Postbezorging PostNL: Ik mis iedere maand poststukken

Alle andere onderwerpen rondom jouw huis en tuin.
mentro
Berichten: 1
Lid geworden op: 22 apr 2021 19:11

Postbezorging PostNL: Ik mis iedere maand poststukken

Ongelezen bericht door mentro »

Ik ben nu al jaren bezig met postnl om mijn poststukken te kunnen ontvangen.
Ieder maand mis ik poststukken ( wel aangemeld in de postnl app) maar word niet bezorgd, hier over al diverse keren over gebeld met postnl en daar geven ze aan er naar te kijken /onderzoeken maar uit niets blijkt ook dat hier enige verbetering in komt.
Wie heeft hier ook problemen mee ???
en wie heeft er goed advies om dit nu eindelijk een opgelost te kunnen krijgen.
Laatst gewijzigd door Radar op 23 apr 2021 08:49, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Titel verhelderd

Jablan
Berichten: 6184
Lid geworden op: 24 jan 2005 20:49
Contacteer:

Re: Postbezorging PostNL: Ik mis iedere maand poststukken

Ongelezen bericht door Jablan »

Komen die aangemelde, niet-bezorgde poststukken niet een of twee dagen later alsnog? Is het iedere keer van dezelfde afzender?

Als je poststukken mist, kun je contact met de afzender opnemen, want daar kan het al mis gaan.

grun
Berichten: 2175
Lid geworden op: 11 jul 2011 15:23

Re: Postbezorging PostNL: Ik mis iedere maand poststukken

Ongelezen bericht door grun »

Is een postbus geen optie voor je? Als het om brievenbuspakjes gaat, bijvoorbeeld kleine pakketjes uit China, dan is mijn ervaring dat die alsnog na een paar dagen bezorgd worden. Meestal met als reden dat de fietstassen van de bezorger al vol zaten voor die dag, wat er niet meer bij kon, wordt de volgende dag(en) bezorgd. Ze maken geen tweede ronde op dezelfde dag.

Moneyman
Berichten: 29872
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Postbezorging PostNL: Ik mis iedere maand poststukken

Ongelezen bericht door Moneyman »

Jablan schreef:
23 apr 2021 08:57
Als je poststukken mist, kun je contact met de afzender opnemen, want daar kan het al mis gaan.
Als die post al in de POstNL app staat, en er dus al een foto van het poststuk zichtbaar is én een koppeling aan de juiste geadresseerde heeft plaatsgevonden, dan lijkt me niet dat het probleem bij de afzender zit. Dat zou wel kunnen bij pakketjes, maar niet bij poststukken.

sake1987

Re: Postbezorging PostNL: Ik mis iedere maand poststukken

Ongelezen bericht door sake1987 »

Ik krijg dagelijks via mijn postapp de melding dat er brievenbus post naar mij onderweg is.
Ik klik ze altijd even aan om ze te bekijken en vaak zie ik dat het poststuk niet voor mij maar voor 1 van de buren bestemd is.
Deze post wordt wel in de goede brievenbussen gedeponeerd.
Dus als ik dit niet controleer denk ik waar blijft mijn post.

Seinhuis
Berichten: 2364
Lid geworden op: 20 dec 2020 17:18

Re: Postbezorging PostNL: Ik mis iedere maand poststukken

Ongelezen bericht door Seinhuis »

Afzender is verantwoordelijk voor de bezorging. Officieel moet je daar klagen. Rechtstreeks klagen kan ook, maar PostNL vind dat de ontvanger geen wettelijke partij is (is in de wet opgenomen).

Ook kan je aangifte doen bij de politie (verduistering) en een klacht indienen bij ACM.

Informeer of het in je straat/wijk meer mensen zijn die post niet ontvangen. Door klachten te bundelen heb je meer kans op slagen.

D34M0N
Berichten: 587
Lid geworden op: 04 mei 2019 23:54

Re: Postbezorging PostNL: Ik mis iedere maand poststukken

Ongelezen bericht door D34M0N »

mentro schreef:
22 apr 2021 19:21
Ik ben nu al jaren bezig met postnl om mijn poststukken te kunnen ontvangen.
Ieder maand mis ik poststukken ( wel aangemeld in de postnl app) maar word niet bezorgd, hier over al diverse keren over gebeld met postnl en daar geven ze aan er naar te kijken /onderzoeken maar uit niets blijkt ook dat hier enige verbetering in komt.
Wie heeft hier ook problemen mee ???
en wie heeft er goed advies om dit nu eindelijk een opgelost te kunnen krijgen.
Gaat het om poststukken die in je in de app ziet verschijnen, die aan jou geadresseerd zijn? Ik merk zelf dat poststukken nogal eens dubbel binnenkomen op de app. In eerste instantie krijg ik dan een melding, maar zie ik nog niets verschijnen in de app. Na een paar meldingen en een paar dagen zie het poststuk is de app verschijnen en vind ik het de volgende dag in de brievenbus.

