Huiskamer

Lees de huisregels goed door voordat je berichten op het forum van Radar plaatst.
scharrelschipper
Berichten: 1808
Lid geworden op: 05 apr 2020 20:37

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door scharrelschipper »

Erthanax schreef:
15 jun 2021 00:21
Zes delen water erbij vind ik wel veel, dan wordt het een slappe slok. Meer dan ongeveer vier zou ik niet doen. Bij voorkeur ijskoud water.
Staar je niet blind op het aantal kruiden, het is "gewoon" pastis en smaak dus ook "gewoon" naar anijs. De andere kruiden maken de smaak voller, dieper, zachter, enz., maar het smaakt nog altijd naar anijs. Een excuus zoeken om af te reizen naar Vlissingen zou ik niet doen; op een warm en zonnig terras of balkon smaakt een Pernod, Ricard of Pastis 51 immers ook heel goed.
Mee eens, behalve die Pernod dan.
Kreeg een flesje 2 jaar geleden voor mijn verjaardag en heb die nu nog steeds in de opslag voor nood gevallen.
Vind ik iets te sterk.

Erthanax
Berichten: 9617
Lid geworden op: 19 jan 2018 19:57

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Erthanax »

Dat is nog eens informatie waar een mens wat aan heeft. Wat een prachtig forum is dit toch!

J. Deltoer
Berichten: 3052
Lid geworden op: 30 aug 2020 12:29

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door J. Deltoer »

Terug te wanden? Want?
Ik wand, jij wand wij wanden zij hebben gewand?

Nijogeth
Berichten: 9919
Lid geworden op: 28 apr 2017 19:51

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Nijogeth »

breien schreef:
15 jun 2021 20:44
EK voetbal
Duitsland Griekenland.
https://gerbie7.wordpress.com/2020/08/0 ... iekenland/
Ja, dit is wel een geniale van Monty Python. Beckenbauer blijkt dan toch 1 van Duitslands grootste filosofen te zijn geweest.

Jablan
Berichten: 6184
Lid geworden op: 24 jan 2005 20:49
Contacteer:

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Jablan »

breien schreef:
15 jun 2021 06:49
Waarom werkt mijn mail niet in het buitenland?
Ik zit op het netwerk COSMOTE.
ik kan niets verzenden en krijg ook gern mail.
Heb je een mailadres van kpn, t-mobile, ziggo of soortgelijke bedrijven? En gebruik je de automatische instellingen in je mailprogramma?
Dan werkt de mail alleen als je op het netwerk van je leverancier zit.

Oplossing 1: gebruikersnaam en wachtwoord opzielen en via webmail alles ophalen/verzenden.
Oplossing 2: overstappen naar gmail of naar een betaald mailadres.

(Voor mijn kerels heb ik een domeinnaam geregistreerd en daaraan hangt het mailadres. Kosten 24 euro per jaar, inclusief extra ruime opslag. Voor mijzelf is het niet gelukt, een ander was sneller met de gewenste domeinnaam dan ik :? )

witte angora
Berichten: 30558
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door witte angora »

Geweldig, kun je hem weer allemaal lieve woordjes influisteren. :lol:

Nijogeth
Berichten: 9919
Lid geworden op: 28 apr 2017 19:51

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Nijogeth »

Gehoord tijdens een gesprek met wat vrienden, waarvan er eentje een eigen bedrijf heeft. 'Om te voorkomen dat ik door mijn personeel van discriminatie of racisme wordt beschuldigd, neem ik geen mensen aan met een migratie-achtergrond, want de kans is tegenwoordig gewoon te groot dat een beslissing die niet goed valt meteen als discriminatie of racisme wordt beoordeeld'.

Ik moest er heel erg om lachen, maar de gedachte erachter vind ik heel dubbel. Het is natuurlijk een probleem als zulke mensen niet aangenomen worden, maar aan de andere kant snap ik dat je je wil indekken, want de racismekaart wordt tegenwoordig al heel snel getrokken. En juist daardoor zie je deze discussie steeds verder verwateren heb ik het idee.

Vandaag het stukje met Sylvana Simons in de tweede kamer gezien, waarbij ze haar gelijk niet krijgt (ze liep boos de kamer uit) over het feit dat de NCTV racistisch zou zijn, omdat ze bepaalde groepen eruit pikken. Logisch toch, bepaalde groepen hebben nu eenmaal meer terroristen in hun gelederen, dan kun je beter daar zoeken dan bij groepen waar de kans kleiner is dat je ze vind. Ondertussen zorgt zo'n vrouw wel voor een afkeer voor alles wat tegen racisme strijdt en niet alle mensen die er tegen strijden zijn zo verkeerd bezig. Er zijn er genoeg die wel nuance kunnen leggen in de discussie (van alle kanten), maar die krijgen eigenlijk nooit de kans zich uit te spreken in de media en dat is jammer.

