31 jaar, vaste baan en huisloos: wat zou jij doen in deze situatie?

Alle andere onderwerpen rondom jouw huis en tuin.
kees435342523453245
Berichten: 2
Lid geworden op: 23 apr 2021 16:02

31 jaar, vaste baan en huisloos: wat zou jij doen in deze situatie?

Ongelezen bericht door kees435342523453245 »

Goededag,

Ik ben helaas in een situatie beland die niet echt fijn is.
Ik heb 2 jaar antikraak gewoond. Dit is helaas een tijdje geleden opgehouden. Ik heb op alle huurhuizen in de regio gereageerd net als 1000000 anderen. Met me vaste contract krijg ik een hypotheek van 150.000. Beide hebben nog geen succes opgeleverd.
De huizenmarkt is op het moment niet echt groot, en het kan zomaar jaren duren voor er wat is in mijn prijscategorie.

Dus we zijn maar in de auto gaan wonen.

Wat kan je doen in zon situatie?

Ik ben wel zo goed als gestopt met huurhuis zoeken, de prijzen zijn mij te gek. Ik kan het wel betalen, maar gun het ze inmiddels niet meer. Me moedertje vindt het niet leuk dat ik op straat zwerf, maar ik ga ook niet meer terug.

Ik ben benieuwd wat de andere mensen in deze situatie doen?
(Zou Rutte een logeerkamer hebben :P)


witte angora
Berichten: 30753
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: 31 jaar, vaste baan en huisloos: wat zou jij doen in deze situatie?

Ongelezen bericht door witte angora »

Helper777 schreef:
24 apr 2021 09:18
Goede middag,
Ik heb de koffie net pas op, Ridder... :mrgreen:

witte angora
Berichten: 30753
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: 31 jaar, vaste baan en huisloos: wat zou jij doen in deze situatie?

Ongelezen bericht door witte angora »

kees435342523453245 schreef:
23 apr 2021 16:32
Wat kan je doen in zon situatie?

[...]

Ik ben benieuwd wat de andere mensen in deze situatie doen?
Je zou eens kunnen kijken of je ergens aan een stacaravan kunt komen. Doorgaans mag je niet een heel jaar op een camping verblijven, maar een maand of tien heb je in ieder geval fatsoenlijk onderdak. Althans, fatsoenlijker dan een auto. Voor de resterende twee maanden zul je dan een andere oplossing moeten bedenken.

Lady1234
Berichten: 27097
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: 31 jaar, vaste baan en huisloos: wat zou jij doen in deze situatie?

Ongelezen bericht door Lady1234 »

En wie zijn die “we” dan wel? Is mama-hotel niets voor u?

Lady1234
Berichten: 27097
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: 31 jaar, vaste baan en huisloos: wat zou jij doen in deze situatie?

Ongelezen bericht door Lady1234 »

En hij had al 13 jaar ingeschreven kunnen staan bij een wbv.

scontra
Berichten: 3963
Lid geworden op: 27 mar 2014 17:34

Re: 31 jaar, vaste baan en huisloos: wat zou jij doen in deze situatie?

Ongelezen bericht door scontra »

kees435342523453245 schreef:
23 apr 2021 16:32

Wat kan je doen in zon situatie?

Ik ben wel zo goed als gestopt met huurhuis zoeken, de prijzen zijn mij te gek. Ik kan het wel betalen, maar gun het ze inmiddels niet meer. Me moedertje vindt het niet leuk dat ik op straat zwerf, maar ik ga ook niet meer terug.

Ik ben benieuwd wat de andere mensen in deze situatie doen?
Beter een duur dak boven je hoofd dan te leven zoals u zegt dat nu te doen.

U heeft het over 'we', is er dan sprake van twee inkomens ?
Ben benieuwd hoelang u dit gaat volhouden, zonder goede hygiëne middelen voorhanden.
Vraag mij af hoelang het gaat duren aleer uw werkgever gaat reageren, zeker als u niet meer 'fris en fruitig' op de werkplek zult (kunnen) verschijnen.
Deze, u zelf opgelegde, leefwijze is vaak het begin van een traject die u liever niet wil gaan. Als het financieel haalbaar is dan is dat traject eenvoudig te voorkomen.
Vanonder het te duur gehuurde dak kunt u dan in alle rust op zoek gaan naar huisvesting welke wel in uw situatie past !