PeterPeters1966
Berichten: 1545
Lid geworden op: 06 jan 2021 22:51

Re: Postbezorging PostNL: Ik mis iedere maand poststukken

Ongelezen bericht door PeterPeters1966 »

D34M0N schreef:
25 apr 2021 00:15
mentro schreef:
22 apr 2021 19:21
Ik ben nu al jaren bezig met postnl om mijn poststukken te kunnen ontvangen.
Ieder maand mis ik poststukken ( wel aangemeld in de postnl app) maar word niet bezorgd, hier over al diverse keren over gebeld met postnl en daar geven ze aan er naar te kijken /onderzoeken maar uit niets blijkt ook dat hier enige verbetering in komt.
Wie heeft hier ook problemen mee ???
en wie heeft er goed advies om dit nu eindelijk een opgelost te kunnen krijgen.
Gaat het om poststukken die in je in de app ziet verschijnen, die aan jou geadresseerd zijn? Ik merk zelf dat poststukken nogal eens dubbel binnenkomen op de app. In eerste instantie krijg ik dan een melding, maar zie ik nog niets verschijnen in de app. Na een paar meldingen en een paar dagen zie het poststuk is de app verschijnen en vind ik het de volgende dag in de brievenbus.
Dit kan voorkomen als er bijvoorbeeld een mailing naar een flink aantal geadresseerden wordt verstuurd. Deze wordt door postnl 1 keer gescand en een beetje geblurred in de app weergegeven (staat ook in de toelichting in de app). Als het poststuk is gesorteerd komt de scherpe variant er naast te staan.

G.G.Bosch
Berichten: 2
Lid geworden op: 13 mar 2019 17:18

Re: Postbezorging PostNL: Ik mis iedere maand poststukken

Ongelezen bericht door G.G.Bosch »

Laatst kreeg ik een aanmaning van Post NL of ik even €5,-wilde bijbetalen, maar ik heb niets zonder zegels ontvangen. Dus keek ik op de site en daar stond mijn envelop gefotografeerd, waarschijnlijk zonder afzender. Na betalen van de €5,- kreeg ik nog niets. Na reclameren bleek mijn post verloren gegaan. en kreeg de €5,- terug.

kessel45
Berichten: 23
Lid geworden op: 02 aug 2017 10:04

Re: Postbezorging PostNL: Ik mis iedere maand poststukken

Ongelezen bericht door kessel45 »

Ik mis óók regelmaig post die ik op de app zie. Ook post die ik op de app zie en pas n week later komt. Héél vervelend.

Ronaldva1947
Berichten: 1
Lid geworden op: 30 apr 2021 14:52

Re: Postbezorging PostNL: Ik mis iedere maand poststukken

Ongelezen bericht door Ronaldva1947 »

Naar aanleiding van een brievenbuspakje voor mijn vrouw, volgens de app van Postnl afgeleverd op ons adres, de scan gaf dit aan!, maar helaas nooit gearriveerd, schreef ik een brief aan de Directie van Postnl.
Het antwoord dat ik ontving staat hieronder:

Geachte heer van der Valk,

Hartelijk dank voor uw brief aan mevrouw Becker. Namens mevrouw Becker reageer ik.

Allereerst mijn welgemeende excuus dat de service en klachtafhandeling niet aan uw verwachting voldoet.

Het is uiteraard zeer vervelend dat een aan uw vrouw toegezonden brievenbuspakje in de track en trace gegevens als zijnde bezorgd geregistreerd is, maar u het niet heeft ontvangen.

U geeft aan dat de medewerkers van klantenservice u niet verder hebben kunnen helpen.


Inmiddels heb ik onderzoek laten doen door de leidinggevende van de postbezorgers die op uw adres bezorgen.

Helaas heeft dit niet het gewenste resultaat gehad. De postbezorgers kunnen zich, door de enorme hoeveelheid pakjes die zij bezorgen, dit specifieke pakje niet herinneren.

De onderzoeksmogelijkheden zijn zeer beperkt en we kunnen niet achterhalen wat er met het pakje met barcode (...) is gebeurd.

Ook ik moet u helaas laten weten dat we het pakje definitief als vermist moeten beschouwen.