Jablan
Berichten: 6184
Lid geworden op: 24 jan 2005 20:49
Contacteer:

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Jablan »

Je vriend is duidelijk geen klant/opdrachtgever op mijn werk. :wink:

Zijn mening vind ik prima, want als de eigenaar deze houding heeft, beginnen mensen met een andere achtergrond al bij voorbaat op achterstand. Dat maakt de selectie erg eenvoudig en leidt op de lange termijn ertoe, dat hij alleen nog in het putje van de arbeidsmarkt zijn mensen zal vinden.

Sylvana strijdt tegen een ander soort racisme, dat van de vooroordelen en blikvernauwing. Om het bij een veiligheidsdienst te houden: tot op de dag van vandaag heeft geen enkele politieagent mij kunnen uitleggen waarom tijdens een controle iemand met een 'normale' achternaam direct mag passeren en iemand met een minder gebruikelijke achternaam eerst door alle systemen wordt getrokken. Zo'n selectie tijdens een controle is ook een vorm van racisme. Of je controleert iedereen goed of je controleert niet, zo simpel en zo zwart-wit zou het moeten zijn.

J. Deltoer
Berichten: 3052
Lid geworden op: 30 aug 2020 12:29

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door J. Deltoer »

Het is eigenlijk heel simpel. Stel je hebt twee vijvers. In de een zit vrijwel geen vis, de ander is boordevol. Waar ga je vissen?

Erthanax
Berichten: 9617
Lid geworden op: 19 jan 2018 19:57

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Erthanax »

Ik ga helemaal niet vissen.

Nijogeth
Berichten: 9919
Lid geworden op: 28 apr 2017 19:51

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Nijogeth »

Jablan schreef:
16 jun 2021 21:43
Zijn mening vind ik prima, want als de eigenaar deze houding heeft, beginnen mensen met een andere achtergrond al bij voorbaat op achterstand. Dat maakt de selectie erg eenvoudig en leidt op de lange termijn ertoe, dat hij alleen nog in het putje van de arbeidsmarkt zijn mensen zal vinden.
Zijn mening is gebaseerd op iets wat hem gebeurd is. Hij had een Marokkaan in dienst die veel te vaak slecht werk leverde en waarvan ie dus het contract niet verlengde. De hele Marokkaanse gemeenschap hier in het dorp sprak er schande over en hij werd voor van alles en nog wat uitgemaakt als ie over straat ging. Daar heeft ie dus gewoon geen zin meer in.

J. Deltoer
Berichten: 3052
Lid geworden op: 30 aug 2020 12:29

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door J. Deltoer »

Nijogeth schreef:
16 jun 2021 23:38
Jablan schreef:
16 jun 2021 21:43
Zijn mening vind ik prima, want als de eigenaar deze houding heeft, beginnen mensen met een andere achtergrond al bij voorbaat op achterstand. Dat maakt de selectie erg eenvoudig en leidt op de lange termijn ertoe, dat hij alleen nog in het putje van de arbeidsmarkt zijn mensen zal vinden.
Zijn mening is gebaseerd op iets wat hem gebeurd is. Hij had een Marokkaan in dienst die veel te vaak slecht werk leverde en waarvan ie dus het contract niet verlengde. De hele Marokkaanse gemeenschap hier in het dorp sprak er schande over en hij werd voor van alles en nog wat uitgemaakt als ie over straat ging. Daar heeft ie dus gewoon geen zin meer in.
Ik heb er ook twee gehad in mijn team. Die deden de hele dag niets. Afscheid van genomen en toch maar in een andere vijver naar personeel gaan hengelen.

sjohie
Berichten: 11237
Lid geworden op: 29 okt 2011 10:36

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door sjohie »

Nijogeth schreef:
16 jun 2021 23:38
Jablan schreef:
16 jun 2021 21:43
Zijn mening vind ik prima, want als de eigenaar deze houding heeft, beginnen mensen met een andere achtergrond al bij voorbaat op achterstand. Dat maakt de selectie erg eenvoudig en leidt op de lange termijn ertoe, dat hij alleen nog in het putje van de arbeidsmarkt zijn mensen zal vinden.
Zijn mening is gebaseerd op iets wat hem gebeurd is. Hij had een Marokkaan in dienst die veel te vaak slecht werk leverde en waarvan ie dus het contract niet verlengde. De hele Marokkaanse gemeenschap hier in het dorp sprak er schande over en hij werd voor van alles en nog wat uitgemaakt als ie over straat ging. Daar heeft ie dus gewoon geen zin meer in.
Ik kan me voorstellen dat dit voor kleinere werkgevers, of grotere met veel kleine vestigingen, wel een ding kan zijn. Aan de andere kant, als je een beetje tijd en moeite steekt in je P&O beleid, zouden dit soort dingen bij de sollicitatie, of de proeftijd, wel boven moeten komen drijven, uitzonderingen daargelaten.

