Huiskamer

Lees de huisregels goed door voordat je berichten op het forum van Radar plaatst.
riddert
Berichten: 2126
Lid geworden op: 22 okt 2010 08:52

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door riddert »

Tja, persoonlijk vind ik dat er veel leuke programma's gemaakt worden.
De van rossums , red light, even tot hier, oogappels, vroege vogels. Wat ik zo kan bedenken waar ik naar kijk. Radar kijk ik nooit eigenlijk.

Moneyman
Berichten: 29992
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Moneyman »

Ik kijk liever naar Beste Zangers :wink:

Erthanax
Berichten: 9663
Lid geworden op: 19 jan 2018 19:57

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Erthanax »

Al die serieuze boomerprogramma's (Radar, Andere tijden, Zembla, Argos, enz.) daar zet toch geen jongere zijn televisietoestel voor aan op het juiste tijdstip, te vinden in de radiobode?

Nee, dan de pareltjes die Frans Klein graag ziet (Tik 'm aan, Showcolade, Jandino's Bezorgservice, De bluffer) daar zit werkelijk niemand op te wachten. Dramatisch lage kijkcijfers, zowel lineair als online. Wat een treurigheid. (Hier zijn de Van Rossems is gelukkig weer terug :D)

moederslink
Berichten: 12013
Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door moederslink »

Zulke programma's als op I van Jandino en ook op I dat Showcolade een aanfluiting ! Ik kon er maar 5 minuten naar kijken.
En dat is ook op de Publieke Omroep , belastinggeld.
Waarom komt Radar dan nu nog maar 2x per maand of zo ?
Wat is de reden ?
En " Andere Tijden " gaat ook verdwijnen :( .
Jongeren kijken geen TV vlg mij en zeker geen NED 1-2-3.

witte angora
Berichten: 30720
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door witte angora »

Jablan schreef:
08 mei 2021 22:08
Het is meer een ergernis, dat zo steeds minder interessante programma's in het Nederlands zijn
Dat is waar. Als ik aan het zappen ben zie ik steeds dezelfde koppen die het zo gezellig met elkaar hebben. Koppen die me totaal niet interesseren, laat staan wat ze me te gieren en brullen hebben. Even op RTL het 'shownieuws' bekijken, wat ze over elkaar te mekkeren hebben (gisteren of zo de ene vrouwelijke Hazes tegen de andere en dan de mannelijke er tussen in of zo; geen idee waarom dat zo belangrijk is om met heel meelevend/meesmullend Nederland te delen), en ik weet voor lange tijd weer genoeg.

Aan de andere kant: Radar bestaat intussen al heel wat jaren. Ondanks een aantal opfrisrondes is de insteek van het programma niet echt gewijzigd. Ik kan me voorstellen dat men op een gegeven moment een beetje door de onderwerpen heen raakt, in die zin: 'hoe houden we het fris en fruitig'. Soms kan een heel andere insteek, oftewel een ander programma, wel eens beantwoorden aan een veranderde behoefte van de boze/geschokte/geïrriteerde/nieuwsgierige/geïnteresseerde kijker.

Lady1234
Berichten: 27070
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Maar ja Radar, Kassa en Max meldpunt, toch overwegend lood om oud ijzer. Zielige consumenten die de waarschuwingen niet ter harte nemen, dan leeggeroofd en belazerd worden en met behulp van die programma’s toch hun geld terug krijgen.

Ik geloof dat er vanavond weer in Kassa een wattsapp verhaal was van iemand die op verzoek van “dochter” een betaling heeft verricht, ik heb niet gekeken dus ik weet het niet zeker, maar dan kijk ik nog liever naar een herhaling van Peyton Place, heb ik ook al gezien.

moederslink
Berichten: 12013
Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door moederslink »

Vandaag MOEDERDAG.🎊
Maak er een fijne dag van, het 🌝 werkt zeker mee vandaag!
Of heb het leuk met je moeder of schoonmoeder .

witte angora
Berichten: 30720
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door witte angora »

Welke moeder en/of schoonmoeder?

