Wij wachten al bijna een jaar op 3300 euro van de Vliegwinkel

Meta Moria
Berichten: 3
Lid geworden op: 19 apr 2021 20:45

Wij wachten al bijna een jaar op 3300 euro van de Vliegwinkel

Ongelezen bericht door Meta Moria »

In december 2019 kochten wij via de Vliegwinkel 4 tickets naar Sri Lanka voor juli 2020, onze eerste verre reis met het gezin. Sinds het uitbreken van de Corona crisis is de Vliegwinkel onbereikbaar geweest via mail of telefoon. Onze vluchten werden geannuleerd door Qatar Airways maar nog steeds geen bericht van de Vliegwinkel. Volgens Qatar Airways hadden wij recht op een volledige refund maar deze moest wel aangevraagd worden door de Vliegwinkel.

Begin november zijn wij eindelijk via messenger in contact gekomen met de Vliegwinkel. Zij gaven op 3 december 2020 aan dat ze een refund hadden ingediend. Vliegwinkel blijft tijdens het hele proces zeer vaag en op elk messenger bericht krijgen wij geautomatiseerde antwoorden. Via Qatar hebben wij begrepen dat zij pas op 19 februari 2021 de refund aanvraag hebben ontvangen. Ook heeft Qatar Airways schriftelijk bevestigd dat zij op 1 april 2021 het geld hebben overgemaakt naar de Vliegwinkel.

Vliegwinkel geeft vandaag, 20 april aan dat zij nog geen geld hebben ontvangen van Qatar Airways. Internationale overboekingen duren geen 20 dagen, het geld is dus bij de Vliegwinkel maar wij hebben nog niets ontvangen. Wij wachten inmiddels al bijna een jaar op meer dan 3300 euro en we weten inmiddels niet meer wat we moeten doen om het geld waar wij recht op hebben terug te krijgen.

rvjapio
Berichten: 779
Lid geworden op: 17 apr 2017 18:47

Re: Wij wachten al bijna een jaar op 3300 euro van de Vliegwinkel

Ongelezen bericht door rvjapio »

Vanaf nu elke dag vliegwinkel bellen, naar de directie vragen, het stortingsbewijs van Quatar als bewijs gebruiken en stampij blijven maken. D-reizen bleek refunds van reizigers gewoon in de eigen schuldenberg te hebben gestoken. Dat moet u met vliegwinkel proberen te voorkomen.

Meta Moria
Berichten: 3
Lid geworden op: 19 apr 2021 20:45

Re: Wij wachten al bijna een jaar op 3300 euro van de Vliegwinkel

Ongelezen bericht door Meta Moria »

Vliegwinkel is al sinds het uitbreken van de Corona crisis telefonisch niet bereikbaar. Ook niet via de mail. Enige medium dat ze gebruiken is messenger en helaas 9 van de 10 keer ontvangen we een geautomatiseerd bericht. Ik heb van Qatar Airways via de mail bevestiging gekregen dat zij 1 april uitbetaald hebben. Maar ook dat bericht richting Vliegwinkel lijkt niet te helpen.

16again
Berichten: 12551
Lid geworden op: 02 jul 2003 22:18

Re: Wij wachten al bijna een jaar op 3300 euro van de Vliegwinkel

Ongelezen bericht door 16again »

rvjapio schreef:
21 apr 2021 10:52
D-reizen bleek refunds van reizigers gewoon in de eigen schuldenberg te hebben gestoken. Dat moet u met vliegwinkel proberen te voorkomen.
Denk je echt dat dit nog niet gebeurd is?

sylvesterb
Berichten: 4619
Lid geworden op: 26 apr 2015 10:52

Re: Wij wachten al bijna een jaar op 3300 euro van de Vliegwinkel

Ongelezen bericht door sylvesterb »

rvjapio schreef:
21 apr 2021 10:52
Vanaf nu elke dag vliegwinkel bellen, naar de directie vragen, het stortingsbewijs van Quatar als bewijs gebruiken en stampij blijven maken. D-reizen bleek refunds van reizigers gewoon in de eigen schuldenberg te hebben gestoken. Dat moet u met vliegwinkel proberen te voorkomen.
Zo naïef om te denken dat als je de klantenservice (veelal extern) vraagt om je door te verbinden met de directie dat dit ook gebeurd bij een groot bedrijf als vliegwinkel, keep dreaming. Compleet zinloos advies, heb jaren bij een grote internet provider gewerkt en vragen naar de manager/directie levert je niets op. Je kunt beter vriendelijk blijven en respectvol, mogelijk dat je dan een medewerker tegen komt die iets harder voor je wilt gaan rennen.

Je kunt beter schriftelijk gaan communiceren, als Vliegwinkel net zoals D-Reizen omvalt dan zal veel bellen, schreeuwen dat je de directeur wilt spreken geen enkel effect hebben. Ingebreke stellen, dagvaarden zou dan een optie kunnen zijn, maar van een kale kip kun je nou eenmaal niet plukken.

Har45
Berichten: 385
Lid geworden op: 24 dec 2010 13:59

Re: Wij wachten al bijna een jaar op 3300 euro van de Vliegwinkel

Ongelezen bericht door Har45 »

Indien het Vliegticket annuleerbaar is, dient een restitutieverzoek in beginsel binnen één jaar na de
oorspronkelijke vertrekdatum te zijn ingediend, tenzij de luchtvaartmaatschappij anders bepaalt.

Het eventueel te restitueren bedrag wordt teruggestort op de rekening/credit card waarmee de Opdrachtgever de betaling
heeft voldaan maar pas nadat het restitutiebedrag van de luchtvaartmaatschappij door Viegwinkel.nl is ontvangen.

Dit duurt gemiddeld 2 tot 3 weken, maar in sommige gevallen duurt die aanzienlijk langer en kan het
6 tot 12 maanden in beslag nemen

Nijogeth
Berichten: 5889
Lid geworden op: 28 apr 2017 19:51

Re: Wij wachten al bijna een jaar op 3300 euro van de Vliegwinkel

Ongelezen bericht door Nijogeth »

Wat ik apart vind is dat Vliegwinkel niet wordt geloofd als er wordt gezegd dat ze nog geen geld hebben ontvangen, maar Qatar Airways wel direct wordt geloofd als ze zeggen dat ze het geld hebben overgemaakt. Om te stellen dat Vliegwinkel liegt, zou je dus eerst 100% vast moeten stellen dat Qatar Airways de waarheid zegt.

Meta Moria
Berichten: 3
Lid geworden op: 19 apr 2021 20:45

Re: Wij wachten al bijna een jaar op 3300 euro van de Vliegwinkel

Ongelezen bericht door Meta Moria »

Misschien ligt dat aan de wijze van communiceren van de Vliegwinkel. Zij zijn amper bereikbaar (niet via telefoon en niet via de mail) en als je iets van ze hoort is dat 9 van de 10 keer een automatisch antwoord (via een chatbot). Qatar Airways staat zijn passagiers wel netjes te woord, via telefoon, mail en chat. Aangezien zij op papier hebben gezet dat ze hebben uitbetaald aan de Vliegwinkel ga ik er van uit dat dit inderdaad is gedaan. Qatar geeft ook duidelijk aan dat een refund uitbetalen maximaal 40 dagen duurt. Bij Vliegwinkel krijgen we met heel veel moeite elke keer een heel klein beetje info . Wij zijn helaas niet de enige die hier last van hebben.

Plaats reactie