Jablan
Berichten: 6184
Lid geworden op: 24 jan 2005 20:49
Contacteer:

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Jablan »

Nijogeth schreef:
16 jun 2021 23:38
Zijn mening is gebaseerd op iets wat hem gebeurd is. Hij had een Marokkaan in dienst die veel te vaak slecht werk leverde en waarvan ie dus het contract niet verlengde. De hele Marokkaanse gemeenschap hier in het dorp sprak er schande over en hij werd voor van alles en nog wat uitgemaakt als ie over straat ging. Daar heeft ie dus gewoon geen zin meer in.
Geval van één ervaring breed projecteren op een hele groep en daarnaast niet duidelijk genoeg geweest over de redenen, waarom het contract niet werd verlengd, waardoor het type in de slachtofferrol is gekropen.

Ik heb het wel vaker meegemaakt. Als iemand met een compleet andere achtergrond dan de rest van het personeel in dienst komt, moet je daar tijd insteken, anders gaat het mis en dat misgaan zit in kleine dingen. Is het iemand, die alleen doet, wat gevraagd wordt en geen centimeter meer? Is het iemand, die zich bescheiden opstelt en daardoor makkelijk door anderen wordt overstemd? Communicatie en nog een communicatie, daar begint en eindigt het mee.

J. Deltoer
Berichten: 3052
Lid geworden op: 30 aug 2020 12:29

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door J. Deltoer »

Prettig weekend allemaal, duik even een paar dagen onder. Proost.

scharrelschipper
Berichten: 1808
Lid geworden op: 05 apr 2020 20:37

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door scharrelschipper »

Jablan schreef:
16 jun 2021 21:43
Je vriend is duidelijk geen klant/opdrachtgever op mijn werk. :wink:

Zijn mening vind ik prima, want als de eigenaar deze houding heeft, beginnen mensen met een andere achtergrond al bij voorbaat op achterstand. Dat maakt de selectie erg eenvoudig en leidt op de lange termijn ertoe, dat hij alleen nog in het putje van de arbeidsmarkt zijn mensen zal vinden.

Sylvana strijdt tegen een ander soort racisme, dat van de vooroordelen en blikvernauwing. Om het bij een veiligheidsdienst te houden: tot op de dag van vandaag heeft geen enkele politieagent mij kunnen uitleggen waarom tijdens een controle iemand met een 'normale' achternaam direct mag passeren en iemand met een minder gebruikelijke achternaam eerst door alle systemen wordt getrokken. Zo'n selectie tijdens een controle is ook een vorm van racisme. Of je controleert iedereen goed of je controleert niet, zo simpel en zo zwart-wit zou het moeten zijn.
Het is niet nieuw en van alle tijden en landen.
Toen wij ruim 20 jaar geleden regelmatig per auto ned-frankrijk en vice versa reden waren er vooral aan de franse grens regelmatig controle`s.
Als er in het rijtje auto`s voor of achter mij geen gekleurde medemensen waren,was ik de pineut voor algehele controle,en die ging soms tot in je binnenzak.
Want,ja,Hollandais en ook nog lang haar,dat was toch wel aardig verdacht.
Als we de kinderen bij ons hadden bleef het meestal bij paspoort controle.
Raar maar waar,was soms blij met gekleurde mensen in de auto achter ons.

Revoked
Berichten: 1704
Lid geworden op: 28 nov 2017 00:45

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Revoked »

En ik ben nog steeds confuus over het topic van 777. Niemand die zegt dat er helemaal geen zwangerschapsuitkering bestaat. Iedereen heeft het maar over "verlof".

Moneyman
Berichten: 29872
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Moneyman »

Revoked schreef:
18 jun 2021 01:30
En ik ben nog steeds confuus over het topic van 777. Niemand die zegt dat er helemaal geen zwangerschapsuitkering bestaat. Iedereen heeft het maar over "verlof".
Wat zeg je?

Lowieze
Berichten: 6542
Lid geworden op: 30 nov 2017 10:09

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Lowieze »

Moneyman schreef:
18 jun 2021 08:55
Revoked schreef:
18 jun 2021 01:30
En ik ben nog steeds confuus over het topic van 777. Niemand die zegt dat er helemaal geen zwangerschapsuitkering bestaat. Iedereen heeft het maar over "verlof".
Wat zeg je?
Haha, maar dat geldt dan wel voor diegene die moet bevallen, niet voor de zoon van de zwager van …..
In dat opzicht heeft Revoked wel gelijk.

Moneyman
Berichten: 29872
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Moneyman »

Klopt, maar het statement van Revoked hier is "dat er helemaal geen bevallingsuitkering bestaat", en da's onjuist.

Plaats reactie