Let wel : de weg naar beneden is heel eenvoudig te gaan, maar de terugweg naar 'normaal' zal echter niet zo eenvoudig blijken te zijn.

nicolesw1981
Berichten: 95
Lid geworden op: 10 nov 2018 15:27

Re: 31 jaar, vaste baan en huisloos: wat zou jij doen in deze situatie?

Ongelezen bericht door nicolesw1981 »

Is het misschien een idee om iig voor tijdelijk weer een anti kraak woning te zoeken? Er zijn best veel anti kraak organisaties. Het is niet ideaal maar iig beter dan in de auto wonen. Veel succes!

marnix
Berichten: 814
Lid geworden op: 02 nov 2005 11:30

Re: 31 jaar, vaste baan en huisloos: wat zou jij doen in deze situatie?

Ongelezen bericht door marnix »

In Amsterdam kun je een hotel nemen, 450 euro per maand,
wordt er nog schoongemaakt ook,
hup, je spullen in opslag want weinig ruimte natuurlijk,
wel roomservice!
Is misschien wel goedkoper dan parkeerkosten van je automobiel.

witte angora
Berichten: 30753
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: 31 jaar, vaste baan en huisloos: wat zou jij doen in deze situatie?

Ongelezen bericht door witte angora »

marnix schreef:
24 apr 2021 11:07
In Amsterdam kun je een hotel nemen, 450 euro per maand,
wordt er nog schoongemaakt ook,
Hoe bedoel-u? Dat is nog aanzienlijk minder dan wat ik voor mijn sociale kot betaal.

moederslink
Berichten: 12013
Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30

Re: 31 jaar, vaste baan en huisloos: wat zou jij doen in deze situatie?

Ongelezen bericht door moederslink »

Wonend in een auto, een hypotheek van € 150.000 kunnen krijgen én een vaste baan.
Ja vast! :lol:
Wat ik zou doen? Anti kraak gaan wonen of een kamer huren.

riddert
Berichten: 2127
Lid geworden op: 22 okt 2010 08:52

Re: 31 jaar, vaste baan en huisloos: wat zou jij doen in deze situatie?

Ongelezen bericht door riddert »

Ik zou kiezen voor een recreatiewoning, of als het minder moet kosten een stacaravan.

Lijkt me niet zo moeilijk.

peter17111962
Berichten: 577
Lid geworden op: 16 dec 2019 10:34

Re: 31 jaar, vaste baan en huisloos: wat zou jij doen in deze situatie?

Ongelezen bericht door peter17111962 »

loterij winnen.

jonis
Berichten: 2741
Lid geworden op: 23 okt 2007 01:45

Re: 31 jaar, vaste baan en huisloos: wat zou jij doen in deze situatie?

Ongelezen bericht door jonis »

Stoppen met werken.

Nijogeth
Berichten: 9965
Lid geworden op: 28 apr 2017 19:51

Re: 31 jaar, vaste baan en huisloos: wat zou jij doen in deze situatie?

Ongelezen bericht door Nijogeth »

kees435342523453245 schreef:
23 apr 2021 16:32
Wat kan je doen in zon situatie?
Nou, je hebt de wereld aan je voeten, Kees. Je hebt een vaste baan, redelijk goed betaald aan de hypotheek die je kunt krijgen te zien, je hebt een auto en alle vrijheid die een mens zich kans wensen. Zoek in oplossingen in dit geval, niet in problemen. Huren is duur, maar beter dan onder de brug of in een auto wonen en niet kunnen douchen. Er zijn inderdaad hotels die in jouw wensen kunnen voorzien, zoals al eerder geopperd. Of zoek een plaatsje waar je wel kunt kopen, een klein appartementje ofzo. Antikraak of een kamer is ook nog een optie.

En als het echt niet anders kan, dan zijn er gemeentes waar het mogelijk is een stuk grond te kopen waar een Tiny House op gezet mag worden. Dat is haalbaar met 150.000 en de bank zal daar vast wel aan mee willen werken. En totdat er dan staat, dan kun je misschien even vrienden of familie lief aankijken of je er tijdelijk mag blijven.

Opties genoeg, je kunt alle kanten op, wees creatief en geniet ervan.

Bob Schurkjens
Berichten: 9778
Lid geworden op: 13 jun 2005 01:41

Re: 31 jaar, vaste baan en huisloos: wat zou jij doen in deze situatie?

Ongelezen bericht door Bob Schurkjens »

Ik ben wel zo goed als gestopt met huurhuis zoeken, de prijzen zijn mij te gek. Ik kan het wel betalen, maar gun het ze inmiddels niet meer.
Hier ligt het probleem én de oplossing. Doorgaan met zoeken en de (te hoge) huur slikken.