O ja, uitzonderingen zijn er altijd. ;)

Het wordt nu echt tijd dat Corona ingedamd wordt en beperkingen worden losgelaten. Dan wordt het, omdat mensen minder angstig worden, een stuk makkelijker om bij buren een bak koffie te bietsen. Waaronder inderdaad ouderen hier die best wel behoefte aan een praatje hebben.

Lowieze
Berichten: 6586
Lid geworden op: 30 nov 2017 10:09

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Lowieze »

witte angora schreef:
09 mei 2021 06:52
Welke moeder en/of schoonmoeder?

O ja, uitzonderingen zijn er altijd. ;)

Het wordt nu echt tijd dat Corona ingedamd wordt en beperkingen worden losgelaten. Dan wordt het, omdat mensen minder angstig worden, een stuk makkelijker om bij buren een bak koffie te bietsen. Waaronder inderdaad ouderen hier die best wel behoefte aan een praatje hebben.
Wat let u om af en toe één van uw buren uit te nodigen voor een bakje koffie/thee of een borrel?

witte angora
Berichten: 30720
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door witte angora »

De boel is hier nog steeds niet op orde, helaas. Anders had ik het wel gedaan. Het is dat de energie ontbreekt.

Van de week materiaal gehaald om een 'zelfgebouwde kast' opnieuw op te bouwen. Komt: in de gang hoort er een plaat te zitten met daar achter een loze ruimte. Daar loopt de afvoer van het toilet van de bovenburen doorheen, en je eigen afvoer ook. Hebben mijn voorgangers die plaat weggehaald, de bovenkant gesloopt, en drie planken gemaakt om die afvoerbuis heen, waarvan een op een onmogelijk hoge plek. Ziet er niet uit. Plus: een kier vul je 'natuurlijk' met purschuim. Op zich is extra kastruimte wel prettig, maar dat kan heel anders en een stuk netter. Dat soort dingen dus.

Dus van de week een nieuwe achterwand plaatsen (dus voor die afvoerbuis, die zie je dan niet meer), twee nieuwe zijwanden, de gesloopte bovenkant herstellen, een nieuw vloertje er in, en dan 10-12 planken ophangen. Twintig centimeter diep, past precies. En de 'deur' en kozijnen afschilderen (alles zat hier in de grondverf en idioot slecht opgebracht, verder niks) en terughangen. Dan kunnen er weer een paar dozen leeg. Materiaalkosten: buiten de planken die ik al had zo'n 40 euro, dus de kosten zijn het niet. Daarom snap ik niet waar mensen af en toe mee bezig zijn. Dat is dus één projectje, van de vele die er nog liggen.

Maar zoals het nu is kun je geen mensen ontvangen.

Vanmiddag even kijken voor mandjes voor die kast, en meteen twee balkonstoelen ophalen, bij Jysk hebben ze een leuke aanbieding.

Lady1234
Berichten: 27070
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Als u pas mensen denkt te kunnen ontvangen als alles perfect is, is corona wel voorbij.

Buurtjes komen toch niet om uw boel te bekijken?

witte angora
Berichten: 30720
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door witte angora »

Nope, maar je wil ze ook niet in een halve bouwval ontvangen.

Lady1234
Berichten: 27070
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Maar ubent al een tijdje bezig. Zal er best al wel knapjes uitzien.😀

witte angora
Berichten: 30720
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door witte angora »

Het gaat nu eenmaal niet hard, Lady, en dat heeft zo zijn redenen. Maar het moet er inderdaad knapjes uit gaan zien.

De tuinstoelen zijn intussen binnen, ben er blij mee.

Lady1234
Berichten: 27070
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Moeders zijn thuis en ontvangen de kinderen en serveren koffie op het eigen terras, tuin, of balkon.

