BCC 3 maanden wachten en geen service

Goede of slechte ervaringen met jouw huishoudelijk apparatuur? Geef hier jouw mening.
Sachaadeg
Berichten: 1
Lid geworden op: 04 mei 2021 13:16

BCC 3 maanden wachten en geen service

Ongelezen bericht door Sachaadeg »

Brief aan bcc:
Op 13-02-2021 (bijna 3 maanden geleden!) heb ik via jullie webshop een bestelling geplaatst van een Whirlpool koelkast, levertijd 3 weken.
Ik hoorde daar vervolgens helemaal niks op en heb na ruim een maand ofzo gebeld met uw klantenservice. “Heel vervelend”, ik werd aardig geholpen en 16 april zou de levering er echt zijn. Dat was weer een aantal weken wachten maar goed ik heb een hele smalle koelkast nodig en had niet zoveel keus. Gelukkig deed mijn oude het nog (behalve het vriesvak). Ik vond het wel raar dat ik niks had gehoord maar zelf erachter aan moest bellen.
Op 16 april hoorde ik niks, maar ik had thuis veel aan de hand en belde zelf pas 29 april.
Ik keek eerst op de website, daar was de koelkast afgeprijsd (20 euro goedkoper), sinds maart waren opeens de energielabels aangepast dus hij leek minder energiezuinig en ik belde. Ja, hoera....er kon een moment afgesproken worden dat hij geleverd zou worden.
Ik stond met mn oren toen al te klapperen, want ik had sinds 13 februari nog geen 1 mail of telefoontje gehad en nu was hij opeens leverbaar! Gek toch? Geen mail of iets ontvangen. Nou goed en hij was op de website nog met korting, die ik niet kreeg(!). Ik werd eerst wel behoorlijk pissig, maar omdat ik nog steeds niet veel keuze had, heb ik toch ermee ingestemd om de koelkast 3 mei te laten leveren.
Toen op zaterdag 1 mei kreeg ik (he he) mijn eerste mail van BCC binnen.
Het was alleen niet met het tijdstip van bezorgen. Nu was het een mail dat “sorry!” helaas de koelkast niet leverbaar was. Inmiddels had ik voor die maandag mijn afspraken allemaal zo omgezet dat ik thuis kon zijn voor de levering! Ook de opvang van mijn dochter omgewisseld etc. Hoe was dit mogelijk?
Dus ik weer bellen met BCC. Ik had een hele aardige mevrouw aan de telefoon die echt met me meedacht. Ze snapte ook niet hoe de afspraak ingepland had kunnen worden, want ze waren er echt niet. Ze zei dat er kans was dat hij helemaal niet leverbaar zou kunnen zijn, maar dat er op 4 mei een grote levering binnen zou moeten komen, heeeel misschien zat ie daarbij.. Een tip van haar was dat ik daarnaast nog een koelkast kon bestellen (een inventum, ook passend in mijn keuken), daar waren er nog een paar van op voorraad (hij was nog iets kleiner jammergenoeg)....die inventum zou ik dan aan de deur kunnen pinnen als ik hem nog wou en ook kon weigeren mocht die andere wirlpool toch nog geleverd kunnen worden. Dus dan had ik twee lijntjes uit.

Het werd 4 mei (vandaag) eindelijk zou er iig een koelkast komen. De inventum werd al op 7.55 uur geleverd nog voor ik met BCC klantenservice had kunnen bellen (kon vanaf 8.00 uur), maar ik heb hem gepind aan de deur en nog even ingepakt gelaten. De bezorgers waren aardig en zeiden dat ze hem ook weer konden halen eventueel...
Ze zeiden ook-vond ik wel apart- dat de kans groot was dat die whirlpool helemaal niet kwam, er is weinig vraag naar dit soort kleine koelkasten en als je steeds hoort nog een week (zonder exacte datum) en weer nog een week wachten (zonder exacte datum) dat het dan wel eens heel lang zou kunnen gaan duren en misschien dat ie helemaal niet meer komt!(zeiden de bezorgers dus!)
Goed, ik moest de koelkast sowieso 4 uur laten staan voor gebruik, dus ik had tijd om klantenservice nogmaals te bellen om te horen of de whirlpool misschien toch geleverd kon worden, stille hoop, want deze had nog steeds mijn voorkeur.

Toen, ik heb gebeld...werd ik zo onbeschoft geholpen...
Ik heb al 3 maanden moeten wachten -genoeg reden voor een boze brief zou je zeggen- maar deze man van klantenservice maakte het waardoor ik echt heel boos ben op uw bedrijf.

Ik doe mijn bovenstaande verhaal (waarbij enig inlevingsvermogen bij klantenservice wel normaal zou zijn, inmiddels heb ik op de rekening van BCC twee koelkasten afgerekend en wacht ik al 3 maanden op een koelkast- als dat bij alle klanten zo wordt aangepakt dan is dat wel lucratief voor de bankrekening van BCC)
maar ik krijg geen, wat vervelend voor u....maar wat ik hoor is van deze man, “nou zeg dat was een heel verhaal.” (Helaas kan ikj de intonatie niet overbrengen in een mail, maar het was niet meelevend)
Het was zeker een heel lang verhaal dankzij de geweldige slechte service van “3 weken in huis” die niet klopt.
Ik belde dus om te weten te komen of de laatste mevrouw die ik gesproken had gelijk had en de whirlpool gisteren of vandaag binnen zou komen/was gekomen.
Hij ging even kijken....er stond levering: 20 april, maar die datum was natuurlijk al verstreken.
Hij vertelde dat hij dan contact op moest nemen met whirlpool zelf... (ik dacht, geen idee of dit veel moeite is) dus ik wilde weten of dit binnen de 4 uur dat mijn inventumkoelkast toch nog hier binnen ingepakt zou staan, geregeld kon worden.
Kwestie van 1 telefoontje dacht ik. Maar toen ik vroeg hoe veel tijd dat in beslag zou nemen...kreeg ik een boze stem van de meneer en dat ze het echt heel erg druk hebben!!

Jablan
Berichten: 6184
Lid geworden op: 24 jan 2005 20:49
Contacteer:

Re: BCC 3 maanden wachten en geen service

Ongelezen bericht door Jablan »

Tja ... wat is nu de moraal van dit verhaal?

crazyme
Berichten: 8151
Lid geworden op: 10 jun 2005 23:34

Re: BCC 3 maanden wachten en geen service

Ongelezen bericht door crazyme »

Sachaadeg schreef:
04 mei 2021 13:23
Brief aan bcc:
Op 13-02-2021 (bijna 3 maanden geleden!) heb ik via jullie webshop een bestelling geplaatst van een Whirlpool koelkast, levertijd 3 weken.
Je bent op het radar forum. Een brief aan bcc moet je op de post doen. Op deze manier blijf je natuurlijk wachten.

witte angora
Berichten: 30760
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: BCC 3 maanden wachten en geen service

Ongelezen bericht door witte angora »

Jablan schreef:
05 mei 2021 13:59
Tja ... wat is nu de moraal van dit verhaal?
De moraal van het verhaal is vermoedelijk dat je geen kleine koelkasten bij BCC moet bestellen. Maar dat is een aanname van mijn kant. Het kan ook zijn dat de TS al tevreden is met excuses.

Dus nee, we zullen op de TS moeten wachten op het antwoord. Als hij nog terugkomt.

Gesloten