, anders hadden ze wel plastic zakken meegenomen om het in te doen.
Als ik Femke Halsema was geweest, had ik het park door de ME laten omsingelen en iedereen die binnen was een vuilniszak gegeven. Ze mochten er pas uit als de zak iig halfvol was. Wordt het park pas goed schoon :lol:
En dan de wouten erbij om de zakken te controleren op drugsafval... :lol:

Lady1234
Berichten: 27113
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Lady1234 »

@Witte Angora

Bedankt voor de tip. Ik heb een nieuw topic geopend.

Lowieze
Berichten: 6592
Lid geworden op: 30 nov 2017 10:09

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Lowieze »

Lady1234 schreef:
19 apr 2021 11:51
Volgens mij is er een nieuw probleem met de huurtoeslag in de maak. Voor velen zal de huur per 1 mei verlaagd zijn of worden. Ik veronderstel dat er veel mensen zullen zijn die die lagere huur niet aan de afdeling toeslagen zullen doorgeven, met als gevolg dat zij volgend jaar een (flink) bedrag zullen moeten terugbetalen.

In mijn omgeving zijn er vier stellen die een (veel) lagere huur gaan betalen en ik heb die wijzigingen uiteraard gemeld, maar ik ben bang dat dat niet overal gebeurt. En in de brief van de huisbaas staat niet dat zij dat doen.
Op de site van de Rijksoverheid staat dat de woningcorporatie de huurverlaging ook doorgeeft aan de Belastingdienst, maar het is altijd goed om dit zelf te controleren.

moederslink
Berichten: 12013
Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door moederslink »

Beste allen, tenormin is dus terug! En terecht na 5 jaar onterechte verbanning!
Het kostte ff wat moeite, maar het is gelukt!🚩🚩🚩

witte angora
Berichten: 30776
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door witte angora »

Hmmm... krijg net bericht dat het nogal wat voeten in de aarde heeft om hier te kunnen posten, laat staan om te lezen.

Moneyman
Berichten: 30062
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Moneyman »

Wat bedoel je, WA? Het is haar toch gelukt?

Plaats reactie