Jablan
Berichten: 6184
Lid geworden op: 24 jan 2005 20:49
Contacteer:

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Jablan »

Erthanax schreef:
08 mei 2021 22:34
Al die serieuze boomerprogramma's (Radar, Andere tijden, Zembla, Argos, enz.) daar zet toch geen jongere zijn televisietoestel voor aan op het juiste tijdstip, te vinden in de radiobode?
Mijn observatie: Ze kijken alles online en als een onderwerp interessant is, maakt de vormgeving niet eens zoveel uit. Mag traditioneel zijn (saai gesprek), mag hypermodern en gelikt zijn.
Erthanax schreef:
08 mei 2021 22:34
Nee, dan de pareltjes die Frans Klein graag ziet (Tik 'm aan, Showcolade, Jandino's Bezorgservice, De bluffer) daar zit werkelijk niemand op te wachten. Dramatisch lage kijkcijfers, zowel lineair als online. Wat een treurigheid. (Hier zijn de Van Rossems is gelukkig weer terug :D)
Die zendermanager schijnt E van Westerloo te zijn,afkomstig van de campingzender. Alsof bij NPO niemand te vinden is, die zendermanager wil zijn. Kwaliteit is in elk geval geen criterium voor die functie.

*

Moederdag. Buurvrouw is volledig gevaccineerd en gelukkig ... volop bezoek. Wij gunnen het haar, ze heeft zich lang genoeg opgesloten in eigen huis (en ze verveelde zich zo, dat ze zelfs onze tuin heeft geschoffeld, want het moet er wel netjes uitzien.)

Erthanax
Berichten: 9663
Lid geworden op: 19 jan 2018 19:57

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Erthanax »

Jablan schreef:
09 mei 2021 17:18
(...) Die zendermanager schijnt E van Westerloo te zijn,afkomstig van de campingzender. Alsof bij NPO niemand te vinden is, die zendermanager wil zijn. Kwaliteit is in elk geval geen criterium voor die functie.
(...)
Frans Klein is "directeur video" bij NPO en dus ook de eindbaas voor de televisie.

Ed van Westerloo is in 2019 overleden en was o.a. hoofdredacteur bij Brandpunt en het NOS Journaal en later directeur bij de NOS.
Zijn broer Fons van Westerloo is actief in de commerciële televisiewereld.

Jablan
Berichten: 6184
Lid geworden op: 24 jan 2005 20:49
Contacteer:

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Jablan »

Het gaat om de zoon van één van die twee, die schijnt nu zendermanager te zijn.

Je voorbeelden kende ik niet. Moet pijnlijke televisie zijn. Of in een vlaag van verstandsverbijstering doorgedrongen tot het zendschema. Nou ja, na een jaar Corona zijn er meer mensen het spoor bijster. Laten we dat maar als excuus gebruiken.

*

Voor de halve Duitsers hier: Jan Böhmermann over Sebastian Kurz.
Hier wordt in een klein half uur uitgelegd hoe je van een parlementaire democratie een dictatuur maakt. Het is vergelijkbaar met wat Arjen Lubach deed en zo'n programma als Lubach op Zondag zou minstens 40 weken per jaar gemaakt mogen worden. Helemaal als de redactie zoiets als dit aan zou durven.

Lady1234
Berichten: 27070
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Dat zal dan Remco van Westerloo wel zijn. Hij wordt interim-netmanager.

scharrelschipper
Berichten: 1822
Lid geworden op: 05 apr 2020 20:37

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door scharrelschipper »

breien schreef:
09 mei 2021 16:20
Eindelijk mooi weer.
Zijn er nog personen geweest die op een terras een 🥛,☕of 🍵 hebben gedronken?
Mooi weer???
Hier nu een echte plens/onweersbui.
Goed tegen het stof en goed voor de tuin,dat dan weer wel.

Plaats reactie