De hoogte van de huur kunt u binnen zes maanden laten toetsen door de huurcommissie: Toetsing aanvangshuurprijs

Dat geldt óók voor kamers / onzelfstandige woonruimtes. En woonruimtes met een all-in huur.

Misschien kunt u de huur zo (flink) omlaag krijgen. Voorbeelden zat in het register van de huurcommissie. En misschien kunt u huurtoeslag krijgen.

Voorbeeld: https://www.huurcommissie.nl/over-de-hu ... raak/91202
Laatst gewijzigd door Bob Schurkjens op 24 apr 2021 16:05, 1 keer totaal gewijzigd.

Ivo.w
Berichten: 1754
Lid geworden op: 18 feb 2018 12:07

Re: 31 jaar, vaste baan en huisloos: wat zou jij doen in deze situatie?

Ongelezen bericht door Ivo.w »

Ik zou op zoek gaan naar een kamer of studio. Alles beter dan dakloos.
En om de eerste periode te overbruggen is een vakantiehuisje of stacaravan ook een optie.

Of desnoods een flinke caravan op een seizoenplaats op een camping. Of een combinatie van een kleine kamer in de buurt van het werk en een caravan op een seizoenplaats in een andere regio, waar je dan in het weekend kan verblijven.

Gezien de hypotheek die u zegt te kunnen krijgen, is er een inkomen van ruim 2000 euro netto per maand. Natuurlijk is het niet leuk om 1000 euro daarvan uit te geven aan huur. Maar een kamer of studio moet toch wel voor een stuk minder te vinden zijn op een schappelijke reistijd van uw werk.

NeoDutchio
Berichten: 12316
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: 31 jaar, vaste baan en huisloos: wat zou jij doen in deze situatie?

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

snellie schreef:
24 apr 2021 16:04
Volgens mij is dit weer zo'n fake zeiktopic. TS heeft iig meer dan voldoende adviezen gehad, en laat niets van zich horen.

Ik ben er wel klaar mee.
Het is ook vreemd, wel een baan hebben dus een bankrekening, een auto dus een verzekering, maar geen adres. Slapen in de auto, maar waar en of er gedoucht wordt is niet duidelijk. En elke dag dezelfde kleren aan en niet wassen? Altijd anti kraak gewoond en ook ineens niet meer. Alsof alle anti kraak bedrijven ineens gestopt zijn. En ook meteen een huis willen huren, maar niet willen betalen, terwijl er zat kamers beschikbaar zijn.

Het topic geeft behoorlijk wat vraagtekens.

witte angora
Berichten: 30753
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: 31 jaar, vaste baan en huisloos: wat zou jij doen in deze situatie?

Ongelezen bericht door witte angora »

Ach, in ieder geval is 'onze Ridder' weer gesignaleerd.

Jablan
Berichten: 6184
Lid geworden op: 24 jan 2005 20:49
Contacteer:

Re: 31 jaar, vaste baan en huisloos: wat zou jij doen in deze situatie?

Ongelezen bericht door Jablan »

kees435342523453245 schreef:
23 apr 2021 16:32
Wat kan je doen in zo'n situatie?
Alles is al genoemd. Tiny House vind ik de beste suggestie.
NeoDutchio schreef:
24 apr 2021 17:18
Het is ook vreemd, wel een baan hebben dus een bankrekening, een auto dus een verzekering, maar geen adres. Slapen in de auto, maar waar en of er gedoucht wordt is niet duidelijk. En elke dag dezelfde kleren aan en niet wassen? Altijd anti kraak gewoond en ook ineens niet meer. Alsof alle anti kraak bedrijven ineens gestopt zijn. En ook meteen een huis willen huren, maar niet willen betalen, terwijl er zat kamers beschikbaar zijn.
* reikt smeerolie voor gedachten aan *
Bankrekening en auto kunnen op het laatste adres staan. Dat begint nl. een steeds groter probleem te worden: mensen verhuizen, maar vergeten hun nieuwe adres overal door te geven. Dat kan jaren goed gaan, voordat het opvalt. In dit geval is er nog geen nieuw adres.
Douchen kan overal - op het werk, bij familie, collega's.
Kleding: er zijn wassalons en als je bedrijfskleding hebt, dan valt het al veel minder op.
Antikraak moet ook net beschikbaar zijn in je omgeving.

Gesloten