De afzender heeft gekozen voor een brievenbuspakje. Dit betekend dat er bij vermissing volgens de Algemene Voorwaarden geen recht is op een schadevergoeding.

Ik begrijp dat u graag een ander antwoord had willen hebben, maar u bent door de medewerkers van klantenservice juist geïnformeerd.

Het kan jammer genoeg af en toe gebeuren dat een postzending vermist raakt.

Bij een service zoals brievenbuspakje zijn de onderzoeksmogelijkheden beperkt en geldt er bij vermissing dat de afzender geen recht heeft op een schadevergoeding.


Omdat u aangegeven heeft dat het niet de eerste keer is dat een aan u toegezonden postzending vermist raakt, heb ik alle klachten van het afgelopen half jaar in uw postcode, bezorgroute, laten analyseren.

De analyse wijst uit dat er geen structurele klachten met betrekking tot vermissingen zijn in de bezorgroute waar uw adres in zit.

Wel volgen er naar aanleiding van uw klacht de komende tijd aanvullende controles en is er extra aandacht gevraagd, met name voor de procedure met betrekking tot brievenbuspakjes.


We betreuren de gang van zaken en ik realiseer me dat ik hiermee niet uw onvrede heb weg kunnen nemen. Mijn excuus voor het door u ondervonden ongemak.

Ik hoop dat u met bovenstaande informatie meer duidelijkheid hebt gekregen en weet dat wij uw klacht serieus hebben genomen.

Ik vertrouw er op u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd.

Met vriendelijke groet,

Directieklachten

Postbus 30250 • 2500 GG 's-Gravenhage
Nederland
www.postnl.nl

SLOTWOORD:

Mijn conclusie is dat wanneer een afzender het brievenbakjes onverzekerd verstuurt, dit een vrijbrief is voor malafide postbezorgers zich van alles en nog wat toe te eigenen.

gps
Berichten: 10
Lid geworden op: 11 jun 2005 00:06

Re: Postbezorging PostNL: Ik mis iedere maand poststukken

Ongelezen bericht door gps »

Hier van hetzelfde laken en pak, vanaf het begin van de app diverse poststukken, ook belangrijke, nooit aangekomen. Het probleem was er ook al voor de app maar nu met de app wordt het inzichtelijk. PostNL beloofd er telkens wat aan te doen maar ik merk er weinig van. Drie weken geleden had ik bij een leverancier documentatie aangevraagd, 2 dagen later te zien in de app met 100% goede adressering maar tot op heden niet ontvangen. Regelmatig komen buren mijn post brengen en ontvang ik post van de buren. Altijd 100% goed geadresseerd. Er komt hier vaak een bezorger die ook bij donker weer altijd een zonnebril draagt met glazen zodat je z'n ogen niet kan zien. Ik heb al een paar keer gezegd dat hij die zonnebril af moet doen zodat hij het beter kan zien maar helaas pindakaas.

PeterPeters1966
Berichten: 1545
Lid geworden op: 06 jan 2021 22:51

Re: Postbezorging PostNL: Ik mis iedere maand poststukken

Ongelezen bericht door PeterPeters1966 »

gps schreef:
30 apr 2021 15:20
Er komt hier vaak een bezorger die ook bij donker weer altijd een zonnebril draagt met glazen zodat je z'n ogen niet kan zien. Ik heb al een paar keer gezegd dat hij die zonnebril af moet doen zodat hij het beter kan zien maar helaas pindakaas.
Het is je slaaf niet. En waarom zou je z'n ogen moeten kunnen zien?

john18
Berichten: 1872
Lid geworden op: 17 mar 2016 19:40

Re: Postbezorging PostNL: Ik mis iedere maand poststukken

Ongelezen bericht door john18 »

Hij wilt zijn ogen niet zien. Maar dat de bezorger zijn zonnebril afzet zodat hij beter kan zien wat hij doet.

Moneyman
Berichten: 29872
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Postbezorging PostNL: Ik mis iedere maand poststukken

Ongelezen bericht door Moneyman »

john18 schreef:
30 apr 2021 16:12
Hij wilt zijn ogen niet zien. Maar dat de bezorger zijn zonnebril afzet zodat hij beter kan zien wat hij doet.
Zo begreep ik 'm ook inderdaad.

Gezien de frustratie een wel logische, maar niet zo handige opmerking.

Lady1234
Berichten: 26924
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Postbezorging PostNL: Ik mis iedere maand poststukken

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Misschien heeft hij een aandoening aan zijn ogen, waardoor hij niet veel licht verdraagt.

Gesloten